به‌ روز ترین لیست بروکرهای فعال فارکس در ایران

# رپرتاژ آگهی - این یک محتوای تبلیغاتی است و آکادمی ارزسنج هیچ مسئولیتی در قبال محتوا، مضمون و اهداف سفارش دهنده ندارد.

  • 21:02 1403-02-11
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

از اقداماتی که فعالان بازار فارکس در آغاز ورود به مسیر معاملاتی با آن روبرو می‌شوند، انتخاب بروکری مناسب برای افتتاح حساب و ثبت معاملات است. بروکرها نقشی پررنگ در برقراری ارتباط بین سرمایه‌گذار و بازار فارکس دارند.

دارایی‌های سرمایه‌گذاران در حساب‌های افتتاح شده در نزد بروکر فارکس نگهداری می‌شود و از این جهت برای معامله‌گران بسیار مهم است که در کارگزاری مطمئن فعالیت داشته باشند.

برای انتخاب بروکر چه معیارها و ویژگی‌هایی باید مورد بررسی قرار گیرد؟ این سوالی است که ذهن تمام فعالان بازار فارکس را به خود مشغول کرده است.

در ادامه معیارهای مهم در بررسی بروکر‌ها را بررسی می‌کنیم.

بروکر فارکس

ویژگی‌های مهم در انتخاب بروکر فارکس

برای افتتاح حساب در یک بروکر فارکس چه ویژگی‌هایی باید بررسی شود؟

انتخاب یک بروکر برای فعالیت معاملاتی در بازار فارکس چالشی است که همواره با آن روبرو هستید. از ابتدای ورود به بازار فارکس تا زمانی که عمر فعالیت‌تان در فارکس به اتمام می‌رسد. به‌همین دلیل مورد توجه بسیار بوده و باید در انتخاب بهترین بروکر فارکس دقت‌نظر کامل را داشته باشید.

برای انتخاب بهترین بروکر لازم است چندین ویژگی بروکرها مورد بررسی قرار گرفته و با سایر اعضای هم‌گروه مقایسه شود تا تصمیم‌گیری نه کاملا بی خطر بلکه با کمترین احتمال ریسک، داشته باشید.

اعتبار بروکر

امنیت و محافظت از معامله‌گران در مقابل خطرات و کلاهبرداری‌های احتمالی، به‌دلیل ماهیت غیرمتمرکز بازار، مسئله بسیار مهمی است، فعالیت رگولاتورها نیز برای دست‌یابی به این هدف، برنامه‌ریزی شده است.

بروکر‌های فارکس برای آغاز فعالیت خود نیازمند به دریافت مجوز‌هایی از سازمان‌ها و نهادهای نظارتی هستند. بسته به منطقه جغرافیایی و اقامت بروکر این نهاد‌ها و مجوز‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

عمده فعالیت رگولاتور‌ها حول محور صدور مجوز فعالیت برای بروکرها، بررسی شکایات علیه بروکرها، تدوین چارچوب‌ها و قوانین نظارتی، اعلام خطر در مورد کلاهبرداری‌ها، ارائه طرح‌های حفاظت از دارایی در مقابل ورشکستگی بروکر‌ها و بسیاری موارد از این دست، قرار دارد .

از جمله نهادهای نظارتی شناخته شده‌ای که در زمینه اعطای رگولاتوری به بروکرها فعالیت می‌کند و مدارک معتبری در سطح جهانی دارند می‌توان به CySec، FAC، ASIC اشاره کرد.

بروکرها با دریافت مجوز‌های لازم از نهاد‌های نظارتی مختلف، سطح اعتبار خود را بالا می‌برند تا در بازار رقابت بین سایر بروکرها در بالای لیست جای خود را ثبت کنند. به‌علاوه کاربران می‌توانند از سپرده‌گذاری در این بروکرها اطمینان نسبی داشته باشند.

اسپرد و کمیسیون در بروکر فارکس

هر فعالیت اقتصادی با هدف کسب سود انجام می‌شود و بر این اساس محاسبات منفعت و هزینه قبل از اقدام به فعالیت نکته قابل توجه در فعالیت‌های اقتصادی است. قبل از ورود به مبادلات در بازار فارکس که با هدف کسب سود انجام می‌گیرد زمانی توجیه‌پذیر است که با حداقل هزینه‌ها انجام شود تا بهای‌تمام‌شده معامله درصد کمی را به خود اختصاص داده و منافع معامله‌گر را در بیشترین حد خود نگه دارد.

هزینه‌هایی که طی انجام تراکنش‌ها به معامله‌گران تحمیل می‌شود شامل اسپرد و کمیسیون‌ها و مواردی از این قبیل است که بروکرها برای ارائه خدمات مالی دریافت می‌کنند. اسپرد و کمیسیون پایین‌تر از جمله ویژگی‌های جذاب برای معامله‌گران است و به‌علاوه پیشنهاد هزینه‌های پایین‌تر و طرح‌های تخفیفی از ابزارهایی است که بروکر‌ها برای تشویق معامله‌گران به افتتاح حساب، استفاده می‌کنند.

بهترین بروکر فارکس

پلتفرم‌های معاملاتی در بروکر فارکس

از امکاناتی که پس از افتتاح حساب، بروکر در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد دسترسی به محیط معاملاتی است. این محیط‌های معاملاتی، ابزارهای مختلف معاملاتی و تحلیل بازار را به منظور تسهیل فرآیند مبادلات، در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

محیط‌های معاملاتی نیز از جمله ابزاری است که بروکر برای سبقت گرفتن از سایرین در بازار رقابت استفاده می‌کنند و پلتفرم‌های معاملاتی در قالب وب، اندروید، IoS، و بسیاری پلتفرم‌های دیگر به کاربران ارائه می‌دهند.

پشتیبانی

پاسخگویی مناسب به کاربران از مسئله‌هایی است که معامله‌گران فارکس با آن روبرو هستند. ارائه پاسخ سوالات در هر زمان از شبانه روز، تیم پشتیبانی قوی و کیفیت بالای راهنمایی‌ها، برقراری ارتباط با روش‌های متنوع مثل ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، تلفن، روش‌های گفتگو و … از امتیازاتی است که بروکرها به کاربران خود ارائه می‌دهند.

روش‌های واریز و برداشت در حساب

پس از افتتاح حساب در بروکر، برای اقدام به معامله لازم است حساب خود را شارژ کنید و یا بعد از مدتی فعالیت در بازار قصد برداشت از حساب را داشته باشید. ارائه روش‌های مختلف برای این منظور، که کاربر امکان انتخاب روش مناسب خود را داشته باشد از نکات مثبت بروکر به‌شمار می‌رود.

برترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان

برای معامله‌گران فارکس مهم است که قبل از تصمیم‌گیری به افتتاح حساب در بروکر، ویژگی‌های آن را بررسی کرده تا انتخاب دقیق‌تری را انجام دهند. به‌خصوص معامله‌گران ایرانی که با محدودیت‌های بسیاری برای انجام معاملات در بازار فارکس روبرو هستند و امکان استفاده از امکانات تمام بروکر‌ها را ندارند اهمیت دارد که بروکری را انتخاب کنند که در ادامه فعالیت خود با مشکل مواجه نشوند.

در ادامه با تعداد از بروکر‌هایی که امکانات خود را به کاربران ایرانی ارائه می‌دهند، آشنا می‌شویم.

بروکر آلپاری

بروکر با سابقه که با ارائه خدماتی مثل پشتیبانی 24 ساعته و مخصوصا به زبان فارسی، ارائه روش‌های متنوع واریز و برداشت، معرفی حساب‌های متنوع مطابق با سطح مهارت و تجربه با هزینه‌ها و اهرم‌های متناسب با هر حساب، طرفداران بسیاری در بین کاربران ایرانی پیدا کرده است.

بروکر امارکتس

امارکتس طی عمر عملیاتی خود عملکرد مناسبی را نشان داده و به بروکر‌های محبوب در بین معامله‌گران تبدیل شده است. ارائه امکاناتی مثل پشتیبانی مناسب و مخصوصا به زبان فارسی برای فارسی زبانان، استفاده از روش‌های مختلف در واریز و برداشت وجه، حساب‌های متنوع و هزینه‌های منعطف از جمله ویژگی‌های است که باعث محبوبیت این بروکر شده است.

بروکر لایت فارکس

پشتیبانی فارسی، نماد‌های معاملاتی متنوع، انواع حساب با حداقل سرمایه اولیه، روش‌های متنوع در انتقال وجه، ارائه حساب اسلامی و بسیاری ویژگی‌های دیگر از جمله عواملی است که باعث محبوبیت این بروکر در بین کاربران مخصوصا معامله‌گران ایرانی شده است.

 

اهمیت تصمیم گیری در مورد انتخاب یک بروکر فارکس برای افتتاح حساب بر کسی پوشیده نیست. مکانی که علاوه بر اطمینان از امنیت سرمایه، با ارائه امکانات متنوع دسترسی به بازار  و انجام معاملات را تسهیل کند.

 در این مقاله ویژگی‌هایی که لازم است قبل از افتتاح حساب در بروکر فارکس مد نظر قرار گیرد، بررسی کردیم و در ادامه با چند بروکر باسابقه که بین معامله‌گران ایرانی محبوبیت دارند آشنا شدیم. در پایان به یاد داشته باشید که فعالیت در بازارهای مالی دارای ریسک بسیاری است و بهتر است که قبل از واریز دارایی و شروع به فعالیت، نسبت به کسب دانش در این حوزه اقدام کنید و استراتژی‌های معاملاتی خود را در حساب آزمایشی ارزیابی کنید

# رپرتاژ آگهی - این یک محتوای تبلیغاتی است و آکادمی ارزسنج هیچ مسئولیتی در قبال محتوا، مضمون و اهداف سفارش دهنده ندارد.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.