ارز دیجیتال شیبا چیست؟ بررسی رمزارز SHIB

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "ارز دیجیتال شیبا چیست؟ بررسی رمزارز SHIB"


  • 11:02 1403-02-07
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ارز دیجیتال شیبا چیست؟ این سوالی هست که اگه از تریدرها و سرمایه گذاران مبتدی بازار رمزارزها بپرسین، احتمالا این جواب ها رو بشنوین: ارز فقیر فقرا، بهترین ارز دیجیتال دنیا، رقیب دوج کوین، جایگزین آینده بیت کوین، ارزی که اگه 3 میلیون تومان از اون می خریدیم، الان 300 میلیون تومان شده بود، ارزی که هنوز جای رشدش خیلی زیاده و حرف هایی از این دست!

میم کوین ها فصل جدیدی رو در بازار ارزهای دیجیتال رقم زدن. ارزهایی که مبتنی بر جامعه هستن، ایده و برنامه چندان خاصی ندارن و فقط بر اساس حمایت اعضای جامعه خودشون به وجود میان. هرچند بعضی از میم کوین ها در مسیر حرکت خودشون برنامه های جانبی رو هم تعریف می کنند تا به کمک اون کاربردهایی رو واسه خودشون دست و پا کنند. بدون شک یکی از پرسروصداترین میم کوین ها ارز دیجیتال شیبا اینو هست. همه این روزا در کنار بررسی قیمت بیت کوین درگیر قیمت شیبا به تومان هستند که بخرن یا بفروشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله ارز دیجیتال شیبا چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز شیبا اینو یا SHIB به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای ارز دیجیتال شیبا اینو بپردازیم و عملکرد Shiba Inu رو مورد بررسی قرار بدیم.

ارز شیبا اینو چیست؟

ارز شیبا اینو چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که ارز دیجیتال شیبا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که شیبا اینو با نماد اختصاری SHIB یه میم کوین ساخته شده با الهام از دوج کوین، اولین و بزرگ ترین میم کوین بازار کریپتو هست که در مدت زمان کوتاهی بعد از عرضه تونست مورد توجه خیلی از سرمایه گذاران بازار قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره. توجه داشته باشین که شیبا اینو برخلاف دوج کوین بلاک چین اختصاصی خودش رو نداره و با استاندارد ERC-20 بر بستر شبکه اتریوم ساخته شده.

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال شیبا نوعی توکن مبتنی بر بلاک چین اتریوم هست که در ماه اوت 2020 توسط فردی ناشناس ملقب به ریوشی ساخته شده. این ارز به صورت گسترده پیش حامیان خودش به قاتل دوج کوین معروف هست و طرفداران این میم کوین اون رو جایگزین خلف برای دوج کوین می دونن. همچنین از اونجایی که ارز دیجیتال شیبا اینو نوعی توکن ERC-20 محسوب میشه، دارای بلاک چین اختصاصی نیست. شیبا اینو در سال 2021 روند صعودی بی سابقه ای رو تجربه کرد و تونست از دوج کوین سبقت بگیره!

مقاله پیشنهادی: شیباریوم چیست؟

عملکرد شیبا اینو چگونه است؟

Shiba Inu نوعی توکن مبتنی بر بلاک چین اتریوم هست. به همین دلیل، علاوه بر سازگاری بالا با اکوسیستم وسیع اتریوم، این بلاک چین یه میزبان خوب برای شیبا اینو شناخته میشه، چون امنیت و ثبات اون به پروژه این اجازه رو میده تا به صورت غیرمتمرکز باقی بمونه.

شیبا اینو نوعی پروژه بلاک چینی و جامعه محوره و هدف اون ارائه یه ارز دیجیتال غیرمتمرکز هست. این پروژه هم مثل سایر پروژه های کریپتویی دیگه، یه توکن به اسم SHIB داره که میشه از اون به عنوان ابزار پرداخت، ذخیره ارزش و سپرده گذاری یا همون استیکینگ در شبکه شیبا اینو استفاده کرد.

بررسی مزایای ارز دیجیتال شیبا اینو

بررسی مزایای ارز دیجیتال شیبا اینو

همونطور که گفتیم، شیبا اینو یکی از ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هست که به دلیل چره بانمک و خندانی که داره، خارج از فضای ارزهای دیجیتال هم محبوبیت زیادی پیدا کرده و به یه میم اینترنتی برای بیان احساسات در مواجهه با یه رویداد تبدیل شده. این رمزارز بلاک چین اختصاصی نداره و به عنوان یه توکن روی بلاک چین اتریوم پیاده سازی شده. ارز دیجیتال شیبا مزایای زیادی به دنبال داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای ارز دیجیتال شیبا اینو بپردازیم.

  • یکی از مزایای ارز دیجیتال شیبا، نوسان زیادی این رمزارز هست. شیبا بهشت نوسان گیرهاست! نوسان های بزرگ در طول یه روز فضایی درست می کنه که افرادی که به دنبال سرمایه گذاری های کوتاه مدت هستن، بتونن سودهای زیادی از اون ارز به دست بیارن.
  • قیمت پایین هم یکی دیگه از مزایای ارز دیجیتال شیبا اینو هست. قیمت پایین شیبا به شما این امکان رو میده تا به راحتی میلیون ها توکن از اون رو بخرین.
  • یکی دیگه از مزایای ارز دیجیتال شیبا اینو، قابلیت همه گیر شدن هست. یعنی کار کردن با این توکن آسون و راحته و می تونه در بستر شبکه غیرمتمرکزی که فعالیت می کنه، ارتباط های مالی مختلفی رو از نقاط مختلف دنیا به هم پیوند بده.

نقشه راه شیبا اینو

نقشه راه شیبا اینو

بر اساس گفته تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال Shiba Inu، هدف از راه اندازی این ارز، بررسی چالش های یه پروژه ارز دیجیتال هست که کنترل اون به دست جامعه باشه. این تیم معتقد هست ارزهای دیجیتال می تونن توسط سرمایه گذاران اون و به صورت غیرمتمرکز کنترل بشن. همین مورد هم باعث قوی تر شدن اون میشه. از اونجایی که شیبا اینو روی شبکه بلاک چین ایمن اتریوم قرار داره و بلاک چین اختصاصی مخصوص به خودش رو نداره، می تونه تا مدت ها به صورت غیرمتمرکز به فعالیت خودش ادامه بده.

میزان عرضه ارز شیبا چقدر است؟

مجموعه عرضه ارز شیبا 1 کوادریلیون توکن SHIB هست. این یه عرضه فوق العاده زیاد هست. به این ترتیب، با اینکه عرضه شیبا محدود هست، ولی اونقدر زیاده که یه دارایی تورم زا به حساب میاد. تا اکتبر 2022 عرضه در گردش شیبا اینو حدود 549 تریلیون SHIB بود. در زمان راه اندازی 50 درصد از کل عرضه شیبا در یونی سواپ قفل شد و 50 درصد دیگه به یه آدرس رمزنگاری متعلق به ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم فرستاده شد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال شیبا چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز شیبا اینو یا SHIB به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای ارز دیجیتال شیبا اینو بپردازیم و عملکرد Shiba Inu رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، شیبا اینو یکی از میم کوین های پرطرفدار در بازار ارزهای دیجیتال هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که داشته، مورد استقبال خیلی از سرمایه گذاران قرار گرفته و محبوبیت زیادی به دست آورده. این رمز ارز به عنوان قاتل دوج کوین شناخته میشه و چند باری هم از دوج کوین جلو زده.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال شیبا چیست؟ بررسی رمزارز SHIB

در مورد ارز دیجیتال شیبا چیست؟ بررسی رمزارز SHIB نظر دهید
سوال امنیتی :8+82 = ?