واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟

  • 23:02 1403-02-08
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

واچ لیست ارز دیجیتال؛ اصطلاحی رایج در بازار کریپتوکارنسی! آیا چیزی درباره این مفهوم شنیدین؟ اصلا می دونین واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟ واچ لیست چه اهمیتی در بازار ارزهای دیجیتال داره؟ چه زمانی باید از واچ لیست استفاده کنیم؟

یکی از ابزارهای به درد بخور در تحلیل بیت کوین و سایر ارزها واچ لیست است. واچ لیست اساسا لیستی از سهام یا ارزهای دیجیتالی هست که یک سرمایه گذار زیر نظر داره و در مدیریت سرمایه ارز دیجیتال بسیار کاربرد داره با این هدف که در صورت سقوط کافی قیمت، وارد معامله شده و از اون سود کسب کنه. این لیست شامل ارزها یا سهام هایی هست که یک سرمایه گذار آماده خرید و مالکیت اونا با قیمت مناسب یا با یک کاتالیزور مناسب هست. ما سعی می کنیم در مقاله واچ لیست چیست؟ اطلاعاتی در مورد واچ لیست به شما ارائه کنیم و به بررسی اهمیت واچ لیست در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این مفهوم آشنا بشین.

واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟

واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟

شاید واستون سوال پیش اومده باشه که واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که لازمه ی رسیدن به سود و موفقیت در بازارهای مالی همچون بورس، فارکس و بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال، داشتن استراتژی صحیح و اصولی هست. یکی از استراتژی های پرکاربرد در بین معامله گران این بازارهای مالی، ایجاد فهرست تحت نظر یا همون واچ لیست هست. واچ لیست، اهمیت زیادی داره.

فهرست تحت نظر یا واچ لیست ارز دیجیتال، لیست ارزهایی هست که به نظر می رسه رخدادهای مهمی رو مثل کاهش یا افزایش قیمت، پیش رو داشته باشن. ایجاد واچ لیست به معامله گران کمک می کنه تا در بخشی جداگانه بتونن ارزهای مورد نظر رو زیر ذره بین قرار داده و روند اونا رو ردیابی کنن.

یک سرمایه گذار یا معامله گرممکنه فهرستی تشکیل یافته از چندین، ده ها یا حتی صدها ارز برای تصمیم گیری آگاهانه تر برای ورود به معاملات ایجاد کنه. به طور معمول، سرمایه گذار واچ لیست رو رصد می کنه و منتظر می مونه تا قیمت به نقطه های پیش بینی شده برسه تا پس از این رخداد، برای خرید یا فروش وارد معامله شود.

معامله گران با استفاده از این ابزار، می تونن هر تعداد رمزارزی رو که می خواهن تحت نظر بگیرن و به راحتی به ویرایش اون بپردازن، تعدادی از اونا رو حذف و یا تعداد دیگری رو به واچ لیست، اضافه کنن.

مقاله پیشنهادی: استراتژی خروج از ارز دیجیتال Exit Strategy چیست؟

ایجاد واچ لیست چه اهمیتی داره؟

ایجاد واچ لیست چه اهمیتی داره؟

همون طور که گفتیم، واچ لیست ارز دیجیتال کمک می کنه تا معامله گران بتونن دیدگاه روشنی رو در مورد وضعیت بازار و ارزهای دیجیتال هدف، به دست اوردن. با توجه به این موارد، تا حدودی میشه درک کرد.

اما بهتره دلایل اصلی ایجاد فهرست تحت نظر رو به طور کامل بررسی کنیم. از جمله دلایل اصلی که باعث ایجاد واچ لیست توسط معامله گران و سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال میشه، تغییراتی هست که در ارزش و قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف به وجود میاد. همون طور که می دونین، بیشتر ارزهای دیجیتال، روندی متغییر دارن و همواره ممکنه که قیمتشان با دامنه نوسان نامحدود، تغییر زیادی داشته باشن.

پس بهتره با ایجاد و تهیه واچ لیست، روند تغییرات ارزهای مشکوک رو بررسی کنیم و از این راه، فرصت های مناسب برای خرید و فروش پرسود و کم ریسک رو تشخیص بدیم. پیاده کردن این استراژی می تونه کمک بسیاری در کسب سود برای معامله گران تازه کار و حتی حرفه ای کنه.

مقاله پیشنهادی: مفهوم یک سبد ارز دیجیتال متعادل

قواعد واچ لیست

به عنوان یک قاعده کلی، واچ لیست های ارائه شده توسط پلتفرم های کارگزاری بسته به فضای اشغال شده توسط نمودارها، اسکنرها، تیکرهای خبری و پنجره های عمق بازار می تونن حدود 25 تا 75 نماد رو در خود جای دهن. یک واچ لیست طولانی تر مثلا شامل 200 ارز برای هر سرمایه گذاری بسیار گسترده تر از اون هست که بتونه رصد یا نگهداری کنه. ضمن اینکه سرمایه گذاران باید این لیست رو حداقل چند بار در ماه آپدیت کنن.

انواع واچ لیست ارز دیجیتال

 

  1. واچ لیست پورتفولیو: واچ لیست پورتفولیو لیستی از تموم ارز های دیجیتالی هست که یک کاربرد در سبد سرمایه گذاری خود نگه می داره. این واچ لیست به کاربران اجازه میده تا به راحتی عملکرد رمزارزهای خریداری شده خود و هرگونه تغییر در ارزش سبد پرتفوی خود رو پیگیری کنن.
  2. واچ لیست بازار: فهرست نظارتی بازار به کاربران اجازه میده تا عملکرد تموم کوین های اصلی بازار رو ردیابی کنن. این واچ لیست اغلب توسط معامله گران برای نظارت بر قیمت سکه های مختلف و احساسات کلی بازار استفاده میشه.
  3. واچ لیست بهره: واچ لیست های پیگیری علاقه، فهرستی از سکه ها و نشانه هایی هستن که کاربر به طور بالقوه به اونا علاقه داره. این فهرست ها به کاربران این امکان رو میده که اخرین اخبار و به روزرسانی های مربوط به سکه رو زیر نظر داشته باشن و همچنین عملکرد و قیمت ها رو دنبال کنن.

چه زمانی از واچ لیست استفاده کنیم

چه زمانی از واچ لیست استفاده کنیم

یک سرمایه گذار برای مثال ممکنه به خرید یک رمز ارز در یک بخش خاص علاقه مند باشه. اما اگه اون بخش به طور کلی بیش از حد رشد کرده باشه، ممکنه ارزهای کمی در اون پیدا شه که قیمت جذابی داشته باشن. یک سرمایه گذار می تونه فهرستی از تمام ارزهای اون بخش با شاخص های مختلف ایجاد کنه. هنگامی که یک ارز در این لیست برای مثال از میانگین متحرک 200 روزه عبور کرد، میشه که این ارز گزینه احتمالی برای سرمایه گذاری هست.

بسیاری از وب سایت ها و پلتفرم های کارگزاری به بازدیدکنندگان یا مشتریان این امکان رو میده که واچ لیست رو به صورت آنلاین و اغلب به صورت رایگان، ایجاد کنن.

بسیاری از سرمایه گذاران مبتدی وسوسه میشن تا بیشترین تعداد ارز دیجیتال ممکن رو به واچ لیست خود اضافه کنن، اما واچ لیستی با صدها ارز یا سهام برای هر فردی بیش از حد گسترده هست. سعی نکنین همه چیز رو یک باره دنبال کنین.

نتیجه

واچ لیست ها راهی آسان برای سرمایه گذاران برای ردیابی بازار به منظور مشاهده سیگنال ارز دیجیتال و فرصت های معاملاتی هستن. در حال حاظر ابزارهای زیادی برای سرمایه گذاران وجود داره که میتونن واچ لیست های خود رو ایجاد کنن تا واچ لیست های بقیه رو دنبال کنن. با محدود کردن بازار به فهرستی از ارزهای دیجیتال کلیدی، معامله گران می تونن توجه خود رو به دقت روی ارزهای مورد علاقه خود متمرکز کنن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟

در مورد واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4+56 = ?