ارز دیجیتال دوج کوین چیست؟ معرفی ارز DOGE

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "ارز دیجیتال دوج کوین چیست؟ معرفی ارز DOGE"


  • 17:02 1403-02-11
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ارز دیجیتال دوج کوین(Dogecoin)؛ شوخی که جدی شد! از سگ پرطرفدار کریپتو چی می دونین؟ ارز دیجیتال دوج کوین چیست؟ چرا  تحلیل دوج کوین در کنار تحلیل بیت کوین این روزها محبوبیت زیادی به دست آورده؟ کارکرد دوج کوین چجوریه؟ چرا ایلان ماسک از دوج کوین حمایت می کنه؟ روش های استخراج دوج کوین کدامند؟ به نظر شما Dogecoin چه کاربردهایی داره؟ آیا دوج کوین برای سرمایه گذاری خوبه؟

دوج کوین جنجالی ترین و عجیب ترین ارز دیجیتال دنیاست. دوج کوین در سال 2021 بیش از 6000 درصد رشد داشت و این برای یه توکن که فقط برای سرگرمی و شوخی به وجود اومده، شگفت انگیز هست. دوج کوین حالا با ارزش بازار چند ده میلیارد دلاری در رده های بالای بازار دیده میشه و افراد بزرگی مثل ایلان ماسک از اون حمایت می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله ارز دیجیتال دوج کوین چیست؟ اطلاعاتی در مورد دوج کوین یا Dogecoin به شما ارائه کنیم، به بررسی دلایل محبوبیت دوج کوین بپردازیم و قیمت دوج کوین رو مورد بررسی قرار بدیم.

دوج کوین چیست؟

ارز دیجیتال دوج کوین چیست؟ معرفی ارز DOGE

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که دوج کوین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که دوج کوین با نماد اختصاری DOGE نوعی ارز دیجیتال و یه شبکه برای انتقال ارزش هست. ارز دیجیتال دوج کوین یکی از اولین میم کوین ها بازار کریپتو بوده که برای شوخی و سرگرمی ساخته شده، ولی خیلی سریع در بین کاربران شبکه های اجتماعی مشهور شد و به رده های بالای بازار راه پیدا کرد. ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان هم ارز دیجیتال دوج کوین رو ارز مورد علاقه خودش اعلام کرد و باعث رشد بیشتر اون شد.

جالب اینجاست که بدونین دوج کوین نوعی ارز دیجیتال همتا به همتا و منبع باز هست. این ارز یه آلت کوین و یه میم کوین تقریبا طعنه آمیز شناخته میشه. دوج کوین توسط افراد به اسم های جکسون پالمر و بیلی مارکوس ساخته شده. اون ها تصمیم گرفتن تا یه سیستم پرداخت راه اندازی کنند که فوری، سرگرم کننده و با کارمزد پایین باشه. اون ها چهره سگ Shiba Inu رو از میم اینترنتی Doge به عنوان لوگو و نماد این سکه انتخاب کردن. این سکه در 6 دسامبر سال 2013 معرفی شد و خیلی سریع جامعه آنلاین خودش رو توسعه داد.

مقاله پیشنهادی: بررسی و مقایسه دوج کوین و بیبی دوج

بررسی دلایل محبوبیت دوج کوین

بررسی دلایل محبوبیت دوج کوین

همونطور که گفتیم، دوج کوین نوعی رمزارز همتا به همتا و متن باز هست که برای ارسال و دریافت پرداخت های دیجیتال از طریق شبکه بلاک چین دوج کوین طراحی شده. ارز Doge به طور غیرمستقیم بر اساس اولین رمزارز دنیا، بیت کوین ساخته شده. ارز دیجیتال دوج کوین از زمان راه اندازی تاکنون تونسته مورد استقبال خیلی از کاربران و سرمایه گذاران بازار قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی دلایل محبوبیت دوج کوین بپردازیم.

  • اسم و لوگوی بامزه!

یکی از دلایل محبوبیت دوج کوین، اسم و لوگوی بامزه این رمزارز هست. بهتره بدونین نام و لوگوی بامزه دوج کوین توجه هر کسی رو به سمت خودش جلب می کنه. در واقع خیلی از کارشناسان اعتقاد دارن طنز موجود در اسم و لوگوی این ارز دیجیتال نیروی محرکی هست که باعث جذب هرچه بیشتر افراد به سمت این پروژه میشه. شاید به همین دلیل هست که طرفداران این میم کوین به اون لقب خودمونی رو دادن.

  • عرضه در زمان مناسب

عرضه در زمان مناسب هم یکی دیگه از دلایل محبوبیت دوج کوین هست. جالب اینجاست که بدونین در روزهای پایانی سال 2013، وقتی که بحث بر سر ممنوعیت بیت کوین در چین داغ بود و قیمت بیت کوین بعد از ثبت رکورد جدید، وارد روند نزولی شده بود دوج کوین در شبکه اجتماعی ردیت مطرح شد و افراد زیادی رو برای سرمایه گذاری جذب خودش کرد. در 18 دسامبر 2013، زمانی که بیت کوین نصف ارزش خودش رو از دست داده بود، قیمت دوج کوین در همون روز 450 درصد رشد کرد.

  • حمایت افراد مشهور

یکی دیگه از دلایل محبوبیت دوج کوین، حمایت افراد مشهور هست. سلبریتی های تاثیرگذار زیادی وجود دارن که به صورت مکرر حمایت خودشون رو از این رمزارز در رسانه های اجتماعی اعلام کردن. کارول باسکین، کای گرین، مارک کوبان، اسنوپ داپ از جمله این افراد هستن. قابل توجه ترین سلبریتی تاثیرگذار بر پروژه دوج کوین، کسی نیست جز مدیر عامل تسلا، توییتر، اسپیس ایکس و ثورتمندترین مرد دنیا، ایلان ماسک!

عملکرد دوج کوین چگونه است؟

عملکرد دوج کوین چگونه است؟

دوج کوین(Dogecoin) نوعی شبکه غیرمتمرکز و متن باز برای پرداخت های آنلاین و انتقال های مالی با سرعت بالا و از طریق تراکنش های همتا به همتا هست. این ارز دیجیتال نسخه ای از لاکی کوین هست که خودش یه فورک لایت کوین شناخته میشه. بلاک چین دوج کوین می تونه تقریبا 30 تراکنش رو در ثانیه پردازش و تایید کنه که خیلی بیشتر از بلاک چین بیت کوین هست. کوین ها در این پروژه از طریق فرایند استخراج تولید میشن و در الگوریتم اجماع که از نوع اثبات کار هست، از سازوکار اسکریپت برای استخراج دوج کوین استفاده میشه.

بنیانگذاران دوج کوین چه کسانی هستند؟

حائز اهمیت هست که بدونین بیلی مارکوس(Billy Markus) و جکسون پالمر(Jackson Palmer) دو بنیانگذار آمریکایی ارز دیجیتال دوج کوین هستن. مارکوس در IBM مشغول کار بود و پالمر به عنوان مهندس نرم افزار در شرکت Adobe کار می کرد. این دو نفر در 6 دسامبر 2013 با همدیگه ملاقات کردن تا روی یه ارز دیجیتال جدید مبتنی بر بیت کوین کار کنند. مارکوس و پالمر تغییراتی در کد بیت کوین ایجاد کردن که فقط چند ساعت زمان برد و باعث پیدایش ارز دیجیتال دوج کوین شد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال دوج کوین چیست؟ اطلاعاتی در مورد دوج کوین یا Dogecoin به شما ارائه کنیم، به بررسی دلایل محبوبیت دوج کوین بپردازیم و عملکرد دوج کوین رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، دوج کوین یکی از رمزارزهایی هست که در حال حاضر توجه خیلی از افراد رو به سمت خودش جلب کرده و رشد زیادی داشته. دوج کوین نوعی ارز همتا به همتا هست که در ابتدا به عنوان آلت کوین یا سکه جایگزین بیت کوین به وجود اومده بود و مکانیسم اون شبیه بیت کوین هست.

 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال دوج کوین چیست؟ معرفی ارز DOGE

در مورد ارز دیجیتال دوج کوین چیست؟ معرفی ارز DOGE نظر دهید
سوال امنیتی :1+57 = ?