منظور از مولتی تایم فریم در ترید چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "منظور از مولتی تایم فریم در ترید چیست؟"


  • 02:02 1403-02-09
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

منظور از مولتی تایم فریم در ترید چیست؟ تحلیل چارچوب زمانی چیست؟ استفاده از مولتی تایم فریم چه مزیتی در ترید و معامله گری ارز دیجیتال به همراه داره؟ آیا استفاده از مولتی تایم فریم پیچیده هست؟ اونجور که به نظر میرسه هم پیچیده نیست. تحلیل چند زمانی فرایند بررسی یه جفت ارز دیجیتال و قیمت ارز دیجیتال و قیمت بیت کوین در بازه های زمانی متفاوت هست. مولتی تایم فریم به عنوان استراتژی معاملاتی هم محسوب میشه!

خیلی از تریدرهای بازار کریپتو ترجیح میدن از بازه های سه زمانه برای تصمیم گیری در مورد معاملات خودشون استفاده کنند. اون ها با انجام این کار، انعطاف پذیری بیشتری برای گرفتن روندهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دارن. تحلیل چند زمانه یا مولتی تایم فریم یکی از بهترین روش ها برای داشتن یه سبک معاملاتی پرقدرت هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله منظور از مولتی تایم فریم در ترید چیست؟ اطلاعاتی در مورد مولتی تایم فریم یا بازه زمانی چند زمانه به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای تحلیل مولتی تایم فریم بپردازیم و بهترین ترکیب مولتی تایم فریم رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این روش آشنا بشین.

مولتی تایم فریم چیست؟

مولتی تایم فریم چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که مولتی تایم فریم چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که مولتی تایم فریم نوعی استراتژی معاملاتی هست که شامل تجزیه و تحلیل عملکرد قیمت یه جفت ارز در تایم فریم های مختلف میشه. تریدرهایی که از این استراتژی استفاده می کنند، به جای تکیه به یه بازه زمانی واحد، نمودارها رو در چندین بازه زمانی مثل نمودارهای 1 دقیقه ای، 5 دقیقه ای، 15 دقیقه ای، 1 ساعته، 4 ساعته و روزانه تحلیل می کنند و با پیش بینی قیمت رمزارز مورد نظر معاملات پرسودی انجام میدن.

جالب اینجاست که بدونین مولتی تایم فریم، فرایند بررسی روند قیمتی یه جفت ارز دیجیتال یا سایر دارایی های مالی در چند تایم فریم مختلف برای بررسی بهتر جریان حرکتی قیمت و تایید بهتر نقاط ورود و خروج مناسب هست. مولتی تایم فریم به این معنی هست که برای انجام معاملات مختلف، لزومی نداره که از یه تایم فریم استفاده کنین و می تونین از تایم فریم های مختلف بهره مند بشین. با استفاده از مولتی تایم فریم یا تحلیل چند زمانی، احتمال غافلگیری و حرکت اشتباه کاهش پیدا می کنه و خیلی از معاملات شما سودده میشن.

مقاله پیشنهادی: جفت ارز دیجیتال چیست و چگونه معامله می شوند؟

مزایای تحلیل مولتی تایم فریم

مزایای تحلیل مولتی تایم فریم

همونطور که گفتیم، مولتی تایم فریم یعنی اینکه شما وقتی یه چارت رو با هر نمادی باز کردین، فقط یه تایم فریم رو تحلیل نکنین و یه راست سراغ ترید برین، بلکه تایم فریم های مختلف رو با رعایت اصول بررسی کنین تا چیزی از قلم نیفته که بعدا چیزی جز پشیمونی واستون باقی نذاره. استفاده از تحلیل مولتی تایم فریم مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای تحلیل مولتی تایم فریم بپردازیم.

•    یکی از مزایای تحلیل مولتی تایم فریم این هست که دید متفاوتی برای معاملات واستون ارائه میده. تریدرها با بررسی بازه زمانی مشخص می تونن تحلیل مناسبی داشته باشن، ولی اگه به چند تایم فریم توجه داشته باشین و همه جوانب رو در نظر بگیرین، با ریسک کمتری می تونین معامله انجام بدین.
•    یکی دیگه از مزایای تحلیل مولتی تایم فریم این هست که می تونین سطوح مهم قیمت ارزهای دیجیتال رو تشخیص بدین. اگه در یه تایم فریم 1 دقیقه ای یه سطوح قیمت مناسب پیدا کنین، بهتره به تایم فریم های بالاتر هم مراجعه کنین. به این صورت می فهمین که سطح مورد نظر شما درست هست و جایگاه مناسبیه.
•    شما با استفاده از تحلیل مولتی تایم فریم می تونین با خیالی راحت معامله انجام بدین و تایم فریم مورد نظر خودتون رو با اطمینان بیشتری انتخاب کرده و سود زیادی به دست بیارین. به عبارت دیگه، می تونین استراتژی معاملاتی خودتون رو با چند تایم فریم تایید کنین.

بیشتر بدانید: راهکارهای روانشناسی برای کسب سود بیشتر در ترید

بهترین ترکیب مولتی تایم فریم چیست؟

بهترین ترکیب مولتی تایم فریم چیست؟

وقتی که اختلاف زمانی کافی بین تایم فریم ها برای مشاهده تفاوت حرکت اون ها وجود داشته باشه. هیچ قانون مشخصی درباره اینکه چه تایم فریم ها رو میشه با هم ترکیب کرد وجود نداره. اگه بازه های زمانی خیلی به هم نزدیک باشن، نمی تونین بهتر تشخیص بدین و استراتژی های معاملاتی خودتون رو تایید کنین. بنابراین، سعی کنین تا از تایم فریم هایی استفاده کنین که با همدیگه فاصله زیادی داشته باشن تا تفاوت آشکار باشه. توجه داشته باشین که تحلیل در تایم فریم 1 دقیقه ای هیچ تفاوتی با تحلیل در تایم فریم 90 ثانیه ای هیچ تفاوتی با هم ندارن.

شما برای اینکه بتونین بهترین بازدهی رو از استراتژی مولتی تایم فریم دریافت کنین، باید بتونین بهترین ترکیب مولتی تایم فریم رو به وجود بیارین. در ادامه بهترین ترکیب مولتی تایم رو واستون نشون میدیم:

•    1 دقیقه، 5 دقیقه و 30 دقیقه
•    5 دقیقه، 30 دقیقه و 4 ساعته
•    15 دقیقه ای، 1 ساعته و 4 ساعته
•    1 ساعته، 4 ساعته و روزانه
•    4 ساعته، روزانه و هفتگی

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله منظور از مولتی تایم فریم در ترید چیست؟ اطلاعاتی در مورد مولتی تایم فریم یا بازه زمانی چند زمانه به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای تحلیل مولتی تایم فریم بپردازیم و بهترین ترکیب مولتی تایم فریم رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این روش آشنا بشین. همونطور که گفتیم، مولتی تایم فریم نوعی استراتژی معاملاتی هست که شامل تجزیه و تحلیل عملکرد قیمت یه جفت ارز در تایم فریم های مختلف میشه. استفاده از مولتی تایم فریم مزایای زیادی به همراه داره که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد منظور از مولتی تایم فریم در ترید چیست؟

در مورد منظور از مولتی تایم فریم در ترید چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+31 = ?