دامنه NFT چیست و چگونه کار می کند؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "دامنه NFT چیست و چگونه کار می کند؟"


  • 11:02 1403-02-07
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

دامنه NFT؛ مفهومی جدید در بازار ارزهای دیجیتال! آیا چیزی در مورد این مفهوم شنیدین؟ اصلا می دونین دامنه NFT چیست؟ به نظر شما دامنه های NFT چجوری کار می کنند؟ نحوه خرید دامنه NFT چجوریه؟ چرا NFTهای دامنه یه معامله بزرگ هستن؟ تکنولوژی دامنه NFT چه اهدافی رو دنبال می کنه؟ آیا دامنه NFT در گوگل ایندکس میشه؟ دامین NFT چه مشکلاتی داره؟

بلاک چین یه موضوع چالش برانگیز و جدید هست و توکن های غیرمثلی هم در تیتر اول اخبار کریپتو قرار گرفتن. این دارایی های دیجیتال به افراد این امکان رو میدن تا آیتم های آنلاینی مثل آثار هنری و حتی یه دامنه منحصر به فرد داشته باشن. دامنه NFT یکی از جدیدترین نوآوری های دنیای بلاک چین هست. این تکنولوژی پتانسیل زیادی برای رشد داره و قراره اینترنتی که می شناسیم رو تغییر بده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله دامنه NFT چیست؟ اطلاعاتی در مورد دامنه توکن غیرمثلی یا NFT به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استفاده از دامنه NFT بپردازیم و عملکرد دامنه های NFT رو مورد بررسی قرار بدیم.

دامنه NFT چیست؟

دامنه NFT چیست و چگونه کار می کند؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم دامنه NFT یا NFT Domains رو شنیدین، خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که دامنه NFT چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که دامنه NFT دامنه منحصر به فردی هست که توسط یه توکن غیرمثلی مشخص میشه و دو ایده مهم رو با همدیگه ترکیب می کنه. دامنه NFT در واقع آدرس یه کیف پول کریپتو هست که به عنوان دامنه سایت ها هم عمل می کنه. دامنه های NFT در مقایسه با دامنه های سنتی مزایای زیادی به همراه دارن که همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.

جالب اینجاست که بدونین دامنه های NFT آدرس های کیف پول ارز دیجیتال یا رمزنگاری شده هستن که به عنوان دامنه سایت هم عمل می کنند. همچنین دامنه NFT در قالب یه قرارداد هوشمند فهرست شده در یه بلاک چین عمومی وجود داره. دامنه های NFT بیشتر شامل پسوندهای جدید برای دامنه های خود میشن. مثل nft یا crypto. و در بلاک چین ها فهرست شده. مثل اتریوم و پالیگان. شکل اصلی میزبان این دامنه ها در یه کیف پول ارز دیجیتال مثل متامسک توسط مالک در کیف پول ذخیره میشه.

مقاله پیشنهادی: معرفی 5 مورد از بهترین ابزارهای کاربردی NFT

عملکرد دامنه های NFT چگونه است؟

عملکرد دامنه های NFT چگونه است؟

در حقیقت دامنه های NFT، آدرس های کریپتویی یا رمزنگاری شده هستن که به عنوان آدرس اینترنتی عمل می کنند. از دامنه های کریپتویی میشه در موارد مختلفی استفاده کرد. مثلا می تونین همانند همه توکن های غیرمثلی یا NFT به خرید، فروش یا هولد کردن دامنه های NFT بپردازین. همچنین از دامنه های NFT میشه به عنوان آدرس های کیف پول هم استفاده کرد. بنابراین، سایر افراد و کاربران می تونن به صورت مستقیم به آدرس دامنه NFT شما ارز دیجیتال ارسال کنند و شما هم بتونین به اون ها رمزارز بفرستین.

دلیل اهمیت دامنه NFT چیست؟

به نظر شما چرا دامنه های NFT اهمیت زیادی دارن؟ بهتره بدونین دامنه های NFT رابطه نزدیکی با ارزهای دیجیتال، هویت دیجیتال و زیرساخت اینترنت دارن و میشه اون ها رو موج اول عصر متاورس محسوب کرد. واسه کسانی که هدف اون ها فقط وب گردی هست، دامنه های NFT می تونه موضوعی پیچیده باشه. مراجعه به دامنه .crypto به جای .com لزوما حس هیجان انگیزی واسه اون ها به دنبال داره.

توجه داشته باشین که هرچند نکات و قابلیت هایی که در نگاه اول به چشم نمیان، کافی هستن تا طرفداران فناوری و کارآفرینان از ایجاد این فرصت های جدید هیجان زده بشن. واسه اولین بار دامنه های غیرمتمرکز می تونن به عنوان آدرس های کیف پول با زیرساخت امور مالی غیرمتمرکز خودشون عمل کنند. به طور کلی، دامنه NFT نیاز به سلسله مراتب سخت گیرانه و محرمانه یکه تازی در حوزه زیرساخت اینترنت رو از بین میبره.

مقاله پیشنهادی: F-NFT یا ان اف تی تقسیم شده چیست؟

مزایای استفاده از دامنه NFT

مزایای استفاده از دامنه NFT

همونطور که گفتیم، دامنه های NFT که با عناوین دامنه های غیرمتمرکز، دامنه های کریپتو و دامنه های بلاک چین هم شناخته میشن، نسبت به دامنه های سنتی مزایای زیادی به همراه دارن که همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از افراد قرار بگیرن و محبوبیت زیادی به دست بیارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای استفاده از دامنه NFT بپردازیم.

  • یکی از مزایای استفاده از دامنه NFT این هست که برای خرید این دامنه ها فقط کافیه یبار پول پرداخت کنین. در حالی که در مدل های سنتی باید به صورت سالانه کارمزد پرداخت کنین که مثل اجاره کردن می مونه.
  • یکی دیگه از مزایای استفاده از دامنه NFT این هست که این دامنه ها به طور کامل متعلق به کاربر میشه و هیچ نهاد متمرکزی نمی تونه به سانسور دامنه کاربران بپردازه و یا نمیشه دامنه ها رو به نفع خود مصادره کنه.
  • دامنه های NFT می تونن به عنوان آدرس های عمومی رمزارزها هم عمل کنند. یعنی دامنه ها می تونن سایر ارزهای دیجیتال و توکن های تحت پشتیبانی خودشون رو به عنوان ارز پرداخت ارسال و دریافت کنند.
  • یکی دیگه از مزایای استفاده از دامنه NFT این هست که شما می تونین بدون درخواست اجازه برای همه افراد برنامه پخش کنین و هیچ کس نمی تونه این دامنه رو از شما بگیره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله دامنه NFT چیست؟ اطلاعاتی در مورد دامنه توکن غیرمثلی یا NFT به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استفاده از دامنه NFT بپردازیم و عملکرد دامنه های NFT رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، دامنه NFT دامنه منحصر به فردی هست که توسط یه توکن غیرمثلی مشخص میشه و دو ایده مهم رو با همدیگه ترکیب می کنه. دامنه NFT در واقع آدرس یه کیف پول کریپتو هست که به عنوان دامنه سایت ها هم عمل می کنه. این دامنه مزایای زیادی نسبت به دامنه های سنتی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره و مورد استقبال خیلی از کاربران قرار بگیره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد دامنه NFT چیست و چگونه کار می کند؟

در مورد دامنه NFT چیست و چگونه کار می کند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+63 = ?