نقش توکن های NFT در حوزه فیلم سازی چیست؟

  • 23:02 1403-02-19
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

نقش توکن های NFT در حوزه فیلم سازی؛ آیا می خواهین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ آیا می دونین NFT فیلم چیست و چرا مهم هست؟ استفاده از NFT در فیلم سازی چه معنی داره؟ توکن های NFT چه تاثیری در فیلم سازی دارن؟ نقش توکن های NFT در صنعت فیلم سازی چیست؟ انواع فیلم هایی که به صورت NFT منتشر شدن کدامند؟ چجوری میشه فیلم ها رو به NFT تبدیل کرد؟

محبوبیت کاربرد توکن های غیرمثلی باعث شده تا بازار کلکسیون های رمزنگاری و آثار هنری توسعه و گسترش پیدا کنه. این دو از مهم ترین کاربردهای امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای هستن، ولی فقط به همین موارد ختم نمیشن. منحصر به فرد بودن توکن های غیرمثلی اون ها رو به دارایی های جذابی تبدیل کرده. امروزه توکن های غیرمثلی تاثیر قابل توجهی در صنعت فیلم سازی هم گذاشتن. به همین دلیل در این بخش از مباحث آموزش ارز دیجیتال، توضیحاتی در مورد استفاده از NFT در فیلم سازی بهتون ارائه بدیم، به معرفی فیلم های منتشر شده به شکل NFT بپردازیم و تاثیر توکن های NFT در صنعت فیلم سازی رو مورد بررسی قرار بدیم.

استفاده از NFT در فیلم سازی چگونه است؟

استفاده از NFT در فیلم سازی چگونه است؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین خیلی از افراد تصور می کنند ورود توکن های غیرمثلی(NFT) به صنعت فیلم سازی به معنی تبدیل کردن فیلم ها با توکن های NFT هست، ولی در واقع تاثیر این فناوری بر هالیوود خیلی غیرمنتظره و بزرگ تر میشه. یه فضای سرگرمی مثل فیلم سازی، می تونه از پتانسیل های این پلتفرم واسه جامعه سازی و جذب مخاطبان بیشتر واسه فیلم های خودشون استفاده کنه. تولیدکننده های فیلم ها می تونن با کمک توکن های NFT به طرفداران فیلم این امکان رو بدن تا با خلاقیت خودشون در نوشتن قسمتی از داستان نقشی داشته باشن.

تولیدکننده ها یا تهیه کننده های فیلم ها می تونن با استفاده از توکن های غیرمثلی(NFT) بازخورد با ارزشی از پروژه های در حال انجام و ساخت خودشون به دست بیارن. تهیه کننده های فیلم می تونن تعداد زیادی از داده های نظری رو از دارنده های فیلم های می تونن تعداد زیادی از داده های نظری رو از دارنده های فیلم های NFT به دست بیارن تا بتونن با تحلیل و بررسی داده ها و اطلاعات و همچنین با استفاده از اون ها واسه بهبود کیفیت پروژه، بهترین تصمیم ها رو بگیرن و عملکرد خوبی از خودشون نشون بدن.

مقاله پیشنهادی: سرمایه گذاری روی NFT بهتر است یا خرید ارزهای دیجیتال؟

نقش توکن های NFT در فیلم سازی چیست؟

نقش توکن های NFT در فیلم سازی چیست؟

جالب اینجاست که بدونین صنعت سینما می تونه چیزی بیشتر از تولید بلاک باستر بعدی داشته باشه. اون ها در حال حاضر کالکشن های جذاب NFT رو واسه سینماگران علاقه مند منتشر می کنند. بعد از ورود به هنر دیجیتال یا رمزنگاری، بازی ها و صنایع موسیقی، توکن های غیرمثلی(NFT) به تازگی مسیر خودش رو به حوزه فیلم و سینما باز کردن. علاوه بر جلوگیری از سرقت و مسئله های مربوط به مالکیت معنوی، NFTها رشد صنعت سرگرمی رو تغییر داده و سرعت میدن. اون ها همچنین به مراکز تولید فیلم منبع درآمد بیشتر ارائه می کنند و به تولیدکننده های فیلم رویکرد تازه ای واسه به اشتراک گذاشتن تولیدهای خودشون با مخاطب هاشون ارائه می کنند.

بعضی وقت ها، توکن های NFT همون مجموعه ای از فیلم های آماده تولید هستن. درآمد حاصل از ساخت و فروش این توکن های NFT به هزینه های مورد نیاز ساخت فیلم اختصاص پیدا می کنه. تامین مالی جمعی، همچنان روشی مستقل واسه جذب سرمایه تولید فیلم و سریال هست، ولی فروش توکن های غیرمثلی در قالب کلکسیونی از پیش نمایش و با هدف تبلیغ پروژه به طور جدی از اشاعه ترس از دست دادن فرصت در فضای مجازی جلوگیری می کنه.

مقاله پیشنهادی: کریپتو موزیک چیست؟ (تبدیل اثر موسیقی به NFT)

بهترین فیلم های منتشر شده به صورت NFT کدامند؟

بهترین فیلم های منتشر شده به صورت NFT کدامند؟

علاوه بر اینکه توکن های غیرقابل تعویض(NFT) یه جریان درآمد جدید فوق العاده خوبی هست، با اجازه دادن به اون ها واسه تولید فیلم مجزا، حوزه سرگرمی رو واسه تولیدکننده های فیلم بازتر و در دسترس تر می کنه. تا الان فیلم های مختلفی به شکل توکن های غیرمثلی منتشر شدن که محبوبیت زیادی به دست آوردن. در ادامه بهترین فیلم های منتشر شده به صورت NFT رو واستون معرفی می کنیم:

تماس صفر(Zero Contact)

یکی از بهترین فیلم هایی که به صورت توکن NFT منتشر شده، فیلم تماس صفر یا Zero Contact هست. این فیلم که در سپتامبر 2021 اکران شد، اولین فیلم بلند هالیوودی بود که به عنوان توکن غیرمثلی در Vuele ساخته و منتشر شد. همچنین اولین پلتفرم پخش مستقیم و مشاهده فیلم کامل به مشتری و پلتفرم NFT داده شد. بهتره بدونین Vuele دو انتخاب مختلف از بسته های NFT رو واسه جمع آوری در اختیار مشتریان قرار میده. یعنی نسخه انحصاری و نسخه کلکسیونی که شامل فیلم بلند و یه پوستر دیجیتال هست.

در حال و هوای عشق(In The Mood For Love)

یکی دیگه از بهترین فیلم هایی که به صورت توکن NFT منتشر شده، فیلم در حال و هوای عشق یا In The Mood For Love هست. این فیلم وقتی که در سال 2000 اکران شد، به جایگاه و موفقیت بزرگی دست پیدا کرد. کارگردان فیلم به اسم وونگ کار وای، تصمیم گرفت قسمتی از فیلم مورد نظر خودش رو به تومن غیرمثلی(NFT) تبدیل کنه. این شخص فیلم منتشر نشده یک و نیم دقیقه ای رو که از اولین روز ساخت فیلم در سال 1999 استخراج شده بود رو به حراج گذاشت و درآمد زیادی کسب کرد.

تپه(Dune)

فیلم تپه یا Dune هم یکی دیگه از فیلم های برتری هست که به صورت توکن NFT منتشر و به فروش رسید. تپه قطعا یکی از پرطرفدارترین فیلم های سال 2021 هست. به عنوان قسمتی از کمپین تبلیغاتی این فیلم، شرکت ساخت فیلم، برادران وارنر و شرکت رسانه های گروهی Legendary Pictures با گالری آی وی، Lineage همکاری کردن. استودیوها و MakersPlace دو مجموعه از مجموعه های دیجیتالی رو واسه Dune به اسم Future Artifacts منتشر کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استفاده از NFT در فیلم سازی بهتون ارائه بدیم، به معرفی فیلم های منتشر شده به شکل NFT بپردازیم و تاثیر توکن های NFT در صنعت فیلم سازی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، خیلی از افراد تصور می کنند ورود توکن های غیرمثلی(NFT) به صنعت فیلم سازی به معنی تبدیل کردن فیلم ها با توکن های NFT هست، ولی در واقع تاثیر این فناوری بر هالیوود خیلی غیرمنتظره و بزرگ تر میشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد نقش توکن های NFT در حوزه فیلم سازی چیست؟

در مورد نقش توکن های NFT در حوزه فیلم سازی چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+69 = ?