ترید با الگوهای بازگشتی در تحلیل تکنیکال

  • 05:06 1403-06-12
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ترید با الگوهای بازگشتی در تحلیل تکنیکال؛ آیا دوست دارین تا با این الگوهای قیمتی آشنا بشین؟ آیا می دونین الگوی بازگشتی در تحلیل تکنیکال چیست؟ انواع الگوهای کندل استیک بازگشتی کدامند؟ چجوری میشه این الگوها رو تشخیص داد؟ ترید با الگوهای بازگشتی چجوریه؟ در زمان معامله با استفاده از الگوهای بازگشتی در مباحث آموزش تحلیل تکنیکال چه نکاتی رو باید رعایت کنیم؟

روزانه تریدرهای زیادی به دنبال بررسی داده ها و جمع آوری اطلاعات درباره خرید یا فروش رمز ارزها هستن. خیلی از تحلیلگران بازار کریپتو واسه تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال و تصمیم گیری واسه انجام معامله موفق و منطقی، از تحلیل تکنیکال استفاده می کنند تا با استفاده از ابزارهای اون و امکاناتی که واسه اون ها فراهم می کنه، بتونن شناخت بهتری از روند ارز دیجیتال مورد نظر خودشون داشته باشن. به همین دلیل می خواهیم در این بخش از مباحث آموزش ارز دیجیتال، توضیحاتی در مورد الگوهای بازگشتی در تحلیل تکنیکال بهتون ارائه بدیم، به بررسی ترید با استفاده از الگوهای بازگشتی بپردازیم و انواع الگوهای بازگشتی رو واستون معرفی کنیم.

منظور از الگوهای بازگشتی چیست؟

الگوهای بازگشتی در تحلیل تکنیکال

احتمالا واستون جالب باشه که بدونین در بازارهای مالی مثل بازار رمز ارزها به طور کلی دو دسته الگو وجود داره که میشه به الگوهای بازگشتی و الگوهای ادامه دهنده اشاره کرد. اولین لازمه واسه شناسایی این الگو وجود روند در چارت قیمتی ارزهای دیجیتال و شناسایی اون هست. اگه در وسط یه روند، یه الگوی بازگشتی دیده بشه تحلیلگران و تریدرها احتمالا بازگشت روند به جهت مخالف و خارج شدن نمودار قیمت از روند رو پیش بینی می کنند. اگه در کنار مشاهده این الگوها، با استفاده از ابزارهای دیگه به تاییدهای دیگه هم برسین، از روند موجود خارج میشین، سود دریافتی خودتون رو ذخیره می کنین و معاملات دیگه ای انجام میدین.

در الگوهای بازگشتی، چارت قیمتی ارزهای دیجیتال بعد از طی کردن روند مشخصی در طول بازه زمانی، روند اون متوقف و یا خنثی میشه و یا در جهت مختلف روند قبلی خودش روند حرکتی جدیدی رو پیش می گیره. در الگوی بازگشتی ممکنه یه روند نزولی به روند صعودی قبلی برگرده و یا یه روند صعودی به یه روند نزولی تبدیل بشه. به عبارت دیگه، در الگوی بازگشتی نقطه عطفی در چارت قیمتی رمز ارزها ایجاد میشه که روند بعدی رو تحت تاثیر قرار میده.

ترید با استفاده از الگوهای بازگشتی چگونه است؟

ترید با استفاده از الگوهای بازگشتی چگونه است؟

فرقی نداره که از کدوم الگوی بازگشتی در تحلیل تکنیکال واسه انجام معاملات استفاده می کنین، روش کار با اون ها در ترید ارزهای دیجیتال شبیه هم هست. بعد از اینکه تشخیص دادین که چارت قیمتی دارای یه روند صعودی هست و با توجه به اینکه سقف ها از سقف های قبلی بالاتر و کف ها هم از کف های قبلی بالاتر هستن، صبر می کنین تا نشونه ای از بازگشت روند دیده بشه. بعد از دیدن یه الگوی بازگشتی می فهمیم که روند صعودی در حال تموم شدن هست و امکان بازگشت روند وجود داره. الان در این موقعیت دو تکنیک واسه وارد شدن به معامله وجود داره.

یکی از این تکنیک ها این هست که بلافاصله بعد از دیدن الگوی بازگشتی ستاره ثاقب به باز کردن یه پوزیشن معاملاتی اقدام می کنین، ولی این کار ریسک زیادی به دنبال داره. روش دیگه این هست که صبر می کنین تا کندل بعدی ایجاد بشه و بازگشت روند رو تایید کنه. به غیر از اینکه ممکنه با این تکنیک سود به دست اومده کمتر باشه، ولی ریسک کمتری به دنبال داره. حد ضرر در این روش معادل بالاترین قیمت کندل قبلی در نظر گرفته میشه.

انواع الگوهای بازگشتی در تحلیل تکنیکال

انواع الگوهای بازگشتی در تحلیل تکنیکال

همونطور که گفتیم، روش ها و الگوهای مختلفی واسه تجزیه و تحلیل چارت های قیمتی وجود داره که تریدرها با توجه به مهارت های خودشون بهترین روش رو واسه انجام معاملات خودشون در نظر می گیرن. الگوهای بازگشتی یکی از روش های مناسب واسه نشون دادن تمایل بازار به پایان روند و شروع حرکت جدید هست. در ادامه برخی از انواع الگوهای بازگشتی در تحلیل تکنیکال رو واستون معرفی می کنیم:

•    الگوی چکش(Hammer)

یکی از انواع الگوهای بازگشتی در تحلیل تکنیکال، الگوی چکش یا Hammer هست به عنوان الگوی بازگشتی صعودی شناخته میشه و در انتهای روند نزولی ظاهر میشه. واسه اینکه یه الگوی چکش به وجود بیاد، باید ارز دیجیتال مورد نظر شما یه کف قیمتی جدید ایجاد کنه و بعدا تا نزدیکی قیمت اول خودش برگشت داشته باشه. یکی از مهم ترین نکات در مورد این الگو این هست که نقطه انتهایی کندل نزدیک به نقطه ابتدایی باشه.

•    الگوی ستاره ثاقب

الگوی ستاره ثاقب یا Shooting Star هم یکی دیگه از الگوهای بازگشتی در تحلیل تکنیکال هست که برخلاف الگوی چکش در انتهای روند صعودی دیده میشه و نشون دهنده شروع روند نزولی در بازار رمز ارزهاست. این کندل دارای سایه یا دم بالایی بلند و کشیده هست. با دیدن الگوی شوتینگ استار می فهمیم که روند صعودی در حال تموم شدن هست و خرس ها در حال به دست اوردن کنترل بازار هستن.

•    الگوی پوشاننده یا اینگالفینگ

یکی دیگه از انواع الگوهای بازگشتی در تحلیل تکنیکال که می تونین با استفاده از اون ترید کنین، الگوی پوشاننده هست. این الگو به شکل دوتایی هست و واسه شناسایی این الگو باید تا پایان تشکیل دو کندل کنار هم صبر کنین. بعد از ایجاد این دو کندل و تشکیل الگوی پوشاننده به این نتیجه می رسیم که روند موجود در حال تموم شدن هست و احتمال تغییر در روند قیمتی وجود داره.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد الگوهای بازگشتی در تحلیل تکنیکال بهتون ارائه بدیم، به بررسی ترید با استفاده از الگوهای بازگشتی بپردازیم و انواع الگوهای بازگشتی رو واستون معرفی کنیم. همونطور که گفتیم، در الگوهای بازگشتی، چارت قیمتی ارزهای دیجیتال بعد از طی کردن روند مشخصی در طول بازه زمانی، روند اون متوقف و یا خنثی میشه و یا در جهت مختلف روند قبلی خودش روند حرکتی جدیدی رو پیش می گیره. شما می تونین بعد از شناسایی الگوهای بازگشتی، وارد پوزیشن های معاملاتی بشین و از تغییر روند قیمتی سود زیادی به دست بیارین.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد ترید با الگوهای بازگشتی در تحلیل تکنیکال

در مورد ترید با الگوهای بازگشتی در تحلیل تکنیکال نظر دهید
سوال امنیتی :4 + 70 = ?