معاملات روند چیست و چه مزایایی دارد؟

  • 02:02 1403-02-28
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

معاملات روند؛ یکی از استراتژی های معاملاتی ارز دیجیتال که می تونه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشه! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ آیا می دونین معاملات روند چیست؟ روش های انجام معاملات روند کدامند؟ معاملات روندی چه مزیت هایی دارن؟ معامله در جهت روند چجوری انجام میشه؟ در زمان تحلیل روند بازار ارزهای دیجیتال برای خرید یا دریافت سیگنال ارز دیجیتال به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

مفهوم روند به طور کلی یکی از مهم ترین اصول تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی هست. کاربران فعال در بازار ارزهای دیجیال در فرایند معامله گری بیشتر با جمله هایی روبرو میشن که اون ها رو مجبور می کنند که تحلیل تکنیکال رو یاد بگیرن. واسه تبدیل شدن به یه معامله گر موفق، شما باید از استراتژی های معاملاتی متناسب با وضعیت بازار استفاده کنین. یکی از این استراتژی معاملاتی، معاملات روندی هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد معاملات روند بهتون ارائه بدیم، به بررسی روش های انجام معاملات روند بپردازیم و نحوه انجام معامله در جهت روند بازار رو به شما یاد بدیم.

منظور از معاملات روند چیست؟

منظور از معاملات روند چیست؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین معاملات روند یکی از بهترین استراتژی های معاملاتی در بازارهای مالی به خصوص در بازار رمز ارزهاست که می تونه کوتاه مدت، میان مدت و حتی بلند مدت باشه که این بستگی به بازار داره که یه روند رو تا زمانی ادامه بده. تریدرهایی که از استراتژی معاملات روند استفاده می کنند، می تونن با کمک تحلیل تکنیکال روند بازار ارزهای دیجیتال رو تشخیص بدن و در جهت روند وارد معامله بشن و تا ظاهر شدن نشونه های قطعی شکست روند در معامله باقی بمونن. معاملات روندی کاملا مناسب هر نوع تریدر با هر میزان سرمایه و تایم کاری هست که فقط باید قبل از شروع کار تحلیل تکنیکال رو بلد باشین.

معاملات روند یکی از استراتژی های ترید در بازار رمز ارزهاست که در اون تریدرها منتظر شکست روند بازار نمی مونن و دقیقا در روند فعلی بازار وارد معامله میشن تا وقتی که نشونه ای از بازگشت روند دیده بشه. در این معاملات تصور میشه که ارزهای دیجیتال دوست دارن روند قیمتی فعلی خودشون رو ادامه بدن. در یه روند صعودی، تریدر انتظار داره روند قیمتی سقف های جدیدتری رو تشکیل بشه و در زمان بازگشت قیمت هم کف قیمتی از کف قیمت قبلی بالاتر باقی بمونه. این حالت نشون میده روند بازار همچنان صعودی و مناسب پوزیشن خرید هست و برعکس.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش بهترین استراتژی معاملاتی ابر ایچیموکو

روش های انجام معاملات روند کدامند؟

روش های انجام معاملات روند کدامند؟

همونطور که گفتیم، معاملات روند نوعی روش انجام معامله در بازار رمز ارزهاست که سعی می کنه سود رو توسط تجزیه و تحلیل حرکت دارایی ها در یه جهت خاص به دست بیاره. زمانی که قیمت در یه جهت کلی مثل بالا یا پایین حرکت می کنه، این روند شناخته میشه. شما می تونین  با روش های مختلفی، معاملات خودتون رو در جهت روند بازار انجام بدین. در ادامه برخی از روش های انجام معاملات روند رو بررسی کنیم:

•    استفاده از استراتژی خط روند

یکی از روش های انجام معاملات روند، استفاده از استراتژی خط روند یا ترند لاین هست. شما برای انجام این معامله ابتدا باید خط روند صعودی یا نزولی رو در چارت قیمتی رمز ارزها رسم کنین. مثلا در روند صعودی دو نقطه اول خط روند رو تشکیل میده، برخورد سوم با خط روند به روند اعتبار میده و وقتی که اولین کندل بعد از برخورد با خط روند بالای خط باز و بسته شد، موقعیت مناسبی واسه ورود به معامله ارز دیجیتال هست.

•    استراتژی شکست خط روند

یکی دیگه از روش های انجام معاملات روندی، استفاده از استراتژی شکست خط روند هست. مثلا اگه بازار رمز ارزها روند صعودی داشته باشه، خط روند صعودی نقش خط حمایت رو ایفا می کنه. اگه بازار بتونه به این حمایت غلبه کنه و یه کندل زیر خط روند باز و بسته بشه، به احتمال زیاد روند بازار نزولی میشه. بعد از شکست خط روند صعودی این خط از حمایت به مقاومت تبدیل میشه و معمولا قیمت یبار دیگه به این سطح مقاومت برمی گرده.

•    استراتژی خط روند خنثی

استفاده از استراتژی خط روند خنثی هم یکی دیگه از روش های انجام معاملات روندی هست. بهتره بدونین در روند خنثی که بیشتر وقت ها در بازار ارزهای دیجیتال رخ میده، قیمت رمز ارزها بین دو سقف و کف قیمتی نوسان می کنند که در واقع تشکیل یه کانال قیمت افقی رو باعث میشه. نوسان قیمت بین دو سقف و کف قیمتی در روند خنثی خودش به تشکیل روندهای داخلی کمک می کنه. اگه در سقف قیمت وارد معامله بشین و در کف خارج بشین و برعکس. این نوع معاملات روندی خیلی کوتاه مدت هستن و سود کمی به همراه دارن.

مقاله پیشنهادی: انواع خط روند در تحلیل تکنیکال کدامند؟

نکات مهم در انجام معاملات روندی

نکات مهم در انجام معاملات روندی

توجه داشته باشین که معاملات روندی می تونه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشن و این بستگی به میزان دارایی هایی شما داره که بخواهین از کدوم روند و چه بازه زمانی استفاده کنین. استفاده از حد ضرر در روندهای قوی و پرنوسان صعودی و نزولی از اهمیت زیادی برخوردار هست. فرض کنین در ابتدای شروع یه روند صعودی وارد معامله شدین. این روند تا هدف اول شما حرکت کرده و 50 پیپ از قیمت شروع معامله فاصله گرفته. در حال حاضر فاصله قیمت تا حد ضرر شما خیلی زیاد هست. با کمک تریلینگ استاپ حد ضرر شما با پیشروی قیمت حرکت می کنه و سود شما دائما تضمین میشه و در زمان بازگشت روند دستور توقف ضرر با سود در فاصله کوتاه تری فعال میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد معاملات روند بهتون ارائه بدیم، به بررسی روش های انجام معاملات روند بپردازیم و نکات مهم انجام معاملات روندی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، معاملات روندی یکی از بهترین و سودآورترین استراتژی های معاملات در بازار ارزهای دیجیتال هست که شما می تونین با انجام این معاملات سود قابل توجهی از نوسانات قیمتی رمز ارزها به دست بیارین.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معاملات روند چیست و چه مزایایی دارد؟

در مورد معاملات روند چیست و چه مزایایی دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+82 = ?