انواع خط روند در تحلیل تکنیکال کدامند؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "انواع خط روند در تحلیل تکنیکال کدامند؟"


  • 02:02 1403-02-04
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله انواع خط روند در تحلیل تکنیکال، اطلاعاتی در مورد ترند لاین برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع خط روند در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. همچنین شما نیز می تونین وارد این بازار شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با انواع مفاهیم و اصطلاحات رایج بازار آشنا بشین.

بازار ارزهای دیجیتال هیچ وقت در یه خط راست حرکت نمی کنه و همیشه حرکت های زیگزاکی داره. برایند حرکت امواج صعودی و نزولی در بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی رو روند میگن. مفهوم روند به طور قطع یکی از اصول آموزش تحلیل تکنیکال بازار هست که انواع مختلفی داره و برای پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال ابتدا باید روند بازار رو شناسایی کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله انواع خط روند در تحلیل تکنیکال، اطلاعاتی در مورد ترند لاین برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع خط روند در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با انواع روندهای بازار اشنا بشین.

ترند لاین چیست؟

ترند لاین چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم روند قیمتی یا ترند لاین رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که ترند لاین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که روند جهت کلی بازار یا قیمت یه دارایی مثل ارز دیجیتال بیت کوین رو در یه دوره زمانی مشخصهست. همچنین روند قیمتی یا ترند لاین در تحلیل تکنیکال به 2 دسته صعودی و نزولی تقسیم میشن و اگه بازار بدون روند باشه، خنثی یا اصطلاحا رنج اسم داره. به طور کلی حداقل دوره زمانی مشخصی برای تشخیص روند وجود نداره. ولی هرچقدر یه روند صعودی یا نزولی مدت بیشتری در بازار برقرار باشه، اون روند از نظر عموم معامله گران و تریدرهای بازار اعتبار بیشتری داره.

جالب اینجاست که بدونین بسیاری از معامله گران و تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی ترجیح میدن بر اساس روند قیمتی یا ترند لاین معامله و خرید و فروش انجام بدن. در حالی که برخی از معامله گران نیز به دنبال شناسایی نقاط بازگشت بازار ارزهای دیجیتال هستن و معامله گری برخلاف روند رو ترجیح میدن. روندهای صعودی و نزولی همیشه در همه بازارهای مالی از جمله بورس، ارز دیجیتال، طلا و.... رخ میدن. حتی تغییرات داده های اقتصادی نیز عموما بر اساس یه روند افزایشی یا کاهشی گفته میشه.

مقاله پیشنهادی: نمودار قیمت در تحلیل تکنیکال چیست؟

چگونه روند بازار رو تشخیص بدیم؟

برای شناسایی روند در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال میشه از ابزارهای مختلفی مثل خط روند، ساختار کف و سقف های بازار و یا برخی اندیکاتورها استفاده کرد. استفاده از کف و سقف های نمودار یکی از ساده ترین و پرکاربردترین روش های تشخیص روند هست. اگه قیمت در حال ساختن سقف و کف های بالاتر باشه، روند بازار صعودی و اگه در نمودار قیمت کف و سقف های پایین تر می بینیم، روند بازار نزولی هست. شما با استفاده از این روش به راحتی و کوتاه ترین زمان ممکن می تونین روند کلی بازار رو تشخیص بدین.

انواع خط روند در تحلیل تکنیکال کدامند؟

انواع خط روند در تحلیل تکنیکال کدامند؟

رون در اصل جهت حرکت قیمت در بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی رو برای معامله گران و تریدرها مشخص می کنه. روند در بازه زمانی بزرگ تر از بازه زمانی نمایش نمودار قابل بررسی هست. همچنین روند در بازار انواع مختلفی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، به بررسی انواع خط روند در تحلیل تکنیکال بپردازیم تا با این روندها آشنایی داشته باشین.

•    روند صعودی

یکی از انواع خط روند در بازار ارزهای دیجیتال، روند صعودی هست. بهتره بدونین در روند صعودی برایند حرکات افزایشی و کاهشی در انتها باعث صعود قیمت میشه. در این حالت سقف های بالاتر نسبت به سقف قبلی و کف های بالاتر نسبت به کف قبلی تشکیل میشه. به عبارت دیگه، اگه تغییرات قیمت در بازار ارزهای دیجیتال جوری باشه که کف های قیمتی در طول زممان به سمت بالا حرکت کنند، در این حالت بازار، روند صعودی داره. در صورتی که سقف های قیمتی تشکیل شده نیز در طول زمان به سمت بالا حرکت می کنند که در این حالت روند صعودی قوی میشه.

مقاله پیشنهادی: چطور بهترین تایم فریم را پیدا کنیم؟

•    روند نزولی

یکی دیگه از انواع خط روند در بازار ارزهای دیجیتال، روند نزولی هست. در روند نزولی نیز برایند حرکات افزایشی و کاهشی در انتها باعث کاهش قیمت میشه. در این حالت سقف های پایین تر نسبت به سقف قبلی و کف های پایین تر نسبت به کف قبلی تشکیل میشه. همچنین روند نزولی که دومین روند از انواع خط روند در بازار ارزهای دیجیتال هست، روندیه که در اون قیمت در طی بازه زمانی کاهش پیدا می کنه به نحوی که سقف های قیمتی رفته رفته ارتفاع کمتری نسبت به قله های قبلی ایجاد می کنند. در صورتی که کف های قیمتی نیز در طی روند نزول قیمتی های پایین تری رو تجربه کنند روند نزولی قوی تر میشه.

•    روند خنثی

یکی دیگه از انواع خط روند در بازار ارزهای دیجیتال، روند خنثی یا Side هست. جالب اینجاست که بدونین در روند خنثی برخلاف روندهای صعودی و نزولی تغییرات قیمت باعق ایجاد سقف ها یا کف های بالاتر یا پایین تر نمیشه، بلکه کف ها تقریبا در یه سطخ و سقف ها نیز در یه سطح قرار داره و معمولا اختلاف این دو سطح با هم برابر نیست. در این حالت ما یه خط روند تدارین، بلکه دو خط در صقف و کف ها داریم که قیمت بین این دو خط نوسان می کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله انواع خط روند در تحلیل تکنیکال، اطلاعاتی در مورد ترند لاین برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع خط روند در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، روند جهت کلی بازار یا قیمت یه دارایی مثل ارز دیجیتال بیت کوین رو در یه دوره زمانی مشخصهست. همچنین روند قیمتی یا ترند لاین در تحلیل تکنیکال به 2 دسته صعودی و نزولی تقسیم میشن و اگه بازار بدون روند باشه، خنثی یا اصطلاحا رنج اسم داره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد انواع خط روند در تحلیل تکنیکال کدامند؟

در مورد انواع خط روند در تحلیل تکنیکال کدامند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+34 = ?