کاربرد هوش مصنوعی در بلاک چین چیست؟

  • 04:02 1403-02-12
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله کاربرد هوش مصنوعی در بلاک چین چیست؟ اطلاعاتی در مورد هوش مصنوعی و بلاک چین برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در بلاک چین بپردازیم و ارتباط بلاک چین و هوش مصنوعی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم. بدون شک زمینه های اساس بلاک چین و هوش مصنوعی با سرعت بالایی در حال رشد هستن. هر کدوم از این دو فناوری از درجه پیچیدگی و تاثیرات شغلی چند جانبه برخوردار هستن. هرچند که یه درک مشترک و اشتباه از اساس بلاک چین وجود داره. بلاک چین غیرمتمرکز بوده و هیچ کس اون رو کنترل نمی کنه. با این حال هنوز هم پیش زمینه برای توسعه بلاک چین به گروهی از توسعه دهنده های اصلی اختصاص پیدا کرده.

با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال، حتی کاربران عادی هم تا حدودی با فناوری های خاص این صنعت آشنا شدن. یکی از این فناوری ها بلاک چین هست که زیرساخت بسیاری از ارزهای دیجیتال معروف از جمله بیت کوین و اتریوم محسوب میشه. بلاک چین کاربردهای زیادی داره که یکی از این کاربردها نیز در هوش مصنوعی هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله کاربرد هوش مصنوعی در بلاک چین چیست؟ اطلاعاتی در مورد هوش مصنوعی و بلاک چین برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در بلاک چین بپردازیم و ارتباط بلاک چین و هوش مصنوعی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم. تا انتهای مقاله با ما در آکادمی آموزش ارز دیجیتال ارزسنج همراه باشید.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی چیست؟

اگه در حوزه ارزهای دیجیتال یا بلاک چین فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم هوش مصنوعی یا Artificial Intelligence رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که هوش مصنوعی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که هوش مصنوعی که به اختصار AI نامیده میشه، به معنی توانایی یادگیری یه برنامه کامپیوتری هست. در واقع هوش مصنوعی شامل استفاده از کامپیوتر برای انجام کارهایی هست که هوش انسانی نیاز داره. الگوریتم های AI می تونن با استفاده از مجموعه بزرگ داده ها و بدون فرمان های انسانی الگوها رو درک کرده و مسئله ها رو حل کنند.

شاید برایتان مفید باشد: فناوری ارز دیجیتال چیست؟

جالب اینجاست که بدونین هوش مصنوعی از رایانه ها، داده ها و بعضی وقت ها ماشین ها برای تقلید از توانایی های حل مسئله و تصمیم گیری ذهن انسان استفاده می کنه. همچنین AI حوزه های فرعی یادگیری ماشین و یادگیری عمیق رو در بر می گیره که برای پیش بینی یا طبقه بندی مورد استفاده قرار می گیره و در طول زمان هوشمندتر میشه. همچنین هوش مصنوعی محدود برای کارهای خاص و محدود مثل تشخیص چهره، فیلتر کردن هرزنامه یا شطرنج بازی کردن مورد استفاده قرار می گیره.

بلاک چین چیست؟

بلاک چین چیست؟

بلاک چین نوعی بستر دارای دفتر کل توزیع شده غیرمتمرکز و غیر قابل تغییر هست که یه تبادل فوری، مشترک و شفاف از داده های رمزگذاری شده رو به صورت همزمان برای همه اعضا فراهم می کنه. یه شبکه بلاک چین می تونه سفارشات، پرداخت ها، حساب ها و بسیاری موارد دیگه رو ردیابی کنه. بلاک چین به حذف موثر باگ ها و مجموعه داده های تقلبی کمک می کنه. ساختار اون کاملا غیرمتمرکز بوده و مستقل از هر نهاد رسمی و یا دولتی عمل می کنه و می تونه نه تنها تراکنش های اقتصادی بلکه هر نوع داده ارزشمند دیگه رو ثبت و ذخیره کنه.

ویدیوی پیشنهادی: انواع بلاک چین و تفاوت آنها

بلاک چین های عمومی مثل اتریوم برای عموم در دسترس هستن. ولی بلاک چین های خصوصی فقط با دعوت نامه قابل استفاده هستن و معمولا در محیط های شرکتی مورد استفاده قرار می گیرن. بلاک چین های خصوصی نسبت به نوع عمومی سرعت بیشتری دارن، چون اعضای اون ها شناخته شده و مورد اعتماد هستن و تراکنش های سری تر تایید میشن. یکی از مهم ترین ویژگی های بلاک چین این هست که امکان انتقال و اشتراک گذاری داده در یه دفتر کل مشترک رو برای افراد غیرمرتبط و غیر وابسته فراهم می کنه.

ارتباط بلاک چین و هوش مصنوعی

ارتباط بلاک چین و هوش مصنوعی

ترکیب بلاک چین و هوش مصنوعی کاملا قدرتمند هست. پیاده سازی این دو فناوری در کنار هم تقریبا در هر صنعتی باعث بهبود اون میشه. این فناوری ها برای ارتقا همه چیز از زنجیره تامین غذا و به اشتراک گذاری سوابق مراقبت های بهداشتی گرفته تا حق امتیاز رسانه و امنیت مالی می تونن با هم ترکیب بشن. ادغام هوش مصنوعی و بلاک چین بر حوزه های بسیاری از جمله امنیت تاثیر می ذاره. این ترکیب سپر مضاعفی در مقابل حمله های سایبری ارائه میده.

جالب اینجاست که بدونین اگه بلاک چین و هوش مصنوعی بتونن انتظارات رو برآورده کنند، بدون شک تاثیری موندگار از خودش به جای خواهند داشت. با اینکه بعضی شرکت ها جدا جدا از اون ها استفاده می کنند، اگه با همدیگه ترکیب بشن، موارد استفاده فوق العاده ای خواهند داشت. با توسعه بیشتر این دو تکنولوژی ممکنه استفاده همزمان بلاک چین و هوش مصنوعی باعث ابداع و بروز خلاقیت در این فناوری ها بشه. مطمئنا نتیجه هر چی که باشه، در زمینه های بسیاری به پیشرفت اقتصادی کمک می کنه.

کاربردهای هوش مصنوعی در بلاک چین چیست؟

کاربردهای هوش مصنوعی در بلاک چین

همونطور که گفتیم، ترکیب بلاک چین و هوش مصنوعی کاملا قدرتمند هست. پیاده سازی این دو فناوری در کنار هم تقریبا در هر صنعتی باعث بهبود اون میشه. بهتره بدونین هوش مصنوعی کاربردهای زیادی داره که یکی از این کاربردها نیز در بلاک چین هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در بلاک چین بپردازیم.

•    کاهش حجم و مصرف انرژی بلاک چین

یکی از کاربردهای هوش مصنوعی در بلاک چین، کاهش حجم و مصرف انرژی بلاک چین هست. بهتره بدونین هوش مصنوعی می تونه در بهینه سازی مصرف انرژی بسیار موثر باشه که به نوبه خودش الگوریتم های ماینینگ نیز مفید میشه. یکی از مهم ترین استدلال ها علیه استفاده از بلاک چین، مصرف انرژی بسیار بالای اون هاست. کاهش مصرف بلاک چین های اثبات کار به سود کل این صنعت میشه و پذیرش جهانی تکنولوژی بلاک چین رو تسریع می کنه. هوش مصنوعی می تونه ملزومات ذخیره سازی بلاک چین ها رو نیز بهینه کنه. چون تاریخچه تراکنش ها در همه نودها ذخیره میشه، سایز دفتر کل توزیع شده می تونه به سرعت به حجم بالایی برسه.

•    اقتصاد داده غیرمتمرکز

یکی دیگه از کاربردهای هوش مصنوعی در بلاک چین، اقتصاد داده غیرمتمرکز هست. داده یه دارایی با ارزش روزافزون هست که نه تنها باید به روشی امن ذخیره بشه، بلکه باید مبادله بشه. سیستم های هوش مصنوعی کارآمد به شدت به داده وابسته هستن، همون چیزی که بلاک چین ها می تونن با درصد اطمینان بیشتری ذخیره کنند. بلاک چین در اصل یه پایگاه داده توزیع شده و ایمن هست که توسط همه اعضای شبکه به اشتراک گذاشته میشه. داده های این شبکه در یه سری بلوک ذخیره میشه و هر بلوک به صورت رمزنگاری شده به بلوک قبلی متصل هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کاربرد هوش مصنوعی در بلاک چین چیست؟ اطلاعاتی در مورد هوش مصنوعی و بلاک چین برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در بلاک چین بپردازیم و ارتباط بلاک چین و هوش مصنوعی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، ترکیب بلاک چین و هوش مصنوعی کاملا قدرتمند هست. پیاده سازی این دو فناوری در کنار هم تقریبا در هر صنعتی باعث بهبود اون میشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کاربرد هوش مصنوعی در بلاک چین چیست؟

در مورد کاربرد هوش مصنوعی در بلاک چین چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+41 = ?