سود باز Open Interest چیست؟

  • 03:02 1403-02-06
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله سود باز Open Interest چیست؟ اطلاعاتی در مورد سود باز در معاملات ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی نشانه های تغییرات سود باز در بازار بپردازیم و اهمیت شاخص سود باز در معاملات بیت کوین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این شاخص معاملات و خرید و فروش های خودتون رو مدیریت کنین. بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. به این ترتیب، شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال به دست بیارین.

بازار ارزهای دیجیتال دارای اصطلاحات و مفاهیم زیادی هست که باید قبل از وارد شدن به این بازار و خرید و فروش ارزهای دیجیتال، آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با انواع اصطلاحات و مفاهیم بازار اشنا بشین. یکی از این مفاهیم نیز سود باز یا Open Interest هست که کاربرد زیادی در معاملات ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های مالی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله سود باز(Open Interest) چیست؟ اطلاعاتی در مورد سود باز در معاملات ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی نشانه های تغییرات سود باز در بازار بپردازیم و اهمیت شاخص سود باز در معاملات بیت کوین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

شاید برایتان مفید باشد: آموزش کسب سود بدون دانش تخصصی

سود باز چیست؟

سود باز چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم سود باز یا Open Interest رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که سود باز چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سود باز یا Open Interest در یه قرارداد مشتقه به معنی میزان حجم باز در معامله محسوب میشه تا زمانی که طرف مقابل دارنده قرارداد اختیار معامله، تصمیم به بستن اون بگیره. فرمول محاسبه این شاخص در بازار نشون دهنده مجموع حجم قراردادهای باز معاملات افتتاح شده یا در جریان منهای قراردادهای بسته یا تسویه شده در بازار هست.

مقاله پیشنهادی: اثر سود مرکب در ارز دیجیتال چیست؟

جالب اینجاست که بدونین سود باز یا Open Interest تعداد معاملات مشتقات هست که توسط معامله گران و سرمایه گذاران در موقعیت های فعال هستن. این پوزیشن ها باز شدن، ولی بسته یا منقضی نشدن. محاسبه شاخص OI فارغ از شورت یا لانگ بودن موقعیت های معاملاتی انجام میشه. هنگامی که طی 1 روز در بازار مشتقات تعداد پوزیشن هایی که بسته میشه از تعداد موقعیت های معاملاتی که باز میشه، بیشتر باشه، سود بار کمتر میشه. عکس این قضیه نیز باعث میشه تا سود باز افزایش پیدا کنه.

نشانه های تغییرات سود باز در بازار چیست؟

نشانه های تغییرات سود باز در بازار چیست؟

معامله گران و تریدرها در زمان تحلیل و ارزیابی بازار ارزهای دیجیتال همیشه به دنبال اطلاعات و داده هایی هستن تا بتونن با استفاده از اون ها بهترین تصمیم رو برای وارد شدن به معامله بگیرن. ارزشمندترین داده چیزی هست که به تریدر بینش کافی درباره کارهایی که سایر معامله گران و تریدرها انجام میدن رو ارائه بده. شاخص سود باز یا Open Interest از جمله اطلاعاتی هست که دونستن اون می تونه تریدر بازار ارزهای دیجیتال رو در موقعیت بهترین قرار بده و بهترین تصمیم رو برای انجام معامله بگیره. در این قسمت از مقاله سود باز چیست؟ به بررسی نشانه های تغییرات سود باز در بازار بپردازیم تا با این نشونه ها آشنا بشین.

مقاله پیشنهادی: سود و زیان تحقق یافته و تحقق نیافته چیست؟

•    افزایش سود باز

یکی از نشانه های تغییرات سود باز در بازار، افزایش Open Interest هست. بهتره بدونین با خرید و فروش تریدرها، سود باز در طول روز تغییر می کنه و اکثرا صعود یا نزول یه بازار رو نشون میده. به طور معمول افزایش سود باز نشون دهنده قدرت در بازار هست، چون وقتی تعداد قراردادها در حال افزایش هست، فعالیت و اشتیاق در مورد حرکت دارایی اساسی افزایش پیدا می کنه. همچنین با باز شدن پیوسته پوزیشن های خرید و فروش و قراردادهای هوشمند، سود باز نشون میده که نوسان، نقدینگی و توجه عمومی به سمت بازارهای مشتقه میرن. افزایش در روند سود باز می تونه از روند جاری قیمت ها پشتیبانی کنه.

•    کاهش سود باز

یکی دیگه از نشانه های تغییرات سود باز در بازار، کاهش Open Interest هست که با کاهش اون مشخص میشه که موقعیت ها و قراردادهای هوشمند در آینده در حال بسته شدن هستن. چنین چیزی می تونه باعث ایجاد فشار طولانی یا کوتاهی بشه که به واسطه حرکت و تغییرات ناگهانی قیمت به وجود اومده. همچنین اگه سود باز کاهش پیدا کنه، بازار در روند نزولی قرار می گیره و معامله گران در موقعیت معاملاتی خودشون رو می بندن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله سود باز(Open Interest) چیست؟ اطلاعاتی در مورد سود باز در معاملات ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی نشانه های تغییرات سود باز در بازار بپردازیم و اهمیت شاخص سود باز در معاملات بیت کوین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این شاخص معاملات و خرید و فروش های خودتون رو مدیریت کنین. همونطور که گفتیم، سود باز یا Open Interest در یه قرارداد مشتقه به معنی میزان حجم باز در معامله محسوب میشه تا زمانی که طرف مقابل دارنده قرارداد اختیار معامله، تصمیم به بستن اون بگیره.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد سود باز Open Interest چیست؟

در مورد سود باز Open Interest چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+62 = ?