الگوی مرد به دار آویخته در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 15:02 1403-02-09
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله الگوی مرد به دار آویخته در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی مرد به دار آویخته برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل تقویت سیگنال الگوی مرد به دار آویخته بپردازیم و مزایای استفاده از الگوی دار آویز رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا با این الگوی قیمتی آشنا بشین و بتونین با استفاده از این الگو قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال معامله گران و تریدرهای زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه.

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و شما می تونین از این نوسانات سود زیادی به دست بیارین. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین وضعیت ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین و انواع الگوهای قیمتی رو تشخیص بدین. یکی از الگوهای قیمتی موجود در چارت قیمتی ارزهای دیجیتال، الگوی مرد به دار آویخته هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله الگوی مرد به دار آویخته در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی مرد به دار آویخته برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل تقویت سیگنال الگوی مرد به دار آویخته بپردازیم مزایای استفاده از الگوی دار آویز رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

شاید برایتان مفید باشد: مفهوم تحلیل تکنیکال چیست؟

الگوی مرد به دار آویخته در تحلیل تکنیکال چیست؟

الگوی مرد به دار آویخته در تحلیل تکنیکال

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوی مرد به دار آویخته رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این الگو به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که الگوی مرد به دار آویخته در تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوهای تحلیل تکنیکال همانند میانبرهایی هستن که به معامله گران و تریدرها در شناسایی یا بازگشت روند قیمت کمک می کنند. یکی از پرکاربردترین الگوها در تحلیل تکنیکال نیز استفاده از الگوهای شمعی ژاپنی هست و میشه از اون ها سیگنال های خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو دریافت کرد. این الگوهای کندلی نشون دهنده رفتار، احساسات و نوع تصمیم معامله گران هست.

مقاله پیشنهادی: الگوی سر و شانه در تحلیل تکنیکال

جالب اینجاست که بدونین الگوی مرد به دار آویخته یا Hanging Man یکی از پرکاربردترین الگوهای کندلی در تحلیل تکنیکال هست که در روند صعودی قیمت ارزهای دیجیتال تشکیل میشه و هشداری برای پایان روند صعودی بازار هست. این الگو با یه بدنه کوچیک مربعی شکل و سایه بلند در انتهای روند صعودی تشکیل میشه. بادی این کندل اگه قرمز یا همون نزولی باشه، نشون دهنده سیگنال قوی تر برای بازگشت قیمت ارز دیجیتال هست و هرچه سایه پایینی اون بیشتر و بزرگ تر باشه، اعتبار الگو رو بیشتر می کنه. نکته مهمی که در تشکیل الگوی مرد به دار آویخته بهتر هست باشه، تشکیل اون در نواحی مهم بازگشتی هست.

دلایل تقویت سیگنال الگوی مرد به دار آویخته چیست؟

دلایل تقویت سیگنال الگوی مرد به دار آویخته

همونطور که گفتیم، کندل مرد به دار آویخته در انتهای یه روند صعودی تشکیل میشه و نشون دهنده شروع روند نزولی هست. چیزی که در این موضوع خیلی مهمه این هست که تاثیر این بدنه و سایه ها تا چه حدی برای تصمیم گیری مهم باشه. زمانی که کندل مرد به دار آویخته رو دیدین، شما قطعا یه سیگنال برای فروش دریافت کردین و باید از معامله خارج بشین. در این قسمت از مقاله، دلایل تقویت سیگنال الگوی مرد به دار آویخته رو برای شما مورد بررسی قرار می دیم تا با اطمینان بیشتری از معامله خارج بشین.

•    یکی از دلایل تقویت سیگنال الگوی مرد به دار آویخته این هست که ارز دیجیتال به صورت طولانی مدت در روند صعودی بوده باشه و در آخر باید در جایی برگشت داشته باشه. هرچقدر مدت زمان صعود طولانی تر بوده باشه، سقوط اون نیز شدیدتر میشه. به این ترتیب، در قله های نمودار بسیار احتیاط کنین و کندل مرد به دار آویخته رو بهتر پیدا کنین.
•    یکی دیگه از دلایل تقویت سیگنال الگوی مرد به دار آویخته این هست که کندل صعودی با بدنه کوتاه در اوج شکل می گیره و همین موضوع برای حساس شدن الگو کافیه. مشاهده این کندل آویز در نقطه اوجه نشون دهنده برخورد به یه مقاومت قوی هست.
•    کندل های بعدی در الگوی مرد به دار آویخته می تونه مشخص کننده باشه. اگه شک کردین و فرد ریسک پذیری هستین، می تونین یک یا دو کندل برای تعیین تکلیف صبر کنین، ولی باید بدونین که معمولا اگه روند نزولی در کندل بعدی اون مشاهده شد، هیچ لزومی به تحمل کندل سوم نیست.
•    یه نکته مهم دیگه برای فروش قطعی این هست که بهتره علاوه بر شناسایی روند و الگوی مرد به دار آویخته، نمودارهای حجم و البته خط روند رو نیز ببینین. شکسته شدن خط روند و بالا بودن حجم تایید بزرگی به این گفته ها میشه و سیگنال رو قوی تر می کنه.

مقاله پیشنهادی: معرفی 8 اندیکاتور مهم برای ترید

مزایای استفاده از الگوی دار آویز چیست؟

مزایای استفاده از الگوی دار آویز چیست؟

کندل دار آویز یا مرد به دار آویخته یکی از انواع الگوهای چکش نزولی هست و بدونه کوتاه اون تایید کننده تضعیف شدن خریداران در بازار هست. همچنین کندل مرد به دار آویخته نشون فقط دهنده معکوس شدن حرکت شاخص نیست، بلکه باید از طریق شناسایی سایر الگوهای نزولی منتظر تایید شدن این الگو باشین. استفاده از کندل دار آویز مزایای زیادی داره که در این قسمت از مقاله به بررسی مزایای استفاده از الگوی دار آویز می پردازیم.

•    شناسایی نقاط برگشت قیمت

یکی از مزایای استفاده از الگوی دار آویز که باعث میشه خیلی از معامله گران و تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال از این الگو در تحلیل های خودشون استفاده کنند این هست که الگوی دار آویز یا Hanging Man به معامله گران و تریدرها امکان تعیین بهینه ترین نقاط معکوس شدن شاخص قیمتی یا برگشت روند صعودی رو میده. به این ترتیب، تریدرها می تونن قبل از ریزش قیمت از معامله خارج بشن.

•    میزان دقت بالا

یکی دیگه از مزایای استفاده از الگوی دار آویز این هست که کندل پتانسیل بالا در تایم فریم های بالاتر مثل H4 یا روزانه داره و این این الکو که معکوس شدن قیمت رو نشون میده بارها مورد مطالعه قرار گرفته. بنابراین، میزان دقت سیگنال های اون بسیار بالاتر از سایر الگوهاست.

•    نیاز به تاییدیه

یکی دیگه از مزایای استفاده از الگوی دار آویز این هست که اکثرا این الگو بدون تاییدیه های اضافی کار می کنه. گرچه مهم هست که منتظر سایر سیگنال های تایید کننده روند نزولی و برگشت روند صعودی قیمت ها برای انجام معامله های مطمئن و امن باشیم.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوی مرد به دار آویخته در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی مرد به دار آویخته برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل تقویت سیگنال الگوی مرد به دار آویخته بپردازیم و مزایای استفاده از الگوی دار آویز رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا با این الگوی قیمتی آشنا بشین و بتونین با استفاده از این الگو قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین. همونطور که گفتیم، کندل مرد به دار آویخته در انتهای یه روند صعودی تشکیل میشه و نشون دهنده شروع روند نزولی هست. چیزی که در این موضوع خیلی مهمه این هست که تاثیر این بدنه و سایه ها تا چه حدی برای تصمیم گیری مهم باشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی مرد به دار آویخته در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد الگوی مرد به دار آویخته در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+43 = ?