توکن های اهرم دار یا لوریج دار چیست؟

  • 01:02 1403-02-09
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله توکن های اهرم دار یا لوریج دار چیست؟ اطلاعاتی در مورد توکن های لوریج دار یا Leveraged Token برای شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در زمان معاملات توکن های لوریج دار بپردازیم تا با این توکن ها آشنا بشین و بهترین تصمیم رو برای خرید و فروش این نوع توکن ها بگیرین تا سود زیادی از نوسانات قیمتی این رمز ارزها به دست بیارین. بازار ارزهای دیجیتال پر از فرصت ها و تهدیدهایی هست که در کنار همدیگه حضور دارن. تریدرهای حرفه ای تلاش می کنند تا در کنار بیشتری استفاده از فرصت های موجود، از خطرهای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال دوری کنند.

بازار ارزهای دیجیتال در مسیر رشد و بلوغ قرار داره. به مرور زمان دارایی های متعددی برای معامله در این بازار به وجود اومدن. توکن لوریج دار یا اهرمی یکی از دارایی های با ریسک بالا در این بازار هست. توکن های لوریج دار رو میشه به شمشیر دو لبه تشبیه کرد. به کمک این توکن ها میشه فرصت کسب سود در معاملات رو چند برابر کرد. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله توکن های اهرم دار یا لوریج دار چیست؟ اطلاعاتی در مورد توکن های لوریج دار یا Leveraged Token برای شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در زمان معاملات توکن های لوریج دار بپردازیم.

شاید برایتان مفید باشد: آموزش کسب درامد از بازار ارزهای دیجیتال

توکن لوریج دار چیست؟

توکن لوریج دار چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم توکن های لوریج دار یا اهرم دار رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این توکن ها به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که توکن لوریج دار چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که توکن لوریج دار یا اهرم دار(Leveraged Token) در بستر بلاک چین اتریوم ایجاد شده و بدون نیاز به معاملات مارجین، مدیریت و قوانین خاص و بدون ریسک لیکوئید شدن، اجازه استفاده از اهرم رو به ما میده. به عبارت دیگه، استفاده از توکن های لوریج شده راحت ترین راه انجام معاملات اهرمی هست. این توکن ها برای اولین بار توسط صرافی FTX معرفی شدن و بعد از اون نیز در بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال دیگه مثل بایننس امکان معامله اون ها فراهم شد.

مقاله پیشنهادی: مشکلات معاملات اهرمی بازار ارز دیجیتال

جالب اینجاست که بدونین توکن لوریج دار نوعی توکن مبتنی بر ERC-20 هست که موقعیت اهرم داری رو به دارنده ها ارائه میده. با استفاده از این توکن ها برخلاف روش های معاملاتی سنتی، به صورت خودکار موقعیت اهرمی به دست میارین. این توکن ها راحتی رو ارائه میدن، چون نیازی به مراقبت از مارجین ها یا درک ریسک لیکوئید ندارن. توکن های اهرم دار دارای لوریج ثابت و متغیر هستن. به صورت معمول این دارایی ها هر روز در ساعت 00:02:00 یا زمانی که قیمت بازار نقدی 10 درصد تغییر می کنه، دوباره تعادل خودشون رو حفظ می کنند. با این وجود، برای همه صرافی های ارز دیجیتال یکسان نیست.

نکات مهم در زمان معاملات توکن های لوریج دار

نکات مهم در زمان معاملات توکن های لوریج دار

همونطور که گفتیم، توکن لوریج دار نوعی توکن مبتنی بر ERC-20 هست که موقعیت اهرم داری رو به دارنده ها ارائه میده. با استفاده از این توکن ها برخلاف روش های معاملاتی سنتی، به صورت خودکار موقعیت اهرمی به دست میارین. در مقایسه با توکن های دیگه، برای خرید و فروش توکن های لوریج دار، باید ملاحظات بیشتری رو در نظر داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله توکن لوریج دار چیست؟ به بررسی نکات مهم در زمان معاملات توکن های لوریج دار بپردازیم.

•    یکی از نکات مهم در زمان معاملات توکن های لوریج دار این هست که محبوبیت توکن های لوریج دار به دلیل سادگی کار با اون هاست. معاملات مارجین معمولا پیچیده هستن. فقط گروه محدودی از تریدرهای حرفه ای بازار به سراغ معاملات مارجین میرن. چون برای کنترل چرخه معاملات به مدیریت فعال و در لحظه کاربر نیاز هست.

•    یکی دیگه از نکات مهم در زمان معاملات توکن های لوریج دار این هست که توکن اهرمی مستعد نوسانات زیادی هست. برای مثال فرض کنین 100 دلار بیت کوین با اهرم 3 خریدین. به این ترتیب، با رشد 10 درصدی قیمت بیت کوین، ارزش دارایی شما به 130 دلار می رسه و برعکس.

•    یکی دیگه از نکات مهم در زمان معاملات توکن های لوریج دار این هست که بسیاری از صرافی ها توکن اهرمی عرضه نمی کنند. تعداد کمی از صرافی ها خدمات خرید و فروش توکن لوریج دار رو به کاربران خود ارائه میدن. از جمله این صرافی ها میشه به کوکوین، بایننس، FTX و Gate.io اشاره کرد.

•    یکی دیگه از نکات مهم در زمان معاملات توکن های لوریج دار این هست که نگهداری توکن های لوریج دار، با کارمزد اضافی هست.

•    معاملات و خرید و فروش های توکن های اهرم دار فقط مناسب سرمایه گذاری کوتاه مدت هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله توکن های اهرم دار یا لوریج دار چیست؟ اطلاعاتی در مورد توکن های لوریج دار یا Leveraged Token برای شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در زمان معاملات توکن های لوریج دار بپردازیم تا با این توکن ها آشنا بشین و بهترین تصمیم رو برای خرید و فروش این نوع توکن ها بگیرین تا سود زیادی از نوسانات قیمتی این رمز ارزها به دست بیارین. همونطور که گفتیم، توکن لوریج دار نوعی توکن مبتنی بر ERC-20 هست که موقعیت اهرم داری رو به دارنده ها ارائه میده.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد توکن های اهرم دار یا لوریج دار چیست؟

در مورد توکن های اهرم دار یا لوریج دار چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+36 = ?