شیلینگ Shilling در ارز دیجیتال چیست؟

  • 00:02 1403-02-09
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله شیلینگ در ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد شیلینگ یا Shilling در بازار ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های جلوگیری از شیلینگ بپردازیم و تاثیر Shilling بر قیمت ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. ممکنه اسم ارزهای دیجیتال رو به صورت گذرا شنیدین و یا سرمایه گذاری باشین که دوست دارین تا بخشی از پول خودتون رو بر روی یکی از ارزهای دیجیتال به امید سوددهی بالا سرمایه گذاری کنین. در هر صورت دنیای ارزهای دیجیتال وسیع و متنوع هست. همین موضوع نیز عرصه قابل توجهی رو برای استراتژی های عالی درآمد ارائه میده، ولی به صورت همزمان مشکلات خطرناک زیادی برای سرمایه گذاران مشتاق برای حرکت وجود داره.

بازار ارزهای دیجیتال روز به روز بزرگ تر میشه و هر روز پروژه های ارزشمندی در این بازار به وجود میاد، ولی در کنار این پروژه ها افراد سودجویی هستن که با تبلیغ یه ارز پوچ و بی ارزش قصد سود کلان از اون ارز رو دارن. به این تبلیغ شیلینگ و به افرادی که این تبلیغات رو انجام میدن، شیلر گفته میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله شیلینگ در ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد شیلینگ یا Shilling در بازار ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های جلوگیری از شیلینگ بپردازیم و تاثیر Shilling بر قیمت ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

شاید برایتان مفید باشد: راه های حفظ امنیت ارز های دیجیتال

شیلینگ در ارز دیجیتال چیست؟

شیلینگ در ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم شیلینگ یا Shilling رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که شیلینگ در ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که شیلینگ از جمله اصطلاحات بازار ارزهای دیجیتال هست که بسیار کاربردی محسوب میشه. این اصطلاح به معنی تبلیغاتی هست که به صورت اغراق آمیز برای کسب سود برای یه پروژه ارز دیجیتال توسط افرادی انجام می گیره. در شیلینگ سعی میشه تا با تبلیغات مخفی و حتی عمومی، وجهه یه ارز دیجیتال به صورت ویژه و به خصوص نشون داده بشه.

مقاله پیشنهادی: دوبار خرج کردن Double Spending چیست؟

جالب اینجاست که بدونین در فرایند شیلینگ(Shilling) همیشه تلاش میشه که چه به صورت خصوصی و چه عمومی روی جنبه های مختلف یه پروژه جدید از ارزهای دیجیتال تبلیغ بشه. بعضی وقت ها شخص مشهور با استفاده از شیلینگ تلاش می کنه که یه ارز دیجیتال رو در پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی مختلف تبلیغ کنه. طبیعی هست که اون در ازای این تبلیغات پول می گیره و تلاش اون جزو کسب درآمد شخصی نیست. به فردی که در چارچوب شیلینگ فعالیت و تبلیغات انجام میده، شیلر یا Shiller گفته میشه که ممکنه ادعا کنند در ازای تبلیغات برای یه پروژه ارز دیجیتال پول دریافت نمی کنند، در حالی که اینجور چیزی امکان نداره.

روش های جلوگیری از شیلینگ چیست؟

روش های جلوگیری از شیلینگ چیست؟

همونطور که گفتیم، استفاده از شیلینگ در بازارهای مالی مختلف ممنوع و غیر قانونی هست، چون همیشه از این فعالیت به عنوان یه تقلب برای فروش محصولات یا سهام یاد میشه. با این وجود، غیر قانونی اعلام کردن شیلینگ به همین راحتی نیست. بنابراین، شما باید سعی کنین تا با استفاده از روش هایی از شیلینگ دوری کنین تا در دام افراد شیلر نیفتین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی روش های جلوگیری از شیلینگ بپردازیم تا با این روش ها آشنایی داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: تست هاوی در بازار ارز دیجیتال چیست؟

قبل از اینکه در دام شیلرها یا Shiller ها گیر کنین یا کسی بخواد شما رو برای سرمایه گذاری متقاعد کنه، باید مواردی که در نظر بگیرین. قراره که وقت و سرمایه شما در طول یه سرمایه گذاری مورد استفاده قرار بگیرن و برای این کار به تحقیقات کافی نیاز هست. موارد زیر برای جلوگیری از فریب خورد در نظر داشته باشین:

•    یکی از روش های جلوگیری از شیلینگ این هست که از اقدامات کورکورانه دوری کنین و تحقیقات خودتون رو به صورت کلان انجام بدین.
•    یکی دیگه از روش های جلوگیری از شیلینگ این هست که اعتبار شخصی که در حال تبلیغ یه ارز دیجیتال هست رو مورد بررسی قرار بدین، ببینین که آیا اون تجربه خوبی در فعالیت های خودش داشته یا نه.
•    سلبریتی بودن دلیل برای داشتن دانش تخصصی در حوزه ارزهای دیجیتال نیست، شهرت رو به عنوان یه سوپاپ اطمینان در جهت تبلیغات مفید ارزیابی نکنین.

تاثیر Shilling بر قیمت ارزهای دیجیتال

تاثیر Shilling بر قیمت ارزهای دیجیتال

شیلینگ ها می تونن با تبلیغ یکی از ارزهای دیجیتال، اشتیاق افراد رو برای خرید اون ارز دیجیتال خاص افزایش بدن. با افزایش تقاضای خرید، قیمت اون ارز دیجیتال نیز بالا میره. ولی اگه یه Siller تبلیغات منفی در راستای تخریب یکی از ارزهای دیجیتال داشته باشه، به همون اندازه ممکنه باعث نابودی و سقوط اون ارز دیجیتال خاص بشه. به عبارت دیگه، شیلرها افراد رو به سرمایه گذاری در یه ارز رمزپایه ترغیب می کنند. به طوری که علاقه و توجه فعالان بازار بیشتر بشه و مردم اون رو خریداری می کنند و قیمت توکن یا کوین پامپ می کنه.

این افراد ممکنه مقداری از یه ارز دیجیتال رو خریداری کرده باشن و بخوان که اون رو با سودهای بالایی بفروشن و با این روش بخوان قیمت ها رو در بازار دستکاری کنند. علاوه بر این، بسیاری از پروژه های رمزنگاری به اینفلوئنسرهایی در ازای تبلیغ توکن خود پاداش اهدا می کنند تا بتونن با تاثیرگذاری بر عموم اون ها رو به خرید توکن تشویق کنند و باعث افزایش قیمت اون بشه. در چنین شرایطی معمولا افرادی که به دنبال ارزهای دیجیتال خوب برای سرمایه گذاری هستن و آشنایی کافی با ارزهای دیجیتال و نحوه تحقیق درباره اون ها ندارن، تحت تاثیر تعریف های این گونه افراد قرار می گیرن و سرمایه خودشون رو ممکنه از دست بدن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله شیلینگ در ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد شیلینگ یا Shilling در بازار ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های جلوگیری از شیلینگ بپردازیم و تاثیر Shilling بر قیمت ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، شیلینگ از جمله اصطلاحات بازار ارزهای دیجیتال هست که بسیار کاربردی محسوب میشه. این اصطلاح به معنی تبلیغاتی هست که به صورت اغراق آمیز برای کسب سود برای یه پروژه ارز دیجیتال توسط افرادی انجام می گیره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد شیلینگ Shilling در ارز دیجیتال چیست؟

در مورد شیلینگ Shilling در ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+37 = ?