الگوی ستاره صبحگاهی در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 01:02 1403-02-01
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله الگوی ستاره صبحگاهی در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد کندل ستاره صبحگاهی یا Morning Star برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های الگوی ستاره صبحگاهی بپردازیم و نحوه معامله با کندل ستاره صبحگاهی رو برای شما یاد بدیم تا بتونین این الگو رو تشخیص داده و معامله ها و خرید و فروش های خودتون رو انجام داده و سود زیادی به دست بیارین. کندل نوعی نمودار قیمتی هست که در تحلیل تکنیکال استفاده میشه و قیمت های باز شدن، بسته شدن، بالا و پایین یه دارایی رو طی یه دوره مشخص نشون میده. این اصطلاح برای اولین بار توسط تجار و بازرگانان برنج ژاپنی برای ردیابی قیمت های بازار و حرکت روزانه اون ها استفاده شد.

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که برای کسب سود از این نوسانات باید الگوهای قیمتی رو تشخیص داد. الگوهای قیمتی یا کندل استیک ها در بازار ارزهای دیجیتال انواع مختلفی دارن که هر کدوم از اون ها ویژگی ها و نشونه های مختلفی دارن. یکی از این الگوهای قیمتی نیز کندل ستاره صبحگاهی هست. به همین منظور ما سعی کردیم در مقاله الگوی ستاره صبحگاهی در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد کندل ستاره صبحگاهی یا Morning Star برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های الگوی ستاره صبحگاهی بپردازیم و نحوه معامله با کندل ستاره صبحگاهی رو برای شما یاد بدیم.

برای تسلط کامل بر مباحث تحلیل دوره آموزش تحلیل پرایس اکشن را توصیه می کنیم.

الگوی ستاره صبحگاهی در تحلیل تکنیکال چیست؟

الگوی ستاره صبحگاهی در تحلیل تکنیکال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوی ستاره صبحگاهی یا Morning Star رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این کندل استیک به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که ستاره صبحگاهی در تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوی ستاره صبحگاهی در انتهای یه روند نزولی تشکیل میشه و هشداری برای پایان روند نزولی و شروع روند جدید در جهت صعودی شدن قیمت هست. این الگو توسط سه کندل شکل می گیره که کندل اول اون یه کندل بزرگ نزولی، کندل دوم که با یه شکاف قیمتی شروع میشه، به صورت دوجی شکل و بدون بدنه هست و سپس کندل سوم که با یه گپ صعودی شروع میشه، به صورت یه کندل بزرگ صعودی هست.

شاید برایتان مفید باشد: الگوی مرد به دار آویخته در تحلیل تکنیکال

جالب اینجاست که بدونین الگوی ستاره صبحگاهی یا Morning Star از جمله الگوهای سنتی در بازار هست که نشون دهنده روند صعودی هست. این کندل در نقطه مقابل الگوی شامگاهی قرار می گیره که سیگنال نزولی هست. اکثر معامله گران این کندل یا الگوی قیمتی رو نقطه خرید بالقوه برای یه ابزار معاملاتی در بازار سرمایه محسوب می کنند. الگوی ستاره صبحگاهی در پایان یه روند نزولی، هشدار صعودی شدن قیمت رو میده، مثل اینکه شب یا ریزش قیمت تموم میشه و طلوعی روشن در انتظار معامله گران قرار داره. الگوی ستاره صبحگاهی رو به عنوان نشونه ای خوب مبنی بر احتمال زیاد شروع روند صعودی در نظر بگیرین و موقعیت خرید رو ارزیابی کنین.

ویژگی های الگوی ستاره صبحگاهی چیست؟

ویژگی های الگوی ستاره صبحگاهی چیست؟

مقاله پیشنهادی: الگوی پرچم در تحلیل تکنیکال چیست؟

همونطور که گفتیم، الگوی ستاره صبحگاهی در انتهای یه روند نزولی تشکیل میشه و هشداری برای پایان روند نزولی و شروع روند جدید در جهت صعودی شدن قیمت هست. این الگو توسط سه کندل شکل می گیره. الگوهای قیمتی تشکیل شده در چارت قیمتی، ویژگی ها و خصوصیات زیادی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی ویژگی های الگوی ستاره صبحگاهی بپردازیم.

•    یکی از ویژگی های الگوی ستاره صبحگاهی در تحلیل تکنیکال این هست که این الگو در کف قیمتی ایجاد میشه و نشونه ای از برگشت قیمت هست.
•    یکی دیگه از ویژگی های الگوی ستاره صبحگاهی این هست که این الگوی قیمتی از حداقل سه کندل تشکیل شده.
•    یکی دیگه از ویژگی های الگوی ستاره صبحگاهی این هست که این الگو ابتدا با یه کندل مشکی رو به پایین شروع میشه و سپس بعد از اون یه ستاره در پایین ترین نقطه یعنی کف شکل می گیره و بعد از اون بلافاصله یه کندل سفید رو به بالا تشکیل میشه که کل شمع مشکلی رو در بر می گیره.
•    الگوی ستاره صبحگاهی یا Morning Star نشونه ای از خستگی در روند نزولی هست و جذاب شدن قیمت برای خرید بر روی این قیمت فروشنده حاضر به فروش نیست.
•    هرچقدر بین کندل اول با کندل دوم و همچنین بین کندل سوم با کندل دوم فاصله داشته باشین، اعتبار الگو بیشتر میشه.

نحوه معامله با کندل ستاره صبحگاهی چگونه است؟

نحوه معامله با کندل ستاره صبحگاهی چگونه است؟

معمولا واکنش ما در صورت اطمینان از وجود کندل ستاره صبحگاهی، باز کردن پوزیشن خرید هست. به عبارت دیگه، ما با دیدن کندل ستاره صبحگاهی وارد معامله میشیم، ولی ابتدا بهتره از روند صعودی بازار مطمئن بشیم. اگه با نگاه کردن و بدون بررسی دقیق و کسب اطمینان، به معامله با الگوی ستاره صبحگاهی بپردازین، ریسک شکست بالا میره. همچنین الگوی ستاره صبحگاهی نیز همیشه جواب یکسانی نمیده و ممکنه بازار در حال پی ریزی روند صعودی نباشه. بنابراین، همیشه می تونین با کمی صبر و حوصله از حرکت های بعدی بازار نیز مطلع بشین.

بهتره بدونین کندل ستاره صبحگاهی نوعی الگوی برگشت قیمت هست، بنابراین در مواجهه با اون استراتژی پیشین خودتون رو تغییر بدین. بعد از تثبیت کندل استیک ستاره صبحگاهی بازار تحت کنترل خریداران قرار می گیره، بنابراین انتخاب درست نقطه خرید در میزان سود نقش بسزایی داره. دقت و توجه به نکاتی که در بالا گفته شد، باعث میشه زود و مطمئن از تغییر روند بازار مطلع بشین و در پایین ترین قیمت ممکن شروع به خرید کنین. نکته قابل توجه این هست که کندل ستاره صبحگاهی در تاریکی هست و برای کسب سود از تغییر روند بازار، اون رو جدی بگیرین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوی ستاره صبحگاهی در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد کندل ستاره صبحگاهی یا Morning Star برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های الگوی ستاره صبحگاهی بپردازیم و نحوه معامله با کندل ستاره صبحگاهی رو برای شما یاد بدیم تا بتونین این الگو رو تشخیص داده و معامله ها و خرید و فروش های خودتون رو انجام داده و سود زیادی به دست بیارین. همونطور که گفتیم، الگوی ستاره صبحگاهی در انتهای یه روند نزولی تشکیل میشه و هشداری برای پایان روند نزولی و شروع روند جدید در جهت صعودی شدن قیمت هست.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی ستاره صبحگاهی در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد الگوی ستاره صبحگاهی در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4+59 = ?