الگوی پرچم در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 19:02 1403-02-08
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله الگوی پرچم در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی پرچم برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع الگوی پرچم در تحلیل تکنیکال بپردازیم و نحوه معامله با الگوی پرچم رو برای شما یاد بدیم تا بتونین با استفاده از این الگو قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کرده و با انجام معاملات با استفاده از این الگو سودهای زیادی به دست بیارین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین.

تحلیلگران تکنیکال به دنبال پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال از روی نمودارها هستن. برای دستیابی به پیش بینی درست قیمت لازمه تا ابزارهای مختلفی رو مورد استفاده قرار بدن. برخی از این ابزارها اندیکاتورها هستن و برخی دیگه نیز الگوهای قیمتی هستن که در نمودار قیمت یه ارز دیجیتال به وجود میان. الگوی پرچم نیز نمونه ای از این الگوهاست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله الگوی پرچم در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی پرچم برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع الگوی پرچم در تحلیل تکنیکال بپردازیم و نحوه معامله با الگوی پرچم رو برای شما یاد بدیم.

شاید برایتان جالب باشد: مفهوم تحلیل تکنیکال چیست؟

معرفی الگوی پرچم در تحلیل تکنیکال

الگوی پرچم در تحلیل تکنیکال

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین و وضعیت رمز ارزها رو تجزیه و تحلیل کرده باشین، احتمالا اسم الگوی پرچم رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این الگوی قیمتی به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که الگوی پرچم در تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوی پرچم یا Flag از جمله الگوهای ادامه دهنده محسوب میشه که در مواقع اصلاحی و بعد از تشکیل یه روند قوی در بازار تشکیل میشه. در الگوی پرچم ابتدا بعد از یه روند صعودی، قیمت در کانال دارای شیب با زوایه مخالف شیب برای ترند صعودی اول هست، تشکیل میشه. سپس بعد از مدتی که قیمت در این کانال حرکت کرد، درست در نقطه ای که بتونه این کانال رو در جهت ترند قبلی خودش بشکنه، الگوی پرچم تشکیل میشه.

مقاله پیشنهادی: معرفی انواع الگوهای کندل استیک در بازار

جالب اینجاست که بدونین الگوی پرچم یا Flag نوعی الگوی قیمتی هست که در بازه زمانی یا تایم فریم کوتاه مدت در خلاف جهت روند تایم فریم بلند مدت حرکت می کنه. الگوی پرچم به دلیل شبیه بودن به یه پرچم آویخته شده بر میله اینجوری اسم گذاری شده. همچنین از الگوی پرچم یا Flag در تشخیص احتمال ادامه روند قبلی از نقطه ای که قیمت حرکتی در خلاف جهت اون رو انجام داده مورد استفاده قرار می گیره. اگه روند قیمت ادامه پیدا کنه، افزایش قیمت ها سریع اتفاق میفته و با تشخیص درست الگوی پرچم میشه یه معامله پر سود انجام داد.

انواع الگوی پرچم در تحلیل تکنیکال کدامند؟

انواع الگوی پرچم در تحلیل تکنیکال

مقاله پیشنهادی: الگوهای ریزشی ارز دیجیتال

الگوی پرچم یا Flag Pattern یا مستطیل یکی از الگوهای قیمتی مهم در تحلیل تکنیکال هست. پرچم یه الگوی کوتاه مدت در دل یه روند نزولی یا صعودی بلند مدت محسوب میشه که انواع مختلفی داره و شناخت انواع اون می تونه مزایای زیادی به همراه داشته باشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به معرفی انواع الگوی پرچم در تحلیل تکنیکال بپردازیم تا با این الگوها آشنا بشین.

•    الگوی پرچم صعودی

یکی از انواع الگوی پرچم در تحلیل تکنیکال که شما می تونین با استفاده از این الگو ادامه روند یا قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین، الگوی پرچم صعودی هست. در این الگو در انتهای الگو با افزایش حجم شاهد خارج شدن تعدادی از معامله گران کوتاه مدت هستیم. سپس معامله گران تازه کار در یه ساختار در حال تثبیت وارد معامله ها میشن. اون ها دوست دارن قیمت رو در ورند قبلی حفظ کنند و شاهد صعود دوباره قیمت باشیم. بهتره بدونین در پرچم صعودی قیمت در روند اولیه مثبت میشه و سپس در ناحیه تثبیت کاهش پیدا می کنه و با ورود حجم پول زیاد، این ناحیه به سمت بالا شکسته میشه و وارد روند صعودی میشیم.

•    الگوی پرچم نزولی

یکی دیگه از انواع الگوی پرچم در تحلیل تکنیکال، الگوی پرچم نزولی هست. پرچم نزولی نیز خیلی شبیه پرچم صعودی هست. در این الگو تعدادی از فروشنده های کوتاه مدت خارج میشن و بعد از یه دوره تثبیت، فروشنده های بلند مدت دوباره قیمت ارز دیجیتال رو پایین میارن. روند نزولی با ترس و بدبینی همراه هست. تریدرها با کاهش قیمت دوست دارن به سرعت از معامله های خودشون خارج بشن. به عبارت دیگه، هیجان بیشتری در روندهای نزولی وجود داره و در زمان تشکیل الگو حتی ممکنه حجم افزایش پیدا کنه.

نحوه معامله با الگوی پرچم چگونه است؟

نحوه معامله با الگوی پرچم

یه معامله گر و تریدر می تونه با استفاده از الگوی پرچم برای خودش استراتژی معاملاتی تشکیل بده و خرید و فروش های خودش رو با استفاده از این الگو انجام بده. او در این استراتژی باید سه نقطه کلیدی رو رعایت کنه که این سه نکته عبارت هستن از نقطه ورود، تعیین حد ضرر و هدف گذاری کسب سود. در ادامه نحوه معامله با الگوی پرچم و رعایت این نکات کلیدی رو برای شما یاد می دیم.

•    تعیین نقطه ورود

برای تعیین نقطه ورود زمانی که با یه الگوی پرچم صعودی روبرو میشین، می تونین نقطه ای مناسب برای خرید خرید ارز دیجیتال رو شناسایی کنین. البته پیشناد میشه که منتظر شکست بدنه پرچم تا یه روز معاملاتی بمونین تا از ایجاد روند صعودی جدید مطمئن بشین. چون اگه الگوی پرچم صعودی به سمت پایین شکسته بشه، قیمت ارز دیجیتال وارد روند نزولی میشه و شما ضرر می کنین.

•    تعیین حد ضرر

تعیین حد ضرر نیز اینجوری هست که معمولا به کمک کف الگوی پرچم یا Flag میشه حد ضرر رو در معاملات مشخص کرد. برای مثال هنگامی که لبه پایینی پرچم در کمترین قیمت عدد 30 دلار رو لمس می کنه، تریدر می تونه حد ضرر خودش رو در این معامله روی 30 دلار مشخص کنه.

•    هدف گذاری کسب سود

میله در الگوی پرچم صعودی برای کسب سود فاکتور خوبی محسوب میشه. معمولا بعد از تشکیل بدنه الگوی پرچم میشه انتظار داشت که روند صعودی حداقل به اندازه میله پرچم ادامه داشته باشه. بنابراین، امکان هدف گذاری برای کسب سود در معامله تا حدود زیادی فراهم میشه و می تونین تارگت های خودتون رو تعیین کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوی پرچم در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی پرچم برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع الگوی پرچم در تحلیل تکنیکال بپردازیم و نحوه معامله با الگوی پرچم رو برای شما یاد بدیم تا بتونین با استفاده از این الگو قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کرده و با انجام معاملات با استفاده از این الگو سودهای زیادی به دست بیارین. همونطور که گفتیم، الگوی پرچم از جمله الگوهای ادامه دهنده محسوب میشه که در مواقع اصلاحی و بعد از تشکیل یه روند قوی در بازار تشکیل میشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی پرچم در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد الگوی پرچم در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+77 = ?