ارزش کل قفل شده TVL چیست؟

  • 21:01 1403-01-29
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله ارزش کل قفل شده TVL چیست؟ اطلاعاتی در مورد سرمایه قفل شده در دیفای برای شما ارائه کنیم و به معرفی ارزهای دیجیتال با بیشتری میزان TVL بپردازیم و اهمیت ارزش قفل شده در دیفای رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بازار ارزهای دیجیتال به یکی از مهم ترین بازارهای مالی تبدیل شده که بسیاری از کاربران رو برای کسب سود به این بازار سوق میده، شناخت اصطلاحات بازار ارزهای دیجیتال می تونه سیگنال های خوبی برای ورود یا خروج به معامله بده، ارزش کل قفل شده نیز یکی از موضوعات مهم در حوزه دیفای هست که این دسته از خبرهای در دسته بندی تحلیل های فاندامنتال مورد استفاده قرار می گیرن.

پروژه های مختلف فعال در حوزه اقتصاد غیر متمرکز یا دیفای(DeFi) موفقیت های بزرگی در سال های گذشته به دست آوردن. پلتفرم های مختلفی مثل صرافی های ارز دیجیتال غیرمتمرکز یا Dex، پلتفرم های وام دهی و همچنین ییلد فارمینگ تونستن به سرعت مورد استقبال کاربران و سرمایه گذاران بازار قرار بگیرن. یکی از خصوصیات مهم پروتکل های دیفای که مبنای اون ها رتبه بندی هست، ارزش کل قفل شده نام داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله ارزش کل قفل شده TVL چیست؟ اطلاعاتی در مورد سرمایه قفل شده در دیفای برای شما ارائه کنیم و به معرفی ارزهای دیجیتال با بیشتری میزان TVL بپردازیم و اهمیت ارزش قفل شده در دیفای رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

شاید برایتان مفید باشد: دیفای DeFi چیست؟

ارزش کل قفل شده TVL چیست؟

ارزش کل قفل شده TVL چیست؟

اگه در مورد امور مالی غیر متمرکز یا دیفای اطلاعات مختصری داشته باشین و یا به این حوزه علاقه مند باشین، احتمالا اسم مفهوم ارزش کل قفل شده یا TVL رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که ارزش کل قفل شده(TVL) چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ارزش کل قفل شده معادل فارسی عبارت Total Value Locked هست و نشون دهنده مجموع دارایی های سپرده شده در پروتکل های مالی غیرمتمرکز هست که شامل پاداش، بهره، سکه و توکن جدید، درآمد ثابت و... هست که کاربردهای زیادی در دیفای داره.

مقاله پیشنهادی: تفاوت دارایی های مصنوعی با مشتقات سنتی

جالب اینجاست که بدونین ارزش کل قفل شده میزان سرمایه یا پولی هست که از طرف کاربران به پلتفرم های سیستم های امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای واریز شده. این سرمایه رو میشه برای اهداف مختلفی مثل استیکینگ، تامین دارایی استخرهای نقدینگی، وام دهی و سایر موارد به کار برد. پروتکل های دیفای برنامه های خودگردان ویژه ای هستن که برای پرداخت به مشکلات درون صنعت امور مالی سنتی طراحی شدن. یه نمونه از پروتکل های دیفای، یونی سواپ هست. معیار TVL به معنی تعداد وام ها یا بازده درآمد اینجور واریزی ها نیست، بلکه فقط منعکس کننده ارزش و قیمت فعلی اون هاست. به این ترتیب، ارزش کل قفل شده در صورت برداشت یا واریز از طرف معامله گران تغییر می کنه.

معرفی ارزهای دیجیتال با بیشتری میزان TVL:

معرفی ارزهای دیجیتال با بیشتری میزان TVL:

همونطور که گفتیم، ارزش کل قفل شده در دیفای یه نقطه مرجع هست که نشون دهنده میزان دارایی هایی هست که در حال حاضر در یه پروتکل خاصی مورد استفاده قرار گرفتن. این دارایی ها می تونه شامل پاداش، بهره، سکه ها و توکن های جدید، درآمدهای ثابت و چیزهای دیگه باشن. ارزهای دیجیتالی وجود دارن که ارزش قفل شده اون ها زیاد هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله ارزش کل قفل شده TVL چیست؟ به معرفی ارزهای دیجیتال با بیشترین میزان TVL بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: چرا به امور مالی غیر متمرکز نیاز داریم؟

•    ارز دیجیتال Curve

یکی از انواع ارزهای دیجیتال با بیشترین میزان TVL، ارز دیجیتال Curve هست. بهتره بدونین Curve یکی از صرافی های غیر متمرکز هست که ارزش کل قفل شده زیاد، پلتفرم Curve رو ارزشمند می کنه. در زمان نوشتن این مقاله، میزان ارزش کل قفل شده 7.42 میلیارد دلار هست. صرافی ارز دیجیتال غیر متمرکز Curve بهترین عملکرد رو در اکوسیستم دیفای ایفا می کنه.

•    ارز دیجیتال Lido

یکی دیگه از انواع ارزهای دیجیتال با بیشترین میزان TVL، ارز دیجیتال لیدو(Lido) هست. Lido نوعی پلتفرم دیفای هست که برای تامین نقدینگی برای دارایی های سهام طراحی شده و ارزش کل قفل شده فعلی اون 6.24 میلیارد دلار هست. میزان TVL این پلتفرم نشون دهنده دارایی هایی هست که معامله گران در سیستم سهام داشتن. بنابراین، نوسانات عمومی بازار کاهش پیدا کرده، ولی چشم انداز این پروتکل همچنان مثبت در نظر گرفته شده.

•    ارز دیجیتال Maker

یکی دیگه از انواع ارزهای دیجیتال با بیشترین میزان TVL، ارز دیجیتال میکر(Maker) هست که اولین پیشگام در حوزه دیفای بود و به جذب دارایی های سرمایه گذاران آینده نگر ادامه میده. برای مثال یه سازمان مستقل غیرمتمرکز این پروتکل به معامله گران این امکان رو میده تا به صورت مستقیم در فرایند تصمیم گیری مشارکت کنند. پلتفرم میکر با TVL فعلی 8.56 میلیارد دلار یکی از با ارزش ترین پروتکل های دیفای محسوب میشه.

اهمیت ارزش قفل شده در دیفای چیست؟

اهمیت ارزش قفل شده در دیفای چیست؟

برای اینکه پروتکل های امور مالی غیرمتمرکز یا DeFi به درستی فعالیت داشته باشن، باید سرمایه رو به عنوان وثیقه وام یا نقدینگی در استخرهای تجاری خود به عنوان سپرده داشته باشن. ارزش کل قفل شده یا TVL در حوزه دیفای اهمیت زیادی داره، چون نشون دهنده تاثیر سرمایه بر سود و قابلیت استفاده از برنامه های دیفای برای تریدرها و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال هست. زمانی که ارزش کل قفل شده یه پروتکل زیاد میشه، نقدینگی، محبوبیت و توانایی های استفاده هم افزایش پیدا می کنه. این عوامل به موفقیت پروژه کمک می کنند.

ارزش کل قفل شده یا TVL زیاد به این معنی هست که سرمایه زیادی در پلتفرم ها قفل شده و شرکت کننده ها از مزایا و درآمدهای چشمگیری برخوردار هستن. میزان TVL کمتر نیز به این معنی هست که دسترسی به پول کم شده و در نتیجه بازدهی کمتری رو برای پروژه تخمین میزنه. سهم بازار پلتفرم های دیفای رو به راحتی از طریق پروتکل های شرکت های تحلیلی مثل DeFi Pulse و DeFi Liama شناسایی کرد که داده هایی رو در مورد میزان دارایی های رمزنگاری قفل شده در قراردادهای هوشمند مربوطه ارائه میدن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارزش کل قفل شده TVL چیست؟ اطلاعاتی در مورد سرمایه قفل شده در دیفای برای شما ارائه کنیم و به معرفی ارزهای دیجیتال با بیشتری میزان TVL بپردازیم و اهمیت ارزش قفل شده در دیفای رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، ارزش کل قفل شده میزان سرمایه یا پولی هست که از طرف کاربران به پلتفرم های سیستم های امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای واریز شده. این سرمایه رو میشه برای اهداف مختلفی مثل استیکینگ، تامین دارایی استخرهای نقدینگی، وام دهی و سایر موارد به کار برد.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد ارزش کل قفل شده TVL چیست؟

در مورد ارزش کل قفل شده TVL چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+75 = ?