4 روش سفارش گذاری در ارزهای دیجیتال

  • 14:01 1403-01-10
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله 4 روش سفارش گذاری در ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های سفارش گذاری در ارزهای دیجیتال بپردازیم و نکات مهم قبل از ثبت سفارش در ارز دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با آشنا شدن با این روش های ثبت سفارش، بتونین سفارش های خرید و فروش ارز دیجیتال رو تعیین کنین. امروزه خرید و فروش ارز دیجیتال به فعالیتی سودآور در حوزه مالی تبدیل شده. با این وجود نباید فراموش کرد که این فعالیت بسیار سوداگرانه می تونه در کنار سودهای هنگفت، ضررهای جبران ناپذیری رو هم روی دست معامله گران باقی بذاره. از این رو یادگیری ابزارهای معاملاتی مثل نحوه سفارش گذاری و انواع سفارش در ارز دیجیتال برای معامله گران از اهمیت زیادی برخوردار هست.

بازار ارزهای دیجیتال همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی، فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم کرده. به این ترتیب، شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات بازار به دست بیارین. برای این کار نیز باید بتونین سفارشات خرید و فروش خودتون رو در بهترین نقاط تعیین کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله 4 روش سفارش گذاری در ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های سفارش گذاری در ارزهای دیجیتال بپردازیم و نکات مهم قبل از ثبت سفارش در ارز دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

شاید برایتان مفید باشد: آموزش ترید ارزهای دیجیتال

سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که زمانی که دارایی یا ارز دیجیتال خرید و فروش می کنین، در واقع در حال تعامل با بازار به وسیله قرار دادن سفارشات هستین. یه سفارش بازار نوعی دستور خرید یا فروش فوری در یه پلتفرم یا بازار هست، ولی این پایان کار نیست و ما با اصطلاحات دیگه ای مثل حد سفارش روبرو هستیم که یه تریدر باید از اون ها مطلع باشه.

مقاله پیشنهادی: بهترین ابزارهای معاملاتی روزانه برای تریدرها

جالب اینجاست که بدونین سفارشات خرید و فروش مختلفی در بازار ارزهای دیجیتال برای کنترل سفارش وجود داره. همچنین به کمک اون ها میشه در زمان خرید و فروش یه ارز دیجیتال یا دارایی، چندین دستورالعمل و شرط متفاوت رو در قالب یه دستورالعمل در سیستم ثبت کرد. در زمان خرید یا فروش ارزهای دیجیتال، همه سفارش های صرافی به یکی از انواع سفارشات تبدیل میشن تا نحوه پردازش و زمان اجرای سفارش مشخص بشه. علاوه بر این، به دستورات میشه دستورالعمل های ویژه ای داد که پارامترهای اون ها رو افزایش میده که اغلب با هدف کنترل زمان اجرا انجام میشن و می تونین از اون ها بهره ببرین.

نکات مهم قبل از ثبت سفارش در ارز دیجیتال

نکات مهم قبل از ثبت سفارش در ارز دیجیتال

در این زمان به صورت معمول ارز دیجیتال بیت کوین بالاترین قیمت خودش رو تجربه می کنه، ولی جای نگرانی نیست. حتی اگه خیلی هم ثروتمند نباشین، می تونین در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال بیت کوین فعالیت داشته باشین و سود به دست بیارین. با این حال قبل از اینکه نسبت به خرید و فروش ارزهای دیجیتال اقدام کنین، چند کار وجود داره که بهتره ابتدا اون ها رو انجام بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت به بررسی نکات مهم قبل از ثبت سفارش در ارز دیجیتال بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: تریدر نوسانی کیست؟ و چگونه عمل می کند؟

•    یکی از نکات مهم قبل از ثبت سفارش در ارز دیجیتال این هست که ابتدا لازمه یه حساب کاربری با یه صرافی معتبر ارز دیجیتال ایجاد کنین.
•    اسناد و مدارک مورد نیاز برای تایید هویت و انواع سفارش و خرید و فروش ارز دیجیتال رو برای مبادلات و معاملات جمع آوری کنین.
•    یکی دیگه از نکات مهم قبل از ثبت سفارش در ارز دیجیتال این هست که یه کیف پول ارز دیجیتال یا رمزنگاری شده دریافت کرده و اون رو تنظیم کنین.
•    مطمئن بشین که یه اتصال اینترنتی سریع و قابل اعتماد دارین.

شما باید با درک این موضوع که ارزهای دیجیتال می تونن نوسان یا تغییرات قیمتی داشته باشن و ارزش خودشون رو به شدت تغییر بدن، هیچ وقت بیش از چیزی که در توان دارین و امکان میدین در خرید و فروش ارز دیجیتال از دست بدین، سرمایه گذاری انجام ندین.

روش های سفارش گذاری در ارزهای دیجیتال

4 روش سفارش گذاری در ارزهای دیجیتال

همونطور که گفته شد، سفارشات خرید و فروش مختلفی در بازار ارزهای دیجیتال برای کنترل معاملات وجود دارن. همچنین به کمک اون ها میشه در زمان خرید و فروش ارز دیجیتال چندین دستورالعمل و شرط متفاوت رو در قالب یه دستورالعمل در سیستم ثبت کرد. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به معرفی روش های سفارش گذاری در ارز دیجیتال بپردازیم.

•    سفارش بازار Market Order

یکی از روش های سفارش گذاری در ارز دیجیتال، سفارش بازار یا Market Order هست و نوعی دستورالعمل برای خرید دارایی با بهترین قیمت فعلی هست. در این نوع سفارش خریدار هست که میگه من این ارز دیجیتال رو با بهترین قیمت موجود می خرم. در این نوع دستور، سفارش خرید شما حتما انجام میشه و در بین مبتدیان معمول هست، این نوع سفارش اکثرا به عنوان ساده ترین سفارش در نظر گرفته میشه.

•    سفارش لیمیت Limit Order

یکی دیگه از انواع روش های سفارش گذاری در ارز دیجیتال، سفارش لیمیت یا Limit Order هست. تریدر در یه سفارش محدود، قیمت مشخصی رو تعیین می کنه که می خواد درخواست خرید یا فروش خودش رو ثبت کنه و فقط در صورتی که بازار به اون قیمت برسه، انجام میشه. در حالی که سفارشات بازار بلافاصله انجام میشن، سفارشات محدود زمانی انجام میشن که بازار به اون قیمت برسه که به طور کلی بهتر از قیمت فعلی بازار هست.

•    سفارش استاپ Stop Order

یکی دیگه از انواع روش های سفارش گذاری در ارز دیجیتال، سفارش استاپ یا Stop Order هست که فقط در صورت رسیدن به قیمت از قبل تعیین شده ثبت میشه. این نوع سفارش می تونه در ارتباط با مارکت اوردر یا لیمیت اوردر استفاده بشن. همچنین سفارش Stop Order تا زمانی که بازار به محدوده مشخص شده نرسه، حتی ثبت نام هم نمیشه. این نوع سفارش نسبت به سفارش بازار و سفارش محدود می تونه به معامله گران قابلیت انعطاف پذیری بیشتری بده.

•    سفارش Scaled Order

یکی دیگه از انواع روش های سفارش گذاری در ارز دیجیتال، سفارش Scaled Order هست که برای خرید و فروش افزایشی از چندین لیمیت اوردر استفاده می کنند. این روش می تونه به صورت متوسط تاثیر نوسانات بازار رو در طول زمان کاهش بده و همچنین اثرات ناشی از یه سفارشات بزرگ رو کاهش بده. بعضی وقت ها یه معامله گر می خواد چندین خرید کوچیک و از طیف وسیعی از قیمت ها به جای یه خرید یا حجم بالا در قیمت مشخص انجام بده.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 4 روش سفارش گذاری در ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های سفارش گذاری در ارزهای دیجیتال بپردازیم و نکات مهم قبل از ثبت سفارش در ارز دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، که زمانی که دارایی یا ارز دیجیتال خرید و فروش می کنین، در واقع در حال تعامل با بازار به وسیله قرار دادن سفارشات هستین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 4 روش سفارش گذاری در ارزهای دیجیتال

در مورد 4 روش سفارش گذاری در ارزهای دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :2+95 = ?