اسپرد Spread در بازار ارز دیجیتال چیست؟

  • 21:05 1403-05-05
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله اسپرد در بازار ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد اسپرد ارز دیجیتال یا Spread برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های کاهش اسپرد در معاملات بپردازیم و تاثیر Spread بر استراتژی معاملاتی بازار ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. ممکنه اسم ارزهای دیجیتال رو به صورت گذرا شنیدن و یا سرمایه گذاری باشین که دوست دارین تا بخشی از پول خودتون رو بر روی یکی از ارزهای دیجیتال با امید سوددهی بالا سرمایه گذاری کنین. در هر صورت دنیای ارزهای دیجیتال وسیع و متنوع هست. همین موضوع نیز عرصه قابل توجهی رو برای استراتژی های عالی درآمد ارائه میده.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صورتی که با دانش و اطلاعات کافی انجام بشه، سود چشمگیری رو به دنبال داره. جوری که میشه سود به دست اومده از معامله ارزهای دیجیتال رو بالاترین مقدار در بین سایر بازارهای سرمایه محسوب کرد. در حالی که بسیار از افراد مبتدی ریسک بازار ارزهای دیجیتال رو بیشتر از سایر بازارها می دونن. یکی از مفاهیمی که برای انجام معامله در بازار ارزهای دیجیتال باید از اون اطلاع داشت، مفهوم اسپرد هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله اسپرد در بازار ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد اسپرد ارز دیجیتال یا Spread برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های کاهش اسپرد در معاملات بپردازیم و تاثیر Spread بر استراتژی معاملاتی بازار ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

شاید برایتان مفید باشد: روش های کسب درامد از بازار ارزهای دیجیتال

اسپرد در بازار ارز دیجیتال چیست؟

اسپرد در بازار ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم اسپرد در بازار ارز دیجیتال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که اسپرد در بازار ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اسپرد مفهومی هست که در همه بازارهای سرمایه به کار گرفته میشه، ولی خیلی از افراد احتمال داره اسم اون رو فقط در بازار ارزهای دیجیتال شنیدن. مفهوم اسپرد پیچیده و سخت نیست و در خیلی از معاملات عادی که افراد انجام میدن هم دیده میشه. اسپرد یا Spread به اختلاف قیمتی که خریداران و فروشنده ها برای معامله یه دارایی پیشنهاد میدن گفته میشه.

مقاله پیشنهادی: مشکلات معاملات اهرمی بازار ارز دیجیتال

جالب اینجاست که بدونین اسپرد معاملات، تفاوت قیمت بین قیمت پیشنهاد شده توسط خریدار برای خرید ارز دیجیتال و قیمت درخواست شده توسط فروشنده برای فروش همون ارز دیجیتال هست. به این ترتیب، اسپرد معاملات می تونه برای اصطلاح معامله گران آربیتراژ نیز مفید باشه. هدف اون ها بهره برداری از اختلافات ناچیز در پیشنهاد قیمت هست. در حالی که معامله گران و تریدرهای آربیتراژ سود به دست میارن، فعالیت اون ها به سود بازار نیز هست. از اونجایی که دامنه ها پیشنهاد خرید و فروش رو کاهش میدن، سایر معامله گران و تریدرهای ارزهای دیجیتال نیز معامله بهتری انجام میدن و سود زیادی به دست میارن.

روش های کاهش اسپرد در معاملات

روش های کاهش اسپرد در معاملات

همونطور که گفتیم، اسپرد معاملات، تفاوت قیمت بین قیمت پیشنهاد شده توسط خریدار برای خرید ارز دیجیتال و قیمت درخواست شده توسط فروشنده برای فروش همون ارز دیجیتال هست. از اونجایی که اسپرد در بازار ارز دیجیتال نقش مهمی در سودآوری یا ضررهای حاصل از معاملات برای ما داره و صرافی ها نیز برای جبران هزینه های زیاد خود از اسپرد در بازار ارز دیجیتال استفاده می کنند، پس امکان حذف اسپرد وجود نداره، ولی میشه با انجام روش هایی اسپرد رو در معاملات و خرید و فروش ارزهای دیجیتال کاهش داد. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی روش های کاهش اسپرد در معاملات بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: هولدر ارز دیجیتال کیست؟

•    معامله در بازارهای بدون روند

یکی از روش های کاهش اسپرد در معاملات ارزهای دیجیتال، معامله در بازارهای بدون روند هست. چون تفاوت قیمت خریداران و فروشنده ها کم بوده و در آخر اسپرد در بازار ارز دیجیتال کم میشه. با معامله کردن در این بازارها با تغییر کمی در قیمت، معامله شما وارد سود میشه. بنابراین بهتره قبل از انجام هر نوع معامله ای روند اون رو بررسی کنین و در شرایطی که بازار نوسانات زیادی داشته باشه از انجام ترید خودداری کنین.

•    انجام معامله با کمترین اسپرد

یکی دیگه از روش های کاهش اسپرد در معاملات ارزهای دیجیتال، انجام معامله با کمترین اسپرد هست. بعضی از بازارها با همدیگه مرتبط هستن. به این ترتیب حرکات قیمتی مشابه با همدیگه بوده و به صورت مستقیم بر روی همدیگه تاثیر می ذارن. به عنوان مثال بیت کوین و آلت کوین زمانی که بیت کوین به یه سمت حرکت می کنه، مابقی ارزهای دیجیتال به همون سمت نیز متمایل میشن. اگه اسپردی که برای معامله لایت کوین درخواست میشه، کمتر از بیت کوین باشه، می تونین لایت کوین رو به جای بیت کوین معامله کرده و از همون روندی که هر دو کوین دنبال می کنند، سود به دست بیارین با کمترین اسپرد!

•    پوزیشن معاملاتی خود را سریع نبندید

یکی دیگه از روش های کاهش اسپرد در معاملات ارزهای دیجیتال این هست که پوزیشن معاملاتی خودتون رو خیلی سریع نبندین. یکی از مشکلاتی که در بین معامله گران مبتدی وجود داره، بستن زود هنگام پوزیشن ها هست. به این ترتیب، وجود اسپرد باعث میشه که به محض باز کردن معامله وارد ضرر بشین، ولی نباید به خودتون استرس داده و پوزیشن معاملاتی خودتون رو ببندین. در صورتی که قیمت ارز دیجیتال برعکس با معامله های شما حرکت کنه و نگران ضرر بیشتر باشین، از معامله خارج بشین.

تاثیر Spread بر استراتژی معاملاتی

تاثیر Spread بر استراتژی معاملاتی

اسپرد یا Spread در معاملات ارزهای دیجیتال تاثیر زیادی داره. جوری که خیلی از معامله گران تاثیر کارمزد خرید و فروش بر روی کارایی استراتژی های معاملاتی خودشون رو در نظر می گرفتن، ولی بعد از عمیق شدن در معامله بعضی از تریدرها متوجه شدن که تاثیر اسپرد در بازار ارز دیجیتال خیلی بیشتر از کارمزد معاملات داره. بنابراین، بهتره قبل از اینکه یه استراتژی معاملاتی رو برای انجام خرید و فروش های خودتون انتخاب کنین، تاثیر اسپرد در بازار ارز دیجیتال رو محاسبه کنین و میزان سودآوری استراتژی در این معامله رو محاسبه کنین. ولی متاسفانه خیلی از ابزارهای معاملاتی در زمان شبیه سازی کردن معاملات، اسپرد در بازار ارز دیجیتال رو زیر نظر نمی گیرن و همین موضوع باعث میشه تا بین داده های شبیه سازی و داده های معاملاتی واقعی اختلاف وجود داشته باشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله اسپرد در بازار ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد اسپرد ارز دیجیتال یا Spread برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های کاهش اسپرد در معاملات بپردازیم و تاثیر Spread بر استراتژی معاملاتی بازار ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، اسپرد معاملات، تفاوت قیمت بین قیمت پیشنهاد شده توسط خریدار برای خرید ارز دیجیتال و قیمت درخواست شده توسط فروشنده برای فروش همون ارز دیجیتال هست.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اسپرد Spread در بازار ارز دیجیتال چیست؟

در مورد اسپرد Spread در بازار ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9 + 96 = ?