چرا ارز پترو(PTR) ونزوئلا در 15 ژانویه 2024 متوقف شد؟

  • 17:02 1403-02-22
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

ارز دیجیتال پترو(PTR) ونزوئلا در تاریخ 15 ژانویه 2024 به طور رسمی متوقف شد! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ به نظر شما چرا ارز پترو دیگر نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد؟ ارز دیجیتال پترو مرتکب چه اشتباهاتی شده بود؟ آیا در حال حاضر ارز پترو قابل خرید و فروش نیست؟
اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، بدون شک می دانید که رمز ارزها دارایی های نوظهور و نوپایی هستند که شما می توانید با خرید و فروش این دارایی ها سود زیادی به دست آورید. امروزه رمز ارزهای زیادی ایجاد شدند که برخی از آنها نتوانستند به فعالیت خود ادامه دهند و شکست خوردند. ارز دیجیتال پترو ونزوئلا نیز یکی از همین ارزهای رمزنگاری شده است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ارز دیجیتال پترو(PTR) برای شما ارائه کنیم و به بررسی تعطیل شدن ارز پترو(PTR) ونزوئلا بپردازیم.

آشنایی با ارز دیجیتال پترو(PTR)

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که ارز دیجیتال پترو(PTR) چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که پترو(PTR) نوعی ارز رمزنگاری شده است که در دسامبر 2017 نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا برای اولین بار به دنیا معرفی کرد. ونزوئلا با تجربه دوره طولانی بحران اقتصادی، به وسیله ارز دیجیتال پترو توانست تا حد زیادی این مشکلات را برطرف کند. پترو با پشتوانه نفت، گاز طبیعی و معادن کشور ونزوئلا به وجود آمده است. از آنجایی که این کشور یکی از بزرگ ترین ذخایر نفت دنیا را در اختیار دارد، این راهکار یک راه حل منطقی و صحیح برای رفع مشکلات اقتصادی آن به شمار می رود. با بررسی قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال می توانید این مطلب را به خوبی درک کنید.
جالب است بدانید، کشور ونزوئلا با ایجاد این راه حل اصولی، پیش بینی می کرد که این ارز دیجیتال نیز مانند بیت کوین و اتر مورد استقبال سرمایه گذاران زیادی قرار می گیرد و به این ترتیب تورم آسیب زای این کشور مهار می شود. توسعه دهندگان ارز دیجیتال پترو، این راهکار را انقلابی در سیستم اقتصادی دنیا می دانند. در واقع با استفاده از فناوری بلاک چین و عدم تمرکز به اقتصاد دنیا، به کشورها کمک می کند تا یک جهان چند قطبی از نظر اقتصادی، ساخته شود.

تعطیل شدن ارز پترو(PTR) ونزوئلا در 15 ژانویه

توجه داشته باشید که طبق گزارش های مطبوعاتی، ارز رمزنگاری شده ونزوئلا، پترو(PTR) در 15 ژانویه فعالیت خودش را متوقف خواهد کرد. این رمز ارز در سال 2018 برای کمک به کشور برای دور زدن تحریم های ایالات متحده به وجود آمد، ولی هیچ وقت به طور گسترده مورد استفاده قرار نگرفت. همچنین بر اساس گزارش های منتشر شده، تعطیلی ارز دیجیتال پترو در سایت دولتی اختصاص داده شده به رمز ارز اعلام شده بود، ولی این سایت در زمان نگارش این مطلب در دسترس نبود.
در ژوئن 2020، اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده برای دستگیری ژوزلیت رامیرز کاماچو که سرپرستی نظارت ملی دارایی های رمزنگاری شده را بر عهده داشت، جایزه 5 میلیون دلاری صادر کرد. او متهم به ارتباط با تجارت بین المللی مواد مخدر است.
نکته قابل توجه این است که رامیرز کاماچو در مارس 2023 در ونزوئلا به اتهام ناهنجاری های مالی در صنعت ملی نفت دستگیر شد و آژانس تحت رهبری او برای سازماندهی مجدد بسته شد. بسته شدن آن بعدا تا مارس 2024 تمدید شد. تحقیقات آژانس همچنین منجر به بسته شدن صرافی های ارز دیجیتال و عملیات استخراج در این کشور شد. پترو یک ارز دیجیتال بانک مرکزی نبود. بانک مرکزی ونزوئلا برنامه هایی برای ایجاد CBDC در سال 2021 اعلام کرد، ولی این برنامه ها هیچ وقت به نتیجه نرسیدند. یکی از سوالاتی که در مورد جهتگیری های کشورهای مختلف در مورد ارز دیجیتال مطرح است این است که چرا کشور آمریکا نگران توسعه هوش مصنوعی است؟

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ارز دیجیتال پترو(PTR) برای شما ارائه کنیم و به بررسی تعطیل شدن ارز پترو(PTR) ونزوئلا بپردازیم. همانطور که گفته شد، پترو(PTR) ارز رمزنگاری شده کشور ونزوئلا است که پشتوانه آن نفت و گاز طبیعی این کشور است. این رمز ارز اکنون در 15 ژانویه 2024 به طور رسمی تعطیل شد و امکان خرید و فروش این ارز دیجیتال وجود ندارد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا ارز پترو(PTR) ونزوئلا در 15 ژانویه 2024 متوقف شد؟

در مورد چرا ارز پترو(PTR) ونزوئلا در 15 ژانویه 2024 متوقف شد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+83 = ?