کدام رویدادها بازار ارزهای دیجیتال را در سال 2023 تکان دادند؟

  • 03:02 1403-02-20
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

طبق بررسی های انجام شده، برخی از رویدادهای مهم بازار ارزهای دیجیتال را در سال 2023 تکان داده اند! ایا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ به نظر شما کدام رویدادها قیمت رمز ارزها را تحت تاثیر قرار دادند؟ به نظر شما استعفای مدیر عامل سابق صرافی بایننس تاثیر بدی روی بازار ارزهای دیجیتال گذاشت؟ روند بازار ارزهای دیجیتال در سال 2023 چگونه بود؟
بازار رمز ارزها یکی از بهترین بازارهای مالی در دنیا است که نوسانات قیمتی شدیدی دارد و شما می توانید از این نوسانات قیمتی سود زیادی کسب کنید. برای این کار باید آموزش ارز دیجیتال را فرا بگیرید و قیمت رمز ارزها را پیش بینی کنید. اگر پیش بینی های شما درست از آب در بیایند، معاملات شما پرسود می شوند. همچنین پیشنهاد می شود تا رویدادهای موثر در بازار کریپتو را زیر نظر بگیرید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد روند کلی بازار ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی رویدادهای موثر بازار ارزهای دیجیتال در سال 2023 بپردازیم.

روند کلی بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال یکی از نوظهورترین بازارهای مالی در دنیا است که شما می توانید با خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این بازار از نوسانات رمز ارزها سود به دست آورید. بیت کوین که به عنوان پادشاه رمز ارزها شناخته می شود، نوسانات شدیدی دارد و قیمت سایر رمز ارزها نیز از قیمت بیت کوین پیروی می کنند. اگر روند بیت کوین صعودی باشد، قیمت آلت کوین ها نیز وارد روند صعودی می شوند. بیت کوین اکنون در زمان نوشتن این مطلب با قیمت 45400 دلار معامله می شود و دیروز در تاریخ 2 ژانویه به بالای 45900 دلار نیز رسیده بود.
جالب است بدانید، روند کلی بازار ارزهای دیجیتال و فناوری ارز دیجیتال صعودی است و تحلیلگران و کارشناسان بازار پیش بینی می کنند که بازار کریپتو همچنان می تواند به روند صعودی خود ادامه دهد. در سال 2023 بازار رمز ارزها نوسانات شدیدی داشت که این نوسانات تحت تاثیر رویدادها و عوامل مختلفی ایجاد شدند. همچنین رویدادهای مهمی نیز قرار است در سال 2024 رخ دهد که از جمله مهم ترین آنها می توان به هاوینگ بیت کوین و احتمال تایید شدن ETF بیت کوین اشاره کرد. این رویدادها باعث افزایش قیمت بیت کوین می شوند.

رویدادهای موثر بازار ارزهای دیجیتال در سال 2023

توجه داشته باشید که در سال 2023، بازار ارزهای دیجیتال شاهد مجموعه ای از رویدادها بود که تاثیر قابل توجهی بر چشم انداز ارزهای دیجیتال گذاشت. از شروع شیدایی Spot Bitcooin ETF تا افزایش قوانین نظارتی در سازمان های رمزنگاری بزرگ، سال 2023 برای علاقه مندان به ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاران نهادی به چیزی کمتر از یک رالی صعودی قدرتمند بود. در ادامه سعی می کنیم تا بررسی رویدادهایی و اتفاقاتی بپردازیم که بازار ارزهای دیجیتال را در سال 2023 تکان دادند:

•    درخواست بلک راک به ETF بیت کوین

یکی از رویدادهای موثر بازار ارزهای دیجیتال در 2023، درخواست بلک راک نسبت به راه اندازی و ایجاد صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین یا ETF بود. بلک راک درخواست خودش را برای ETF اسپات بیت کوین به کمیسیون بورس و اوراق بهادار در 15 ژوئن ارسال کرد.  علیرغم تاخیرهای مداوم در تایید کمیسیون SEC، بلک راک از این زمان برای تجدید نظر در پرونده ETF بیت کوین استفاده کرد.

•    کلاهبرداری سام بنکمن فرید

یکی دیگر از رویدادهای موثر بازار ارزهای دیجیتال، کلاهبرداری سام بنکمن فرید است. بهتر است بدانید، موسس و مدیر عامل سابق صرافی ارز دیجیتال ورشکسته FTX در 2 نوامبر 2023 در هر هفت فقره کلاهبرداری، توطئه و پولشویی مجرم شناخته شد. این میلیاردر 31 ساله توسط هیئت منصفه به اتفاق آرا به دلیل سوء استفاده از میلیاردها دلار از سرمایه مشتری و کلاهبرداری از وان دهندگان به شرکت تابعه Alameda Research محکوم شد.

•    استعفای CZ از بایننس

چانگ پنگ ژائو که قبلا به عنوان مدیر عامل سابق صرافی ارز دیجیتال بایننس شناخته می شد، از سمت مدیر عاملی خود استعفا داد و شخص دیگری جایگزین او شد. این مسئله باعث غوغایی در بازار ارزهای دیجیتال شد و یکی از تکان دهنده ترین رویدادهای سال 2023، بنیانگذار بایننس، چانگ پنگ ژائو رسما از سمت خود به عنوان مدیر عامل بایننس در 21 نوامبر 2023 کنار رفت.

•    حکم ریپل در مورد SEC

آنالیسا تورس، قاضی ناحیه ایالات متحده که به عنوان یک پیروزی بزرگ در یک نبرد حقوقی سه ساله بین ریپل و SEC به دست آمد، در 13 ژوئیه 2023 به نفع ریپل رای داد. این حکم اعلام کرد که فروش برنامه ای ریپل به عنوان یک امنیت واجد شرایط نیست. این تصمیم وضوح نظارتی بسیار مورد نیاز را برای ریپل ارائه کرد و به این ارز دیجیتال کمک می کند تا تجارت در صرافی های اصلی را از سر بگیرد.

•    شکایت GrayScale

یکی دیگر از رویدادهای مهمی که بازار ارزهای دیجیتال را در سال 2023 تکان داد، شکایت GrayScale است. این شرکت توانست در دادگا بر علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پیروز شود. دادگاه استیناف دایره EDC حکم نهایی را به آژانس نظارتی داد تا به رد درخواست مدیریت دارایی ETF اسپات بیت کوین خاتمه دهد. در اینجا لازم به ذکر است که بدانید یکی از فناوری های حوزه ارز دیجیتال فناوری ماینینگ میباشد.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد روند کلی بازار ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی رویدادهای موثر بازار ارزهای دیجیتال در سال 2023 بپردازیم. همانطور که گفته شد، بیت کوین که به عنوان پادشاه رمز ارزها شناخته می شود، نوسانات شدیدی دارد و قیمت سایر رمز ارزها نیز از قیمت بیت کوین پیروی می کنند. اگر روند بیت کوین صعودی باشد، قیمت آلت کوین ها نیز وارد روند صعودی می شوند. از جمله رویدادهای مهم سال 2023 می توان به درخواست بلک راک برای ETF بیت کوین، پیروز شدن ریپل در دادگاه، کلاهبرداری سام بنکمن فرید و..... اشاره کرد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کدام رویدادها بازار ارزهای دیجیتال را در سال 2023 تکان دادند؟

در مورد کدام رویدادها بازار ارزهای دیجیتال را در سال 2023 تکان دادند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+86 = ?