چرا فعالان بازار رمز ارزها نگران کریپتو تروریزم هستند؟

  • 14:06 1403-06-30
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

فعالان بازار ارزهای دیجیتال نگران فعالیت های کریپتو تروریزم از سمت کشور حماس هستن. آیا می خواهین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ چرا فعالان بازار کریپتو نگران کریپتو تروریزم هستن؟ قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال چیست؟ آیا این قانون زیر پا گذاشته شده؟
همونطور که در می دونین، بازار رمز ارزها یکی از بهترین بازارهای مالی در دنیاست که شما می تونین با فراگیری آموزش ارز دیجیتال، معاملات پرسودی رو در این بازار انجام بدین. کشورها قوانین و مقرراتی رو واسه بازار ارزهای دیجیتال تعیین کردن که افراد و کشورها باید در چارچوب این قوانین فعالیت کنند. از اونجایی که رمز ارزها غیرمتمرکز هستن، توانایی دور زدن تحریم ها رو دارن. امروزه کشور حماس از رمز ارزها برای فرار از تورم و تامین سرمایه مورد نیاز واسه جنگ با اسرائیل استفاده می کنه که همین مسئله باعث شده تا فعالان بازار کریپتو نگران باشن. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کریپتو تروریزم واستون ارائه بدیم، به بررسی نگرانی فعالان بازار رمز ارزها بپردازیم و بهتون بگیم که قانونگذاران چه نظری درباره استفاده حماس از رمز ارزها دارن.

دور زدن تحریم ها با ارز دیجیتال

کریپتو تروریسم

شاید واستون جالب باشه که بدونین کشورها می تونن با استفاده از ارز دیجیتال، تحریم های بین المللی رو دور بزنن. تحریم عبارت هست از یه فعالیت یا کاری که توسط یه کشور یا صاحب قدرت بر علیه کشوری ممنوع شده. تحریم با هدف مجازات کشورها انجام میشه. کشورهایی که در تحریم های بین المللی قرار دارن، مجبور هستن تا برخی قوانین رو رعایت کنند، در غیر این صورت همچنان در تحریم باقی می مونن.
کشورهای مختلفی مثل ایران، روسیه و حماس یا فلسطین توسط سایر کشورها تحریم شدن و نمی تونن هیچ مبادله مالی یا کالایی با کشورهای دیگه داشته باشن. امروزه با پیدایش ارزهای دیجیتال، این کشورها می تونن تحریم ها رو دور بزنن و مبادلات مالی خودشون رو انجام بدن. کشور حماس که در حال حاضر درگیر جنگ با اسرائیل هست، با استفاده از ارزهای دیجیتال سرمایه مورد نیاز خودش رو تامین می کنه. همین مسئله باعث میشه تا معامله گران و فعالان بازار کریپتو احساس ترس و نگرانی داشته باشن!

ترس فعالان بازار رمز ارزها از کریپتو تروریزم

کریپتو تروریسم

استفاده کردن حماس از ارزهای دیجیتال باعث شده تا ترس و نگرانی در بین فعالان بازار کریپتو به وجود بیاد. این فعالیت با عنوان کریپتو تروریزم هم شناخته میشه. همونطور در جریان هستین، شدت جنگ بین کشورهای اسرائیل و حماس افزایش پیدا کرده و قانونگذاران بازار رمز ارزها نامه دو حزبی خطاب به دولت بایدن نوشتن و از دولت بایدن خواستن تا به کمک گرفتن حماس از طریق ارزهای دیجیتال رسیدگی کنند. هدف قانونگذاران از صادر کردن این نامه این هست که نذارن هیچ صرافی به کشور حماس خدماتی ارائه بدن.
قانونگذاران با بررسی هایی که انجام دادن متوجه شدن که کشور حماس موفق شده با استفاده از ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین، به راحتی تحریم های آمریکا رو دور بزنه و میلیون ها دلار کمک مالی رو به دست بیاره. همین مسئله باعث شده تا فعالان کریپتو نگران کریپتو ترورریزم باشن. قانونگذاران بازار ارزهای دیجیتال سعی می کنند تا با تاکید بر قانون گذاری، فعالیت حماس در بازار رمز ارزها رو متوقف کنند. نامه هایی که برای کارشناسان امنیتی بازار کریپتو فرستاده شدن، میزان نگرانی فعالان بازار رمز ارزها نسبت به کریپتو تروریزم رو افزایش میده. دولت بایدن در پاسخ به این نامه ها هنوز هیچ واکنشی رو نشون نداده و معلوم نیست چه استراتژی یا قانونی رو تعیین می کنه. با نگرانی های پیش آمده در بازار ارزهای دیجیتال بیا عنوان کریپتو تروریسم این سوال پیش میاد که آینده ارز های دیجیتال چگونه خواهد بود؟ برای پاسخ به این سوال نیاز است تا ببینیم فعالان و بزرگان این حوزه در مقابل این معضل چه تصمیماتی میگیرند. 

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دور زدن تحریم ها از طریق ارزهای دیجیتال واستون ارائه بدیم، استفاده حماس از رمز ارزها رو بررسی کنیم و نگرانی فعالان کریپتو از کریپتو تروریزم رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، حماس تونسته با استفاده از رمز ارزها، تحریم های ایالات متحده آمریکا رو دور بزنه و کمک های مالی زیادی رو دریافت کنه. قانونگذاران بازار رمز ارزها از دولت بایدن درخواست کردن که نسبت به این مسئله رسیدگی کنند. همین مسئله هم باعث شده تا فعالان بازار رمز ارزها نگران فعالیت های کریپتو تروریزم باشن.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا فعالان بازار رمز ارزها نگران کریپتو تروریزم هستند؟

در مورد چرا فعالان بازار رمز ارزها نگران کریپتو تروریزم هستند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3 + 64 = ?