تفاوت نهنگ های بیت کوین و اتریوم از نظر On-Chain

  • 23:02 1403-02-27
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

تفاوت نهنگ های بیت کوین و اتریوم؛ نهنگ های بیت کوین چه رفتاری از خودشون نشون میدن؟ رفتار نهنگ های اتریوم به چه معنی هست؟ نهنگ ها چه تاثیری بر قیمت بیت کوین و اتریوم می ذارن؟چجوری میشه رفتار نهنگ های اتریوم و بیت کوین رو تحلیل کرد؟ با استفاده از چه ابزاری میشه به تفاوت نهنگ های بیت کوین و اتریوم پی برد؟ آیا نهنگ ها قیمت رمز ارزها رو بالا و پایین میارن؟ آیا در آموزش ارز دیجیتال نحوه تحلیل نهنگ های کریپتو رو یاد می گیرین؟
اگه در بازار رمز ارزها فعالیت داشته باشین، ممکنه اصطلاح نهنگ ارز دیجیتال رو شنیدین. نهنگ ها بزرگ ترین موجودات اقیانوس هستن که در بازار ارزهای دیجیتال هم به افرادی که سرمایه گذاری بزرگی روی رمز ارزها انجام دادن، نهنگ کریپتو گفته میشه. از اونجایی که نهنگ ها ارزهای دیجیتال زیادی در اختیار دارن، با هر رفتاری می تونن قیمت رمز ارزها رو بالا و پایین بیارن. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب توضیحاتی در مورد نهنگ ارز دیجیتال واستون ارائه بدیم، به بررسی تفاوت نهنگ های بیت کوین و اتریوم از نگاه On-Chain واستون ارائه بدیم و تحلیل رفتار نهنگ بیت کوین و نهنگ اتریوم رو مورد بررسی قرار بدیم.

اهمیت رفتار نهنگ های ارز دیجیتال

نهنگ های بیت کوین و اتریوم

یکی از سوالات در مورد بیت کوین بعد از بیسوال بیت کوین چیست، این است که نهنگ بیت کوین چیست؟ شاید واستون جالب باشه که بدونین نهگ به افرادی گفته میشه که مقدار زیادی بیت کوین یا اتریوم داشته باشن و با تحرک اون ها قیمت ارزهای دیجیتال بالا و پایین بشه. اگه کسی بیشتر از 1000 بیت کوین در اختیار داشته باشه، به عنوان نهنگ ارز دیجیتال شناخته میشه. قیمت رمز ارزها معمولا بر اساس عرضه و تقاضا نوسان می کنند. بنابراین، اگه مقدار زیادی ارز دیجیتال یهو فروخته بشه، عرضه افزایش پیدا می کنه و به دنبال اون قیمت رمز ارز پایین میاد. از اونجایی که نهنگ ها دارایی های زیادی دارن، می تونن تاثیر قابل توجهی روی قیمت رمز ارزها بذارن.
نهنگ های ارز دیجیتال معمولا از روش پامپ و دامپ استفاده می کنند. نهنگ سرمایه کافی برای تاثیر بر قیمت رمز ارزها رو دارن و می تونن قیمت ارز دیجیتالی رو پامپ کنند. هیچ محدودیتی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بازار وجود نداره و حجم بزرگی از رمز ارزها در بازار قابل معامله هست. همچنین هر وقت پول کافی برای دامپ قیمت ارزهای دیجیتال رو داشته باشن می تونن این کار رو انجام بدن. بنابراین، تحلیل رفتار نهنگ های ارز دیجیتال از اهمیت زیادی برخوردار هست.

تفاوت نهنگ های بیت کوین و اتریوم از نگاه On-Chain

نهنگ بیت کوین و اتریوم

طبق اطلاعات به دست اومده از سایت تحلیل آنچین(On-Chain)، میشه گفت که نهنگ های ارز دیجیتال بیت کوین با در اختیار داشتن بیش از 1000 واحد BTC از سال 2018 همواره به تعداد بیت کوین های خودشون اضافی کردن. با این حال، نهنگ ها تونستن تا برخی از بیت کوین های خودشون رو هم در بازار نزولی و هم در زمام کسب سود بعد از روند صعودی، بفروشن. بیت کوین پتانسیل زیادی برای افزایش قیمت داره. به همین دلیل نهنگ ها همواره دوست دارن تا بیت کوین های بیشتری رو بخرن.
بر اساس تحلیلی که در شبکه های اجتماعی توسط تحلیلگر مشهور Cryptoslate به اسم جیمز استراتن منتشر شد، نهنگ های ارز دیجیتال اتریوم با بیش از 1000 اتریوم از همون دوره به فروش میرسن. اون در زمان اشتراک گذاری نمودار سایت گلس نود، همبستگی بین نهنگ های بلاک چین رو به اشتراک گذاشتن. در این تحلیل گفته شده که نهنگ های بیت کوین از سال 2018 تا الان مشغول خرید بیت کوین هستن، در حالی که نهنگ های اتریوم دارایی های خودشون رو فروختن و اکنون در حال خرید مجدد اتریوم و انباشت این رمز ارز هستن.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد نهنگ ارز دیجیتال واستون ارائه بدیم، به بررسی تفاوت نهنگ های بیت کوین و اتریوم از نگاه On-Chain واستون ارائه بدیم و تحلیل رفتار نهنگ بیت کوین و نهنگ اتریوم رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، طبق تحلیلی که جیمز استراتن با آنچین انجام داده میشه گفت که نهنگ های بیت کوین در حال افزایش دارایی های خود و نهنگ های اتریوم هم در حال فروش دارایی های خودشون هستن. بنابراین، میشه به آینده بیت کوین امیدوار بود.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد تفاوت نهنگ های بیت کوین و اتریوم از نظر On-Chain

در مورد تفاوت نهنگ های بیت کوین و اتریوم از نظر On-Chain نظر دهید
سوال امنیتی :2+72 = ?