حماس چگونه از رمز ارزها برای حمله به اسرائیل استفاده می کند؟

  • 11:02 1403-02-25
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

استفاده از ارزهای دیجیتال در جنگ حماس و اسرائیل؛ آیا می خواهین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ آیا حماس از رمز ارزها برای جنگ با اسرائیل استفاده می کنه؟ حماس چجوری تونسته 41 میلیون دلار رو از طریق ارزهای دیجیتال جمع آوری کنه؟ آیا میشه ای رمز ارزها در جنگ حماس و اسرائیل استفاده کرد؟ چرا تامین مالی جنگ با رمز ارزها همچنان یه چالش هست؟ استفاده از ارز دیجیتال در جنک حماس و اسرائیل چه تاثیری روی قیمت ارزهای دیجیتال و قیمت بیت کوین خواهد داشت؟
ارزهای دیجیتال یکی از دارایی های جدید و نوظهوری هستن که کاربرد زیادی در حوزه های مختلف دارن. از تراکنش ساده گرفته تا تامین مالی کشورها برای جنگ، میشه از رمز ارزها استفاده کرد. همونطور که کشور اوکراین از ارزهای دیجیتال برای حمله به روسیه استفاده می کرد، کشور حماس و نیروهای فلسطینی هم برای تامین سرمایه مورد نیاز جنگی خودشون از رمز ارزها کمک می گیرن. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تامین سرمایه 41 میلیون دلاری حماس از طریق ارزهای دیجیتال واستون ارائه بدیم، به بررسی چالش برانگیز بودن تامین مالی جنگ با رمز ارزها بپردازیم و نحوه استفاده حماس از ارزهای دیجیتال برای حمله به اسرائیل رو مورد بررسی قرار بدیم.

تامین مالی 41 میلیون دلاری حماس با ارزهای دیجیتال

همونطور که روزنامه وال استریت ژورنال هم اعلام کرد که حماس از طریق ارزهای دیجیتال تامین مالی می کنه تا به اسرائیل حمله کنه! بر اساس تحقیقاتی که انجام شده، حماس تونسته از آگوست 2021 تا امروز از طریق ارزهای دیجیتال، بیشتر از 41 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کنه. کمپین یه کمپین کمک مالی راه اندازی کرده که می تونه رمز ارزهای زیادی رو از این طریق به دست میاره. حماس از افراد به افراد پیشنهاد می کنه تا ارزهای دیجیتال خودشون رو به پلتفرم رسانه های اجتماعی خودشون واریز کنند و در صورت تمایل اون ها رو به کمپین کمک مالی انتقال بدن.
توجه داشته باشین که 41 میلیون دلار جمع آوری شده از طریق ارزهای دیجیتال، مربوط به سرقت دارایی های کیف پول شخصی اهل دهلی هند هست. در سال های گذشته مبلغ 48 میلیون دلار از حساب یه تاجر هندی به سرقت برده شده که دارایی های این کیف پول به ولت هایی منتقل شدن که برای مصارف جنگی حماس و اسرائیل استفاده میشن. حماس از طریق ارزهای دیجیتال می تونه سرمایه کافی برای حمله به اسرائیل رو تامین کنه.

چالش برانگیز بودن تامین مالی جنگی با رمز ارزها

نکته قابل توجه این هست که نیروهای جنگی، سازمان های تروریستی و کشورهایی که تحت تاثیر تحریم های بین المللی قرار دارن، تونستن در چند سال گذشته از طریق ارزهای دیجیتال تحریم های خودشون رو دور بزنن. این کشورها و سازمان ها هنوز هم با کمک رمز ارزها سرمایه های مورد نیاز خودشون رو جمع آوری می کنند تا در موقعیت مناسب از این دارایی ها استفاده کنند. مقامات فعال در سراسر دنیا سعی می کنند تا تعیین کردن چارچوب و اعمال مقرراتی، جلوی این کار رو بگیرن و نذارن تا کشورها با ارزهای دیجیتال تحریم ها رو دور بزنن.
گزارش وال استریت نمیگه که حماس قطعا از ارزهای دیجیتال برای حمله به اسرائیل استفاده می کنه، ولی مشخص کرده که بیشتر از 41 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرده که می تونه برای مصارف جنگی مورد استفاده قرار بگیره. همچنین معلوم نیست که سرمایه جمع آوری شده از طریق رمز ارزها به دست حماس یا نیروهای فلسطینی رسیده یا توسط مجریان قانونی ضبط شدن. همچنین مجریان قانون می تونن به صرافی هایی که حماس از طریق اون ها خریدهاش رو انجام میداد، مراجعه کنند و فعالیت این صرافی ها رو متوقف کنند. اما باید منتظر ماند و دید که با ادامه این درگیری بیت کوین در سال 2023 چه روندی خواهد داشت.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تامین سرمایه 41 میلیون دلاری حماس از طریق ارزهای دیجیتال و استفاده ارز دیجیتال در جنگ حماس و اسرائیل واستون ارائه بدیم، به بررسی چالش برانگیز بودن تامین مالی جنگ با رمز ارزها بپردازیم و نحوه استفاده حماس از ارزهای دیجیتال برای حمله به اسرائیل رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، روزنامه وال استریت ژورنال هم اعلام کرد که حماس از طریق ارزهای دیجیتال تامین مالی می کنه تا به اسرائیل حمله کنه. مجریان قانون سعی می کنند تا ارزهای دیجیتال جمع آوری شده توسط حماس رو ضبط کنند و صرافی های ارائه دهنده خدمات به حماس رو مسدود کنند.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد حماس چگونه از رمز ارزها برای حمله به اسرائیل استفاده می کند؟

در مورد حماس چگونه از رمز ارزها برای حمله به اسرائیل استفاده می کند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+43 = ?