معرفی ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin)؛ خالق اتریوم

  • 05:02 1403-02-06
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin)؛ برنامه نویس روسی، بنیانگذار و مغز متفکر شبکه اتریوم! آیا می دونین ویتالیک بوترین کیه و چقدر ثروت داره؟ در این مطلب با بیوگرافی کامل خالق روسی-کانادایی اتریوم ب عنوان یکی از بزرگان ارز دیجیتال آشنا میشین. جامعه ارزهای دیجیتال علاقه زیادی به ویتالیک بوترین 27 ساله دارن. همین موضوع باعث میشه تا سوال های زیادی در مورد اون پرسیده بشه. توسط افراد مختلف نقل و قول های زیادی درباره اون شده. مثل اینکه ویتالیک بوترین فقط در عرض چند ماه یاد گرفت که به زبان چینی ماندارین روان صحبت کنه. شایعات زیادی در مورد زندگی بوترین وجود داره. به همین دلیل ویتالیک بوترین تونسته به یکی از خاص ترین چهره های بازار ارزهای دیجیتال تبدیل بشه که نظرات و پیشنهادات اون تاثیرات زیادی بر قیمت ارزهای دیجیتال می ذارن.

بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز وارد میدان شد. ولی اتریوم پا رو از سیستم پرداخت فراتر گذاشت. توسعه Dappها و پشتیبانی از قراردادهای هوشمند عواملی بودن که اتریوم رو به یکی از مهم ترین و اصلی ترین ارکان پیشرفت دنیای غیرمتمرکز تبدیل کردن. اتریوم پیشرفت های خودش رو مدیون توسعه دهنده های زیادی هست که در فتح قله های مختلف اتریوم سهیم بودن. با اینحال، شاید اسم یه نفر بیشتر از هر کسی بدرخشه! درست فهیمیدن، ما سعی می کنیم در مقاله معرفی ویتالیک بوترین؛ خالق اتریوم، اطلاعاتی در مورد ویتالیک بوترین یا Vitalik Buterin به شما ارائه کنیم و به بررسی ثروت ویتالیک بوترین بپردازیم و کمک های بشر دوستانه خالق اتریوم رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این فرد مهم در بازار آشنا بشین.

ویتالیک بوترین کیست؟

ویتالیک بوترین کیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم ویتالیک بوترین رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این فرد به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که ویتالیک بوترین کیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ویتالیک بوترین ویتالیک بوترین یه برنامه نویس و نویسنده روسی-کانادایی هست که به عنوان بنیانگذار و نغز متفکر شبکه اتریوم هم شناخته میشه. جامعه ارزهای دیجیتال علاقه زیادی به این بنیانگذار 28 ساله دارن. ویتالیک بوترین فقط در عرض چند ماه یاد گرفت که به زبان چینی ماندراین روان صحبت کنه. شایعات زیادی درباره زندگی بوترین وجود داره که همین موضوع هم باعث شده تا ویتالیک بوترین به یکی از خاص ترین چهره های بازار ارزهای دیجیتال تبدیل بشه.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش تنظیمات تراکنش در اتریوم

جالب اینجاست که بدونین ویتالیک بوترین در تاریخ 13 ژانویه 1994 در شهر کولومنا، شهری باستانی در مسکو واقع در کشور روسیه به دنیا اومد. پدر او دیمیتری بوترین یه متخصص کامپیوتر و مادر او ناتالیا آملین هست. ویتالیک بوترین تا 6 سالگی و زمانی که والیدینش تصمیم گرفتن برای فرصت های شغلی بهتر به کانادا مهاجرت کنند، در روسیه زندگی کرد. زمانی که او در کلاس سوم یه مدرسه ابتدایی در کانادا درس می خوند، در جمع کودکان با استعداد برای بورسیه جای گرفت. در حالی که قرار گرفتن اسم ویتالیک بوترین در این برنامه به معنی فرصت های آموزشی بیشتر بود، ولی اون رو از هم کلاسی ها و دوستانش جدا کرد. ویتالیک در این برنامه تحصیلی به سرعت فهمید که مجموعه استعدادها و مهارت های خاص اون برای همتایان و حتی معلم هاش عجیب و غریب هست.

ثروت ویتالیک بوترین چقدر است؟

ثروت ویتالیک بوترین

تا اوایل سال 2022 ارزش کل دارایی های خالص ویتالیک بوترین 1.5 میلیارد دلار برآورد شده بود. با اینکه با بحران بازار ارزهای دیجیتال خیلی از ارزهای دیجیتال از جمله اتریوم به طور قابل توجهی ریزش کردن و میزان دارایی های بوترین هم تغییر کرد. بوترین مقداری بالغ به 325 هزار واحد اتریوم رو در اختیار داره که ارزش کنونی اون ها حدود 500 میلیون دلار میرسه. اون در تاریخ 20 می 2022 در توییتر خودش اعلام کرد که ارزش دارایی هاش کاهش پیدا کرده. علاوه بر این، ویتالیک بوترین بخش قابل توجهی از ذخیره میم کوین شیبا اینو که در اختیار داشت رو هم به دو فعالیت مهم اختصاص داد. به عبارت دیگه، با وجود تاثیر زیاد Shibarmy شاید لازم باشه تا از ویتالیک بوترین به عنوان مهم ترین عامل رشد چشمگیر شیبا اینو یاد کنیم.

با اینکه خیلی از افراد فکر می کنند که توسعه دهنده یا خالق ارز دیجیتال اتریوم جزو لیست جوان ترین میلیادرهای دنیا هست، ولی باید بدونین که ثروت خالص او در سال 2020 چیزی در حدود 100 میلیون دلار تخمین زده میشه. بیشترین ثروت اون مربوط به ارزهای دیجیتال هست که نگهداری می کنه و تقریبا ارزش اون معادل 82 میلیون دلار هست. البته توجه داشته باشین که ویتالیک بوترین صاحب سهام دو استارت آپ چند میلیون دلاری Clearmatics و StarkWare هست که ارزش این سرمایه گذاری ها دقیقا مشخص نیست.

ویدیوی پیشنهادی: لایه دوم اتریوم چیست ؟

کمک های بشر دوستانه خالق اتریوم

کمک های بشر دوستانه خالق اتریوم

همونطور که گفتیم، ویتالیک بوترینن در سال 2011 توسط پدرش با بیت کوین آشنا شد و سپس به اون علاقه پیدا کرد. در اون زمان ویتالیک قصد داشت تا مقداری بیت کوین به دست بیاره، ولی نه پول خرید اون رو داشت و نه راهی برای استخراج اون. بنابراین، کار نوشتن پست های وبلاگ رو به دست اورد و برای هر پست 5 بیت کوین کسب کرد. ویتالیک بوترین یکی از افرادی هست که در سال اخیر، کمک های مالی بشر دوستانه زیادی انجام داده. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی کمک های بشر دوستانه خالق اتریوم بپردازیم.

•    یکی از کمک های بشر دوستانه خالق اتریوم، کمک 764 هزار دلاری به موسسه تحقیقات هوش ماشین در سال 2017 هست.
•    یکی دیگه از کمک های بشر دوستانه ویتالیک بوترین، کمک 204 میلیون دلاری به بنیاد تحقیقات SENS در سال 2018 برای تحقیق در مورد بیوتکنولوژی های جوان سازی و گسترش زندگی انسان هست.
•    یکی دیگه از کمک های بشر دوستانه خالق اتریوم، اهدای یک میلیون دلاری توکن OMG همراه با OmeiseGO مستقر در بلاک چین اتریوم برای اجرای مطالعه انتقال مستقیم پول به پناهنده ها در اوگاندا در سال 2018 هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله معرفی ویتالیک بوترین؛ خالق اتریوم، اطلاعاتی در مورد ویتالیک بوترین یا Vitalik Buterin به شما ارائه کنیم و به بررسی ثروت ویتالیک بوترین بپردازیم و کمک های بشر دوستانه خالق اتریوم رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این فرد مهم در بازار آشنا بشین. همونطور که گفتیم، ویتالیک بوترین ویتالیک بوترین یه برنامه نویس و نویسنده روسی-کانادایی هست که به عنوان بنیانگذار و نغز متفکر شبکه اتریوم هم شناخته میشه. جامعه ارزهای دیجیتال علاقه زیادی به این بنیانگذار 28 ساله دارن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معرفی ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin)؛ خالق اتریوم

در مورد معرفی ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin)؛ خالق اتریوم نظر دهید
سوال امنیتی :8+66 = ?