استراتژی میانگین کم کردن در ارز دیجیتال چیست؟

  • 12:02 1403-02-16
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 میانگین کم کردن(Averaging Down)؛ بهترین استراتژی معاملات ارز دیجیتال! می دونین میانگین کم کردن چیست؟ اصلا می دونین چجوری می تونین میانگین معاملات ارز دیجیتال خودتون رو کاهش بدین؟ در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که میانگین کم کردن با خرید پله ای خیلی تفاوت داره. میانگین کم کردن زمانی اتفاق می افته که قیمت ارز دیجیتال در حال ریزش و حد ضرر شما فعال شده باشه. فعال شدن حد ضرر هم به این معنی هست که پیش بینی قیمتی شما درست از آب در نیومده و قیمت ارز دیجیتال نه تنها رشد نکرده بلکه کاهش هم داشته. متاسفانه خیلی از سرمایه گذاران به امید اینکه روزی قیمت ارز دیجیتال دوباره رشد می کنه و از ضرر خارج شن، ارزهای دیجیتال خودشون رو نگه می دارن و با خودشون میگن هولدر ارز دیجیتال هستن.

ارزهای دیجیتال خیلی سریع رشد کرده و سرمایه گذاران زیادی رو به خودشون جذب کردن. خیلی از افراد به دلیل سود خوبی که در این بازار وجود داره، جذب ارز دیجیتال شدن. خیلی از معامله گران و تریدرها بدون تحلیل اقدام به خرید ارز دیجیتال می کنند. به همین دلیل شاید محتمل ضررهایی بشن. یکی از روش ها برای کم کردن ضرر در ارز دیجیتال، میانگین کم کردن هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله میانگین کم کردن در ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد استراتژی میانگین کم کردن یا Averaging Down به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در زمان میانیگن کم کردن بپردازیم تا بتونین در بهترین زمان میانگین معاملات خودتون رو کاهش بدین.

استراتژی میانگین کم کردن چیست؟

استراتژی میانگین کم کردن چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم استراتژی میانگین کم کردن رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که استراتژی میانگین کم کردن چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که میانگین کم کردن یا Averaging Down نوعی استراتژی سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی هست که شامل سرمایه گذاری بیشتر روی یه ارز دیجیتال هست. سرمایه گذاران باید در استفاده از این استراتژی میانگین کم کردن محتاط باشن. این استراتژی بیشتر مناسب ارزهایی هست که وضعیت بنیادی خوبی داشته باشن. مثل بیت کوین و اتریوم که بنیاد قوی تری دارن و احتمال صفر شدن قیمت اون ها خیلی خیلی پایینه.

جالب اینجاست که بدونین میانگین کم کردن کار خیلی مهمی هست و باید هم از تحلیل های بنیادی هم از تحلیل تکنیکال و هم اخبار برای کم کردن میانگین معاملات ارزهای دیجیتال استفاده کرد. خیلی از افراد بدون دانش و تجربه و علم کافی در روند نزولی بازار اقدام به خریدهای نابجا از ارز دیجیتال مورد نظر می کنند. در این زمان اگه روند نزولی ادامه داشته باشه ضرر افراد بیشتر از قبل شده و اوضاع بدتر میشه. در میانگین کم کردن، تریدر از ارز دیجیتال خودش اطمینان داره و به همین دلیل وقتی که ارز دیجیتال در کوتاه مدت با افت قیمت مواجه میشه و در روند نزولی قرار می گیره، با خرید ارز دیجیتال در قیمت پایین تر و با افزایش تعداد ارز دیجیتال میانگین معامله خودش رو کم می کنه.

توصیه می کنیم برای کم کردن ریسک معاملات خود در بازار ارزهای دیجیتال از مباحث دوره آموزشی 9 استراتژی پولساز در بازار ارزهای دیجیتال ارزسنج استفاده نمایید.

نکات مهم در زمان میانیگن کم کردن

نکات مهم در زمان میانیگن کم کردن

همونطور که گفتیم، میانگین کم کردن نوعی استراتژی سرمایه گذاری هست که شامل سرمایه گذاری بیشتر روی یه ارز دیجیتال هست. سرمایه گذاران باید در استفاده از این استراتژی احتیاط کنند. این استراتژی بیشتر مناسب ارزهای دیجیتالی هست که وضعیت بنیادی خوبی دارن. شما باید در زمان استفاده از این استراتژی باید به نکات مهمی توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی نکات مهم در زمان میانگین کم کردن بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

•    یکی از نکات مهم در زمان میانگین کم کردن این هست که یادتون باشه این روش رو برای ارزهای دیجیتال معتبر به کار ببرین. میانگین کم کردن می تونه به صورت انتخابی برای ارزهای دیجیتال خاص استفاده بشه، نه اینکه به عنوان یه استراتژی جذاب برای هر ارز دیجیتال در سبد دارایی اعمال بشه.

مقاله پیشنهادی: کاربرد اندیکاتورها در استراتژی های معاملاتی

•    یکی دیگه از نکات مهم در زمان میانگین کم کردن این هست که پروژه ها رو بررسی کنین. برآورد اصول بنیادی پروژه قبل از میانگین کم کردن خیلی اهمیت داره. سرمایه گذار باید اطمینان حاصل کنه که ایا ریزش قابل توجه قیمت ارز دیجیتال موقت هست یا نشونه ای از مشکل جدی پروژه هست.

•    یکی دیگه از نکات مهم در زمان میانگین کم کردن این هست که محتاطانه قضاوت کنین. این استراتژی برای زمانی که میزان ترس و وحشت فاحشی در بازار وجود داره کاربر زیادی داره. راه حل، قضاوت محتاطانه در انتخاب ارزهای دیجیتالی هست که موقعیت بهتری در مقابل نوسانات دارن.

بهترین زمان برای کم کردن میانگین معاملات

بهترین زمان برای کم کردن میانگین معاملات

قیمت و زمان مناسب برای کم کردن میانگین هیچ قانون خاصی وجود نداره. شما باید ارز دیجیتالی رو که خریدین رو ارزیابی و تحلیل کنین و دلایل سقوط قیمت رو مشخص کنین. اگه احساس می کنین ارز دیجیتال به دلیل واکنش بیش از حد بازار به اخبار یا رویدادی در حال افت کردن هست، ممکنه خرید ارز دیجیتال بیشتر تصمیم درستی باشه. بنابراین، اگه فکر می کنین هیچ تغییر اساسی در پروژه صورت نگرفته، خرید در قیمت پایین می تونه یه فرصت عالی برای جمع آوری ارزهای دیجیتال در یه معامله باشه. زمانی می تونین تصمیم درستی در مورد میانگین کم کردن ارز دیجیتال بگیرین که از بنیاد ارز دیجیتال خودتون مطمئن باشین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله میانگین کم کردن در ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد استراتژی میانگین کم کردن یا Averaging Down به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در زمان میانیگن کم کردن بپردازیم تا بتونین در بهترین زمان میانگین معاملات خودتون رو کاهش بدین. همونطور که گفتیم، میانگین کم کردن نوعی استراتژی سرمایه گذاری هست که شامل سرمایه گذاری بیشتر روی یه ارز دیجیتال هست. سرمایه گذاران باید در استفاده از این استراتژی احتیاط کنند. این استراتژی بیشتر مناسب ارزهای دیجیتالی هست که وضعیت بنیادی خوبی دارن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد استراتژی میانگین کم کردن در ارز دیجیتال چیست؟

در مورد استراتژی میانگین کم کردن در ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+40 = ?