3 روش کسب سود در بازارهای خرسی و گاوی

  • 12:02 1403-02-15
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 کسب سود در بازارهای خرسی و گاوی؛ بازار گاوی و خرسی ارزهای دیجیتال و استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال در هر کدوم از اون ها تا حد زیادی تفاوت بین رشد و نابودی سرمایه شما رو مشخص می کنه. اگه در این بازار ترید می کنین، باید استراتژی مناسبی برای فعالیت در بازار خرسی و گاوی ارزهای دیجیتال داشته باشین تا بتونین بهترین بازدهی و سود رو از اون ها به دست بیارین. بازار گاوی و بازار خرسی از جمله کلمه هایی هستن که در توصیف وضعیت بازار سرمایه به کار میرن. زمانی که بازار رو به رشد باشه و قیمت ارزهای دیجیتال روند صعودی داشته باشن، گفته میشه بازار گاوی هست. این در حالی هست که اگه قیمت ارزهای دیجیتال روند نزولی داشته باشه و رکود در اوضاع اقتصادی حاکم شده باشه، از عبارت بازار خرسی استفاده می کنند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، 3 رایج برای کسب سود چه در بازارهای نزولی و چه صعودی ارزهای دیجیتال وجود داره که شما می تونین با استفاده از این روش ها ترید انجام داده و سود زیادی به دست بیارین. این روش ها بیشتر مخصوص افرادی هست که دید بلند مدت به بازار کریپتو دارن و به اصطلاح به اون ها هولدر گفته میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 3 روش کسب سود در بازارهای خرسی و گاوی، اطلاعاتی در مورد بازار خرسی و بازار گاوی به شما ارائه کنیم و به بررسی تکنیک های کسب سود در بازارهای نزولی و صعودی ارزهای دیجیتال بپردازیم تا بتونین با استفاده از این روش ها سود زیادی به دست بیارین.

مقاله پیشنهادی: آموزش کسب سود بدون دانش تخصصی تحلیل ارزهای دیجیتال

منظور از بازار خرسی و گاوی چیست؟

منظور از بازار خرسی و گاوی چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم بازار گاوی و خرسی رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفاهیم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که منظور از بازار خرسی و گاوی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که در بازار ارزهای دیجیتال، اصطلاحات خرس و گاو رو بیشتر برای اشاره به وضعیت بازار به کار میبرن. در اصل این اصطلاحات نحوه عملکرد و شرایط فعلی بازارهای سرمایه گذاری رو توصیف می کنند. به این معنی که افزایش یا کاهش ارزش در بازارهای سرمایه گذاری با اصطلاحات ویژه و خاصی بیان میشه. بنابراین، زمانی که روند بازار صعودی باشه، بازار گاوی و زمانی که روند نزولی باشه، بازار خرسی هست.

جالب اینجاست که بدونین بازار گاوی بازاری با روند صعودی و دارای اقتصاد سالم هست، در حالی که اقتصاد بازار خرسی به سمت عقب حرکت می کنه و قیمت ارزهای دیجیتال در این بازار به صورت مداوم کاهش پیدا می کنه. بعضی از سرمایه گذاران و تریدرها از روند نزولی بازار ارزهای دیجیتال هم استقبال می کنند و به موقیت دست پیدا می یابن، ولی خیلی از معامله گران و تریدرها به دنبال بازار گاوی و صعودی هستن. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار دوطرفه هست که شما می تونین هم در روند نزولی و هم در روند صعودی ارزهای دیجیتال سود به دست بیارین.

3 روش کسب سود در بازارهای خرسی و گاوی

3 روش کسب سود در بازارهای خرسی و گاوی

همونطور که گفتیم، ماهیت بازارهای مالی در این هست که معمولا روندهای مختلفی رو در بازه های فعالیتی خودشون تجربه می کنند و صعود و نزول شاخص ها در برابر رویدادهای مهم اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هم از طبیعی ترین واکنش های اون محسوب میشه. شما می تونین با استفاده از روش ها و تکنیک های مختلفی از بازار گاوی و خرسی سود به دست بیارین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی 3 روش کسب سود در بازارهای خرسی و گاوی بپردازیم تا با این روش ها آشنا بشین.

•    وام دهی یا Lending

یکی از تکنیک های کسب سود در بازارهای نزولی و صعودی ارزهای دیجیتال، وام دهی یا لندینگ هست. از زمان شروع به کار بخش امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای در سال 2020 فرصت های زیادی برای دارنده های ارز دیجیتال به وجود اومد که می تونن توکن های خودشون رو در ازای دریافت پاداش قرض بدن. از جمله پروتکل های مشهور و معروف در این حوزه میشه به میکر، آوه و کامپوند اشاره کرد.

مقاله پیشنهادی: دیفای DeFi چیست؟

•    پیشنهادهای توکن بی ضرر

یکی دیگه از تکنیک های کسب سود در بازارهای نزولی و صعودی، پیشنهادهای توکن بی ضرر یا No-loss Token Offerings هست. بهترین مثال برای این روش حراجی های پاراچین اجرا شده در شبکه های کوزاما و پولکادات هست. در اینجور پروتکل ها سرمایه گذاران علاقه مند به حمایت از یه پروژه اقدام به قفل کردن توکن های DOT یا KSM برای مدتی معلوم به عنوان گونه ای از وثیقه می کنند.

•    کشت استیبل کوین

یکی دیگه از تکنیک های کسب سود در بازارهای نزولی و صعودی، کشت استیبل کوین یا Stablecoin Farming هست. از اونجایی که بازار ارزهای دیجیتال به نوسانات زیاد خودشون مشهور هست، کسب سود از استیبل کوین ها روشی ایمن تر به نسبت سرمایه گذاری روی بیت کوین و سایر الت کوین هاست. پلتفرم هایی مثل Curve Finance و Trade Goe در این حوزه قابل ذکر هست.

تفاوت بازار گاوی و خرسی چیست؟

تفاوت بازار گاوی و خرسی چیست؟

با اینکه معمولا با نگاهی به روند بازار ارزهای دیجیتال مشخص هست که در چه نوع بازاری هستیم، این دو بازار تفاوت های زیادی با هم دارن که معامله گران و تریدرها می تونن مورد توجه قرار بدن. تاثیر بازار گاوی و خرسی در بازار ارزهای دیجیتال شباهت زیادی به سهام داره. با این حال در بازار ارزهای دیجیتال روندها با توجه به مقاومت یه ارز دیجیتال نسبت به نوسان مشخص میشن. همچنین تشخیص روند گاوی یا خرسی در بازار سهام راحت تر از بازار ارزهای دیجیتال هست. چون بازخورد سرمایه گذاران بازار ارز دیجیتال نسبت به بازار سهام شکل و همچنین تاثیر متفاوتی داره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 3 روش کسب سود در بازارهای خرسی و گاوی، اطلاعاتی در مورد بازار خرسی و بازار گاوی به شما ارائه کنیم و به بررسی تکنیک های کسب سود در بازارهای نزولی و صعودی ارزهای دیجیتال بپردازیم تا بتونین با استفاده از این روش ها سود زیادی به دست بیارین. با توجه به توضیحاتی که به شما ارائه کردیم، میشه این نتیجه رو گرفت که 3 رایج برای کسب سود چه در بازارهای نزولی و چه صعودی ارزهای دیجیتال وجود داره که شما می تونین با استفاده از این روش ها ترید انجام داده و سود زیادی به دست بیارین. این روش ها بیشتر مخصوص افرادی هست که دید بلند مدت به بازار کریپتو دارن و به اصطلاح به اون ها هولدر گفته میشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 3 روش کسب سود در بازارهای خرسی و گاوی

در مورد 3 روش کسب سود در بازارهای خرسی و گاوی نظر دهید
سوال امنیتی :6+94 = ?