بهترین روش های کسب درآمد در دیفای DeFi

  • 02:01 1403-01-08
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

چجوری میشه در حوزه دیفای درآمد کسب کرد؟ اصلا می دونین دیفای چیه؟ بهترین روش های کسب درآمد در دیفای کدوم ها هستن؟ پروژه پر سروصدای دیفای یا DeFi یکی از پلتفرم هایی هست که به تازگی مورد توجه سرمایه گذاران ارز دیجیتال قرار گرفته. به معنی سیستم مالی غیرمتمرکز هست. ولی چجوری می تونیم از طریق دیفای کسب درآمد کنیم؟ دیفای مفهوم خیلی گسترده و پیچیده ای هست که به امور مالی جهانی بدون یه مرجع مرکزی اشاره داره. فرایندی که موانع ورود به بازار ارزهای دیجیتال رو کاهش میده و فرصت های جدیدی رو برای کسب سود توسط سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزها دیجیتال فراهم می کنه.

ترکیبی از افزایش تقاضا و کاهش کارمزدهای دریافت شده توسط یه واسطه، فرصت های پاداش بیشتری رو برای سرمایه گذاران به وجود میاره. موارد استفاده در مورد امور مالی غیرمتمرکز چندین راه جدید رو برای کسب درآمد غیرفعال باز کرده. دقیقا مثل زمانی که کاربران پول های خودشون رو به حساب پس انداز می بندن، بانک سود می پردازه. پروتکل های دیفای دارایی های دیجیتال رو به عنوان منابعی برای تایید تراکنش ها و اجرای فرایندها بر اساس مکانیسم اجماع اثبات سهام نگه می داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بهترین روش های کسب درآمد در دیفای، اطلاعاتی در مورد دیفای یا DeFi به شما ارائه کنیم و به معرفی روش های کسب درآمد در دیفای بپردازیم.

دیفای(DeFi) چیست؟

دیفای(DeFi) چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم دیفای یا DeFi رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که دیفای چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کلمه DeFi مخفف عبارت Decentralized Finance بوده و چشم انداز جدید از خدمات بانکی و مالی هست که مبتنی بر پرداخت های همتا به همتا و از فناوری بلاک چین در این راه استفاده می کنه. با استفاده از دیفای کاربران می تونن به همون خدماتی که بانک های سنتی ارائه میدن، مثل کسب سود، قرض دادن، وام گرفتن، خرید بیمه یا معامله دارایی های دسترسی داشته باشن.

جالب اینجاست که بدونین دیفای یا DeFi نوعی سیستم مالی مبتنی بر پرداخت های همتا به همتا هست که از فناوری های مبتنی بر بلاک چین برای اجرای قراردادهای هوشمند در تراکنش های مالی استفاده می کنه. بلاک چین نوعی فناوری دفتر کل هست که همه تراکنش ها رو در یه پلتفرم مالی مشخص ردیابی می کنه. هدف از امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای ارائه خدماتی نظیر اهدای وام، واریز سود سپرده، ایجاد شبکه های پرداخت و سایر خدمات مالی هست که به شکل غیرمتمرکز انجام میشه. بنابراین، شما هم می تونین به امور مالی غیرمتمرکز مراجعه کنین تا بتونین در این حوزه با روش های مختلفی سود به دست بیارین.

مقاله تکمیل کننده موضوع: دیفای DeFi چیست؟

بهترین روش های کسب درآمد در دیفای

بهترین روش های کسب درآمد در دیفای

همونطور که گفتیم، امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای چندین راه جدید برای کسب درآمد غیرفعال یا درآمد پسیو ارائه میده. دقیقا مثل یه بانک که به کاربران در ازای نگهداری وجوه خود در حساب های پس انداز سود می پردازه، پروتکل های دیفای هم دارایی های دیجیتال کاربران رو به عنوان منابعی برای تایید تراکنش ها و اجرای فرایندها بر اساس مکانیسم اجماع اثبات سهام نگه می داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی بهترین روش های کسب درآمد در دیفای بپردازیم.

•    استیک ارز دیجیتال

یکی از انواع روش های کسب درآمد در دیفای، استیک ارز دیجیتال هست. استیک ارز دیجیتال فرایندی هست که شما می تونین با سپرده گذاری رمز ارزهای خودتون در پلتفرم ها و کیف پول های مختلف سود به دست بیارین. برای این کار ابتدا باید رمز ارزهایی رو پیدا کنین تا با مکانیسم اثبات سهام فعالیت می کنند. فرایند اساسی سپرده گذاری شامل قفل کردن ارزهای دیجیتال هست و دارایی های گفته شده برای اعتبارسنجی تراکنش ها مورد استفاده قرار می گیرن. شما با استیک ارز دیجیتال به نود در شبکه تبدیل میشین.

•    کشت سود

یکی دیگه از انواع روش های کسب درآمد در دیفای، کشت سود یا ییلد فارمینگ هست که برای ایجاد سوددهی با دارایی های کریپتویی به کار برده میشه. وام دهی، سرمایه گذاری و استخراج نقدینگی همشون جزو کشت سود محسوب میشن. اساس کار ییلد فارمینگ، بر پرداخت بهره برای دارایی های وام داده شده استوار هست. در دیفای شما باید دارایی های دیجیتال یا رمزنگاری خودتون رو با قفل کردن اون ها در یه قرارداد هوشمند یه به پلتفرم قرض بدین و در ازای وجوه خودتون سود به دست بیارین.

•    استخراج نقدینگی

یکی دیگه از بهترین روش های کسب درآمد در دیفای، استخراج نقدینگی یا Liquidity Mining هست که یه جز ضروری برای عملکرد صرافی های غیرمتمرکز و راهی خوب برای کسب درآمد غیرفعال در دیفای هست. سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال خودشون رو به استخرهای نقدینگی غیرمتمرکز تزریق می کنند تا مبادلات بدون مجوز رو تسهیل کنند. در ازای این نقدینگی درصدی از کارمزد معاملاتی که توسط استخر جمع آوری میشه به عنوان پاداش به سرمایه گذاران و افراد واریز میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بهترین روش های کسب درآمد در دیفای، اطلاعاتی در مورد دیفای یا DeFi به شما ارائه کنیم و به معرفی روش های کسب درآمد در دیفای بپردازیم. همونطور که گفتیم، دیفای یا DeFi نوعی سیستم مالی مبتنی بر پرداخت های همتا به همتا هست که از فناوری های مبتنی بر بلاک چین برای اجرای قراردادهای هوشمند در تراکنش های مالی استفاده می کنه. روش های مختلفی برای کسب درآمد از دیفای وجود داره که از جمله از این روش ها می تونیم به استخراج نقدینگی، کشت سود و استیک ارز دیجیتال اشاره کنیم.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بهترین روش های کسب درآمد در دیفای DeFi

در مورد بهترین روش های کسب درآمد در دیفای DeFi نظر دهید
سوال امنیتی :9+85 = ?