کانال قیمتی Price Channel در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 04:02 1403-02-12
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

کانال قیمتی؛ مبحثی رایج در تحلیل تکنیکال!! اره، درست فهمیدین. رسم کانال قیمت در تحلیل تکنیکال یکی از موضوعات ابتدایی ولی مهم در تحلیل تکنیکال هست. ولی اصلا کانال قیمتی چیه و چه کاربردی داره؟ کانال قیمتی چه نکات مهمی داره؟ بهتره بدونین هر ارز دیجتالی که در بازار معامله میشه، با گذشت زمان تشکیل نمودار قیمتی میده. این نمودار مورد تحلیل قرار می گیره تا معامله گران بتونن با دقت و ارزیابی بهتر، در مورد خرید یا فروش ارزهای دیجیتال تصمیم گیری کنند. در تحلیل نمودار ممکنه نمودار ارز دیجیتال داخل کانالی قرار گرفته باشه که برای تحلیلگران و روند بعدی ارزهای دیجیتال هم خیلی مهمه.

قبل از شروع سرمایه گذاری خود باید به روند بازار آینده نگاه بندازین و وضعیت بازار ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین و از همه شرایط اون مطمئن بشین. در اصل نمیشه بدون داشتن اطلاعات کافی به سرمایه گذاری یا معامله دست زد. به جمع آوری و بررسی اطلاعات حاضر در چارت های قیمت ارز دیجیتال تحلیل گفته میشه. کانال قیمتی هم یکی دیگه از موارد مهم در تحلیل تکنیکال هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله کانال قیمتی در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد کانال قیمتی یا Price Channel به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع کانال قیمت در ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این کانال ها آشنا بشین.

آکادمی ارزسنج دوره آموزش تحلیل پرایس اکشن را برای تسلط کامل به مباحث تحلیل و حرفه ای شدن در بازار ارزهای دیجیتال به شما پیشنهاد می دهد.

کانال قیمتی در تحلیل تکنیکال چیست؟

کانال قیمتی در تحلیل تکنیکال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم کانال قیمتی در تحلیل تکنیکال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که کانال قیمتی در تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کانال قیمتی یا Price Channel یکی از ابزارهای مهم تحلیل تکنیکال هست. در واقع میشه گفت که کانال قیمت شکل دیگه ای از خط روند هست. بعضی وقت ها قیمت یه دارایی یا یه ارز دیجیتال بین دو خط موازی محدود میشه. در اینجور موقعیت ها میشه گفت که یه کانال قیمتی به وجود اومده و قیمت در محدوده بین دو خط حرکت می کنه.

جالب اینجاست که بدونین کانال قیمتی زمانی در چارت قیمتی ارزهای دیجیتال شکل می گیره که قیمت بین دو خط موازی نوسان داشته باشه. چه به شکل افقی، صعودی و چه نزولی. اکثرا معامله گران و تریدرهایی که با بهره گیری از هنر تحلیل تکنیکال به دنبال سنجش مومنتوم و مسیر پرایس اکشن یه ارز دیجیتال هستن از کانال قیمتی استفاده می کنند و با تجزیه و تحلیل این خطوط قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی می کنند. برای اینکه بتونین کانال های قیمتی رو در چارت ها رسم کنین باید بتونین یه سری نقاط که در یه خط حمایت یا مقاومت قرار دارن رو به هم وصل کنین. به این ترتیب، کانال های قیمتی شکل می گیرن و می تونین تحلیل های خودتون رو انجام بدین.

انواع کانال قیمت در ارزهای دیجیتال

انواع کانال قیمت در ارزهای دیجیتال

همونطور که گفتیم، کانال قیمتی در تحلیل تکنیکال یکی از مفاهیم و موضوعات مهمی هست که معامله گران و تریدرها با شناسایی این کانال ها روند قیمتی ارزهای دیجیتال رو پیش بینی می کنند. کانال های قیمتی انواع مختلفی دارن که هر کدوم نشون دهنده روند قیمتی برای آینده هستن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی انواع کانال قیمت در ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این کانال های قیمتی آشنا بشین و بتونین با استفاده از اون ها قیمت ارزهای دیجیتال رو تخمین زده و معاملات خودتون رو انجام بدین.

•    کانال قیمتی صعودی

یکی از انواع کانال قیمت در ارزهای دیجیتال، کانال قیمتی صعودی هست. در این کانال شیب نمودار که از 2 خط موازی به وجود اومده، مثبته و روند به سمت صعودی شدن حرکت می کنه. در این نوع کانال سقف ها و کف های قیمتی بالاتر از سقف و کف قبلی بسته میشن. بنابراین، زمانی الگوی کانال صعودی هست که شیب خط روند مثبت و در جهت بالا باشه. بنابراین، زمانی که دیدین کانال قیمتی صعودی هست وارد پوزیشن های لانگ یا خرید بشین تا از معاملات خودتون سود زیادی به دست بیارین.

•    کانال قیمتی نزولی

یکی دیگه از انواع کانال قیمت در ارزهای دیجیتال، کانال قیمتی نزولی هست. در این کانال شیب نمودار که از دو خط موازی تشکیل شده، منفی هست و روند به سمت نزولی شدن و ریزش قیمت ارزهای دیجیتال حرکت می کنه. در این نوع کانال سقف ها و کف های قیمتی پایین از سقف و کف قبلی خودشون هستن. به این ترتیب، زمانی الگوی کانال قیمتی نزولی هست که شیب نمودار منفی به سمت پایین باشه. وقتی شما دیدین قیمت در کانال نزولی قرار داره، معاملات شورت انجام بدین تا سود کسب کنین.

مقاله پیشنهادی: چگونه از ریزش بازار ارز دیجیتال سود بگیریم؟

•    کانال خنثی یا رنج

یکی دیگه از انواع کانال قیمت در ارزهای دیجیتال، کانال خنثی یا رنج هست. در این کانال شیب نمودار صفر هست و نمودار قیمتی در خط افقی و مستقیم حرکت می کنه و قیمت ارز دیجیتال در این کانال رنج میزنه. معمولا در این کانال نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال کم و با شیب معمولی در جریان هست. سقف ها و کف های قیمتی نسبت به سقف و کف قبلی در یه راستا قرار دارن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کانال قیمتی در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد کانال قیمتی یا Price Channel به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع کانال قیمت در ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این کانال ها آشنا بشین. با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم، میشه این نتیجه رو گرفت که کانال قیمتی یا Price Channel یکی از ابزارهای مهم تحلیل تکنیکال هست. در واقع میشه گفت که کانال قیمت شکل دیگه ای از خط روند هست. بعضی وقت ها قیمت یه دارایی یا یه ارز دیجیتال بین دو خط موازی محدود میشه. بنابراین، شما می تونین با شناسایی کانال قیمتی ارزهای دیجیتال، روندهای قیمتی پیش روی ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین و در جهت روند معاملات خودتون رو انجام بدین تا سودهای زیادی به دست بیارین. البته توجه داشته باشین که قیمت ارز دیجیتال ممکنه در 3 کانال متفاوت قرار داشته باشه که این کانال های قیمتی عبارت هستن از کانال صعودی، نزولی و خنثی.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کانال قیمتی Price Channel در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد کانال قیمتی Price Channel در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+65 = ?