پولبک(Pullback) در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 07:02 1403-02-14
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

پولبک!! چیزی در موردش شنیدین؟؟ می دونین پولبک در تحلیل تکنیکال چیه و چجوری میشه این نواحی رو در چارت قیمتی ارز دیجیتال شناسایی کرد؟ اگه در بازارهای مالی فعالیت می کنین و با تحلیل تکنیکال هم آشنایی دارین، حتمال اصطلاح پولبک رو شنیدین. در منابع مختلف معانی مختلفی برای پولبک ذکر شده، ولی به طور کلی پولبک یا عقب نشینی، یه توقف یا افت موقت در نمودار قیمت ارزهای دیجیتال از قله یا کف های قیمتی اخیر هست که در یه روند صعودی یا نزولی ادامه دار رخ میده. این اصطلاح بعضی وقت ها با اصلاح یا تثبیت قیمت جایگزین میشه. این مفهوم معمولا برای کاهش قیمت هایی به کار میره که در مدت زمان نسبتا کوتاهی در میانه یه روند صعودی رخ میدن.

در روند اجرای تحلیل تکنیکال، تریدر به روش هایی دست پیدا می کنه که باعث نتیجه مثبت در بازارهای مالی میشه. برای موفقیت با استفاده از تحلیل تکنیکال باید تجربه زیادی در کنار بررسی های دقیق بکارگیری روش ها داشته باشین. پولبک ها یکی از ابزارهای موجود ر بحث تحلیل تکنیکال به شما میان. بنابراین با پایین اومدن قیمت تدریجی در کوتاه ترین زمان به هدف مورد نظرتون دست پیدا می کنین. دقت در پیاده سازی روش های تحلیل تکنیکال هم خیلی مهم هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله پولبک در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد پولبک یا Pullback به شما ارائه کنیم و به معرفی انواع پولبک در تحلیل تکنیکال بپردازیم تا با این مفهوم آشنا بشین و بتونین با استفاده از این نواحی قیمت ارز دیجیتال رو پیش بینی کنین.

پولبک در تحلیل تکنیکال چیست؟

پولبک در تحلیل تکنیکال چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم پولبک یا Pullback رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که پولبک در تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که پولبک در لفت به معنی بازگشت و عقب کشیدن هست. پولبک نوعی حرکت قیمتی موقت در خلاف جهت روند فعلی هست که در انتهای اون، برگشت به روند اصلی رو خواهیم داشت. همچنین پولبک یکی از قوی ترین حرکت های قیمتی در نمودار ارز دیجیتال هست که به معامله گر و تریدر سیگنال ارز دیجیتال خرید و فروشی میده تا با استفاده از این سیگنال ها معاملات خودشون رو انجام بدن و سود به دست بیارن.

جالب اینجاست که بدونین باور تحلیلگران تکنیکال به این اصل استوار هست که همه اخبار و گزارشات مربوط به ارزهای دیجیتال در قیمت اون انعکاس پیدا می کنه. در نتیجه نمودار قیمت اصلی ترین نقش رو در تصمیم گیری تکنیکالیست ها بازی می کنه. پولبک به دفعات زیادی در نمودارها شکل می گیره و سعی می کنه تا نشونه هایی برای پیش بینی آینده حرکتی ارزهای دیجیتال انتقال بده. تریدرها و معامله گرانی که روانشناسی پولبک و دلایل شکل گیری اون رو در نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال درک می کنند، می تونن به بهترین شکل از اون برای دستیابی به حداکثر سود استفاده کنند و درآمد زیادی داشته باشن.

انواع پولبک در تحلیل تکنیکال کدامند؟

انواع پولبک در تحلیل تکنیکال کدامند؟

همونطور که گفتیم، پولبک ها معمولا روند بنیادی اساسی رو که باعث حرکت قیمت در نمودار میشه رو تغییر نمیدن. اون ها معمولا فرصت های سودآوری بعد از افزایش شدید قیمت ارزهای دیجیتال هستن. همچنین پولبک نوعی حرکت قیمتی موقت در خلاف جهت روند فعلی هست که در انتهای اون، برگشت به روند اصلی رو خواهیم داشت. پولبک ها در تحلیل تکنیکال انواع مختلفی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی انواع پولبک در تحلیل تکنیکال بپردازیم تا با این پولبک ها آشنا بشین.

مقاله پیشنهادی: نمودار قیمت در تحلیل تکنیکال چیست؟

•    پولبک بریک اوت

یکی از انواع پولبک ها در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، پولبک از نوع پولبک های بریک اوت هست که به عنوان پرکاربردترین ابزارها در بین معامله گران و تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال محسوب میشن. پولبک بریک اوت نشون دهنده برگشت قیمت ارزهای دیجیتال از سقف یا کف قیمتی ارزهای دیجیتال هست. بنابراین، شما می تونین با شناسایی این پولبک روی چارت قیمتی، روند قیمتی ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین و بتونین معاملات ارز دیجیتال خودتون رو انجام بدین و سودهای زیادی به دست بیارین.

•    پولبک فیبوناچی

یکی دیگه از انواع پولبک ها در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، پولبک فیبوناچی هست. بهتره بدونین فیبوناچی به عنوان یکی از عوامل کمک کننده در بازار ارزهای دیجیتال محسوب میشه. این ابزار و نسبت های اون باعث بالا رفتن دقت میشه. بنابراین، می تونه هم تاثیر بسزایی در روند میانگین متحرک داشته باشه و هم در دادوستدهای پولبک مورد استفاده معامله گران و تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره. به این ترتیب، این نوع از پولبک ها به همراه میانگین متحرک نتیجه خوبی رو به ارمغان میارن.

•    میانگین متحرک

یکی دیگه از انواع پولبک ها در تحلیل تکنیکال، میانگین متحرک هست که از جمله رایج ترین شیوه های تحلیل تکنیکال محسوب میشه که در خرید و فروش های پولبک کاربرد زیادی داره. میانگین متجحرک به معامله گران و تریدرها کمک می کنه تا تحلیل های خودشون رو انجام بدن و بتونن به بهترین شکل ممکن معاملات و خرید و فروش های خودشون رو انجام بدن و سود زیادی از نوسانات قیمتی به دست بیارن. شما همچنین می تونین با استفاده از میانگین متحرک روند بازار ارزهای دیجیتال رو تشخیص بدین.

مقاله پیشنهادی: آموزش استراتژی میانگین متحرک حمایتی و مقاومتی

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله پولبک در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد پولبک یا Pullback به شما ارائه کنیم و به معرفی انواع پولبک در تحلیل تکنیکال بپردازیم تا با این مفهوم آشنا بشین و بتونین با استفاده از این نواحی قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنین. همونطور که گفتیم، پولبک در لفت به معنی بازگشت و عقب کشیدن هست. پولبک نوعی حرکت قیمتی موقت در خلاف جهت روند فعلی هست که در انتهای اون، برگشت به روند اصلی رو خواهیم داشت. همچنین پولبک یکی از قوی ترین حرکت های قیمتی در نمودار ارز دیجیتال هست. شما می تونین با استفاده از تجزیه و تحلیل پولبک در چارت قیمتی ارزهای دیجیتال، سود زیادی از نوسانات بازار به دست بیارین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد پولبک(Pullback) در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد پولبک(Pullback) در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+84 = ?