تفاوت ربات معامله گر با انسان چیست؟

  • 03:02 1403-02-27
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

تفاوت ربات معامله گر با انسان؛ واقعیت هایی در مورد ربات تریدر ارز دیجیتال! آیا می خواهین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ آیا می دونین ربات تریدر چیست و ربات های ارز دیجیتال چگونه کار می کنند؟ ربات معامله گر چجوری کار می کنه؟ ربات تریدر چه تفاوتی با انسان داره؟ آیا تا الان با ربات های تریدر کار کردین؟ آیا استفاده از ربات های تریدر رایگان هست؟ به نظر شما ربات های معامله گر خطرناک هستن؟
رمز ارزها نوسانات قیمتی زیادی دارن که تریدرها سعی می کنند با انجام معامله هایی از این نوسانات قیمتی سود به دست بیارن. برخی از افراد ترجیح میدن به جای اینکه معامله هاشون رو خودشون انجام بدن، از ربات های تریدر استفاده کنند. امروزه ربات های تریدر زیادی ایجاد شدن که شما می تونین از اون ها استفاده کنین. روش کار ربات های تریدر با معامله های دستی که توسط انسان انجام میشن، فرق می کنه. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ربات تریدر واستون ارائه بدیم، به بررسی تفاوت های ربات معامله گر با انسان بپردازیم و خطرناک بودن ربات های تریدر ارز دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

آشنایی با ربات تریدر

ربات ترید ارز دیجیتال

مدتی هست که در بازار ارزهای دیجیتال از ربات های معامله گر یا تریدر استفاده میشه و ممکنه شما هم اسم چند تا ربات معامله گر رو شنیدین و خواستین که ازشون استفاده کنین، ولی از اونجایی که آشنایی کافی با این ربات ها نداشتین، این کار رو نکردین. بهتره بدونین ربات معامله گر ابزاری هست که خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو به صورت خودکار انجام میده و انواع ربات های ارز دیجیتال مختلفی برای این کار وجود دارد که می تونین ازش استفاده کنین. ربات های تریدر دارای الگوریتم هایی هستن که این الگوریتم ها وضعیت ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل می کنند و بهترین نقاط ورود و خروج معاملات رو تشخیص میدن.
جالب اینجاست که بدونین شما با استفاده از ربات های معامله گر نیاز نیست که 24 ساعته پای نمودارهای قیمت بشین و ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین. این کار رو ربات تریدر انجام میده و شما فقط باید روی معاملات این ربات ها نظارت داشته باشین. ربات های تریدر زیادی وجود دارن که بعضی از اون ها فقط ترید می کنند، ولی برخی از اون ها در کنار معامله، قیمت رمز ارزها رو پیش بینی می کنند. اگه کمی در فضای اینترنت بگردین، هم می تونین ربات های تریدر رایگان رو پیدا کنین و هم می تونین ربات های پولی رو مشاهده کنین.

تفاوت ربات تریدر با انسان چیست؟

ربات ترید ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، ربات معامله گر نوعی ابزار واسه خرید و فروش ارزهای دیجیتال هست که امروزه محبوبیت زیادی به دست آورده و میشه ازش استفاده کرد. نحوه کار ربات های تریدر کاملا با معاملات دستی که توسط انسان ها انجام میشن، متفاوت هست. در ادامه سعی می کنیم تا برخی از تفاوت های ربات تریدر با انسان رو بررسی کنیم تا بفهمین عملکرد ربات های تریدر چجوریه:

•    سرعت انجام معامله

یکی از تفاوت های ربات تریدر با انسان این هست که ربات ها عملکرد سریعی دارن و می تونن با سرعت بالایی معاملات رو انجام بدن. به عبارت دیگه، از اونجایی که ربات تریدر مثل مغز انسان ظرفیت محدودی واسه پردازش اطلاعات نداره، می تونه در کمترین زمان ممکن داده های زیادی رو پردازش کنه. بنابراین، ربات ها می تونن خیلی سریع از نوسانات قیمتی رمز ارزها سود به دست بیارن.

•    احساسات در معامله

یکی دیگه از تفاوت های ربات معامله گر با انسان، احساسات هست. بهتره بدونین انسان ها ممکنه در زمان معاملات ارز دیجیتال درگیر هیجانات بازار بشن و تصمیم های احساسی بگیرن. در حالی که ربات های تریدر درگیر احساسات نمیشن و با تمرکز بالا معاملات ارز دیجیتال رو با سود بالا انجام میدن. همچنین ربات تریدر وقتی قیمت ارز دیجیتالی ریزش می کنه، سعی می کنه تا از معامله خارج بشه.

•    ظرفیت پردازش

ظرفیت پردازش هم یکی دیگه از تفاوت های ربات تریدر با انسان هست. توجه داشته باشین که ربات معامله گر به راحتی می تونه حجم زیادی از اطلاعات رو در کسری از ثانیه پردازش و ذخیره کنه، در حالی که مغز انسان ظرفیت محدودی داره و نمی تونه اطلاعات و داده های زیادی رو پردازش کنه. به همین دلیل ربات های معامله گر می تونن عملکرد بهتر و سریع تری داشته باشن.

•    زمان معامله

بازار ارزهای دیجیتال خاموشی یا تعطیلی نداره و به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته فعال هست. شما می تونین هر لحظه که بخواهین قیمت ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین و بر ساس تحلیل های انجام شده معاملات پرسودی انجام بدین. البته شما نمی تونین 24 ساعته بکوب معامله انجام بدین، ولی ربات معامله گر می تونه به صورت 24 ساعته معامله های مختلفی رو با هدف کسب سود انجام بده.

آیا ربات های تریدر خطرناک هستند؟

ربات ترید ارز دیجیتال

تا اینجا متوجه شدین که استفاده از ربات های معامله گر مزیت های زیادی به همراه داره، ولی کاربران همواره در زمان استفاده از ربات های تریدر با چالش ها و ریسک هایی روبرو هستن. یکی از چالش هایی که وجود داره این هست که ربات های تریدر می تونن بازار رمز ارزها رو دستکاری کنند. اگه همه کاربران از ربات های معامله گر استفاده کنند، خطری جدی به وجود میاد.
نکته قابل توجه این هست که ربات های تریدر می تونن با تحریک فعالیت های معاملاتی، یه بازار رو می تونن به شکل غیرواقعی غیرفعال نشون بدن که می تونه نوعی پولشویی محسوب بشه. همچنین ممکنه تریدرها با بکارگیری اهرم فشار معاملات اهرمی رو در دست بگیرن و به سودهای غیرمنطقی فکر کنند. با توجه به این توضیحات میشه نتیجه گرفت که استفاده از ربات های تریدر همیشه مفید نیست و بعضی وقت ها می تونه خطرناک هم باشه. در مورد استفاده از ربات های ترید در ارز دیجیتال همیشه سوالی که پیش میاد اینه که آیا می توان با کمک هوش مصنوعی ترید کرد؟ و آیا میتوان به آن اعتماد کرد؟

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ربات تریدر واستون ارائه بدیم، به بررسی تفاوت های ربات معامله گر با انسان بپردازیم و خطرناک بودن ربات های تریدر ارز دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، ربات معامله گر ابزاری هست که خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو به صورت خودکار انجام میده و می تونین ازش استفاده کنین. ربات های تریدر دارای الگوریتم هایی هستن که این الگوریتم ها وضعیت ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل می کنند. ربات های معامله گر تفاوت زیادی با انسان ها دارن. یکی از این تفاوت ها این هست که ربات های ترید به صورت 24 ساعته فعال هستن و معاملات رو به شکل اتوماتیک انجام میدن.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد تفاوت ربات معامله گر با انسان چیست؟

در مورد تفاوت ربات معامله گر با انسان چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+95 = ?