آیا ترید ارزهای دیجیتال اعتیاد آور است؟

  • 15:02 1403-02-27
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

اعتیاد به ترید ارزهای دیجیتال؛ اعتیاد شدید افراد به خرید و فروش رمز ارزها! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه کسب کنین؟ منظور از اعتیاد به تریدر رمز ارزها چیست؟ چه افرادی به ترید ارزهای دیجیتال اعتیاد دارن؟ روش های درمان اعتیاد به ترید رمز ارزها کدامند؟ چرا ترید ارزهای دیجیتال اعتیاد آور هست؟ چیکار کنیم تا به ترید ارزهای دیجیتال معتاد نشیم؟
در 10 سال گذشته بازار ارزهای دیجیتال تونسته به دلیل رشدهای قیمتی بزرگی که تجربه کرده، به یکی از بهترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. برای اینکه در بازار کریپتو اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنین و به بیا دیگر یکی از پیشنیازهای ورود به بازار ارز دیجیتال این است که باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنین. خیلی از افراد به ترید ارزهای دیجیتال اعتیاد دارن و نمی تونن بدون ترید کردن زندگی کنند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اعتیاد به ترید ارزهای دیجیتال واستون ارائه بدیم، به بررسی روش های درمان اعتیاد به ترید رمز ارزها بپردازیم و دلیل اعتیاد آور بودن ترید ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

منظور از اعتیاد به ترید ارزهای دیجیتال چیست؟

اعتیاد به ترید

شاید واستون جالب باشه که بدونین اعتیاد به ترید ارزهای دیجیتال یکی از مشکلات بزرگی هست که شما باید این مشکل رو برطرف کنین و سعی کنین تا ترید کردن خودتون رو مدیریت کنین و زود زود معامله انجام ندین. معاملات پی در پی ممکنه باعث بشه تا ضرر کنین. بازار ارزهای دیجیتال با نوسانات شدیدی که داره شناخته میشه. بعضی وقت ها ممکنه قیمت ارز دیجیتالی در یه روز دو برابر بشه و یا بعضی وقت ها ممکنه کل ارزش خودش رو از دست بده. فرقی نمی کنه بازار گاوی باشه یا خرسی، در هر حالت نوسانات شدید قیمت ارزهای دیجیتال می تونه تاثیر بدی روی سلامت روان افراد بذاره و باعث بشه تا به ترید ارزهای دیجیتال معتاد بشن. یکی از پیشنیازهایی که برای ترید در ارزهای دیجیتال نیاز است زبان انگلیسی است اما چرا باید زبان انگلیسی را برای بازار سرمایه بلد باشیم؟ 
آیا شب قبل از خوابیدن و صبح بعد از پا شدن، اولین کاری که انجام میدین این هست که نمودارهای قیمت ارز دیجیتال رو بررسی می کنین و در طول روز مدام نگران قیمت ارزهای دیجیتال هستین، شما به ترید رمز ارزها اعتیاد پیدا کردین و ممکنه این اعتیاد می تونه به ضرر شما تموم بشه. منظور از اعتیاد به ترید ارزهای دیجیتال این هست که همواره از روی اجبار اقدام به خرید و فروش رمز ارزها می کنین که این کار می تونه پیامدهای منفی روی زندگی شما داشته باشه. بنابراین، شما باید برای اینکه بتونین به بهترین شکل ممکن در بازار کریپتو فعالیت کنین، باید نشونه های اعتیاد به ترید ارزهای دیجیتال رو بشناسین و از معتاد شدن جلوگیری کنین.

روش های کنترل اعتیاد به ترید رمز ارزها

اعتیاد به ترید

همونطور که گفتیم، اعتیاد به ترید ارزهای دیجیتال یکی از مشکلات رایجی هست که باید برطرف بشه. معتاد شدن یکی از آشنایان به ترید رمز ارزها می تونه خیلی سخت و دشوار باشه، مخصوصا اگه اعتیاد خودشون رو مخفی کنند. اگه دیدین که شخصی به ترید ارزهای دیجیتال معتاد شده، باید باهاش رو راست باشین و روش های کنترل این بیماری روانی رو بهش یاد بدین. در ادامه برخی از روش های کنترل اعتیاد به ترید رمز ارزها رو بررسی می کنیم:

•    تعیین کردن میزان مشخصی پول برای ترید

یکی از روش های کنترل اعتیاد به ترید رمز ارزها این هست که باید میزان مشخصی پول واسه معامله یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال تعیین کنین. قبل از اینکه اقدام به ترید ارزهای دیجیتال کنین، اول باید قبض هاتون رو پرداخت کنین و بعدا مقداری پول واسه پس انداز کنار بذارین و در آخر با باقی مونده پولتون ترید انجام بدین. به عبارت دیگه، شما باید محدودیتی واسه سرمایه گذاری در رمز ارزها مشخص کنین تا معتاد نشین.

•    کم کردن زمان و روزهای انجام ترید

برای اینکه بتونین اعتیاد به ترید ارزهای دیجیتال رو کنترل کنین، باید زمان و روزهای انجام معاملات خودتون رو کم کنین. شما همچنین باید محدودیتی در زمان انجام معاملات هم مشخص کنین. مثلا یه هشدار تنظیم کنین که مثلا معامله تموم شده. با این کار نیاز نیست زود به زود نمودار قیمت رو چک کنین. با این کار دیگه به ترید ارزهای دیجیتال معتاد نمیشین و خیلی نرمال معاملات خودتون رو انجام میدین.

•    ترید ارز دیجیتال را به عنوان منبع درآمد اصلی نبینید! 

یکی دیگه از روش های کنترل اعتیاد به ترید رمز ارزها این هست که شما نباید به معامله ارزهای دیجیتال رو به عنوان منبع اصلی درآمد نگاه کنین. شما در معاملات ارزهای دیجیتال با نوسانات شدید قیمت روبرو هستین و خودتون رو باید واسه از دست دادن سرمایه آماده کنین. همچنین هیچ وقت نباید پس انداز خودتون رو در ارزهای دیجیتال خرج کنین و هیچ وقت از کسی واسه ترید ارزهای دیجیتال پول قرض نگیرین.

 دلیل اعتیاد آور بودن ترید ارزهای دیجیتال چیست؟

اعتیاد به ترید

اعتیاد به ترید ارزهای دیجیتال می تونه به دلایل مختلفی شکل بگیره. از جمله از این دلایل میشه به ترس از دست دادن، وابستگی عاطفی به ارزهای دیجیتال و رفتارهای هیجان انگیز اشاره کرد. پدیده ترس از دست دادن یا فومو به این معنی هست که افراد برای اینکه هیچ فرصت کسب سودی رو از دست ندن، اقدام به خرید ارزهای دیجیتال می کنند. این کار در نهایت باعث میشه تا افراد به ترید یا معامله رمز ارزها اعتیاد پیدا کنند. 
همچنین بعضی از معامله گران و تریدرها ممکنه از نظر عاطفی به ارزهای دیجیتال خودشون وابسته بشن و روی رمز ارزها تعصب داشته باشن. این مسئله هم باعث میشه تا تصمیم های احساسی و اشتباهی بگیرن و ضرر کنند. بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که باعث میشه تا معاملات ارزهای دیجیتال هیجان انگیز بشه. همین موضوع هم می تونه دلیلی برای اعتیاد به ارزهای دیجیتال باشه. در پایان اگرواقعا مسمم به یادگیری و آموزش ارزهای دیجیتال هستید باید این را بدانید که روزانه چند ساعت برای آموزش بازار سرمایه باید زمان گذاشت. با مدیریت زمان میتوانید به سرعت در امر یادگیری پیشرفت کنید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اعتیاد به ترید ارزهای دیجیتال واستون ارائه بدیم، به بررسی روش های کنترل اعتیاد به رمز ارزها بپردازیم و دلیل اعتیاد به ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی دارن و همین مسئله باعث میشه تا ترید رمز ارزها هیجان انگیز و اعتیاد آور بشه. از جمله از دلایل اعتیاد آور بودن ترید رمز ارزها میشه به کم کردن زمان انجام معاملات، تعیین کردن میزان مشخصی پول واسه ترید و.... اشاره کرد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آیا ترید ارزهای دیجیتال اعتیاد آور است؟

در مورد آیا ترید ارزهای دیجیتال اعتیاد آور است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+51 = ?