اندیکاتور پیشرو و تاخیری در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 21:02 1403-02-20
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

اندیکاتور پیشرو(Leading) و تاخیری(Lagging)؛ اندیکاتورهای پرکاربرد در تحلیل تکنیکال! آیا دوست دارین با این اندیکاتورها آشنا بشین؟ آیا می دونین اندیکاتور پیشرو در تحلیل تکنیکال چیست؟ اندیکاتور تاخیری چطور؟ نحوه کار اندیکاتورهای پیشرو و تاخیری چجوریه؟ اندیکاتور پیشرو و تاخیری چه تفاوتی با همدیگه دارن؟ کاربرد اندیکاتورهای پیشرو و تاخیری در تحلیل تکنیکال چیست؟

اساس کار مباحث آموزش تحلیل تکنیکال و تحلیل بیت کوین این هست که بررسی قیمت های قبلی هر رمز ارزی به پیش بینی رفتار قیمتی اون در آینده کمک زیادی می کنه. تریدرها و معامله گران حرفه ای بازار معمولا از ابزارهایی واسه فهمیدن مواردی مثل نحوه عملکرد قبلی قیمت رمز ارزها و پیدا کردن بهترین نقاط ورود و خروج از بازار استفاده می کنند. اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال مختلفی وجود دارن که به دو دسته پیشرو و تاخیری تقسیم میشن. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اندیکاتور پیشرو(Leading) و تاخیری(Lagging) بهتون ارائه بدیم، به بررسی تفاوت اندیکاتورهای پیشرو و تاخیری بپردازیم و کاربرد این اندیکاتورها رو مورد بررسی قرار بدیم.

اندیکاتور پیشرو چیست؟

اندیکاتور پیشرو چیست؟

آیا می دونین اندیکاتور پیشرو چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اندیکاتور پیشرو یا Leading نشون دهنده وضعیت و عملکرد خاصی از یه ارز دیجیتال در بازار هستن و به معامله گران کمک می کنند تا قیمت رمز ارزهای مورد نظر خودشون رو پیش بینی کنند. اندیکاتور پیشرو، سیگنال ارز دیجیتال رو قبل از وقوع روند جدید یا معکوس به تریدرها و معامله گران ارائه میده. این اندیکاتورها با پیش بینی اینکه قیمت در آینده چجوری میشه، به شما در کسب سودهای زیاد کمک می کنه. توجه داشته باشین که اندیکاتورهای پیشرو در تحلیل تکنیکال با محاسبه میزان بیش خرید یا بیش فروش فعالیت می کنند.

جالب اینجاست که بدونین اندیکاتور پیشرو(Leading) توسط تحلیل داده های معاملات و اطلاعات بازار به دست میاد و به کاربران و تریدرها اطلاعات مفیدی رو درباره روند و قیمت ارزهای دیجیتال ارائه میدن. همچنین اندیکاتور پیشرو به شکل زمان بندی شده در تایم فریم های مشخص ارائه میشه. این اندیکاتور به تریدرها کمک می کنه تا بیشترین سود رو از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال به دست بیارن، به این صورت که زمان و قیمت مناسب ورود به معامله رو تعیین می کنند و تریدر با انجام معامله در این نقاط سود کسب می کنه.

مقاله پیشنهادی: اندیکاتور ویلیامز(Williams) در تحلیل تکنیکال چیست؟

اندیکاتور پیشرو چه مزایایی دارد؟

اندیکاتور پیشرو مزیت های فوق العاده ای به همراه داره و در بازه زمانی مشخصی ارائه میشه. این اندیکاتور به تریدرها کمک می کنه تا بیشترین سود رو به دست بیارن. برخی از مزایای اندیکاتور پیشرو عبارت هستن از:

•    اندیکاتور پیشرو به کاربران اطلاعات مهم و دقیقی رو از عملکرد بازار رمز ارزها ارائه میده. این اطلاعات به تریدرها کمک می کنه تا بهترین تصمیمات رو بگیرن.
•    اندیکاتور پیشرو معمولا الگوها و روندهای قیمتی رو تشخیص میده و به تریدرها کمک می کنه تا روندهای آینده قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنند.
•    اندیکاتور پیشرو(Leading) به معامله گران امکان مقایسه ارزهای دیجیتال رو با همدیگه فراهم کرده و اطلاعاتی از عملکرد هر ارز دیجیتال نسبت به سایر رمز ارزها رو در اختیارشون قرار میده.

اندیکاتور تاخیری چیست؟

اندیکاتور تاخیری چیست؟

اندیکاتورهای تاخیری یا Lagging معمولا توسط معامله گران و تریدرها در بازار ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرن. این اندیکاتورها هیچ پیش بینی برای قیمت های رمز ارزها ارائه نمیدن، بلکه روند قیمتی موجود در بازار رو بررسی و تایید می کنند. به این ترتیب، به این اندیکاتورها تاخیری گفته میشه. بعضی وقت ها روندهای موجود خیلی زود آشکار نمیشن، اندیکاتورهای تاخیری وظیفه آشکارسازی این روندها و تایید اون ها رو دارن. در واقع اندیکاتور تاخیری به معامله گران کمک می کنه تا بفهمن واقعا روندی در بازار وجود داره یا نه!

از اونجایی که اندیکاتورهای تاخیری(Lagging) از روندهای بازار پیروی می کنند، به شاخص های دنبال کننده روند هم محسوب میشن. این اندیکاتورها فقط روی داده های قدیمی بازار تمرکز دارن و اینکه چه اتفاقی ممکنه در بازار ارزهای دیجیتال بیفته رو نشون نمیدن. همچنین اندیکاتورهای تاخیری از میانگین داده های قیمتی گذشته واسه آگاه کردن تریدرها از اتفاقات بازار استفاده می کنند. شما هم می تونین با استفاده از اندیکاتورهای تاخیری، روند بازار ارزهای دیجیتال رو تشخیص داده و در جهت روند بازار معاملات خودتون رو انجام بدین.

مقاله پیشنهادی: اندیکاتور هش ریبون Hash Ribbon چیست و چه کاربردی دارد؟

اندیکاتور تاخیری چه مزایایی دارد؟

اندیکاتورهای تاخیری(Lagging) هم مثل اندیکاتورهای پیشرو، مزیت های قابل توجهی به همراه دارن. در این بخش برخی از مزایای اندیکاتور تاخیری رو بررسی می کنیم:

•    اندیکاتور تاخیری از داده های قابل اعتماد و درستی استفاده می کنه. به این ترتیب، تریدرها می تونن با اطمینان بیشتری از دقت و قابلیت پیش بینی این اندیکاتور استفاده کنند.
•    یکی دیگه از مزایای اندیکاتور تاخیری این هست که سیگنال هایی که توسط اندیکاتور تاخیری منتشر میشن، احتمال خطای پایین تری نسبت به اندیکاتورهای پیشرو دارن.
•    با کمک اندیکاتور تاخیری میشه به تاریخچه بازار ارزهای دیجیتال پیش برد و بفهمین که قیمت رمز ارزها و سایر دارایی های مالی در چه شرایط و وضعیتی تغییر می کنند.

تفاوت اندیکاتورهای تاخیری و پیشرو چیست؟

تفاوت اندیکاتورهای تاخیری و پیشرو چیست؟

اصلی ترین تفاوت اندیکاتورهای پیشرو و تاخیری این هست که اندیکاتورهای پیشرو(Laeding) آینده روند بازار رو پیش بینی می کنند، در حالی که اندیکاتورهای تاخیری(Lagging) صبر می کنند که اتفاقی رخ بده و بر اساس اون تغییر کنند. در واقع، اندیکاتورهای پیشرو قبل از وقوع یه اتفاق رو خبر میدن و همین مسئله باعث میشه تا در بعضی وقت ها سیگنال ارز دیجیتال اشتباهی ارسال بشه، ولی اندیکاتورهای تاخیری خیلی صبر می کنند تا اتفاق رخ بده و بعدا با اطمینان بشتری سیگنال ارز دیجیتال رو واسه تریدرها و معامله گران نشون میدن.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اندیکاتور پیشرو(Leading) و تاخیری(Lagging) بهتون ارائه بدیم، به بررسی تفاوت اندیکاتورهای پیشرو و تاخیری بپردازیم و کاربرد این اندیکاتورها رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم،  اندیکاتور های پیشرو و تاخیری ابزارهای معاملاتی هستن که قدرت یا ضعف بازار ارزهای دیجیتال رو بررسی می کنند. شما می تونین با استفاده از اندیکاتورهای پیشرو و تاخیری، روند قیمتی ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کرده و بهترین نقاط ورود و خروج از معاملات رو تشخیص بدین.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اندیکاتور پیشرو و تاخیری در تحلیل تکنیکال چیست؟

  1. محمد قاسمی فرد (1402/08/19)

    سلام درود اندیکاتورهای پیشرو و.... را معرفی کنید. تشکر از مطالب سودمندتان.حق یارتان

    1. پشتیبان (1402/08/19)

      چشم

در مورد اندیکاتور پیشرو و تاخیری در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+54 = ?