اندیکاتور ویلیامز(Williams) در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 18:02 1403-02-21
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

اندیکاتور ویلیامز(Williams)؛ پرکاربردترین و رایج ترین اندیکاتور در مباحث آموزش تحلیل تکنیکال و تحلیل بیت کوین! آیا دوست دارین با این اندیکاتور آشنا بشین؟ آیا می دونین اندیکاتور ویلیامز چیست؟ اندیکاتور ویلیامز چه چیزی به تریدرها میگه؟ اندیکاتور ویلیامز چه ویژگی هایی داره؟ محدودیت های استفاده از اندیکاتور ویلیامز کدامند؟ چجوری اندیکاتور ویلیامز رو محاسبه کنیم؟ چجوری با استفاده از اندیکاتور Williams معامله کنیم؟

در بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال همه تریدرها و معامله گران به دنبال پیش بینی آینده قیمت رمزارزها و دارایی های مالی هستن. یکی از مهم ترین و بهترین ابزارهایی که به تحلیل بازار ارزهای دیجیتال و پیش بینی دقیق تر کمک زیادی می کنند، اندیکاتورها هستن. اندیکاتورهای مختلفی در تحلیل تکنیکال وجود داره که می تونین ازشون استفاده کنین. یکی از این اندیکاتورها، ویلیامز هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اندیکاتور ویلیامز یا Williams بهتون ارائه کنیم، به بررسی ویژگی های اندیکاتور ویلیامز بپردازیم و نحوه انجام معامله با اندیکاتور ویلیامز رو به شما یاد بدیم.

اندیکاتور ویلیامز چیست؟

اندیکاتور ویلیامز چیست؟

آیا می دونین اندیکاتور ویلیامز چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اندیکاتور ویلیامز یا Williams %R یکی از بهترین اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال هست که بین 0 تا 100 حرکت می کنه و میزان خرید بیش از حد و فروش بیش از اندازه رو محاسبه می کنه. این اندیکاتور می تونه به منظور پیدا کردن نقاط ورود و خروج از بازار مورد استفاده تحلیلگران قرار بگیره. اندیکاتور ویلیامز خیلی شبیه به اسیلاتور تتصادفی هست و به همون روش به کار برده میشه. این اندیکاتور توسط شخصی به اسم لری ویلیامز راه اندازی شده و قیمت بسته شدن ارز دیجیتال مورد نظر رو با محدوده بالا و پایین در یه دوره خاص مقایسه می کنه.

جالب اینجاست که بدونین اندیکاتور ویلیامز(Williams) ابزاری در تحلیل تکنیکال هست که قیمت رمزارزها و سایر دارایی های مالی رو دنبال می کنه. این اندیکاتور به تریدرها نشون میده که قیمت بسته شدن ارز دیجیتال در روز فعلی به چه طریق با بالاترین و پایین ترین قیمت ها در دوره مورد نظر در ارتباط هست. اندیکاتور ویلیامز در واقع نوعی اسیلاتور هست که با کمک اون میشه نواحی اشباع فروش و اشباع خرید رو تشخیص داد. همچنین این اندیکاتور رو به عنوان نسخه کمتر شناخته شده و حساس به قیمت استوکاستیک و RSI در نظر بگیرین.

ویدیوی پیشنهادی: تفاوت اسیلاتورها و اندیکاتورها چیست؟

اندیکاتور ویلیامز چه ویژگی هایی دارد؟

اندیکاتور ویلیامز چه ویژگی هایی دارد؟

همونطور که گفتیم، اندیکاتور ویلیامز(Williams) یکی از بهترین اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال هست که بین اعداد 0 تا 100 نوسان می کنه و نواحی اشباع خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو به معامله گران و تریدرها نشون میده. شما هم می تونین با استفاده از این اندیکاتور، بهترین نقاط ورود و خروج از بازار رو شناسایی کنین. اندیکاتور ویلیامز ویژگی های زیادی داره. در ادامه برخی از ویژگی های اندیکاتور ویلیامز رو بررسی می کنیم:

•    یکی از ویژگی های اندیکاتور ویلیامز این هست که این اندیکاتور که شباهت زیادی به اسیلاتور داره، بین اعداد 0 تا 100 حرکت می کنه.
•    یکی دیگه از ویژگی های اندیکاتور ویلیامز(Williams) این هست که وقتی که قیمت و اندیکاتور ویلیامز از محدوده اشباع خرید یا اشباع فروش ارز دیجیتال خارج میشه، می تونه به منظور تولید سیگنال های خرید و فروش مورد استفاده قرار بگیره.
•    اشباع خرید یا اشباع فروش به معنی معکوس شدن قیمت رمزارزها یا سایر دارایی های مالی نیست. اشباع خرید یعنی اینکه قیمت به بالاترین محدوده خودش نزدیک شده و اشباع فروش یعنی اینکه قیمت در انتهای پایین ترین محدوده اخیر خودش قرار داره.
•    یکی دیگه از ویژگی های اندیکاتور ویلیامز این هست که عدد بالای 20 اشباع فروش رو نشون میده و عدد زیر 80 اشباع فروش رو به معامله گران و تریدرها نشون میده.

مقاله پیشنهادی: اندیکاتور جریان پول چایکین(CMF) چیست؟

نحوه انجام معامله با اندیکاتور ویلیامز

نحوه انجام معامله با اندیکاتور ویلیامز

شما می تونین به منظور پیدا کردن بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال از اندیکاتور ویلیامز(Williams) استفاده کنین. وقتی که اندیکاتور ویلیامز از عدد 50 عبور کنه، یا با چارت قیمت واگرایی داشته باشه، نقاطی هست که باید نسبت به اون ها حساس باشین. به طور کلی، تریدرها می تونن وقتی که ویلیامز از 80 به سمت بالا به سمت محدوده اشباع خرید حرکت کرد، خریدهای خودشون رو انجام بدن. واسه فروش هم زمانی اقدام کنین که اندیکاتور Williams عدد 20 رو از بالا به پایین قطع کنه و به سمت محدوده فروش بیش از حد حرکت کنه.

توجه داشته باشین که اساس نظر لری ویلیامز که مبدا این اندیکاتور در تحلیل تکنیکال هست، شما باید وقتی خریدهای خودشون رو انجام بدین که اندیکاتور پایین تر از عدد 90 قرار داره و روند کلی ارزهای دیجیتال صعودی هست. فروش هم باید زمانی صورت بگیره که این اندیکاتور در بین 0 تا 10 نوسان کنه و روند کلی رمزارزها نزولی باشه. فرمول محاسبه اندیکاتور ویلیامز خیلی شبیه به استوکاستیک هست. تنها تفاوت این دو این هست که در استوکاستیک در طی دوره زمانی مورد نظر، از پایین ترین قیمت واسه پیدا کردن نقاط ورود و خروج از بازار استفاده میشه. در حالی که در اندیکاتور ویلیامز از بالاترین قیمت واسه این کار استفاده میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اندیکاتور ویلیامز یا Williams بهتون ارائه کنیم، به بررسی ویژگی های اندیکاتور ویلیامز بپردازیم و نحوه انجام معامله با اندیکاتور ویلیامز رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، اندیکاتور ویلیامز یا Williams %R یکی از بهترین اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال هست که بین 0 تا 100 حرکت می کنه و میزان خرید بیش از حد و فروش بیش از اندازه رو محاسبه می کنه. شما می تونین با استفاده از این اندیکاتور، بهترین نقاط ورود و خروج از معاملات رو تشخیص بدین و معاملات پرسودی انجام بدین.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اندیکاتور ویلیامز(Williams) در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد اندیکاتور ویلیامز(Williams) در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+62 = ?