چرا بیت کوین ارزشمند است؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "چرا بیت کوین ارزشمند است؟"


  • 11:01 1403-01-28
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

چرا بیت کوین ارزشمند است؟ بیت کوین یک ابزار کارآمد برای انتقال پول هستش که از طریق اینترنت استفاده می شه و توسط یک شبکه غیر متمرکز با مجموعه ای از قوانین تحت کنترل هست، به همین دلیل برخی از مردم فکر میکنن که بیت کوین می تونه جایگزین مناسبی برای پول رایج موجود در بانک های مرکزی باشه. 

درباره نحوه قیمت گذاری بر روی بیت کوین تاکنون صحبت های زیادی شده ولی ما در این مقاله در مورد اینکه چرا بیت کوین ارزشمند است؟ قصد داریم با شما صحبت کنیم. در روزهای های اخیر شاهد این موضوع بودیم که افزایش قیمت بیت کوین در زمان کرونا به بالاترین رقم خود تا الان رسید، البته کارشناسان معتقدن که این جهش قیمتی به دلیل موج پول سرمایه گذاری شده خصوصی از جانب مردم بوده که این روند با آغاز ویروس کرونا آغاز شد.

چرا بیت کوین ارزشمند است؟ 

چرا بیت کوین ارزشمند است؟

قابلیت انتقال سریع و راحت یکی از جنبه های بسیار مهم در هر گونه ارز هست که تا حدودی باعث ارزشمندی اون میشه.عوامل زیادی هستن که باعث ارزشمند شدن بیت کوین شده و این عوامل شامل تقسیم پذیری، قابلیت حمل و نقل و انتقال، عدم امکان سازی و کمیابی این نوع از ارزهای دیجیتال هست که باعث شده تا ارزش این نوع ارز دیجیتال روز به روز بالاتر بره.

می خواییم به شما 3 تا از عواملی رو معرفی کنیم که باعث ارزشمند شدن بیت کوین شدن وهرکدوم  رو جداگانه توضیح بدیم. 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: تحلیل بیت کوین

1-    قابلیت حمل و نقل و انتقال پول 

با استفاده از کیف پول ها و سایر ابزارهای مرتبط در این راستا افراد و علاقه مندان به تجارت با بیت کوین می تونن تنها در عرض چند دقیقه میتونن مبلغ مد نظرشون رو به حساب های دلخواه خودشون انتقال بدن.

در واقع این گونه حمل و نقل پول با صرف نظر از اندازه و حجم ارز مورد معامله با هزینه ای بسیار اندک صورت می گیره. نکته ای که باید به اون توجه کنیم این هست که شما می تونین این کار رو چندین بار در طول روز انجام بدین. 

2-    کمبود 

یکی از مهم ترین عواملی که باعث ارزشمند شدن بیت کوین شده، کمبود این نوع ارز دیجیتال هست. زمانی که ذخیره یک پول بیش از حد  زیاد باشه، باعث می شه تا جهشی در قیمت کالاها و این نوع ارز شکل بگیره و در نتیجه منجر به سقوط اقتصادی بشه.

3-    تقلبی بودن

با کمک سیستم غیر متمرکز بلاک چین، تقلب در بیت کوین کاری غیر قابل ممکن یا خیلی دشوار تبدیل شده. در واقع شخصی که قصد انجام این کار رو داشته باشه، نیاز داره تا بتونه از طریق راهی تمامی شرکت کنندگان در شبکه بیت کوین رو گیج کنه که این کاری غیر ممکن هست. پس می تونیم بگیم که جعل ناپذیری

یکی دیگه از عواملی هست که باعث ارزشمندی این ارز دیجیتال شده تا مردم به منزله ی سرمایه گذاری به اون اطمینان کنن. البته لازم هست براتون توضیح بدیم که یک راه برای جعل کردن بیت کوین وجود داره که استفاده از روش دوباره خرج کردن هست.

رویدادهایی که می تواند قیمت و ارزش بیت کوین را تغییر دهد.

بازار بیت کوین همواره تحت تاثیر عوامل و رویداد های زیادی قرار گرفته که یکی از رایج ترین دلایل تعیین قیمت و ارزش برای بیت کوین این هست که حجم زیادی از این ارز با سرعت غیر قابل پیش بینی در حال تولید هست و مالکیت این بیت کوین ها به طور غیر مساوی در میان افراد مختلف توزیع شده.

چرا بیت کوین ارزشمند است؟

افرادی هستن که از اونها به عنوان غول های بیت کوینی یاد میشه، چون این دسته از افراد میزان زیادی ارز دیجیتال رو در کیف پول دیجیتال خود ذخیره کردن که باعث میشه بتونن به راحتی به دستکاری بازار بیت کوین بپردازن. حتی برخی از معامله گران بزرگ این صنعت که همواره حجم زیادی از بیت کوین رو بفروش میرسونن که باعث کاهش قیمت ها بشه. هنگامی که یک شخص اقدام به فروش بیت کوین زیر ارزش واقعی موجود در بازار کنه، باعث خراب شدن بازار بیت کوین میشه.

همچنین زمانی که صحبت از استراتژی معاملات در بیت کوین میشه، شما باید نهایت احتیاط رو بکنین، چون بیت کوین یک دارایی بسیار پر خطر و ریسک پذیر هست که حتی با تجربه ترین معامله گران ممکن هست دریک بازار بی ثبات و غیر قابل پیش بینی ضرر کنن.

نتیجه 

ارزش بیت کوین از همان جا میاد که ارزش سایر ارزها اومده که افراد در میان خودشون ارزشمندی بیت کوین رو پذیرفتن و به این ترتیب با تقاضا برای بیت کوین، ارزش اون بیشتر میشه. همچنین، بیت کوین ویژگی های منحصر به فردی داره که مقبولیت اون به عنوان یک ذخیره ارزش یا ابزار انتقال ارزش کمک میکنن . حل شدن چالش های فعلی بیت کوین میتونه به رشد ارزش اون کمک کنه و بلعکس اگه بیت کوین نتونه خودش رو با فناوری های آینده وفق بده، ارزشش رو از دست میده.

امروزه دیگه ارزی وجود نداره که پشتوانه خاصی داشته باشه و مهم ترین عاملی که به هر ارزی از جمله ارزهای رمز پایه ارزش میده، میزان اعتماد هستش که به اون ارزها میشه که این عامل اعتماد و اطمینان در ارزهای دیجیتال به خاطر شفافیت بیشتر، ثبات مقدار و عواملی از این دست بیشتر از ارزهای سنتی هست. 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا بیت کوین ارزشمند است؟

در مورد چرا بیت کوین ارزشمند است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+33 = ?