استفاده از استاپ لاس چقدر مهم است؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "استفاده از استاپ لاس چقدر مهم است؟"


  • 21:12 1402-12-28
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

در مقاله استفاده از استاپ لاس چقدر مهم است؟ می خواهیم اطلاعاتی در مورد استاپ لاس و اهمیت استفاده از Stop Loss برای شما ارائه بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این تکنیک معامله های خودتون رو مدیریت کنین.

استاپ لاس دستوری برای کاهش ضرر در هنگام تریدینگ هست. اگه شما قصد دارین به طور حرفه ای در بازارهای مالی و معامله ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنین. برای مثال آشنایی با معنی استاپ لاس به شما این کمک رو می کنه تا از زیان بیش از حد در هنگام معامله یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال جلوگیری کنین. 

مقاله پیشنهادی: آموزش اعتبار سنجی سیگنال ارز دیجیتال

استاپ لاس یا حد ضرر چیست؟

استاپ لاس به عبارت انگلیسی stop loss هست که به معنی توقف ضرره و همانطور که گفتیم، استاپ لاس یک دستوری هست که شما با اون می تونین از ضرر بیشتر جلوگیری کنین. توجه داشته باشین کهstop lossدر واقع یکorder هست و برای همین، عبارت کامل اون به صورتstop loss order هست.

استفاده از استاپ لاس چقدر مهم است؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاد که استفاده از استاپ لاس چقدر مهم است؟ بهتره بدونین تعیین استاپ لاس در تمامی بازارهای مالی مهم هستش، چون استفاده از استاپ لاس باعث جلوگیری از افزایش ضرر کاربران در یک معامله میشه. شما فرض کنین در یک روند صعودی وارد معامله خرید یک توکن ارز دیجیتال شدین و امیدواریم که با افزایش قیمت، سود مناسب کسب کنین.

استفاده از استاپ لاس چقدر مهم است؟

اما دلایلی که می تونه با انتشار خبر بد برای بازار رمز ارز یا هر اتفاق دیگه که بیوفته، قیمت شروع به نزول میکنه. این خبر می تونه به قدری شوکه کننده باشه که این ریزش تا درصد های بالا 30 و 40 برسه. در این شرایط اگه شما حد ضرر برای معامله خود تعیین نکرده باشین، زیان زیادی به شما تحمیل میشه. 

در بازار ارزهای دیجیتال تعین استاپ لاس برای تریدرها و معامله گران اهمیت زیادی داره که این بازار معمولاً نسبت به سایر بازارهای مالی مثل بورس، نوسان بیشتری رو تجربه میکنه و احتمال ضرر با درصد بالا در این بازار هست که نوسان بودن بازار ارزهای دیجیتال علاوه بر اینکه اهمیت استفاده از حد ضرر رو مشخص می کنه و می تونه بر روی نحوه تعیین حد ضرر اثر بزاره و تعیین استاپ لاس کوچیک در بازار پر نوسان ممکنه باعث استاپ خوردن تمامی معاملات یک معامله گر بشه. بنابراین، توجه به هردوی این موارد برای تعیین استاپ لاس در ارز دیجیتال اهمیت زیادی داره.

چگونه می توان از استاپ لاس استفاده کرد؟

 پلتفرم های متعددی هستن که در بازار خرید و فروش ارز های دیجیتال امکان استفاده از استاپ لاس از ضرر بیشتر سرمایه گذاران جلوگیری میکنه. برای مثال بایننس و کوینکس از صرافی های شناخته شده برای ایرانی ها هستن که امکان استفاده از دستور استاپ لاس رو فراهم میکنن. برای این که بتونین از این دستورات استفاده کنین، باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین.

برای مثال در صورت استفاده از صرافی بایننس برای معامله ارز دیجیتال از آموزش استاپ لاس در بایننس استفاده بکنین تا بتونین برای تنظیم حساب کاربری با تعین قیمت مد نظرتون موفق بشین و در ترند کاهش ضرر خودتون رو به مینیمم برسونین. 

استفاده از استاپ لاس چقدر مهم است؟

آموزش استاپ لاس در بایننس می تونه برای کسانی که از این صرافی استفاده میکنن، مفید باشه، اما اکنون کاربران ایرانی صرافی به دلیل محدودیت ها امکان استفاده  از صرافی بایننس رو ندارن و برای همین آموزش استاپ لاس در بایننس کمک زیادی به اونها نمی کنه.

با این حال ما به بیان آموزش استاپ لاس در بایننس نمی پردازیم، اما این آموزش پیچیده نیست و تنها باید با محیط کاری صرافی بایننس آشنا بشین و تنظیمات اون رو برای استاپ لاس تغییر بدین که در قیمت مورد نظر شما ارز دیجیتال انتخابی مانند بیت کوین، اتر، سولانا و... به فروش برسه.

مقاله پیشنهادی: استاپ لاس چیست؟
 

نتیجه:
همونطور که گفتیم معنی استاپ لاس و استفاده ار اون برای فروش بیت کوین برای کاربران پیچیده نیست و به راحتی قابل تنظیم هست. اما چالش مهم در انتخاب درست قیمت فروش و پیش بینی ترند بازار هست که باید به طور حرفه ای انتخاب بشه. 
امیدواریم که مقاله استفاده از استاپ لاس چقدر مهم است؟ براتون مفید بوده و نهایت بهره  رو از آن برده باشین. 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد استفاده از استاپ لاس چقدر مهم است؟

در مورد استفاده از استاپ لاس چقدر مهم است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+43 = ?