استاپ لاس چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "استاپ لاس چیست؟"


  • 00:01 1403-01-10
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

تیک پروفیت و استاپ لاس در ارز دیجیتال ابزاری هست که برای تعیین میزان «ریسک به پاداش» Risk/Reward با تعیین این دو مقدار مدیریت سرمایه در معاملات به‌ راحتی انجام می‌شه و برای همین همواره توصیه می شه که حتما این دو به شکل اصولی تعیین و برای تمامی معاملات اعمال بشن.

استاپ لاس چیست؟

 یکی از رایج ترین اصطلاحات ارز دیجیتال استاپ لاس هست که ابزاری اساسی برای تریدرها به شمار میره. استاپ لاس در واقع به معنی کاهش زیان و در عمل به معنی تعیین محدوده‌ای برای خروج از معامله با ضرر هست و تعین استاپ لاس برای خروج از معاملاتی که برخلاف روند مورد انتظار حرکت کردن انجام میشه و استفاده نکردن از اون میتونه باعث افزایش ضرر معامله‌ گران بشه.

مقاله پیشنهادی: آموزش اعتبار سنجی سیگنال ارز دیجیتال

استاپ لاس چیست؟

این دستور در بازار Feature عموما برای تعیین مناسب ترین زمان خروج از معامله توسط تریدرهایی که در بازارهای مالی با دیدگاه کوتاه ‌مدت و میان ‌مدت معامله میکنن، کاربرد اساسی داره. این افراد برای توقف معاملات ضرر ده یا تعیین حد سود و ضرر خود از Stop loss استفاده میکنن.

البته بعضی مواقع دستور استاپ لاس میتونه در سود یا حتی در نقطه صفر به صفر نیز عمل کنه. روش‌های زیادی برای تعیین حد ضرر وجود داره و صرافی ها و بروکرهای امکان تعیین حد ضرر را برای کاربرای خودشون فراهم میکنن. در این مقاله علاوه بر پاسخ به سوال استاپ لاس چیست؟ روش‌های تعیین استاپ لاس در ارز دیجیتال رو به صورت خلاصه بررسی می‌‌کنیم.

نحوه تعیین استاپ لاس

 میزان استاپ لاس ارتباط تنگاتنگی با استراتژی معاملاتی داره و میزان اون برای هر فرد متفاوت هست و ممکنه هر معامله‌گری با توجه به تجربه و میزان ریسک پذیری خودش، استاپ لاس معامله را تعیین کنه. در نتیجه، قانون مشخصی برای همه تریدرها وجود نداره. با این وجود، روش‌های مختلفی برای تعیین استاپ لاس در تحلیل تکنیکال وجود داره. 

برای تعیین استاپ لاس در معاملات میتونیم از ابزار های مختلفی مانند الگوهای کلاسیک، خط روند، محدوده حمایت و مقاومت و همچنین اندیکاتورهایی نظیر: اندیکاتور میانگین متحرکmoving average و ایچیموکو استفاده کنیم ، همچنین موارد زیر از عوامل تاثیرگذار بر تعیین حد ضرر و استاپ لاس هستن:
•    جابه‌جایی حد ضرر
•    خط روند حمایت یا کف قیمتی سهم
•    فیبوناچی
•    کف دوقلو
•    امواج الیوت
•    الگوی سروشانه

مقاله پیشنهادی: اندیکاتور RSIچیست؟

نتیجه
در این مقاله استاپ لاس چیست؟ به بررسی ماهیت استاپ لاس و تاثیر اون بر جلوگیری از زیانه بیش از حد در سرمایه‌گذاری پرداختیم. اهمیت استاپ لاس در بازار پرریسکی مانند بازار رمز ارزها که تغییر دهها درصدی قیمت یک ارز در چند ساعت طبیعی محسوب میشه، بسیار زیاده. اعمال صحیح دستور استاپ لاس، از مواردی هست که هر معامله‌گری باید به اون دقت کنه تا بتونه از زیان های مالی در مقیاس های کلان جلوگیری بکنه. امیدواریم از این مقاله نهایت بهره رو داشته باشین. 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد استاپ لاس چیست؟

در مورد استاپ لاس چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+81 = ?