تایم فریم ها در سیگنال های خرید چقدر مهم است؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "تایم فریم ها در سیگنال های خرید چقدر مهم است؟"


  • 15:01 1403-01-10
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله تایم فریم ها در سیگنال های خرید چقدر مهم است؟ اطلاعاتی در مورد تایم فریم ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی اهمیت تایم فریم ها در آموزش تحلیل سیگنال های منتشر شده بپردازیم و انواع تایم فریم ها رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. شاید شما هم بعد از صعودهای ناگهانی قیمت ارزهای دیجیتال در سال های گذشته با خودتون فکر کردین که اگه سرمایه گذاری کرده بودیم، الان سود زیادی به دست میاوردیم.

ولی باید بدونین که به این سادگی هم نیست، چون هیچکس نمی تونه با قطعیت بازار و به خصوص بازار ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنه و قبل از خرید هر چیز باید از ریسک های این بازار مطلع بود.

چه تازه کار هستین و چه در بازار ارزهای دیجیتال حرفه ای شدین، باید ابتدا آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با انواع اصطلاحات و مفاهیم در بازار ارزهای دیجیتال اشنا بشین تا بتونین بهترین عملکرد رو با بازدهی خوب داشته باشین و معامله های خودتون رو با سود ببندین. از اونجایی که بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست، نوسانات قیمتی زیادی داره و از همین نوسانات میشه استفاده کرد و سود به دست آورد.

البته باید وضعیت ارزهای دیجیتال رو تجزیه تحلیل کرد و بهترین نقاط خرید و فروش مشخص بشن. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و یا اگه هم تحلیل تکنیکال بلد نیستین و یا حوصله تجزیه و تحلیل رمز ارزها رو ندارین، می تونین از سیگنال های خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کنین و بر اساس اون ها معامله انجام بدین.

در زمان استفاده از سیگنال های ارز دیجیتال باید به برخی نکات توجه لازم رو داشته باشین که یکی از نکات نیز انتخاب تایم فریم هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تایم فریم در سیگنال های خرید چقدر مهم است؟ اطلاعاتی در مورد تایم فریم ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی اهمیت تایم فریم ها در سیگنال ارز دیجیتال بپردازیم و انواع تایم فریم ها رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

تایم فریم چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم مفهوم تایم فریم رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که تایم فریم چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تایم فریم به انگلیسی بهش Time Frame گفته میشه، به عنوان یکی از مهم ترین و اصلی ترین مفاهیم در تحلیل بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی در نظر گرفته میشه و مورد توجه معامله گران و تریدرهای بازارهای مالی قرار می گیره.

به این ترتیب، اگه شما نیز قصد تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال رو دارین، باید به تایم فریم یا بازه زمانی نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال نیز توجه لازم رو داشته باشین تا دقیق ترین تحلیل های خودتون رو انجام بدین و قیمت رمز ارزها رو به خوبی پیش بینی کنین.

جالب اینجاست که بدونین در قدم اول تجزیه و بررسی یه ارز دیجیتال یا دارایی افراد باید مشخص کنند که در چه تایم فریم یا بازه زمانی قصد بررسی و تحلیل ارز دیجیتال یا دارایی مالی رو دارن و این بازه می تونه از چندین ساعت شروع شده و با توجه به بازار و دارایی که قصد بررسی اون رو دارن، تا چندین روز یا حتی چندین ماه نیز متفاوت باشه.

به این ترتیب، شما نیز برای تحلیل تکنیکال و پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال باید تایم فریم مورد نظر خودتون رو مشخص کنین و تحلیل های خودتون رو در این بازه زمانی مشخص انجام بدین. البته دقت داشته باشین که در بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی معمولا برای بررسی تغییرات قیمتی ارز در بازه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدن به 3 تایم فریم متفاوت نیاز هست تا تحلیل های درست انجام بشه. توصیه میکنیم مقاله روش های تولید سیگنال ارز دیجیتال چیست رو هم مطالعه کنید.

تایم فریم که به عنوان یکی از مهم ترین پارامترهای تحلیل تکنیکال محسوب میشه، به بازه های زمانی مختلفی گفته میشه که نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال بر اساس اون تغیرات و نوسانات قیمتی رو در اون بازه نشون میده. در تحلیل تکنیکال نیز برای بهره گرفتن از تحلیل مناسب تحلیلگران دوره های زمانی مختلفی مثل تایم فریم 1 ساعته، 4 ساعته و یا روزانه رو انتخاب می کنند و نمودار قیمتی نیز در اون تایم فریم تغییرات نوسان قیمتی رو مشخص می کنه.

انواع تایم فریم کدامند؟

 انواع تایم فریم کدامند

همونطور که گفتیم، شما باید برای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، از تایم فریم های مختلفی استفاده کنین. همچنین تایم فریم انواع مختلفی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله تایم فریم ها در سیگنال های خرید چقدر مهم است؟ انواع تایم فریم رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا با این تایم فریم ها آشنایی داشته باشین و بتونین با تحلیل های خودتون رو در این بازه های زمانی انجام بدین.

•    تایم فریم کوتاه مدت

یکی از انواع تایم فریم ها، تایم فریم کوتاه مدت یا بازه زمانی کوتاه مدت هست. بهتره بدونین در این نوع بازه زمانی که معمولا کاربرد بیشتری هم داره، تایم فریم به بازه های زمانی کوتاه مدت تقسیم میشه و برای تحلیل روزانه کارایی بیشتری دارن. به عبارت دیگه انتخاب این تایم فریم برای بررسی نمودار در کوتاه مدت بسیار موثر هست و با انتخاب هر کدوم از اون ها نمودار در اون بازه کندل قیممتی و نوسان اون رو نشون میده.

•    تایم فریم میان مدت

یکی دیگه از انواع تایم فریم ها، تایم فریم یا بازه زمانی میان مدت هست. در این نوع از بازه زمانی یا تایم فریم نیز عموما بازه زمانی یک ماهه، دو ماهه و سه ماهه مورد توجه معامله گران و تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی قرار می گیره و نمودار کندل قیمتی مطابق با اون دوره زمانی رو نشون میده.

•    تایم فریم بلند مدت

یکی دیگه از انواع تایم فریم ها، بازه زمانی یا تایم فریم بلند مدت هست و برای معاملات بلند مدت مورد استفاده قرار می گیره. در این نوع تایم فریم از بازه های زمانی یک ساله، دو ساله استفاده میشه و در طی اون دوره زمانی، نمودار قیمتی تحلیل میشه. توصیه میکنیم مقاله سیگنال های فاندامنتالی را چگونه اعتبارسنجی کنیم؟ رو هم مطالعه کنید.

تایم فریم ها در سیگنال های خرید چقدر مهم است؟

 تایم فریم ها در سیگنالهای خرید چقدر مهم هستند

شاید این سوال رو از خودتون بپرسین که تایم فریم ها در سیگنال های خرید چقدر مهم است؟ با توجه به توضیحاتی که برای شما ارائه کردیم، میشه این نتیجه رو گرفت که تایم فریم ها یکی از مهم ترین فاکتورها در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های مالی محسوب میشن. بنابراین، از اونجایی که سیگنال های ارز دیجیتال نیز بر اساس تحلیل تکنیکال منتشر میشن، در تایم فریم های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرن.

به عبارت دیگه، در زمان استفاده از سیگنال های ارز دیجیتال نیز باید به تایم فریم و بازه زمانی اون توجه لازم رو داشته باشین. به این ترتیب، سیگنال های ارز دیجیتال به صورت بلندت مدت، میان مدت و کوتاه مدت صادر میشن و یکی از ویژگی های سیگنال ارز دیجیتال خوب این هست که بازه زمانی انجام معامله رو مشخص کنه.

جالب اینجاست که بدونین زمانی که از سیگنال ارز دیجیتال استفاده می کنین، ممکنه در تایم فریم کوتاه مدت یا میان مدت ضرر کنین، ولی از اونجایی که سیگنال ارز دیجیتال بر اساس تایم فریم بلندت مدت منتشر شده، در بازه زمانی بلندت مدت باعث میشه تا سود به دست بیارین. بنابراین، در زمان استفاده از سیگنال خرید ارز دیجیتال به این مورد توجه لازم رو داشته باشین و از سیگنالی استفاده کنین که تایم فریم رو مشخص کنه.

بنابراین، می تونیم بگیم که تایم فریم ها در سیگنال های خرید از اهمیت بالایی برخوردار هستن و باید مورد توجه قرار بگیرن.
از اونجایی که معامله گری و تریدر کردن در بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی همراه با استرس هست، پس انتخاب تایم فریم مناسب برای ترید و استفاده از سیگنال های ارز دیجیتال تاثیر مثبتی در کنترل شرایط استرس بازار داره. بهتره بدونین معمولا سیگنال های ارز دیجیتال از تایم فریم های کوتاه مدت استفاده می کنند و برای معاملات کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیرن.

جمع بندی و نتیجه:
ما سعی کردیم در مقاله تایم فریم ها در سیگنال های خرید چقدر مهم است؟ اطلاعاتی در مورد تایم فریم ها برای شما ارائه کنیم و به بررسی اهمیت تایم فریم ها در سیگنال ارز دیجیتال بپردازیم و انواع تایم فریم ها رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، تایم فریم به عنوان یکی از مهم ترین و اصلی ترین مفاهیم در تحلیل بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی در نظر گرفته میشه و مورد توجه معامله گران و تریدرهای بازارهای مالی قرار می گیره. همچنین از اونجایی که سیگنال ارز دیجیتال بر اساس تحلیل تکنیکال منتشر میشه، تایم فریم در اون ها اهمیت زیادی داره.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد تایم فریم ها در سیگنال های خرید چقدر مهم است؟

  1. رقیه نجف نژاد (1401/05/31)

    سلام

در مورد تایم فریم ها در سیگنال های خرید چقدر مهم است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+36 = ?