رتبه بندی ارزهای دیجیتال چگونه است؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "رتبه بندی ارزهای دیجیتال چگونه است؟"


  • 10:02 1403-02-05
  • زمان مطالعه: 14 دقیقه

درمقاله رتبه بندی ارزهای دیجیتال چگونه است؟ می خواهیم کاربرهای عزیز رو با جایگاه هر کدوم از ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری آشنا کنیم. برای اینکه تو بازار ارزهای دیجیتال بخواهین به موفقیت برسین با چالش های زیادی تو این بازار همراه هستین. برای رسیدن به موفقیت باید این چالش ها رو پشت سر بذارین و با استفاده از روش های مفید و کاری بتونین راه کارهای مناسبی رو برای تریدکردن و سرمایه گذاری موفق بدست بیارین. 


 رتبه بندی ارز دیجیتال

درآکادمی ارزسنج تموم تلاش ما برا اینه که بتونین با ارائه بهترین مطالب آموزشی در قالب مقاله های آموزشی، ویدئوهای آموزشی و اطلاع رسونی از طریق اخبار به روز دنیا در بازار ارزهای دیجیتال راه کارهای لازم برای رسیدن به موفقیت رو براتون بگیم. 
یکی از این راه کارهای بسیار مهم شناخت رتبه بندی ارزهای دیجیتال هستش. شما اگه بتونین با جایگاه ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشین و بدونین رتبه بندی ارزهای دیجیتال به چه شکلی هست بهتر می تونین برای سرمایه گذاری تو این بازار اقدام کنین. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در این مورد لطفاً تا آخرمقاله با ما همراه باشین. توصیه میکنیم مقاله ارز دیجیتال چیست؟ رو هم برای کسب اطلاعات کامل و شناخت ارزهای دیجیتال در کنار این مقاله مطالعه نمایید.

به چه دلیل رتبه بندی ارزهای دیجیتال در بازار اهمیت دارد؟

رتبه بندی بهترین ارزهای دیجیتال رو میشه بر اساس فاکتورهای مختلفی انجام داد. شما می تونین با یه جستجوی ساده تو صفحات اینترنت آخرین رتبه های تموم ارزهای دیجیتال رو تو کمتر از چند دقیقه پیدا کنین. اما قبلش باید بدونین که شناخت پیدا کردن نسبت به این رتبه بندی چقدر میتونه براتون پراهمیت باشه و اصلاًچرا باید نسبت به رتبه بندی ارزهای دیجیتال اطلاعات داشته باشین؟ این رتبه بندی تا چه اندازه میتونه روی سرمایه گذاری شما تاثیر داشته باشه؟ 

رتبه بندی ارز دیجیتال

رتبه بندی ارزهای دیجیتال می‌تونه به صورت یه الگو برای کسب موفقیت تو بازار ارزهای دیجیتال بشه. اگه یه ارز دیجیتالی رتبه خوبی داشته باشه؛ محبوبیت بیشتری هم پیدا میکنه و این موضوع میتونه مستقیماً روی تعداد کاربراش تاثیرگذار باشه. 
وقتی یه ارزی تو رتبه بندی شرکت داده میشه و میتونه تو جدول رتبه بندی خودشو بالا بکشه؛ ناخواسته این ارز سر زبونا میافته و محبوبیت پیدا میکنه. برای بسیاری از مردم که شاید تا قبل از این حتی نام این ارز رو هم نشنیده بودن وقتی این ارز محبوبیت پیدا کرد و سر زبونها افتاد برای همه کاربرها شناخته شده میشه و با شناخت هستش که کاربرها میان روی این ارز سرمایه گذاری میکنن. مقاله آینده ارز های دیجیتال چگونه خواهد بود؟ هم شما رو بهتر با این بازار آشنا خواهد کرد.

رتبه بندی ارزهای دیجیتال چگونه می تواند در سرمایه گذاری روی آنها موثر واقع شود؟

آیا آخرین رتبه بندی ارزهای دیجیتال میتونه در انتخاب یه ارز مناسب برای سرمایه گذاری به شما کمک کنه؟برای پاسخ دادن به این سئوال باید بدونین که برای انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب واسه سرمایه گذاری عوامل مختلفی دخالت دارن که باید مورد بررسی قرار بگیرن. تو مقاله رتبه بندی ارزهای دیجیتال چگونه است؟ این عوامل رو براتون لیست کردیم:
•    ارزش بازاری( قیمت) رمز ارزها
•    حجم معاملات انجام شده روی ارز مورد نظر در طی ۲۴ ساعته
•    تعداد سکه های در گردش اون ارز
•    مشاهده آمار سرمایه گذاریهای انجام شده بر روی ارزدیجیتال صدر جدول
•    میزان محبوبیت رمز ارزها( رمز ارز مورد نظر چقدر بین مردم خواهان داره و اصلاًببینیم آیا مردم این ارز رو می شناسن؟)

بهتره بدونین که رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر اساس قیمت اون ارز، بیشتر برای انتخاب اون ارز تو سبد سرمایه گذاری حائز اهمیت هستش. ولی الان که موضوع بحث ما رتبه بندی ارز دیجیتال هست باید بدونین که قیمت و بهای ارز ها جایگاه خاصی تو رتبه بندی اونا ندارن. درسته که ارزش مالی هر ارزی پشتوانه حمایتی اون ارز هست اما ملاک اصلی تو رتبه بندی ارزها نیست.

رتبه بندی ارز دیجیتال

 رتبه بندی رمز ارزها شباهت زیادی به رتبه بندی مقالات تو موتورهای جستجو داره. وقتی دارین دنبال یه مقاله با موضوع خاصی می گردین، به عنوان مثال با جستجوی عبارت آینده بلاک چین در موتور جستجوی گوگل مقالات مختلفی که شامل این عنوان هستند رو براتون لیست میکنه و شما با مطالعه اولین عنوان یافت شده و رسیدن به مطلب مورد نظرتون دیگه برا خوندن مقاله های بعدی وقت نمی زارین و این به خاطر کامل بودن مقاله هستش که تونسته خواسته شما رو برآورده کنه و با محتوی خودش به سئوالاتتون پاسخ بده.
 تو بازار ارزهای دیجیتال هم همینطوری هست. اگه یه ارزی تو رتبه بالاتری قرار داشته باشه و تو اول باشه همه میرن دنبال اون ارز و طبیعی هستش که اون ارز پُرطرفدار میشه و همه برا خرید و فروش و سرمایه گذاری میرن سراغ این ارز. 

مزایای رتبه بندی بهترین ارزهای دیجیتال:

1-    امکان مشاهده بهترین و با ارزش ترین ارزهای دیجیتال

رتبه بندی بهترین ارزهای دیجیتال برای کاربران چه مزیت هایی میتونه داشته باشه و کاربرها چطوری می تونن با شناختن رتبه های برتر رمز ارزها به سوددهی برسن؟ یک مزیت خیلی بزرگی که رتبه بندی می تونه داشته باشه بطور ساده اگه بخواهیم بگیم یه جور غربال گیری ارزها هستش. ارزهای دیجیتال آینده دار کدامند؟ هم جزو مقاله هایی هست که توصیه میکنیم در کنار این مقاله بخونین.

ارزهایی که خیلی تو تراکنش ها مثمرثمر واقع میشن تو غربال گیری بر اساس رتبه اول میشن. و اصطلاحاً میشن نور چشمی های جدول ارزهای دیجیتال.که الان ارز بیت کوین تو این جدول رتبه بندی مقام اول رو داره و بیشترین ارزی هستش که تو بازار ارزهای دیجیتال مورد معامله قرار میگیره. 

از اینجا میشه به یه نتیجه گیری ساده رسید و اون هم این هستش که حجم معاملات انجام شده در مورد یه ارز با اول شدن اون ارز تو جدول رتبه بندی رابطه مستقیم داره. به همین دلیل کاربرها با مشاهده رتبه بندی رمز ارزها میتونن با رمز ارزهایی که بیشترین سرمایه گذاری رو اونها انجام شده آشنا بشن.

2-    کاهش میزان تقلب در بازار ارزهای دیجیتال

دومین حُسن رتبه بندی ارزهای دیجیتال اینه که احتمال تقلب در بازار ارز رو برای شما کم می‌کنه و شما میتونین با خیال راحت روی اون ارز سرمایه گذاری کنین. این طوری با شناخت قیمت ارزها می تونین باتوجه به سرمایه خودتون روی ارز مورد نظرتون سرمایه گذاری کنین . شما می تونین با رتبه بندی ارزهای دیجیتال ارزونترین اونها رو پیداکنین و تعداد ارزهایی که خرید میکنین رو افزایش بدین به مرور زمان ارزی که خریدین رُشد میکنه و شما هم می تونین به سود زیادی برسین. 

آشنایی با سایت های برتر جهان در رتبه بندی ارزهای دیجیتال

همونطور که تو مقالات قبلی هم بهش اشاره کردیم بازار رمز ارزها یه بازار غیر متمرکز هستش و هیچ مرجع رسمی وقانونی برای ارزهای دیجیتال وجود نداره، هیچ شخص یا ارگان دولتی و خصوصی پاسخ گوی سرمایه گذاری شما تو این بازار نیستش. سایت هایی هم که تو این زمینه فعالیت میکنن بر اساس اطلاعات مربوط به این بازار داده های خودشونو به روز میکنن و برای رسیدن به اهداف مورد نظر خودشون تو این زمینه فعالیت میکنن. بعضی از سایت ها که تو زمینه ارزهای دیجیتال فعال هستن فقط کار تبلیغات رو دارن و هدفشون آشنایی کاربران اینترنتی با صرافی ها و ارزهای موجود تو سطح بازار هستش.
یه سری از سایتها جنبه آموزشی دارن و اطلاعات بسیار مفیدی به کاربران اینترنتی در زمینه سرمایه گذاری تو بازار ارز و انجام معاملات ارزی ارائه میدن. وقتی به این سایتها مراجعه میکنین خیلی باید حواستون جمع باشه بخصوص اگه قصد خرید و فروش ارز داشته باشین باید دقت کنین که اون سایت و در اصل اون صرافی کارش درست باشه و یه سایت تقلبی و دروغین نباشه. بعضی سایتهای تقلبی برای حفظ منافع خودشون با تبلیغات دروغین و اطلاعات نادرست سعی میکنن کاربرهای مبتدی و نا آشنا رو تو تور ارزهای تقلبی بندازن؛ از اونجائی هم که ارزهای دیجیتال بصورت غیرمتمرکز اداره میشن کاربری که سرش کلاه رفته دستش به هیچ جائی بند نیست.

 سایت های برتر در رتبه بندی ارزهای دیجیتال

یه سری از سایتها هستن که برای معرفی ارزهای دیجیتال، اطلاعات و اخبار مربوط به ارزها و رتبه بندی اونا مورد استفاده قرار میگیرن. معروف ترین اونها دو تا سایت کوین مارکت کپ و کوین جکو هستن. شما می تونین با مراجعه به این سایتها وکسب اطلاعات مورد نظرتون به شناخت بهتری نسبت به ارز های دیجیتال داشته باشین و بتونین با دید باز و اعتماد بیشتری سرمایه گذاری کنین.

بیشترکاربران و تحلیل گرهای دنیای ارز دیجیتال هر روز با مراجعه به این سایتها از اطلاعات اونها استفاده میکنن. شما می تونین با مراجعه به این سایت به همه انتظاراتی که از یه پایگاه داده جامع و کامل دارین؛ دسترسی پیدا کنین. اطلاعات بسیار کامل و مفیدی مثل تاریخچه قیمتی ارزها، نمودار قیمت، تیم توسعه دهنده رمز ارز مورد نظر، سایت اصلی اون ارز، کاربردها و ویژگی های منحصر به فرد ارز انتخاب شده، شرایط توسعه و عرضه اولیه اون رمز ارز، صرافی های عرضه کننده اون ارز دیجیتال، مزایا و معایت ارز انتخاب شده و اطلاعات بسیار مفید و کاربردی دیگه ای که در مورد ارز مورد نظرتون دارین رو می تونین از این سایت بدست بیارین. 

 این سایت می تونه برای افراد مبتدی که وارد این بازار شدن خیلی مفید بوده و کمکشون کنه. ترافیک تو این دو تا سایت خیلی زیاد هست و اطلاعات مربوط به این سایتها به عنوان اطلاعات کاربردی و پایه برای تمام کاربران در بازار ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار میگیره.

آشنایی با سایت کوین مارکت کپ( سایت مورد استفاده برای رتبه بندی ارزهای دیجیتال)

سایت کوین مارکت کپ
 

کاربران و تحلیلگران بازار رمز ارزها مهم‌ترین و اصلی‌ترین اطلاعات مربوط به بازار ارزهای دیجیتال رو از سایت کوین مارکت کپ بدست میارن. مهمترین قابلیت های سایت کوین مارکت کپ رو که برای رتبه بندی ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار میگیره بصورت خلاصه براتون لیست کردیم: 

1-    در سایت کوین مارکت کپ انواع ارز دیجیتال بصورت دسته بندی شده قرار دارن و کاربرها می تونن خیلی راحت با توجه به حوزه فعالیت خودشون ارزهایی که لازم دارن رو مشاهده کنن و تو حجم انبوهی از ارزها سردرگم نشن. ارزهای دیجیتال در حوزه های مختلفی چون متاورس، NFT، web3 و سایر پلتفرم های مختلف توی این سایت قابل مشاهده هستن. 
2-    بر اساس جدول رتبه بندی ارزهای دیجیتال و مشاهده بهترین اونها می‌تونین مناسب ترین سرمایه گذاری تون رو انجام بدین. 
3-    با مشاهده قیمت ارزها تو جدول رتبه بندی ارزهای دیجیتال، می تونین ارزون ترین ارز رو برای سرمایه گذاری انتخاب کنین.
4-    شما میتونین توی این سایت با باز کردن یه پرتفوی به راحتی ارزهایی رو که خرید کردین رو مدیریت کنین و شرایط سرمایه گذاری بهتری رو برای خودتون رقم بزنین.
5-     ارز دیجیتال هایی که تازه وارد بازار شدن در این سایت قابل مشاهده هستن.
6-    تمام تغییرات قیمتی ارزهای دیجیتال در طی شبانه روز گذشته به همراه حجم معاملات انجام گرفته اونها قابل رویت هستش.
7-    توی این سایت می تونین خیلی راحت و آسون و بدون اینکه هیچ هزینه ای پرداخت کنین به اطلاعات مورد نیاز برای تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشین.
8-    تمام اطلاعات مربوط به ارزهای دیجیتال توی این سایت قرار دارن. 

رتبه بندی ارزهای دیجیتال در سایت کوینجکو هم درست مثل سایت کوین مارکت کپ انجام میگیره. این دو تا سایت با اختلافات جزئی تو ظاهرشون و چیدمان صفحات خودشون با همدیگه به رقابت پرداختن ولی از نظر قابلیت ها و توانمندی هاشون درست مثل هم هستن و به همین دلیل از بیان مطالب تکراری در مورد قابلیت های سایت کوینجکو توی این مقاله چشم پوشی کردیم. 

سایت کوینجیکو
 

روش استفاده از سایت های کوین مارکت کپ و کوین جکو:

 برای مشاهده آخرین رتبه بندی ارزهای دیجیتال از سایت های کوین مارکت کپ و کوینجکوکافیه که به اون سایت برین. بصورت پیش فرض
رتبه بندی رمز ارزها بصورت پیش فرض بر اساس ارزش بازار قابل رویت هستش. اگه هم بخواهین حجم معاملات انجام گرفته، تعداد سکه های در حال گردش، قیمت و ارزون ترین یا گرون ترین ارز روز رو بدونین می تونین از پانل های قرار داده شده تو سایت استفاده کنین. وقتی روی قیمت ارزها کلیلک می کنین، قیمت اونها از بالا به پایین یعنی از گرونترین به ارزون ترین اونها مرتب میشه و اگه یه بار دیگه روی همین آیتم کلیک کنین برعکش اتفاق میافته و شما می تونین از ارزانترین به گرانترین ارزها رو پیش رو داشته باشین. شما میتونین برای آشنایی کامل با این سایت ویدیوی آموزش سایت کوین گکو رو مشاهده کنین.

با مطالعه این سایتها و بالاو پایین کردن اطلاعات اونها می تونین به دانش خودتون در زمینه ارزهای دیجیتال اضافه کنین. برای مثال با مقایسه ارزها از نظر تعداد معاملات انجام گرفته باقیمت اونها می تونین به این نتیجه برسین که اگه ارزی خیلی گرون باشه به طبع ارز مناسبی برای خرید نیست چون که میزان سرمایه زیادی برای خرید اون لازم دارین و یا هر ارزی که خیلی ارزون باشه احتمال تقلبی بودنش هست و نباید نسبت به خرید اون ارز عجله کنین. بخصوص اگه ارزی ارزان و ناشناس باشه و جزء ارزهای تازه وارد به بازار ارزهای دیجیتال باشه خریدنش خطرناک هست و باید بیشتر دقت کنین.

بررسی ده ارز اول جدول رتبه بندی ارزهای دیجیتال:

وقتی وارد سایت های رتبه بندی ارزهای دیجیتال میشین توی همه اونها ارزها بصورت دسته های ده تایی چیده شدن با این ترفند مقایسه و مطالعه اونها آسونتر انجام میگیره. هر سایتی رو که باز میکنین ده تا ارز اول اونها با هم یکی هست و اصلاً امکان نداره که تو یه سایتی یه ارزی جایگاهش متفاوت تر از جایگاهش تو سایت دیگه ای باشه. ده تا ارز معروف که الان تو صدرجدول رتبه بندی قرار دارن به صورت زیر براتون لیست کردیم:

ده ارز جدول رتبه بندی
 

•    بیت کوین

شاخ ارزهای دیجیتال در رتبه بندی اونها بیت کوین هست. این ارز غیرمتمرکز همیشه اول جدول قرار داره. گرانترین ارز موجود تو دنیا هست و هر بیت کوین به صد میلیون ساتوشی قابل تقسیم هست. ولی کارشناس های علم اقتصاد بر این باور هستن که در عصر جدید ارزهای دیگری احتمالاً جایگزین این ارز خواهند شد.

•    اتریوم

اتریوم یه پلتفرم بلاکچین هستش که برای پشتیبانی و حمایت از قراردادهای هوشمند، تراکنش های مالی امن و ذخیره داده ها تولید شده. اگر رمز ارز بیت کوین رو به عنوان پادشاه سرزمین ارزهای دیجیتال بدونیم ارز اتریوم رو هم باید به عنوان ملکه این سرزمین بشناسیم. شبکه اتریوم خیلی سریع تونست رُشد کنه . این شبکه کاربردهای زیادی داره که مهمترین اونها حذف کردن واسطه ها و ایجاد اعتماد بین کاربرها هستش. 

•    تتر

ارز دیجیتال تترکه (Tether) با واحد اختصاری USDT نمایش داده میشه یه ارز با قیمت ثابت هستش. این ارز با قیمت ثابت خودش تونسته از سرمایه شما در مقابل نوسانات شدید بازار محافظت کنه و ارزش پول شما رو حفظ کنه. کاربرها می تونن با تهیه ارز تتر به صورت دیجیتالی دلار منتقل کنن.

تتر 

از ویژگی های خاصی که این ارز دیجیتال داره و اون رو به یه ارز همه پسند تبدیل کرده میشه به جایگیری راحت و آسون اون تو کیف پول‌های دیجیتالی روی موبایل یا کامپیوترهای خونگی اشاره کرد. همینطور شما می تونین ارز تتر رو تو خود کیف پول‌های موجود توصرافی‌ها ذخیره کنین. نقل وانتقال تتر و خرید و فروش اون هم خیلی آسون هست. انگار که دارین یه ایمیل می فرستین. به همین دلیل ارز تتر در بین خریداران ارزهای دیجیتال جایگاه خاصی داره واز محبوبیت ویژه ای برخوردار هستش. 

•    یو اس دی کوین

 USD Coin (USDC) یک ارز دیجیتال هستش که به محض بوجود اومدن خیلی سریع رُشد کرد و بطور کامل از پشتوانه دلار آمریکا برخودار هستش. USDC یک دلار آمریکا به شکل رمزنگاری شده با ارزش یک به یک هست. 
این ارز دیجیتال به گونه ای خاص طراحی شده که باید ثابت بمونه و تو کارهایی مثل ارسال وجوه در تمامی رمز ارزها، ثابت نگه داشتن ارزش دلار، جلوگیری از تورم و کاهش نوسانات مورد استفاده قرار بگیره. جالب بدونین که این استیبل کوین با بلاک چین های مختلف اتریوم، الگوراند، سولانا، استلار و ترون سازگاری داره.

•    بایننس کوین

بایننس کوین یه ارزی هستش که اون رو با کلمات اختصاری BNB می شناسیم. بایننس از دو کلمه Binary به معنی دوتایی و Finance به معنی سرمایه گذاری تشکیل شده. این ارز برای مبادله ارزهای رمزنگاری شده باهم طراحی شده و امکان مبادله یا تغییر دادنش به سایر ارزهای موجود در بازار ارزهای دیجیتال امکان پذیر نیستش.
 از مزایای این ارز دیجیتال می تونین به سرعت بالای اون تو انجام دادن تراکنش ها، تبادل با فیات و هزینه خیلی کم در مارکت ارزهای دیجیتال اشاره کنیم. برای اینکه از قیمت لحظه ای این ارز و سایر ارزهای دیجیتال اطلاعات بدست بیارین کافیه که سری به سایت www.Coinmarketcap.Com بزنین تا آخرین اطلاعات مربوط به تمام ارزهای دیجیتال رو براتون لیست کنه.

•    بایننس یو اس دی 

بایننس یو اس دی یک استیبل کوین هستش که از پشتوانه حمایتی دلار آمریکا برخوردار هست. کاربرها می تونن با استفاده از این ارز دیجیتال به تبادل بین سایر ارزهایی که تو بستر بلاکچین هستن بپردازن. با استفاده از این روش نوسانات تو ارزهای دیجیتال دیگه کمتر شده و ریسک معاملات تا حد بسیار زیادی کمتر میشه. ارز دیجیتال بایننس یو اس دی یک توکن ERC20 هستش و با بستر بلاکچین اتریوم روی کار اومده. این توکن‌ها با نسبت 1 به 1 با دلار آمریکا پشتوانه محکمی رو برای خودش رقم زده و با اینکار تونسته اعتماد کاربران رو نسبت به خودش جلب کنه.

 به طوری که از این استیبل کوین میشه به عنوان وثیقه برای تبادل ارزها و وام دهی استفاده کرد. با وام گیری از طریق این ارز شما می تونین سالانه 15% سود کنین. جالب بدونین که این استیبل کوین به همراه دو استیبل کوین دیگر، GUSD و PAX توسط رگولاتوری آمریکا تأیید شدن.

•    ریپل

ارز ریپل با نماد اختصاری XRP یک شبکه‌ پرداخت آزاد هستش که پولهای زیادی با اون معامله میشه. این شبکه در واقع یه سیستم پرداخت توزیع شده هستش. ریپل یکی از ارزان‌ترین ارزهای دیجیتال موجود تو بازارهای جهانی هستش که تونسته خیلی سریع مثل ارزهای بیت‌کوین (Bitcoin) و اِتریوم (Ethereum) به شهرت برسه.
این ارز هم مثل ارزهای دیگه از فناوری زنجیره بلوکی برای ذخیره اطلاعات خودش استفاده می‌کنه.ریپل یک پروتکل پرداخت متن باز هست که به صورت متمرکز فعالیت میکنه و از این نظر با بسیاری از ارزهای موجود در بازار کریپتو کارنسی که اغلب غیرمتمرکز هستن فرق داره. هدف اصلی ریپل ارائه سرویس و خدمات به بانک ها و موسسات مالی هست.

•    کاردانو

یکی از 10 رمز ارز اول جدول دنیای دیحیتال که همه اون رو با نام اختصاری ADA می شناسن رمز ارز کاردانو هستش. این رمز ارز هدفش اینه که مثل ارز اتریوم به یه پلتفرم تبدیل بشه که برای قراردادهای هوشمند مورد استفاده قرار بگیره.توی این ارز برخلاف ارز بیت کوین که توسط ماینرها استخراج میشن، تو این ارز اعتبار سنجی که مشخص میکنه هرکس بر حسب مقدار کاردانویی که داره از چه اعتباری برخوردار هستش.

کاردانو

کاردانو یا ارز آدا از رمز ارزهای بلاکچینی هستش و رقبای اون در حال حاضر ارزهای اتریوم و ایاس هستن. زبان برنامه نویسسی برای بلاکچین ارز کاردانو زبان برنامه نویسی هسکل (Haskell )هستش که یه زبان برنامه نویسی فوق العاده ایمن هست و هر کسی نمی تونه اون رو هک کنه. بلاکچین این رمز ارز از دو هسته اصلی محاسباتی و حسابداری تشکیل شده که به کاربرهای خودش اجازه میده تو کمترین زمان ممکن و با پرداخت کمترین میزان کارمزد به انجام معاملات بپردازن و بتونن با خرید و فروش ارز کاردانو تو بازار ارزهای دیجیتال به سوددهی برسن.

•    دوج کوین

ارز دیجیتال دوج کوین رو بانماد اختصاریDOGE می شناسیم. این ارز موقع درست شدن باهدف شوخی درست شد ولی بعدها خیلی محبوب شد و به یه ارز خیلی مهم تبدیل شد. توسعه دهندگان این ارز دیحیتال از کد یه ارز دیگه به اسم لاکی کوین استفاده کردن. ارز لاکی کوین که خودش امروزه از بازار ارزهای دیجیتال خارج و منحل شده؛ یه انشعابی از ارز بیت کوین هستش و مثل اون ماینرها از طریق استخراج کردن به دستمزد میرسن. ارز دوج کوین یه ارز غیرمتمرکز هستش که به صورت منبع باز بوده و تراکنش های روی این ارز بصورت همتا به همتا انجام میگیره.

•    دای

رمز ارز DAIیه ارز غیر متمرکز هستش. یک توکن مبتنی بر اتریوم (توکن (ERC-20 که ارزش اون به نسبت دلار آمریکا بصورت یک به یک هستش. طراحی این ارز براساس پروژه‌های شبکه اتریوم به نام MakerDAOانجام گرفته و براساس طراحی خاصی که داره به پشتیبانی ارزهای فیات نیازی نداره. ارز دای Dai توسط توکن‌های وثیقه گذاری شده و به طور خاص اتریوم پشتیبانی میشه.وقتی که ارز اتر شما تو قراردادهای هوشمند جا داره می تونین ارز دای رو ایجاد کنین.

جمع بندی

در مقاله رتبه بندی ارزهای دیجیتال چگونه است؟ به دلایل رتبه بندی ارزهای دیجیتال اشاره کردیم و گفتیم که با شناخت رتبه های برتر ارزهای دیجیتال چطور سرمایه گذاری روی ارزها می تونه به شما کمک کنه که تو کارتون موفق باشین وسود کنین. از چه سایتهایی برای کسب اطلاعات در مورد رتبه بندی ارزهای دیجیتال می تونین اطلاعات بدست بیارین و این سایتها چه مشخصاتی دارن و تو چه زمینه ای می تونن به شما کمک کنن. 

همینطور کاربران خودمون رو با ده تا از مهمترین ارزهای مورد معامله که تو صدر جدول رتبه بندی قرار دارن آشنا کردیم و امیدواریم که با مطالعه این مقاله بتونین بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشین. شما می تونین با مراجعه به سایت ارز سنج و مطالعه مقالات آموزشی رایگان این سایت و همچنین مشاهده ویدئوهای رایگان که تو سایت قرار دارن اطلاعات بسیار مفیدی در زمینه ارزهای دیجیتال بدست بیارین.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد رتبه بندی ارزهای دیجیتال چگونه است؟

  1. ملازاده (1401/06/02)

    اطلاعاتی که تو این مقاله دادین، خیلی جامع و کامل بود. واقعا ممنون لیستی که تو سایت خودتون برای قیمت ارزهای دیجیتال قرار دادین، رتبه بندی درستی رو داره؟

    1. پشتیبان سلیمی (1401/06/02)

      لیست قیمت ها لحظه ای هستن و آپدیت میشن

  1. رستمی (1401/06/23)

    ممنونم بابت اطلاعات دقیقتون که در اختیارمون میذارین سپاس

در مورد رتبه بندی ارزهای دیجیتال چگونه است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+49 = ?