بهترین ارزهای دیجیتال متاورس و گیمینگ (8 بازی که ارز دیجیتال میدهند برای آیفون و اندروید)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "بهترین ارزهای دیجیتال متاورس و گیمینگ (8 بازی که ارز دیجیتال میدهند برای آیفون و اندروید)"


  • 09:02 1403-02-12
  • زمان مطالعه: 10 دقیقه

ارزهای حوزه متاورس و گیمینگ در یکی دو سال گذشته به محبوبیت بالایی رسیدن و طرفدار های زیادی رو پیدا کردن. این رمز ارزها با رشدهای شگفت انگیزی که داشتن، گزینه ی مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب میشن. تو این مقاله قصد داریم که بهترین ارزهای دیجیتال متاورس و گیمینگ رو بهتون معرفی کنیم. امیدواریم که آشنایی با متاورس و ارز دیجیتال متاورسی و گیمینگ، بتونه امکان کسب درآمد از ارزهای دیجیتال رو براتون فراهم کنه. اگه دوست دارین بدونین متاورس چیست؟ مقاله ما رو در این زمینه حتما مطالعه کنین.

همونطور که میدونین متاورس (Metaverse) به عنوان یکی از جدیدترین فناوری ها در دنیای دیجیتال به شمار میره و فرصت های زیادی برای درآمد زایی از اون وجود داره. از طرفی بازی های کامپیوتری و موبایل هم به عنوان جایزه ارز دیجیتال به کاربرهای خودشون میدن. در این مطلب به معرفی بازی هایی که ارز دیجیتال میدهند برای ایفون، اندروید و کامپیوتر، هم میپردازیم. توجه داشته باشین که ارزهای دیجیتال گیمینگ و متاورسی یکی از جدیدترین راه های کسب درآمد تو دنیای کریپتوکارنسی ها هستن و میتونن فرصت های پر سودی رو براتون فراهم کنن.

ارزهای دیجیتال متاورس و گیمینگ

قبل از اینکه بخوایم به معرفی برترین و آینده دارترین ارزهای دیجیتال متاورس و گیمینگ بپردازیم، بهتره که کمی در مورد متاورس و بازی هایی که امکان دریافت ارز دیجیتال از اون ها وجود داره، صحبت کنیم تا پیش زمینه ای رو در این مورد داشته باشین.

ارزهای دیجیتال متاورس و گیمینگ

Metaverse یا متاورس چیست؟ به طور مختصر متاورس واژه ای هستش که از ترکیب دو کلمه متا (Meta) و ورس (Verse) بوجود اومده که برای معرفی دنیاهای دیجیتال مجازی ازش استفاده میکنن. تو جهان مجازی متاورس شما میتونین یک آواتار برای خودتون بسازین و با استفاده از اون فعالیت های مختلفی رو مثل سفر، شرکت در جلسه های کاری، کلاس های آموزشی، انجام بازی، رفتن به کنسرت و مهمانی و. . . انجام بدین.

از متاورس میتونیم به عنوان انقلابی در دنیای ارزهای دیجیتال و تکنولوژی یاد کنیم. بدون شک بزودی متاورس و دنیاهای مجازی بخشی بزرگی از زندگی ما رو فرا میگیرن. از طرفی در چنین دنیای دیجیتالی، به پول های دیجیتال نیاز داریم؛ به همین خاطر با رشد متاورس و دنیا های مجازی، میتونیم شاهد رشد رمز ارزهای این حوزه هم باشیم.

مبحث بعدی که قصد داریم در موردش صحبت کنیم ارز دیجیتال گیمینگ هستن. شاید براتون سوال باشه که منظور از ارز دیجیتال گیمینگ چیست؟. نمیدونم چقدر اهل گیم و بازی هستین، ولی قطعا همه ی ما تجربه ی بازی های کامپیوتری رو داشتیم. در حال حاضر بازی های ویدیویی ارتقا پیدا کردن و از بستر بلاک چین استفاده میکنن. همین موضوع هم باعث شده که ارزهای دیجیتال گیمینگ بوجود بیان.

معمولا تو بازی های کامپیوتری و موبایلی، به کاربرها در ازای فعالیتی که انجام میدن یا ماموریت هایی که به انمام میرسونن، جایزه ای داده میشه. به لطف استفاده از بلاک چین و ارزهای دیجیتال، الان دیگه میتونین این جایزه و پاداش ها رو به شکل رمز ارز دریافت و از اون ها برای خرید آیتم های داخل این بازی ارز دیجیتال که معمولا به شکل توکن های غیر مثلی یا NFT هستن، استفاده کنین. همچنین میتونین با فروش رمز ارزهایی که از بازی بدست آوردین، درامدی رو از این حوزه داشته باشین. توصیه میکنیم مقاله 8 روش کسب درامد از متاورس رو هم مطالعه کنین.

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال متاورس و گیمینگ

با توجه به مطالبی که گفتیم، احتمالا میتونین حدس بزنین که متاورس و ارزهای دیجیتال گیمینگ چقدر میتونن پرسود باشن. در ادامه تعدادی از بهترین ارزهای متاورس و گیمینگ رو بهتون معرفی میکنیم.

1.    ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

بهترین ارزهای دیجیتال متاورس و گیمینگ

اکسی اینفینیتی یکی از بازی های بلاک چینی محبوب در ایران هست که سرمایه گذاری تو اون میتونه بسیار پر سود باشه. تو این بازی که به شکل اکوسیستمی روی شبکه بلاک چینی اتریوم (Ethereum) ساخته شده و از توکن های ان اف تی پشتیبانی میکنه، دو توکن مختلف وجود داره. کاربرد این توکن ها با هم فرق میکنه و هر کدوم از اون ها قابلیت های متفاوتی رو دارن.

اولین ارز این بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity Shard) نام داره و میتونین اون رو با نماد AXS تو بازار ارزهای دیجیتال پیدا کنین. این توکن از استاندارد ERC 20 استفاده میکنه و بیشتر به عنوان یک توکن حاکمیتی شناخته میشه. همچنین برای خرید زمین مجازی و توکن های NFT این بازی، باید از این رمز ارز استفاده کنین. همچنین کسایی که این بازی رو انجام میدن و یا در مورد اون تولید محتوا کنن، ارز AXS رو به عنوان پاداش دریافت میکنن.

به افرادی که مقدار قابل توجهی از ارز اکسی اینفینیتی رو داشته باشن از روش های زیر پاداش داده میشه:

•    سهام گذاری یا استیک ارزها
•    بازی کردن
•    مشارک در مدیریت و حاکمیت بازی

توکن بعدی که تو بازی اکسی اینفینیتی وجود داره، اسموس لاو پوشن (Smooth Love Potions) نام داره و تو دنیای ارزهای دیجیتال با نماد SLP معامله میشه. توجه داشته باشین که این توکن هم بر مبنای استاندارد ERC 20 ساخته شده و برای انتقال و ذخیره ی اون حتما باید از شبکه اتریوم استفاده کنین. با انجام دادن بازی و پیروز شدن تو مبارزه ها، به عنوان جایزه ارز دیجیتال SLP رو دریافت کنین. توصیه میکنیم حتما ویدیوی آموزش خرید زمین در بازی Axie Infinity رو مشاهده نمایید.

یکی دیگه از کاربرد هایی که برای SLP وجود داره، پرورش اکسی ها است که در واقع کاراکتر های این بازی ارز دیجیتال هستن. همچنین میتونین با فروش توکن های اس ال پی خودتون درآمد مناسبی رو از این بازی کسب کنین.

2.    ارز دیجیتال انجین کوین (Enjin Coin)

ارز دیجیتال انجین کوین

انجین کوین هم یک ارز گیمینگ به حساب میاد که بر مبنای شبکه اتریوم ساخته شده. از این رمز ارز میتونین برای خرید آیتم ها و اقلام تو بازی های ارز دیجیتال اندروید، آی او اس و کامپیوتری استفاده کنین. پلتفرم انجین به عنوان یک پلتفرم گیمینگ شناخته میشه که امکان ساخت و طراحی بازی ها بر روی اون وجود داره. انجین به توسعه دهنده های بازی ها اجازه میده که آیتم های مختلفی رو هم برای بازی های خودشون طراحی و اون ها رو در قالب توکن ها NFT عرضه کنن.

البته باید به این نکته هم توجه داشته باشین استاندارد بکار رفته برای ساخت توکن های ان اف تی روی پلتفرم انجین کوین، ERC 1155 است که روی شبکه ی اتریوم هستش. تو این پلتفرم یک توکن بومی هم وجود داره که از نماد ENJ تو بازار ارزهای دیجیتال استفاده میکنه. همچنین در انجین یک مارکت پلیس وجود داره که کاربرها و بازیکن ها میتونن بدون واسطه و یا پرداخت هزینه ی اضافی، اقلامی رو که میخوان خرید و فروش کنن. مقاله پروژه های در حال توسعه متاورس در سال 2022 هم میتونه در زمینه متاورس به شما کمک کنه.

3.    ارز دیجیتال گالا (Gala Games)

ارز دیجیتال گالا به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال حوزه گیمینگ محسوب میشه که تونسته تو مدت زمان کوتاهی، جایگاه مناسبی رو تو بازار کریپتوکارنسی ها بدست بیاره. همچنین پلتفرم گالا گیمز به عنوان یکی از برترین پلتفرم های ساخت بازی های بلاک چینی شناخته میشه و از رمز ارز بومی خودش یعنی گالا (GALA) برای انجام تراکنش های درون شبکه پشتیبانی میکنه.

ارز دیجیتال گالا

هدف اصلی از توسعه ی گالا گیمز رو میتونیم هدایت صنعت گیمینگ به سمت جدیدی عنوان کنیم که تو اون، کنترل و مدیریت دارایی ها به طور کامل به عهده خود کاربر و بازیکن باشه. صاحب نظران حوزه ی گیم و بازی های ویدیویی معتقدن که با دادن مدیریت دارایی های درون بازی به کاربرها با استفاده از فناوری بلاک چین، میتونیم انتظار داشته باشیم که بازی ها خلاقیت و تفکر خلاقانه ی بازیکن ها رو تقویت کنن.

یکی از مهمترین ویژگی های پلتفرم گالا گیمز اینه که برخلاف بیشتر پلتفرم های مشابهی که تو این حوزه وجود داره، تعداد متنوعی از بازی های مبتنی بر بلاک چین رو تو دسته بندی های مختلف، برای کاربرهای خودش توسعه داده. این بازی ها انواع مختلفی هستن؛ مثل بازی های گردش در فضا، دفاع از قلعه، استراتژیک، بازی های نقش آفرینی و. . .

4.    پلتفرم دیسنترالند (Decentraland)

یکی از بهترین پروژه های ارز دیجیتال در حوزه متاورس، دیسنترالند هست. این پلتفرم که بر روی شبکه بلاک چینی اتریوم ساخته شده، بهتون اجازه خرید و فروش زمین های مجازی رو میده که یکی از محبوبترین روش های کسب درآمد از متاورس می باشد. خوشبینی های زیادی در مورد آینده پلتفرم دیسنترالند وجود داره و افراد زیادی این بازی رو به عنوان یکی از بزرگترین و رو به رشدترین بازی های رمز نگاری دنیا میدونن.

ارزهای این پلتفرم هم به عنوان آینده دار ترین ارزهای متاورس شناخته میشن. در پلتفرم دیسنترالند دو توکن مختلف وجود داره که عبارتند از: مانا (MANA) و لند (LAND). هر کدوم از این توکن ها برای هدف خاصی ساخته شدن که در ادامه بیشتر در مورد اون ها توضیح میدیم.

مانا یه توکن روی بستر شبکه اتریوم هستش که از استاندارد ERC 20 پیروی میکنه. کاربرد اصلی این توکن در خرید آواتار ها و آیتم های مربوط به اون در بازار دیسنترالند هستش. لازم به ذکره که برای بدست آوردن توکن های لند که در ادامه بیشتر در مورد اون ها بهتون توضیح میدیم، توکن های مانا سوزانده میشن. ویدیوی آموزش خرید زمین در دسنترالند صفر تا صد این پلتفرم رو به شما یاد خواهد داد.

توکن های لند به قطعه زمین هایی گفته میشه که تو دسنترالند به فروش میرسن. توجه داشته باشین که لند ها به شکل توکن های NFT یا غیر مثلی هستن و از این نظر با مانا متفاوت می باشند. هر کدوم از این لند ها ابعادی برابر با 16×16 دارن و هر کاربر میتونه خصوصیاتی رو به این زمین مجازی خودش اضافه کنه.

پلتفرم دیسنترالند

5.    متاورس سند باکس (SandBox)

یکی دیگه از ارزهای حوزه متاورس، رمز ارزی به اسم سند (SAND) هستش. این ارز دیجیتال متعلق به یک دنیای مجازی مبتنی به شبکه اتریوم، به اسم سند باکس می باشد. کاربرها میتونن تو این دنیای متاورسی با طراحی دارایی های دیجیتال، انجام بازی و. . . به کسب درآمد بپردازن. البته توجه به این نکته هم بسیار ضروری است که این پلتفرم به شکل کاملا غیر متمرکز مدیریت میشه.

در مجموع در سند باکس 3 برنامه و محصول مختلف رو به نام های VoxEdit، Marketplace و Game Maker داره که در کنار هم و با ترکیب امکاناتشون، یک اکوسیستم کامل رو برای این دنیای مجازی گیمینگ راه اندازی میکنن و بوجود میارن. همچنین جالبه بدونین که تو بازی سند باکس همه میتونن با ساختن بازی های 3 بعدی خودشون به شکل رایگان، تو این دنیای متاورسی مشارکت داشته باشن.

در پلتفرم سند باکس یه توکن محلی وجود داره که از اون برای پرداخت های درون شبکه ای این بازی و فعالیت های مختلف استفاده میشه. البته تو این پلتفرم توکن های دیگه ای هم مثل LAND و ASSET وجود دارن که ماهیت اون ها با توکن SAND تفاوت داره. لند ها به نوعی از توکن NFT گفته میشه که با استفاده از استاندارد ERC 721 ساخته شده. این لند ها به شکل قطعات دیجیتالی ملک و املاک تو این بازی ارز دیجیتال هستن.

گروه بعدی توکن هایی که تو بازی سند باکس وجود داره، ASSETها هستن که از استاندارد ERC 1155  پیروی میکنن. از این نوع از دارایی ها در بخش گیم میکر (Game Maker) بازی سند باکس استفاده میکنن. نکته مهم دیگه ای که لازم میدونیم در مورد این پلتفرم بهتون بگیم، اینه که سلبریتی های مختلفی از جمله اسنوپ داگ (Snoop Dog) تو این بازی سرمایه گذاری کردن. می تونین برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه ویدیوی آموزش خرید زمین در بازی سندباکس رو مشاهده کنین.

6.    همسایه من آلیس یا My Neighbor Alice (MNA)

همسایه من آلیس

بازی همسایه ی من آلیس، یه بازی ساخت و ساز بر روی شبکه بلاک چین هست که به شکل آنلاین انجام میشه. این بازی از نظر بصری و گرافیکی به قدری جذابه که علاوه بر گیمر های بلاک چینی، عموم مردم هم به ای بازی علاقه مند شدن. این بازی تو یک دنیایی به نام آلیس انجام میشه که به شکل مجموعه ای جزایر هستش که هر بازیکنی میتونه با استفاده از خلاقیت خودش، زمین هایی رو تو این جزایر خریداری کنه و اون ها رو تغییر بده.

یکی از مهمترین ویژگی های این بازی اینه که از امور مالی غیر متمرکز یا DeFi بهره برده. این ویژگی رمز ارز بومی این بازی رو که آلیس (ALICE) نام داره، بین سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال بسیار محبوب کرده. این بازی داستان بسیار جذابی رو داره و هدف اون ایجاد تعامل و خلاقیت اجتماعی عنوان شده. تو این بازی هر گیمر میتونه تو زمین های خودش ساخت و ساز انجام بده و به رخ بقیه ی بازیکن ها بکشه.

البته در بازی همسایه من آلیس دارایی های دیگه ای هم وجود دارن که همه ی اون ها به شکل توکن های غیر قابل تعویض یا NFT ارائه میشن. این توکن ها به نحوی طراحی شدن که تنها یک نفر میتونه مالکیت اون ها رو به عهده بگیره و از این نظر نسبت به توکن آلیس، منحصر به فرد هستن.

7.    استار اطلس (Star Atlas)

استار اطلس یکی دیگه از بازی های بلاک چینی معروفیه که قصد داریم تو مقاله بهترین ارزهای دیجیتال متاورس و گیمینگ بهتون معرفی کنیم. این بازی روی بلاک چین Solana اجرا شده. جالبه بدونین که این بازی تنها با انتشار یک پیشنهایش، موفق شد گیمر های زیادی رو به خودش جذب کنه. تو این بازی دو نوع ارز دیجیتال مختلف وجود داره که ATLAS و POLIS این رمز ارزها هستن.

استار اطلس

از ارز اطلس برای خرید های دارایی های دیجیتالی مثل زمین، کشتی، تجهیزات و اعضای خدمه تو این بازی استفاده میشه. کاربرد ارز پولیس هم برای مدیریت جنبه های مختلف این بازی هستش. شما میتونین با مبارزه با بازیکن های دیگه ای که تو این بازی شرکت دارن، این توکن ها رو بدست بیارین. همچنین امکان استفاده از این رمز ارزها برای بدست آوردن آیتم های کمیاب این بازی هم امکان پذیره.

8.    بازی بلاک توپیا (BlokTopia)

یکی از پروژه های بسیار محبوب تو دنیای ارزهای دیجیتال و متاورس، بلاک توپیاست که به شکل یک آسمان خراش 21 طبقه ساخته شده. دلیل اینکه تعداد طبقات این مجموعه به این شکل انتخاب شده اینه که در مجموع 21 میلیون بیت کوین وجود داره. هر طبقه از این ساختمان در دنیای متاورس، از هزاران فروشگاه و دفتر مجازی تشکیل شده. برای ساخت این دنیای مجازی از شبکه پلی گان (Polygon) و موتور های بازی سازی سه بعدی استفاده شده. 

برای شرکت تو این بازی میتونین از عینک های VR استفاده کنین و تجربه ی واقعی تری رو از این دنیای مجازی بدست بیارین. خرید و فروش املاک و دفتر هایی که تو این مجموعه وجود داره با استفاده از توکن های NFT انجام میشه. این بازی میتونه یک سرمایه گذاری موفق در حوزه متاورس و ارزهای دیجیتال باشه. علاقمندان به این پلتفرم همچنین می تونن ویدیوی آموزش خرید زمین در بازی بلاک توپیا رو مشاهده کنن.

بازی بلاک توپیا

جمع بندی

تو این مقاله سعی کردیم که در مورد بهترین ارزهای دیجیتال متاورس و گیمینگ صحبت کنیم تا با ارزهای مستعد این حوزه آشنا بشین. متاورس یک دنیای کاملا جدیده که اجازه فعالیت تو یک جهان کاملا جدید رو به کاربرها میده. تو این مقاله تعدادی از بهترین ارزهای دیجیتال رو که تو حوزه متاورس و گیمینگ قرار گرفتن، بهتون معرفی کردیم. خرید ارزهای متاورس و سرمایه گذاری تو این بازی ها میتونه سود بسیار خوبی رو بهتون برسونه.

البته باید از بین لیست ارزهای متاورسی که تو بازار کریپتوکارنسی ها وجود داره، اون هایی رو انتخاب کنین که امکان رشد بیشتری رو دارن و تعداد کاربرهای فعالشون هم در مقایسه با پلتفرم های مشابه بیشتره. امیدواری های زیادی برای افزایش قدرت و گسترش متاورس وجود داره که هم مسیر شدن با این حوزه میتونه سود خوبی رو بهتون برسونه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بهترین ارزهای دیجیتال متاورس و گیمینگ (8 بازی که ارز دیجیتال میدهند برای آیفون و اندروید)

در مورد بهترین ارزهای دیجیتال متاورس و گیمینگ (8 بازی که ارز دیجیتال میدهند برای آیفون و اندروید) نظر دهید
سوال امنیتی :1+40 = ?