آیا پولدار شدن با ارز دیجیتال امکان پذیر است؟ (معرفی 10 تا از ثروتمندان ارز دیجیتال)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "آیا پولدار شدن با ارز دیجیتال امکان پذیر است؟ (معرفی 10 تا از ثروتمندان ارز دیجیتال)"


  • 00:02 1403-02-09
  • زمان مطالعه: 12 دقیقه

پولدار شدن با ارز دیجیتال یکی از اصلی ترین دلایلی است که سرمایه گذاران مختلف، مخصوصا افراد کم تجربه و مبتدی در بازار های مالی، بازار کریپتوکارنسی های رو برای فعالیت خودشون انتخاب میکنن. تو این مقاله مقصد داریم که بررسی کنیم، آیا پولدار شدن با ارز دیجیتال امکان پذیر است یا نه؟ به همین خاطر پیشنهاد میدیم که تا انتهای این مقاله ما رو همراهی کنین تا شما هم بتونین با یک دید منطقی سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال رو آغاز کنید و مدیریت سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال رو بهتر درک کنید.

همچنین تو همین مقاله تعدادی از ثروتمندترین افراد در حوزه رمز ارزها رو بهتون معرفی میکنیم تا باهاشون بیشتر آشنا بشین و در مورد حوزه ای که تو اون فعالیت میکنن هم توضیحاتی رو بهتون میدیم. البته با توجه به اینکه بازار ارزهای دیجیتال تو سال های گذشته محبوبیت بسیار زیادی رو بدست آورده، تعداد ثروتمندان دارای ارز دیجیتال و افرادی که از این حوزه تونستن ثروت زیادی رو بدست بیارن هم افزایش پیدا کرده.

امیدواریم که مطالب ارائه شده تو این مطلب بتونه به انگیزه ای برای فعالیت تو بازار ارزهای دیجیتال تبدیل بشه. البته باید قبل از هر گونه فعالیتی، حتما به این نکته توجه داشته باشین که خرید ارز دیجیتال، بدون گذراندن دوره آموزش ارز دیجیتال، کار بسیار پر ریسکیه و میتونه تمام سرمایه ای که وارد این حوزه کردین رو یک شبه به باد بده.

سرمایه گذاری ثروتمندان در ارز دیجیتال

نتیجه ی یکی از جدیدترین نظرسنجی هایی که مجله معروف فوربز (Forbes) منتشر کرده، نشون میده که بیش از 30 درصد میلیاردر های جهان روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کردن و یا به نوعی با این حوزه درگیر شدن. طبق این مطالعه 3.2 درصد از سرمایه گذاران دنیا بخشی از ثروت خودشون رو به ارزهای دیجیتال تبدیل کردن؛ این موضوع میتونه نوید دهنده ی افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال و پشتیبانی افراد قدرتمند دنیا از این دارایی ها باشه.

فوربز با به چالش کشیدن 65 نفر از بزرگترین ثروتمندان دنیا، تحقیقاتی رو در مورد افرادی که در دنیای ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کردن، انجام داد. نتیجه ی این نظرسنجی نشون داد که یک سوم از ثروتمندان دنیا به شکل مستقیم و یا غیر مستقیم، بخشی از سرمایه های خودشون رو در بازار کریپتوکارنسی ها سرمایه گذاری کردن. تقریبا همه ی این افراد نظر مثبتی رو در مورد آینده ارز دیجیتال و صنعت بلاک چین دارن و با دید بلند مدت وارد این حوزه شدن. توصیه میکنیم مقاله بهترین روش مدیریت سرمایه در ارزهای دیجیتال را هم مطالعه کنین.

سرمایه گذاری ثروتمندان در ارز دیجیتال

البته برخی از بزرگترین ثروتمندان دنیا مثل ورن بافت و جیمی دیمون هم وجود دارن که به طور قاطعانه با رمز ارزها و صنعت دارایی های دیجیتالی مخالفت کردن؛ به احتمال زیاد این افراد حالا حالاها تعاملی رو با این حوزه نداشته باشن. درسته که وارن بافت به عنوان یک اسطوره در سرمایه گذاری شناخته میشه، اما تحقیقات مجله فوربز نشون داده که بیشتر افراد موفق و تاثیر گذار دنیا، دیدگاه مشابهی رو با بافت ندارن.
همچنین نباید فراموش کرد که در حال حاضر عده ای هم وجود دارن که پولداری با ارز دیجیتال رو تجربه کردن و با فعالیت تو این حوزه و سرمایه گذاری در رمز ارزها، موفق شدن تو مدت کوتاهی، ثروتی افسانه ای رو بدست بیارن. در ادامه تعدادی از این افراد رو بهتون معرفی خواهیم کرد.

معرفی 10 تا از ثروتمندان ارز دیجیتال

ارز بیت کوین و سایر رمز ارزهای دیجیتالی خیلی از افراد رو از عرش به فرش رسوندن و طی کردن راه صد ساله رو تو یک شب برای این افراد فراهم کردن. تو این بخش از مقاله آیا پولدار شدن با ارز دیجیتال امکان پذیر است یا نه؟، 10 تا از معروف ترین افرادی که تونستن با فعالیت تو حوزه ارزهای دیجیتال و بیت کوین موفق شدن به سرمایه ی قابل توجهی برسن، بهتون معرفی میکنیم. در نهایت هم بررسی خواهیم کرد که آیا پولدار شدن با ارز دیجیتال امکان پذیر است؟ یا نه؟

1.    چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)

ارائه دهنده های خدمات در حوزه ارزهای دیجیتال، یکی از بزرگترین گروه هایی هستن که مالکین اون ها بین ثروتمندان ارزهای دیجیتال قرار گرفتن. چانگ پنگ ژائو هم یکی از همین افراد است که مالکیت صرافی ارز دیجیتال بایننس رو به عهده داره. ژائو که با اسم مستعار CZ تو دنیای ارزهای دیجیتال شناخته میشه، یکی از تاثیر گذار ترین افراد در حوزه رمز ارزهاست.

صرافی بایننس تو سال 2017 تاسیس شده و تا قبل از اون پلتفرم های موفق مختلفی مثل کوین بیس و اف تی ایکس، در حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت داشتن؛ با این وجود این صرافی موفق شد که در چند ماه بعد از شروع فعالیتش، در صدر لیست صرافی های معتبر قرار بگیره. در حال حاضر هم این صرافی با اختلاف بسیار زیادی رقبای خودش رو پشت سر گذاشته و به عنوان برترین پلتفرم آنلاین تو حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال شناخته میشه.

در حال حاضر صرافی بایننس یک توکن اختصاصی با نام بایننس کوین و نماد BNB داره که از نظر مارکت کپ جایگاه خیلی خوبی رو تو بازار ارزهای دیجیتال داره. قیمت این ارز تو مدت زمان کوتاهی بیش از 10 برابر رشد رو تجربه کرد و به نظر میرسه که این روند در آینده هم ادامه دار باشه. حتی جالبه بدونین که حقوق کارمندان صرافی بایننس با رمز ارز بایننس کوین پرداخت میشه.

ثروت چانگ پنگ ژائو حدودا 65 میلیارد دلار براورد شده که این فرد رو در جایگاه 19 ام ثروتمندترین افراد دنیا قرار داده. جالبه بدونین که اخیرا CZ تو یکی از مصاحبه هاش ادعا کرده که هیچ خانه و دارایی فیزیکی رو نداره و تمام سرمایه ی اون به شکل رمز ارز می باشد. قبل از سرمایه گذاری در این بازار توصیه میکنیم مقاله چگونه سرمایه گذاری مطمئنی در بازار رمز ارزها داشته باشیم؟ رو هم مطالعه کنین.

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)

2.    ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)

یکی از جالب ترین ویژگی های ارز دیجیتال بیت کوین، اینه که هویت واقعی خالق اون نامشخص هستش. ابداع کننده بیت کوین که با اسم مستعار ساتوشی ناکاموتو شناخته میشه، به عنوان یکی از ثروتمندان ارز دیجیتال شناخته میشه. جالبه بدونین که هیچ نوع اطلاعاتی در مورد این فرد وجود نداره و حتی مطمئن نیستیم که در حال حاضر ساتوشی ناکاموتو در قید حیات است یا نه!

ساتوشی ناکاموتو رو میتونیم به عنوان ثروتمندترین میلیاردر بیت کوین بدونیم. ساتوشی بعد از ساخت بیت کوین و استخراج اولین بلاک اون (جنسیس بلاک)، حدودا 1 میلیون واحد از این رمز ارز رو به کیف پول شخصی خودش واریز کرد. با توجه به آخرین سقف قیمتی Bitcoin در 68 هزار دلار، با یه دو دو تا چهار تای ساده میشه گفت که ثروت ساتوشی ناکاموتو تا 68 میلیارد دلار هم برآورد شده. 

شاید فکر کنین که ساتوشی ناکاموتو میتونه از این میزان دارایی سو استفاده کنه و بازار ارزهای دیجیتال رو به هم بریزه؛ اما از سال 2009 تا به الان ساتوشی هیچ تراکنشی رو انجام نداده و تمامی ارزهای بیت کوینی که داره، دست نخورده میتونه. به همین خاطر میشه گفت که اگه ساتوشی همچنان در قید حیات باشه، یکی از خویشتن دارترین انشان های دنیاست که هنوز به چنین ثروتی دست نزده.

البته برخی از افراد و فعالین حوزه ارزهای دیجیتال معتقد هستن که دارایی هایی که در کیف پول ساتوشی نگهداری شده بودن، به طور کامل از دسترس خارج شده. به همین خاطر هم امکان دسترسی به این ثروت برای همیشه از بین رفته.

3.    سم بنکمن فرید (Sam Bankman - Fried)

سم بنکمن فرید که تحصیلاتش رو تو سال 2014 به پایان رسونده، تو سال 2017 اولین شرکت خودش رو با نام Alameda تاسیس کرد. فعالیت اصلی این شرکت تو حوزه تریدینگ و تامین نقدینگی بود. بعد از دو سال، این فرد با استفاده از اسم مستعار SBF تصمیم گرفت که یک صرافی ارز دیجیتال با نام FTX تاسیس کنه. همچنین از SBF به عنوان یکی از بنیانگذار های اصلی صرافی غیر متمرکز Serum هم یاد شده. 

سم بنکمن فرید

نکته جالبی که در مورد این فرد وجود داره، اینه که تمامی این موفقیت ها دستاورد هاش رو قبل از 30 سالگی بدست آورده. دو پلتفرمی که توسط این فرد بوجود اومدن، یعنی صرافی FTX و کمپانی Alameda در حال حاضر از بزرگترین بازیگران بازار رمز ارزها هستن. سم بنکمن فرید در حالی حاضر یکی از مورد احترام ترین و تاثیر گذارترین افراد در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته میشه. 

بیشتر دارایی این فرد مربوط به سهام صرافی ارز دیجیتال FTX است. همچنین بخش قابل توجهی از ثروت سم به شکل ارز دیجیتال FTT می باشد. ارز FTT به عنوان توکن رسمی صرافی اف تی ایکس شناخته میشه و برای پرداخت های درون برنامه ای این پلتفرم کاربرد داره.

4.    برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)

برایان آرمسترانگ یکی از بنیانگذار های اصلی صرافی Coinbase هستش که در حال حاضر هم مدیریت این صرافی رو به عهده داره. این صرافی که به عنوان یکی از معتبرترین و محبوبترین پلتفرم های معاملاتی ارز دیجیتال شناخته میشه، نقطه ی ورود بسیاری از سرمایه گذاران به دنیای رمز ارزها بوده. در حال حاضر بیشتر سرمایه گذارهای خارجی برای اولین سرمایه گذاری خودشون، این پلتفرم رو ترجیح میدن. میتونین مقاله 12 اصل مهم سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ما رو هم برای کسب اطلاعات در مورد سرمایه گذاری در این بازار مطالعه کنین.

کوین بیس در سال 2012 تو کشور آمریکا تاسیس شد و خیلی زود تونست رشد کنه و به جایگاه قابل قبولی در دنیای ارزهای دیجیتال برسه. ارزش این صرافی تو سال 2018 به بیش از 8 میلیادر دلار رسید. از طرفی پاندمی کویید 19 در جهان تو سال 2020 روند رشد این صرافی رو بیشتر کرد و باعث درآمد 1.14 میلیارد دلاری این شرکت تنها در یک سال، شد. طبق اطلاعاتی که وجود داره، این صرافی در حال حاضر بیش از 90 میلیارد دلار دارایی دیجیتالی رو تو پلتفرم خودش داره.

تو سال 2021 ارزش صرافی کوین بیس به 68 میلیارد دلار رسید و عرضه عمومی سهام این شرکت شروع شد. لیست شدن این صرافی بین شرکت های بورس سهام نزدک یه قدم بزرگ تو دنیای کریپتوکارنسی ها به شمار میاد. با توجه به سهم 20 درصدی برایان آرمسترانگ تو این صرافی، این فرد هم بین افرادی که از ارز دیجیتال پولدار شدن، قرار میگیره.

5.    میکری ژان (Micree Zhan)

فرد بعدی که تو لیست ما در مقاله آیا پولدار شدن با ارز دیجیتال امکان پذیر است؟، قرار گرفته، میکری ژان نام داره که اطلاعات چندان زیادی در مورد اون در دسترس نیست. البته میدونیم که این فرد تحصیلات آکادمیک خودش رو در رشته مهندسی الکترونیک و میکرو الکترو نیک، در کشور گذرونده. این فرد در سال 2013 با کمک وو جیان (Wu Jihan) شرکت بیت مین (BitMain) رو در زمینه ماین و استخراج ارزهای دیجیتال تاسیس کرد.

در سال 2013 با توجه به افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال، عده ی زیادی به خرید دستگاه های ماینر و استخراج بیت کوین روی آورده بودن که همین موضوع هم به رشد شرکت بیت مین کمک کرد. در حال حاضر هم این شرکت یکی از بزرگترین سازندگان دستگاه های استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به شمار میره. البته برخلاف روند رو به رشد شرکت، رابطه ی بین بنیانگذار های این شرکت هر روز بدتر میشد.

در سال 2019 آقای میکری ژان مجبور شد که شرکت رو ترک کنه ولی با توجه به هوشمندی که در کسب 36 درصد از سهام بیت مین داشت، بعد از مدتی به عنوان بزرگترین سهام دار این شرکت و مدیر عامل بیت مین، به این کمپانی برگشت. در حال حاضر این فرد هم بین 10 تا از ثروتمندان ارز دیجیتال قرار گرفته.

درسته که جنگ و دعوایی که بنیانگذار های این شرکت بوجود اومد، باعث تخریب وجهه ی این شرکت بین مردم و سرمایه گذار ها شد، اما همچنان دستگاه های ماینری که این شرکت تولید میکنه، به عنوان بهترین و قوی ترین استخراج کننده های بیت کوین شناخته میشن. همچنین با توجه به تمایل بالایی که برای خرید دستگاه های بیت مین وجود داره، ارزش این شرکت حدودا 40 تا 50 میلیارد دلار تخمین زده شده.

میکری ژان

6.    کریس لارسن (Chris Larsen)

بعد از شکایتی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا علیه شرکت ریپل و بنیانگذار های اون مطرح کرد، عملکرد این کمپانی تو سال های گذشته بیشتر از قبل زیر ذره بین قرار گرفت. طبق ادعای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، این شرکت بدون ثبت اوراق بهادار، بیش از 10 میلیارد دلار توکن XRP رو به فروش رسوندن. در نهایت تو این پرونده شرکت ریپل مقصر شناخته شد و درآمدی که حاصل از فروش این رمز ارزها بود رو به کاربرهاش برگردوند.

همچنین تو انتهای این پرونده، هر دو بنیانگذار شرکت ریپل چندین میلیون دلار جریمه شدن. در بین افرادی که از ارز دیجیتال پولدار شدن، کریس لارسون به عنوان پیرترین فرد توی لیست ما است. جالبه بدونین که پروژه ریپل در ابتدا تو سال 2012 و با همکاری جد مک کالب (Jed McCaleb) تاسیس شده بود. هدف این شرکت تسهیل پرداخت های بین بانکی در سطح بین المللی با استفاده از ارز دیجیتال و شبکه بلاک چین بود.

بعد ها جد مک کالب از این پروژه جدا شد و مدیریت ریپل به طور کامل به کریس لارسن رسید. در سال 2016 سمت مدیر عاملی پروژه ریپل به آقای گریس هاوس منتقل شد. در حال حاضر بیشترین سرمایه و دارایی های کریس لارسون به شکل توکن های XRP می باشد. لازم به ذکره که با توجه به شکایتی که در مورد ارز ریپل صورت گرفت، اعتبار و اعتماد عمومی این ارز تا حد زیادی متزلرل و ضربه بزرگی به این کمپانی وارد شد.

7.    مایکل سیلور (Michael Saylor)

مایکل سیلور با افرادی که تا الان باهاشون آشنا شدین کمی تفاوت داره. سیلور در ابتدا به شدت مخالف بیت کوین و ارزهای دیجیتال بود، ولی الان یکی از بزرگترین سرمایه گذاران و ثروتمندان ارزهای دیجیتال است و نظرش نسبت به رمز ارزها به طور کلی تغییر پیدا کرده. این فرد تو سال 2013 با یک توییت اعلام کرده بود که بیت کوین به زودی از بین میره و دیگه هیچ رد و اثری از اون باقی نمی مونه؛ اما تو کمتر از ده سال با تغییر عقیده خودش، به یکی از بزرگترین طرفدار های ارز دیجیتال تبدیل شده.

مایکل سیلور

مدیریت کمپانی سرمایه گذاری مایکرو استراتژی به عهده این فرده و تو سال های گذشته تاثیر زیادی رو برای سرمایه گذاری شرکت های مختلف روی بیت کوین و ارزهای دیجیتال داشته. طبق پیش بینی ها این شرکت بیش از 4 میلیارد دلار بیت کوین رو تو صندوق های سرمایه گذاری خودش داره. همچنین گزارش هایی وجود داره که مایکل سیلور در حال حاضر بیش از 18 هزار بیت کوین رو تو کیف پول شخصی خودش نگهداری میکنه.

8.    وو جیان (Wu Jihan)

همونطور که اشاره داشتیم، وو جیان و میکری ژان بنیانگذاران اصلی شرکت سارنده دستگاه های استخراج ارز دیجیتالی به نام بیت مین هستن. البته سهم جیان در مقایسه با میکری ژان کمتره و حدود 20 درصد از بیت ماین، تحت مالکیت این فرد است. تحصیلات این فرد تو حوزه اقتصاد و روانشناسی بود ولی بعد از آشنایی با ارزهای دیجیتال، این حوزه رو برای فعالیت انتخاب کرد.

اولین بار در سال 2011 بود که آقای جیان با قرض گرفتن از دویتان و خانواده اش، 900 بیت کوین رو خریداری کرد. همچنین تو همون سال وایت پیپر بیت کوین رو به زبان چینی ترجمه کرد. جالبه بدونین که بعضی از فعالین این حوزه، یکی از دلایل اولین هارد فورک بیت کوین تو سال 2017 رو این فرد میدونن، هر چند که جیان وو این موضوع رو رد کرده.

9.    برادران وینکلوس (Winklevoss Twins)

برادران وینکلوس

تایلر (Tyler) و کامرون (Cameron) دو قلو های افسانه ای وینکلوس هستن که با سرمایه گذاری به موقع روی بیت کوین، ثروت قابل توجهی رو بدست آوردن. این دو قلو ها ادعا میکردن که فیسبوک ایده ی اون ها بوده ولی مارک زاکربرگ این ایده رو ازشون دزدیده. به همین خاطر هم از زاکربرگ شکایت کردن و غرامت 65 میلیون دلاری رو که بدست اورده بودن، تماما روی بیت کوین سرمایه گذاری کردن. در اون زمان قیمت هر بیت کوین حدودا 100 دلار بود.

برادران وینکلوس ادعا میکنن که 1 درصد از بیت کوین های دنیا رو در اختیار دارن. همچنین این دو نفر اکوسیستمی رو برای معامله ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاران سازمانی بوجود آوردن. از این صرافی برای تعیین قیمت بیت کوین برای قرارداد های آتی تو بورس قرارداد های آتی شیکاگو، استفاده میشه.

10.    بری سیلبرت (Barry Silbert)

بری سیلبرت یکی دیگه از افرادی که تو این مقاله میخوایم بهتون معرفی کنیم. ای فرد در حال حاضر به عنوان مدیر اجرایی و بنیانگذار شرکت Digital Currency Group هستش. این شرکت ماموریت خودش رو تسریع توسعه ی سیستم های مالی جهانی عنوان کرده و پشتیبانی از شرکت های فعال تو حوزه بیت کوین و بلاک چین، سعی داره که این ماموریت رو به بهترین شکل انجام بده.

همچنین شرکت کوین دسک (CoinDesk) که به عنوان یکی از منابع اصلی اخبار ارزهای دیجیتال شناخته میشه، متعلق به این کمپانی است. علاوه بر اون تو بیش از 100 شرکت مرتبط با بیت کوین و ارزهای دیجیتال هم سرمایه گذاری کرده. این مجموعه بزرگ به بری سیلبرت کمک کرده که اسم مستعار سلطان کریپتو رو از آن خودش کنه و فردی تاثیر گذار تو دنیای کریپتوکارنسی ها باشه.

بری سیلبرت

جمع بندی 

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال کار بسیار پر ریسکیه، اما میتونه سود های عجیب و غریبی رو بهتون بده که از هیچ راه دیگه ای نتونین بدست بیارین. تو این مقاله تعدادی از افرادی که از ارز دیجیتال پولدار شدن رو بهتون معرفی کردیم. امیدواریم که معرفی 10 تا از ثروتمندان ارز دیجیتال بتونه پتانسیل هایی که برای خلق ثروت تو دنیای ارزهای دیجیتال وجود داره رو براتون آشکار کنه.

اما در نهایت اگه نظر ما رو در مورد اینکه آیا پولدار شدن با ارز دیجیتال امکان پذیر است یا نه؟ بپرسین، باید بگیم که تو دنیای ارزهای دیجیتال همه چیز ممکنه. خوشبختانه این بازار مالی بستری رو برای انتقال ثروت از افراد عجول، کم تجربه و ناآگاه به افراد آموزش دیده و صبور فراهم کرده است. به همین دلیل اگه صبر، دانش و اطلاعات کافی رو در مورد سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال دارین، باید عنوان کنیم که پولداری با ارز دیجیتال برای شما ممکنه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آیا پولدار شدن با ارز دیجیتال امکان پذیر است؟ (معرفی 10 تا از ثروتمندان ارز دیجیتال)

در مورد آیا پولدار شدن با ارز دیجیتال امکان پذیر است؟ (معرفی 10 تا از ثروتمندان ارز دیجیتال) نظر دهید
سوال امنیتی :3+90 = ?