معرفی 5 استراتژی مدیریت ریسک در ارزهای دیجیتال

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "معرفی 5 استراتژی مدیریت ریسک در ارزهای دیجیتال"


  • 14:02 1403-02-16
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

5 استراتژی مدیریت ریسک در بازار ارزهای دیجیتال؛ دوست دارین با این روش ها آشنا بشین؟ اصلا می دونین مدیریت ریسک به چه معنی هست؟ به نظر شما چرا استراتژی مدیریت ریسک در ارزهای دیجیتال مهم هست؟ مدیریت ریسک در بازار کریپتوکارنسی ها چه مزایایی به همراه داره؟ آیا می دونین با استفاده از این استراتژی، ریسک معاملات خودتون رو کاهش داده و با تمرکز بیشتری تریدهای خودتون رو انجام بدین؟

به حداقل رسوندن ریسک برای خیلی از سرمایه گذاران و معامله گران اولویت داره. حتی اگه تحمل ریسک شما بالا باشه، باز هم به نوعی ریسک سرمایه گذاری خودتون رو در مقابل بازده اون می سنجین. با این حال، مدیریت ریسک نسبت به انتخاب شیوه های معاملاتی یا حجم سرمایه گذاری ها و.... خیلی مهم تر و کم ریسک تر هست. بنابراین، باید از استراتژی مدیریت ریسک در بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مباحث آموزش ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد مدیریت ریسک در بازار کریپتو به شما ارائه کنیم و به بررسی بهترین روش های مدیریت ریسک در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این روش ها آشنایی داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن

مدیریت ریسک چیست؟

مدیریت ریسک چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم استراتژی مدیریت ریسک رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که استراتژی مدیریت ریسک چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که مدیریت ریسک شامل پیش بینی و شناسایی ریسک های مالی مربوط به سرمایه گذاری های شما میشه که به منظور کاهش اون ها به کار میرن. سپس سرمایه گذاران با استفاده از استراتژی های مدیریت ریسک میزان ریسک پذیری پرتفوی خودشون رو مدیریت می کنند. اولین قدم مهم ارزیابی میزان ریسک پذیری شما و ایجاد استراتژی ها و برنامه های شما حول اون هاست.

جالب اینجاست که بدونین مدیریت ریسک بخش مهمی از سرمایه گذاران عاقلانه هست. در حقیقت، استراتژی های مدیریت ریسک می تونن ریسک کلی سبد سرمایه گذاری شما رو به روش های مختلفی کاهش بدن. یه مثال از یه استراتژی کمتر پیچیده، به عنوان مثال تنوع بخشیدن به گزینه های سرمایه گذاری یا اجرای دستورات توقف ضرر و دریافت سود در زمان مناسب هست. بدیهی هست که سرمایه گذاران و معامله گران به دنبال حداقل رسوندن ریسک هستن. اگرچه اون ها خیلی خطرناک هستن. یادتون نره که مدیریت ریسک معیار مهم تری نسبت به انتخاب معاملات و یا سرمایه گذاری های کم ریسک هست.

چرا مدیریت ریسک در بازار ارزهای دیجیتال مهم است؟

چرا مدیریت ریسک در بازار ارزهای دیجیتال مهم است؟

ذات بازارهای سرمایه به ویژه بازار ارزهای دیجیتال توام با ریسک هست. تقریبا هیچ سرمایه گذاری مطمئن و بدون ریسکی رو نمیشه پیدا کرد، ولی همه تلاش معامله گران و تریدرها برای کاهش خطرات بالقوه ای هست که دارایی هاشون رو تهدید می کنه. انتخاب گزینه های مطمئن تر برای سرمایه گذاری، یکی از راهکارهای مدیریت سرمایه در بازار کریپتوکارنسی هاست. لازمه این انتخاب، آگاهی و شناخت مناسب از ظرفیت بازار ارزهای دیجیتال هست. افراد برای ضرر کردن سرمایه گذاری نمی کنند. بنابراین، باید به خوبی به راه های حفاظت از سرمایه آشنا باشن. به همین دلیل، یادگیری اصول مدیریت ریسک در سرمایه گذاری اهمیت زیادی داره.

باور بیشتر افراد این هست که رمزارزها به عنوان یه دسته دارایی، یکی سرمایه گذاری پرریسک برای سرمایه گذاران متوسط هست. قیمت رمزارزها عموما ثبات هستن، پروژه ها می تونن یه شبه از کار بیفتن و فناوری بلاک چین می تونه برای تازه واردان چالش برانگیز باشه. با پیشرفت سریع رمزارزها، استفاده از شیوه ها و استراتژی های صحیح مدیریت ریسک برای کاهش خطرات احتمالی مرتبط با ارزهای دیجیتال ضروری هست. این یه قدم اصلی برای تبدیل شدن به یه معامله گر موفق و مسئولیت پذیر هست.

5 استراتژی مدیریت ریسک در ارزهای دیجیتال

5 استراتژی مدیریت ریسک در ارزهای دیجیتال

مدیریت ریسک شاه کلید موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال هست. به همین دلیل معامله گران حرفه ای بازار به سرمایه گذاران توصیه می کنند تا دانش خودشون رو درباره استراتژی های مدیریت ریسک و مدیریت دارایی ها افزایش بدن. به این ترتیب، سرمایه گذاران و معامله گران در پی به حداقل رسوندن ریسک سرمایه گذاری های خودشون هستن. شما هم می تونین با استفاده از استراتژی های مختلف ریسک سرمایه گذاری خودتون رو کاهش بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی 5 استراتژی مدیریت ریسک در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم.

  1. استراتژی اول: قانون 1 درصد

یکی از بهترین استراتژی های مدیریت ریسک در بازار ارزهای دیجیتال، استفاده از قانون طلایی 1 درصد هست. بر اساس این استراتژی، سرمایه گذار در یه معامله یا سرمایه گذاری روی بیش از 1 درصد از کل سرمایه خودش ریسک نمی کنه. اگه 1000 دلار برای سرمایه گذاری دارین و می خواهین به قانون 1 درصد پایبند باشین، چند راه برای انجام این کار وجود داره. یکی خرید 1000 دلار بیت کوین و تعیین یه حد ضرر روی 9900 دلار هست. در این روش ضرر خودتون رو باید به 1 درصد از کل سرمایه خودتون کاهش بدین.

  1. استراتژی دوم: آماده بودن برای خروج

یکی دیگه از بهترین استراتژی های مدیریت ریسک در بازار ارزهای دیجیتال این هست که برای خروج آماده باشین. با پایبندی به برنامه، می تونین در یه نقطه از قبل مشخص شده سیو سود انجام بدین تا حد ضرر خودتون رو فعال کنین. اکثرا به راحتی میشه در زمان کسب سود به راه خود ادامه داد یا حتی زمانی که قیمت ها در حال ریزش هست، بیش از حد به یه ارز دیجیتال ایمان داشت. گرفتار شدن در هایپ، تعصب گرایی یا یه جامعه تجاری هم می تونه تصمیم گیری شما رو دچار مشکل کنه.

  1. استراتژی سوم: تعیین حد ضرر و حد سود

تعیین حد ضرر و حد سود هم یکی دیگه از استراتژی های مدیریت ریسک در بازار کریپتوکارنسی هاست. حد ضرر قیمت از قبل مشخص شده ای رو برای دارایی مشخص می کنه که معامله در اون نقطه بسته میشه. بهتره این محدودیت ها رو از قبل مشخص کنین تا اینکه مجبور بشین در لحظه تصمیم بگیرین. در حالی که ممکنه عجیب باشه که سفارش های حد سود رو به عنوان بخشی از مدیریت ریسک در نظر بگیرین، نباید یادتون بره که هرچقدر مدت بیشتری برای کسب سود منتظر بمونین، ریسک بیشتری میشه که بازار دوباره سقوط کنه.

بیشتر بخوانید: حد سود و حد ضرر چیست و چرا باید رعایت کنیم؟

  1. استراتژی چهارم: تنوع در سبد سرمایه گذاری

5 استراتژی مدیریت ریسک در ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از بهترین استراتژی های مدیریت ریسک در بازار ارزهای دیجیتال، تنوع در سبد سرمایه گذاری یا پرتفوی هست. یه پرتفوی متنوع روی هیچ دارایی یا طبقه دارایی خیلی زیاد سرمایه گذاری نمی کنه و خطر ضرر سنگین از یه دارایی یا طبقه دارایی خاص رو به حداقل می رسونه. به عنوان مثال، شما ممکنه انواع مختلفی از کوین ها و توکن ها رو در اختیار داشته باشین و همچنین نقدینگی و وام ارائه بدین. همچنین هج کردن یا پوشش ریسک هم استراتژی خوبی برای محافظت از سود یا به حداقل رسوندن ضرر با خرید دارایی دیگه هست.

مقاله پیشنهادی: آموزش ساخت بهترین پرتفوی ارز دیجیتال

  1. استراتژی پنجم: تحقیق کردن یا DYOR

DYOR هم یکی دیگه از بهترین استراتژی های مدیریت ریسک در بازار کریپتوکارنسی هست. در عصر اینترنت، انجام تحقیقات شخصی آسون تر از همیشه هست. قبل از سرمایه گذاری در یه توکن، سکه، پروژه یا دارایی دیگه باید توجه لازم رو داشت. مهم این هست که اطلاعات ضروری در مورد یه پروژه رو بررسی کنین. مثل وایت پیپر، توکنومیک، نقشه راه، جامعه و سایر فاکتورها. با این حال، اطلاعات نادرست به سرعت پخش میشه و هر کسی می تونه نظرات خودش رو به صورت آنلاین به عنوان واقعیت ارائه کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله معرفی 5 استراتژی مدیریت ریسک در ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد مدیریت ریسک در بازار کریپتو به شما ارائه کنیم و به بررسی بهترین روش های مدیریت ریسک در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این روش ها آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، مدیریت ریسک شامل پیش بینی و شناسایی ریسک های مالی مربوط به سرمایه گذاری های شما میشه که به منظور کاهش اون ها به کار میرن. برای اینکه بتونین معاملات پرسود و با کمترین ضرری رو انجام بدین، باید به استراتژی های مدیریت ریسک آشنا باشین و بتونین میزان ریسک سرمایه گذاری خودتون رو کاهش داده و با تمرکز بیشتری معاملات خودتون رو انجام بدین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معرفی 5 استراتژی مدیریت ریسک در ارزهای دیجیتال

در مورد معرفی 5 استراتژی مدیریت ریسک در ارزهای دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :1+66 = ?