آموزش استیک ارز دیجیتال در صرافی کوینکس و کسب درآمد از Staking

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "آموزش استیک ارز دیجیتال در صرافی کوینکس و کسب درآمد از Staking"


  • 06:02 1403-02-12
  • زمان مطالعه: 10 دقیقه

آموزش استیک ارز دیجیتال در صرافی کوینکس و نحوه کسب درآمد از Staking،موضوعی است که قراره در این مقاله مورد بررسی قرار بدیم. اگه نمیدونیم که استیک ارز دیجیتال چیست؟ نگران نباشین چون در این مقاله به شکل قدم به قدم و از پایه در مورد فرآیند استیک (STAKE) صحبت کردیم تا افرادی که کمترین اطلاعات رو در این زمینه دارن هم بتونن با این روش کسب درامد از ارز دیجیتال آشنا بشن. در ادامه هم به نحوه سپرده گذاری در کوینکس پرداختیم تا بتونین با استفاده از این روش به درآمد مناسبی برسید.
همونطور که قبلا در مقاله های تخصصی تر گفتیم، استیکینگ ارز دیجیتال یکی از انواع راه های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است که با توجه به هزینه پایین و راحتی اون، محبوبیت زیادی رو بین سرمایه گذاران بدست آورده. با توجه به امکاناتی که کوینکس (CoinEX) به ایرانی ها ارائه میده میتونیم از اون به عنوان بهترین صرافی برای استیکینگ ارز دیجیتال ایرانی ها یاد کنیم. در ادامه با ما همراه باشین تا به طور کامل آموزش استیک ارز دیجیتال در صرافی کوینکس و کسب درآمد از Staking رو بهتون یاد بدیم. همچنین در مورد نحوه پیدا کردن بهترین ارز برای استیک گفتگو میکنیم.

 آموزش استیک ارز دیجیتال در صرافی کوینکس و کسب درآمد از Staking

Stake یا استیک ارز دیجیتال چیست؟

سهام گذاری یا استیک ارز دیجیتال به فرآیندی گفته میشه که طی اون کاربرها و سرمایه گذاران یک ارز دیجیتال به منظور تامین امنیت حداکثری برای سیستم بلاک چینی که از الگوریتم اثبات سهام (POS) استفاده میکنه، دارایی های خودشون رو تو بسترهای مشخص شده ای قفل میکنن. این بستر ها میتونن یک صرافی ارز دیجیتال و یا کیف پول های معتبر باشن. این روش در مقایسه با استخراج ارز دیجیتال و فرآیند ماینینگ بسیار کم هزینه و سریعتر می باشد.

در روش اثبات سهام دقیقا مثل استخراج ارزهای دیجیتال، هدف از مشارکت کاربرها رسیدن به یک اجماع برای تراکنش ها و حفظ امنیت شبکه است. تنها تفوتی که بین این دو روش وجود داره، اینه که در ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال از شبکه های کامپیوتری و قدرت پردازشی دستگاه های ماینر استفاده میشه؛ در حالی که در روش اثبات کار، دارایی افراد امنیت شبکه رو تامین میکنه.

احتمال اینکه فردی بتونه در این الگوریتم اثبات دستکاری ایجاد کنه و امنیت شبکه رو به خطر بندازه، بسیار پایینه. دلیل این موضوع هم اینه که اگه فرد خرابکاری قصد دستکاری شبکه رو داشته باشه، باید بخش زیادی از ارزهای دیجیتال اون بازار رو خریداری کنه. انجام این کار با توجه به قیمت ارز دیجیتال و تعداد ارزهای صرافی ها، میتونه سخت و حتی غیر ممکن باشه و به این ترتیب احتمال خرابکاری در این نوع شبکه ها به حداقل میرسه.

همچنین در فرآیند استیکینگ ارز دیجیتال یا سهام گذاری، امتیاز اعتبار سنجی به تعداد ارزهای قفل شده در کیف پول هر فرد بستگی داره. بعد از این که اعتبار سنجی یک بلاک و تایید تراکنش های اون با موفقیت انجام شد، بلاک جدیدی به زنجیره بلاکچین افزوده میشه و پاداش مربوط به اون بین سهام گذار ها تقسیم میشه.

مقاله پیشنهادی: 5 روش کسب درآمد از ارز های دیجیتال

در ادامه بیشتر در مورد سپرده گذاری در کوینکس و استفاده از ارزهای مختلف برای اینکار صحبت میکنیم. همچنین نحوه استیک تتر و بهترین ارز برای استیک رو در این پلتفرم بهتون توضیح میدیم.

آموزش استیک ارز دیجیتال در صرافی کوینکس و کسب درآمد از Staking

مقایسه الگوریتم اثبات سهام (POS) و اثبات کار (POW)

•    در روش اثبات سهام نیازی به قدرت پردازشی بالا و دستگاه های قدرت مند برای استخراج نیست. اما برای استخراج یک ارز دیجیتال حتما باید از مزرعه و یا ریگ استخراج استفاده کنین تا بتونین قدرت محاسباتی لازم رو تامین کنین.
•    سرمایه اولیه لازم برای شرکت در فرآیند اثبات سهام، صرف خرید ارز دیجیتال میشه. این سرمایه میتونه با توجه به نوع ارزی که برای این کار انتخاب کردین متغییر باشه. همچنین سرمایه ی اولیه مورد نیاز برای استخراج ارز دیجیتال صرف خرید ماینر و تامین محل مناسبی برای نصب دستگاه ها و برق مصرفی میشه. جالبه بدونین که هزینه مورد نیاز برای شروع استیک ارز دیجیتال بسیار کمتر از استخراج یا ماینینگ است.
•    یکی دیگه از تفاوت های بسیار مهمی که بین استیکینگ ارز دیجیتال و ماینینگ وجود داره، مصرف انرژی در هر کدوم از این روش هاست. میزان مصرف انرژی در روش اثبات سهام بسیار کمتر هستش که این موضوع علاوه بر کاهش هزینه ها، برای مسائل زیست محیطی هم اهمیت داره.

بررسی مزایا و معایب استیک ارز دیجیتال

استیک ارز دیجیتال هم مثل سایر حوزه های ارز دیجیتال مزیت و معایبی رو داره که در ادامه در مورد هر کدوم از اون ها به طور مختصر صحبت میکنیم. امیدواریم که آشنایی با مزایا و معایب استیک ارز دیجیتال بتونه بهتون برای تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری در این حوزه، کمک کنه.

مزایای استیک ارز دیجیتال

•    روشی ساده و ارزان برای کسب سود از دارایی های دیجیتالی راکد در کیف پول و صرافی ها
•    عدم نیاز به دستگاه های ماینر پرهزینه و گران قیمت
•    افزایش امنیت، کارایی، سرعت و مقیاس پذیری شبکه های بلاک چینی
•    سازگایر بیشتر با محیط زیست در مقایسه یا روش های قدیمی تامین امنیت و تایید تراکنش های بلاک چین

معایب استیک ارز دیجیتال

•    نوسانات قیمت ارز دیجیتال میتونه باعث کاهش ارزش دارایی ها بشه؛ که افت سنیگین ارزش رمز ارزهای استیک شده میتونه سود حاصل از این سپرده گذاری رو به ضرر تبدیل کنه.
•    قفل شدن دارایی ها برای مدت زمان های طولانی که امکان فروش و یا استفاده از اون ها در این مدت زمان برای کاربر فراهم نیست.
•    پروژه های کلاهبرداری و پانزی بسیار زیادی که در این حوزه وجود دارن که سرمایه گذاری در اون ها به قیمت از دست دادن تمام دارایی هاتون خواهد بود.

معایب استیک ارز دیجیتال 

چرا از کوینکس برای استیکینگ ارزهای دیجیتال خود استفاده کنیم؟

صرافی کوینکس یکی از معدود پلتفرم های معاملاتی در حوزه ارزهای دیجیتال هستش که همچنان با ایرانی ها همکاری داره و بدون مشکلی به اون ها خدمات میده. به همین دلیل هم بیشتر کاربرها و معامله گر های ایرانی ترجیح میدن از این پلتفرم برای معاملات ارز دیجیتال خودشون استفاده کنن.

البته این صرافی در مقایسه با پلتفرم های برتری مثل بایننس جایگاه بسیار پایین تری رو داره. اما با توجه به گزینه های بسیار محدودی که ایرانی ها در اختیار دارن، متیونیم این صرافی رو پلتفرم مناسبی بدونیم.

اما دلیل اصلی اینکه ما پیشنهاد میدیم از این صرافی برای استیک ارزهای دیجیتال خودتون استفاده کنین اینه که Staking پروسه زمان بری رو داره و شما بعد از قفل کردن دارایی هاتون باید تا سررسید مشخص شده برای دریافت سود صبر کنین. درصورتی که قبل از تاریخ مشخص شده، رمز ارزهای خودتون رو از حالت استیک در بیارین، هیچ سودی به شما تعلق نمیگیره. به همین دلیل باید از بستری قابل اعتماد بهره ببرین.

تخمین زده شده که بیش از %60 کل کاربرهای صرافی کوینکس رو ایرانیها تشکیل دادن؛ جدا از این که این آمار چقدر میتونه درست یا غلط باشه، تعداد کاربرهای ایرانی این سایت قابل توجه هستن. به همین دلیل امکان این که کوینکس با تغییر سیاست های خودش، یک شبه کاربرهای ایرانی رو تحریم کنه، بسیار پایینه. احتمالا این صرافی همچنان به ایرانی ها خدمات بده و مشکلات ناشی از تحریم ها به حداقل میرسه.

از طرفی این سایت با استفاده از بخش های مختلف خودش از جمله قابلیت AMM در کوینکس، روش های کسب درآمدی مختلفی رو به کاربر های خودش ارائه کرده که استفاده از هر کدوم از اونها مزایای زیادی دارن. در ادامه با ما همراه باشین تا بیشتر در مورد آموزش استیک ارز دیجیتال در صرافی کوینکس و کسب درآمد از Staking در این صرافی صحبت کنیم.

آموزش استیک یا سپرده گذاری در کوینکس

آموزش استیک یا سپرده گذاری در کوینکس 

صرافی کوینکس از تاریخ 20 مارچ سال 2021 نحوه فعالیت شبکه بلاکچینی خودش رو از اثبات کار (POW) به اثبات سهام(POS)  تغییر داده. همونطور که قبلاً هم اشاره کردیم، این پلتفرم رو میتونیم به عنوان بهترین صرافی برای استیکینگ ایرانی ها بدونیم.

روش اثبات سهام این صرافی بهتون اجازه میده که با ذخیره و قفل کردن دارایی های دیجیتالی خودتون در بخش استیک ماینینگ کوینکس، بتونین از رمز ارزهای خودتون درآمد داشته باشین. توجه کنین که این کسب درآمد به شکل کاملا اتوماتیک انجام میشه.
در ادامه برای داشتن تجربه موفق سپاسگذاری در کوینکس مراحلی که اعلام میکنیم رو به ترتیب و با دقت دنبال کنین تا مشکلی پیش نیاد.

در اولین قدم برای شروع استیکینگ ارز دیجیتال در صرافی کوینکس باید وارد این سایت بشین و یک حساب کاربری در این صرافی بسازید. توجه داشته باشین که برای ورود به این سایت حتما از لینک مستقیم اون استفاده کنین و یا آدرس سایت رو چک کنین تا

از تقلبی نبودن سایت اطمینان پیدا کنین. در مرحله بعدی از آموزش استیک ارز دیجیتال در صرافی کوینکس و کسب درآمد از Staking در این صرافی، باید وارد حساب کاربری خودتون بشین.

همونطور که در تصویر زیر هم مشخصه، در منوی بالای این صرافی گزینه های مختلفی وجود دارن که برای استیکینگ باید روی گزینه Promotion کلیک کنین. در منوی باز شده هم باید گزینه ماینینگ (Mining) رو بزنید.

 کسب درآمد از استیکینگ

در صفحه جدیدی که براتون باز میشه، میتونین انواع روش های استخراج یا ماینینگ و سهام گذاری رو مشاهده کنین. برای مشاهده پروژه هایی که امکان استیک در اون ها وجود داره، گزینه استیک ماینینگ (Stake Mining) رو انتخاب کنین. با زدن این گزینه پروژه های مختلفی که میتونین با خرید توکن های اونها از مزیت استیک و پاداش در شبکه اون ها استفاده کنین، براتون مشخص شدن. 

همچنین تو این بخش میتونین با کلیک بر روی هر کدوم از این پروژه ها اطلاعات تکمیلی تری از جمله تاریخ شروع استیک، حداقل سرمایه مورد نیاز برای استیک ارز دیجیتال، توضیحاتی در مورد پروژه و. . . رو مشاهده کنین. همچنین در این بخش گزینه های مختلفی برای نمایش پروژه ها وجود داره که در ادامه کاربرد هر کدوم از اون ها رو بهتون توضیح میدیم:

•    گزینه  All: نمایش تمامی پروژه های استیکینگ
•    گزینه  In Progress: نمایش پروژه هایی که در حال حاضر اجرا میشن.
•    گزینه  Coming Soon: نمایش پروژه هایی که قراره به رودی به این بخش اضافه بشن و در حال حاضر قابلیت استیک اون ها وجود نداره.
•    گزینه  Finished: نمایش پروژه های که مهلت مشارکت تو اون ها به پایان رسیده و دیگه امکان استیک در اون ها فراهم نیست.

 کسب درآمد از استیکینگ ارزهای دیجیتال

گاهی اوقات ممکنه که تو این بخش نتونین ارز دیجیتال مناسبی رو برای استیک کردن پیدا کنین. همچنین ممکنه که زمان شرکت در استیکینگ پروژه ای که می خواستیم تموم شده باشه و دیگه امکان شرکت در اون براتون فراهم نشه. در چنین شرایطی میتونین با مراجعه به بخش Financial Account یا حساب مالی، سایر رمز ارزهایی که تو این صرافی امکان استیک اون ها وجود داره رو پیدا کنین و از اون های برای سپرده گذاری در کوینکس استفاده کنین. 

توجه داشته باشین که این نوع از استیک ارز دیجیتال در بازه های زمانی بلند مدت تر انجام میشن و به همین دلیل باید ریسک های این نوع استیک رو بررسی کنین. برای دسترسی به این بخش کافیه که از قسمت دارایی ها یا Assets که بالای صفحه قرار داره، وارد بخش مالی یا Financial حساب کاربری خودتون بشین.

در این بخش سایر ارزهای دیجیتال با قابلیت استیک بهتون نمایش داده میشه که سررسید پرداخت سودهای اونها یک ساله است. یعنی با قفل کردن دارایی هاتون تو این بخش باید یکسال منتظر بمونین تا سودتون به شما پرداخت بشه.

آموزش استیک یا سپرده گذاری در کوینکس 

نکته مهمی که لازم میدونیم در مقاله آموزش استیک ارز دیجیتال در صرافی کوینکس و کسب درآمد از Staking در این صرافی، بهتون تذکر بدیم اینه که، قبل از هر گونه اقدام برای سرمایه گذاری در این بخش حتما به این نکته توجه داشته باشین که از ارزهای دیجیتال پشتوانه دار برای اینکار استفاده کنین. چرا که قراره به مدت یک سال دارایی شما در این پلتفرم قفل بشه و امکان فروختن ارزهای دیجیتالتون وجود نداره.

ما در این آموزش از رمز ارز دات (DOT) استفاده کردیم ولی قابلیت استیک تتر (USDT)، کاردانو (ADA)، بیت کوین (BTC) و سایر ارزهای معتبر دیگه در این صرافی وجود داره. البته لازم به ذکره که اگه فردی برای مثال به دنیال آموزش نحوه استیک کاردانو در کوینکس هستش، میتونه از همین روش برای سهام گذاری در کوینکس استفاده کنه، چرا که مراجل طی شده مشابه هم هستن.

همونطور که در تصویر بالا مشخص هسش، در کنار هر دارایی گزینه ای به نام انتقال دارایی یا Asset Transfer وجود داره. با استفاده از این گزینه میتونین هر میزان داریی رو که خواستین به کیف پول مالی (Financial) خودتون انتقال بدین. برای مثال ما در این بخش مقداری ارز دیجیتال دات از کیف پول اسپات (Spot) خودمون به ولت مالی (Financial) انتقال دادیم. توجه داشته باشین که قبل از استیک کردن، مقداری از ارز دیجیتالی که قصد سهام گذاری اون رو دارین، خریداری کرده باشین.

برای مثلا اگه قصد استیک تتر رو دارین، باید در کیف پول اسپات خودتون به میزان کافی ارز Tether داشته باشید.

 کسب درآمد از استیکینگ ارزهای دیجیتال

بعد از این که انتقال ارز رو به درستی و با موفقیت انجام دادین، مقدار ارزی که در ولت دیجیتالی مالی یا Financial صرافی نگهداری میکنین، بهتون نمایش داده میشه. همونطور که در تصویر بالا هم مشخص بود ما در حال حاضر حدوداً 0.84 واحد ارز دات رو در کیف پول خودمون داریم که معادل با 19.25 دلار است. به این ترتیب توکن های DOT ما در صرافی برای فرآیند استیکینگ قفل شدن.

در قسمت بالای این کیف پول همواره میتونین معادل دلاری دارایی های خودتون رو مشاهده کنین. همچنین با کلیک کردن روی گزینه Activate Analysis گزارش کامل و جامعی رو در مورد روند استیک ارزهای دیجیتال خودتون بدست بیارین. 

 کسب درآمد از استیکینگ ارزهای دیجیتال

تصویر زیر نمونه ای از گزارشی هستش که به کاربر ها در مورد وضعیت سود های کسب شده از سپرده گذاری در کوینکس داده میشه. در این گزارش میتونین لیستی از ارزهای دیجیتالی که در این پلتفرم استیک کردین و میزان درآمد حاصل از هر کدوم از اون ها رو به طور کامل و با جزئیات کامل مشاهده کنین. همچنین مجموع درآمد شما از این نوع سرمایه گذاری هم به شکل لحظه به لحظه بهتون گزارش داده میشه.

کسب درآمد از استیکینگ ارزهای دیجیتال

جمع بندی و نتیجه

استیک ارزهای دیجیتال میتونه جایگزین مناسب تری در مقایسه با روش استخراج رمز ارزها باشه. این نوع از الگوریتم اجماع هم علاوه بر تایید تراکنش ها بر روی شبکه بلاکچین، امنیت شبکه رو تامین میکنه و به کاربرها اجازه میده که تاثیر مستقیمی رو در مدیریت شبکه های بلاکچین داشته باشن. تو این مقاله به شکل مختص و مفید سعی کردیم که به آموزش استیک ارز دیجیتال در صرافی کوینکس و کسب درآمد از Staking در این صرافی بپردازیم و شما رو با نحوه انجام Stake ارز دیجیتال در این پلتفرم محبوب، آشنا کنیم.

اطلاعاتی رو در مورد فرآیند استیکینگ و مزایا و معایب استیک ارز دیجیتال به شما ارائه دادیم و این روش رو با استخراج ارز دیجیتال مقایسه کردیم. امیدواریم که این مقاله برای آشنایی شما با استیک ارزهای دیجیتال و بهره مندی از سود هایی که در این حوزه وجود داره، مثمر ثمر واقع شده باشه. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استیک ارزهای دیجیتال میتونین به سایر مطالبی که در سایت ارزسنج قرار دادیم، مراجعه کنید.

توجه داشته باشین که در این مطلب تنها به آموزش استیک دات پرداختیم ولی در صورتی که شما قصد داشته باشین سایر رمز ارزها رو در این سایت استیک کنین، میتونین از همان روشی که توضیح دادیم برای این کار استفاده کنین. برای مثال در صورتی که شما به دنبال یادگیری نحوه استیک کاردانو در کوینکس هستین، باید به جای انتخاب ارز DOT برای سهام گذاری، رمز ارز ADA رو انتخاب کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آموزش استیک ارز دیجیتال در صرافی کوینکس و کسب درآمد از Staking

  1. arzsanj (1401/05/27)

    استفاده از استیک ارز دیجیتال توی بازار نزولی بهتره یا صعودی؟

در مورد آموزش استیک ارز دیجیتال در صرافی کوینکس و کسب درآمد از Staking نظر دهید
سوال امنیتی :9+65 = ?