سرمایه گذاری روی NFT بهتر است یا خرید ارزهای دیجیتال؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "سرمایه گذاری روی NFT بهتر است یا خرید ارزهای دیجیتال؟"


  • 03:01 1403-01-10
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

در مقاله سرمایه گذاری روی NFT بهتر است یا خرید ارزهای دیجیتال؟ اطلاعاتی در مورد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری روی NFT ها برای شما ارائه میدیم و به بررسی مزایای سرمایه گذاری در NFT ها و مزایای خرید ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار میدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

بهتره بدونین امروزه افراد زیادی به دنبال روش های سرمایه گذاری پر سود هستن و با وجود روش های سرمایه گذاری زیاد، پیدا کردن بهترین روش سرمایه گذاری کار سختی شده. از جمله از این روش ها می تونیم به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری روی NFT ها اشاره کنیم.

جالب اینجاست که بدونین امروزه یکی از بهترین روش های جلوگیری از کاهش ارزش پول و دوری از تورم، سرمایه گذاری در بازارهای مالی هست. بنابراین، شما نیز می تونین وارد یکی از بازارهای مالی شده و با خرید و فروش دارایی های مالی سود زیادی به دست بیارین.

البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با انواع مفاهیم و اصطلاحات رایج بازار اشنایی داشته باشین. بازار ارزهای دیجیتال و بازار توکن های غیر مثلی یکی از انواع بازارهای مالی و روش های سرمایه گذاری پرسود هستن که هر کدوم از اون ها مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن و باید بررسی ها و تحقیقات لازم رو انجام بدین تا بتونین بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری بگیرین.

مقاله پیشنهادی: NFT چیست؟

شاید در سر دو راهی سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در NFT قرار بگیرین و ندونین که در کدوم بازار سرمایه گذاری انجام بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله سرمایه گذاری روی NFT بهتر است یا خرید ارزهای دیجیتال؟ اطلاعاتی در مورد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری روی NFT ها برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای خرید ارزهای دیجیتال و مزایای سرمایه گذاری در NFT ها رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چگونه است؟

سرمایه گذاری روی ان اف تی بهتر است یا خرید ارز دیجیتال

ممکنه اسم ارزهای دیجیتال رو به صورت گذرا شنیدین و یا سرمایه گذاری باشین که دوست داره تا بخشی از پول خودش رو روی یکی از ارزهای دیجیتال به امید سوددهی بالا سرمایه گذاری کنین. در هر صورت دنیای ارزهای دیجیتال وسیع و متنوع هست و همین موضوع نیز عرصه قابل توجهی رو برای استراتژی های عالی درآمد ارائه میده، ولی به طور همزمان مشکلات خطرناک زیادی برای سرمایه گذاران مشتاق برای حرکت وجود داره.

همچنین شما نیز می تونین وارد بازار ارزهای دیجیتال شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود به دست بیارین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با انواع مفاهیم و اصطلاحات رایج بازار اشنایی داشته باشین تا مشکلی برای شما پیش نیاد و به راحتی معامله های خودتون رو انجام بدین.

قبل از سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال ضروری هست که زمان و توجه لازم رو برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اونچه که شامل مزایا و خطرات اون میشه اختصاص بدین. بدون داشتن این دانش بسیاری از موانع ممکنه باعث از دست رفتن مبالغ قابل توجهی از پول شما بشن.

برعکس، زمانی که از نحوه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آگاهی پیدا کردین و در مورد انواع مختلف ارز دیجیتال و کاربرد اون ها و چیزی که ارائه میدن بیشتر آگاه شدین، در موقعیت بسیار بهترین قرار می گیرین که بهترین استراتژی سرمایه گذاری رو برای خودتون تعیین می کنین. به همین دلیل، توصیه میشه تا قبل از وارد شدن به بازارهای مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال، سطح دانش خودتون رو بالا ببرین.

جالب اینجاست که بدونین سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تونه یه پیشنهاد عالی برای روش سودآوری بلند مدت محسوب بشه. با این حال واضح هست که دونستن جزئیات و داشتن اطلاعات و آگاهی از بازار برای هر کسی که مشتاق تبدیل شدن به یه سرمایه گذار موفق هست، ضروری محسوب میشه. در آخر نیز گام های زیادی وجود دارن که باید اون ها رو بردارین تا مطمئن بشین که سرمایه گذاری شما سودده میشه.

مزایای خرید ارزهای دیجیتال چیست؟

سرمایه گذاری روی ان اف تی بهتر است یا خرید ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، هر کدوم از روش های سرمایه گذاری در بازارهای مالی مزایای زیادی به همراه دارن. بازار ارزهای دیجیتال نیز مزایای زیادی به همراه داره که شما با خرید ارزهای دیجیتال می تونین از این مزایا برخوردار بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله سرمایه گذاری روی NFT بهتر است یا خرید ارزهای دیجیتال؟ به بررسی مزایای خرید ارزهای دیجیتال بپردازیم تا اطلاعات زیادی در این زمینه داشته باشین.

•    تنوع

یکی از مزایای خرید ارزهای دیجیتال که باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گذاران و افراد زیادی قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره این هست که تنوع در بازار زیاد هست. بهتره بدونین بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست و شامل رمز ارزهای زیادی هست و شما می تونین در سبد سرمایه گذاری خودتون تنوع به وجود بیارین و شانس خودتون رو برای کسب سود افزایش بدین.

•    بازدهی بالا

یکی از مزایای خرید ارزهای دیجیتال بازدهی بالای سرمایه گذاری در رمز ارزهاست. جالب اینجاست که بدونین ارزهای دیجیتال با افزایش پذیرش، بازدهی بسیار زیادی داشتن و خیلی از افراد این تصور رو دارن که بازدهی ارزهای دیجیتال بیشتر از سایر دارایی های بازارهای مالی هست.

•    کاربرد ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از مزایای خرید ارزهای دیجیتال، امکانات و کاربردهای اضافی رمز ارزهاست. به این ترتیب، شما می تونین با خرید ارز دیجیتال بیت کوین، علاوه بر کسب سود از سرمایه گذاری با افزایش قیمت، از سایر امکانات و کاربردهای بیت کوین نیز استفاده کنین و بهره ببرین.

مقاله پیشنهادی: گران ترین NFT های به فروش رفته تاکنون

سرمایه گذاری روی NFT ها چگونه است؟

 سرمایه گذاری روی NFT بهتر است یا خرید ارزهای دیجیتال؟

توکن های غیر مثلی یا NFT جدیدترین حوزه در دارایی های رمزنگاری شده و دیجیتال هستن و شاید مهم ترین نشونه اون مطرح شدن هنر دیجیتال در بلاک چین هست که اکنون در صدر بسیاری از اخبار هست. به همین دلیل نیاز هست کمی درباره این حوزه به شما توضیح بدیم. NFT شاید کمی واژه گیج کننده و پیچیده ای باشه.

غیر قابل تعویض بودن به این معنی هست که این رمز ارز منحصر به فرد متعلق به یه نفر هست و نمیشه اون رو با چیز دیگه ای جایگزین کرد. به این ترتیب، اگه شما این توکن رو با کسی معامله کنین، اون وقت دیگه کسی نمی تونه عین همون اثر رو معامله کنه. در حالی که ارزهای دیجیتال معروف مثل بیت کوین و اتریوم قابلیت تعویض پذیری دارن و شما می تونین اون ها رو با هم معاوضه کنین.

شاید این خبر به گوش شما هم رسیده باشه که جک دورسی بنیانگذار برنامه توییتر اخیرا اولین توییت خودش رو به قیمت 2.9 میلیون دلار فروخت. شاید از خودتون پرسیده باشین که چرا فردی حاضر برای دیدن توییتی که رایگان هست، چنین مبلغی رو پرداخت کنه.

همچنین روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در NFT وجود داره که حتی بدون درگیر شدن با سازوکار NFT ها نیز می تونین از اون ها برای کسب سود استفاده کنین. علاوه بر این، برخی از توکن های غیر مثلی از آپشن های منحصر به فرد و به خصوصی به مالک خود ارائه میدن. صرف نظر از هر روشی که برای سرمایه گذاری در NFT انتخاب می کنین، نکته دیگه ای نیز وجود داره که باید مورد توجه قرار بگیره. شما باید پلتفرم یا برنامه ای که تراکنش های NFT روی اون اجرا میشن رو هم در تحقیقات خودتون در نظر بگیرین.

مشکلی که در NFT ها وجود داره این هست که همانند سایر توکن ها عمومی نیستن و شما فقط می تونین اون ها رو خریداری کرده و یا بفروشین. همچنین به طور کلی NFT ها می تونن یه سرمایه گذاری پر خطر باشن. ویلیام انتریکن یه نویسنده فعال در این حوزه گفته بازارهایی که NFT ها رو ایجاد و انتقال میدن، نسبتا جدید بوده و هیچ تضمینی وجود نداره که در 20 تا 50 سال دیگه چنین بازاری اصلا وجود داشته باشه.

مزایای سرمایه گذاری در NFT ها چیست؟

 سرمایه گذاری روی NFT بهتر است یا خرید ارزهای دیجیتال؟

سرمایه گذاری روی NFT ها نیز همانند بازار ارزهای دیجیتال مزایای زیادی به همراه داره که باعث میشه تا به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی تبدیل بشه. به عبارت دیگه، سرمایه گذاران دلایل مختلفی برای خرید دارایی های NFT دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله سرمایه گذاری روی NFT بهتر است یا خرید ارزهای دیجیتال؟ مزایای سرمایه گذاری در NFT ها رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

•    سرمایه گذاری راحت

یکی از مزایای سرمایه گذاری در NFT ها که باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از سرمایه گذاران و کاربران فعال بازارهای مالی قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره این هست که بازار توکن های NFT رابط کاربری ساده ای داره و شما می تونین به راحتی وارد بازار توکن های غیر مثلی شده و اقدام به سرمایه گذاری کنین. همچنین هر کسی می تونه به راحتی در NFT ها سرمایه گذاری بکنه.

•    تضمین مالکیت NFT

یکی دیگه از مزایای سرمایه گذاری در NFT ها باعث میشه تا خیلی از افراد اقدام به خرید توکن های غیر مثلی کنند این هست که مالکیت NFT ها توسط یه بلاک چین تضمین میشه. استفاده از فناوری بلاک چین برای ارائه مالکیت دیجیتالی می تونه مالکیت سرمایه گذار بر دارایی رو ایمن تر و شفاف تر کنه.

•    فرصت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بلاک چین

یکی دیگه از مزایای سرمایه گذاری در NFT ها این هست که سرمایه گذاران این امکان رو دارن تا با تخصیص مبلغ اندکی به دارایی های توکن شده NFT اطلاعات بیشتری در مورد بلاک چین به دست بیارن و در عین حال برای پرتفوی سرمایه گذاری خودشون تنوع ایجاد کنند.

سرمایه گذاری روی NFT بهتر است یا خرید ارزهای دیجیتال؟

سرمایه گذاری روی NFT بهتر است یا خرید ارزهای دیجیتال؟ 

احتمالا این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که سرمایه گذاری روی NFT بهتر است یا خرید ارزهای دیجیتال؟ همونطور که گفتیم، هر کدوم از روش های سرمایه گذاری اسم برده شده مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن و شما می تونین با بررسی های لازم بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری بگیرین.

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها به وجود میاره که شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال به دست بیارین.

البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کنین. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین وضعیت ارزهای دیجیتال رو تجزیه تحلیل کرده و قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنین. به این ترتیب، هرچقدر پیش بینی ها شما درست از آب در بیاد، سود زیادی به دست میارین.

بهتره بدونین بازار توکن های NFT یا خرید و فروش توکن های غیر مثلی نیازی به تحلیل تکنیکال نداره و شما با بررسی قیمت و ارزش توکن می تونین خرید و فروش خودتون رو انجام بدین. برای مثال، شما می تونین یکی از آثار هنری خودتون رو به توکن NFT تبدیل کرده و با فروش اون سود به دست بیارین. البته باید برای سرمایه گذاری در NFT ها نیز نکات مهمی رو مورد توجه قرار بدین.

از جمله از این نقاط می تونیم به میزان عرضه NFT، میزان تقاضا برای NFT و مارکت کپ مجموعه NFT مورد نظر اشاره کنیم. به این ترتیب، شما بعد از بررسی و تحقیقات لازم می تونین بهترین NFT رو برای خرید انتخاب کنین و اون رو بخرین.

با توجه به توضیحاتی که برای شما ارائه کردیم، هر کدوم از حوزه های کریپتوکارنسی و NFT برای خودشون چارچوب و قوانینی دارن که باید این نکات رو رعایت کنین و بهترین عملکرد رو از خودتون نشون بدین. بنابراین، با رعایت و کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر کدوم از بازارهای کریپتوکارنسی و NFT می تونین بهترین تصمیم رو برای انجام معامله پرسود بگیرین.

مقاله پیشنهادی: روش های ساخت رایگان ان  اف تی NFT

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله سرمایه گذاری روی NFT بهتر است یا خرید ارزهای دیجیتال؟ اطلاعاتی در مورد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری روی NFT ها برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای سرمایه گذاری در NFT ها بپردازیم و مزایای خرید ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، هر کدوم از روش های سرمایه گذاری ارز دیجیتال و NFT برای خودشون مزایا و معایبی دارن که باید این موارد رو بررسی کنین تا بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری بگیرین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد سرمایه گذاری روی NFT بهتر است یا خرید ارزهای دیجیتال؟

  1. مهسا (1401/06/16)

    به نظر من یه سرمایه گذار موفق کسیه که تو هر دو بازار فعالیت کنه و از ترندهایی که توشون بوجود میاد، نهایت سود رو کسب کنه. ممنون که در مورد سرمایه گذاری روی NFT یا خرید ارزهای دیجیتال نوشتین. واقعا مقاله کاملی بود که به خوبی مسیر رو به معامله گرهای تازه کار نشون میده.

در مورد سرمایه گذاری روی NFT بهتر است یا خرید ارزهای دیجیتال؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+37 = ?