کف قیمت یا (All Time Low) ATL چیست؟

  • 08:02 1403-02-05
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله کف قیمت یا ATL چیست؟ اطلاعاتی در مورد کمترین قیمت یا کف قیمت(ATL) برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل سقوط قیمت ارز دیجیتال بپردازیم و اهمیت ATL در معاملات روزانه رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه از آموزش ارز دیجیتال داشته باشین. بهتره بدونین بازار ارزهای دیجیتال پر از اصطلاحاتی هست که بدون شناخت اون ها نمیشه به درک درستی از این بازار رسید. اصطلاح کف قیمت ATL که مخفف عبارت All Time Low هست، یکی از مهم ترین اصطلاحات ارز دیجیتال محسوب میشه. اگه بازار ارزهای دیجیتال رو مثل بازار سکه تصور کنیم، کف قیمت فقط یک روی سکه ها محسوب میشه؛ روی بعدی این سکه با عنوان اوج قیمت ATH که مخفف عبارت All Time High شناخته میشه.

جالب اینجاست که بدونین مفهوم ATH یکی از مراحلی هست که هر معامله گر یا سرمایه گذار دوست داره برای ارز دیجیتالی که در اختیار داره، اتفاق بیفته. مفهوم ATL نیز به عنوان یه اتفاق حساس محسوب میشه که از هر لحاظ حائز اهمیت هست. مفهوم ATL نشون میده که قیمت یه ارز دیجیتال به صورت غیر طبیعی پایین هست و باید برای نگهداری اون کاری کرد. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله کف قیمت یا ATL چیست؟ اطلاعاتی در مورد کمترین قیمت یا کف قیمت(ATL) برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل سقوط قیمت ارز دیجیتال بپردازیم و اهمیت ATL در معاملات روزانه رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

مفهوم کف قیمت یا ATL چیست؟

مفهوم کف قیمت یا ATL چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم مفهوم ATL رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما پیش اومده باشه که کف قیمت یا ATL چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ATL مخفف عبارت All Time Low به معنی کمترین قیمت تاریخی هست که برای اشاره به کمترین قیمتی که یه دارایی در طول تاریخ اون معامله شده، استفاده میشه. به عبارت دیگه، برای نشون دادن حداقل قیمت نظری یه کوین یا توکن میشه از All Time Low استفاده کرد که حداقل قیمتی هست که خریدار بالقوه باید برای خرید یه دارایی هزینه کرد.

شاید برایتان مفید باشد: بهترین استراتژی های پولساز ارز دیجیتال

حائز اهمیت هست که بدونین مفهوم کمترین قیمت(ATL) به کمترین قیمت تاریخی دارایی مالی در بازار اشاره داره. معمولا نرخ ATL دارایی های مالی در ابتدای عرضه اون ها ثبت میشه. بعضی وقت ها به دنبال ریزش های شدید بازار و اتفاقات مختلفی که برای مسیر دارایی ها اتفاق می افته، دوباره نرخ قیمت به ATL بر می گرده. نقطه کف قیمت هم می تونه در مسیر تحلیل بازار به معامله گران و تریدرهای بازار کمک کنه. همچنین مفهوم ATL یکی از اتفاقات بدی هست که معامله گران و سرمایه گذاران از اون خوششون نمیاد. چون زمانی که قیمت ارز دیجیتال به ATL خودش میرسه، معامله گر ضرر می کنه. زمانی هم که قیمت ارز دیجیتال به ATH خودش میرسه، معامله گر سود می کنه.

دلایل سقوط قیمت ارز دیجیتال چیست؟

دلایل سقوط قیمت ارز دیجیتال چیست؟

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که این نوسانات در کنار اینکه سودهای زیادی رو برای معامله گران به ارمغان میاره، باعث ضرر معامله گران و تریدرها نیز میشه. بنابراین، باید دلایل سقوط قیمت ارز دیجیتال رو بشناسین و اون ها رو مورد توجه قرار بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله کف قیمت یا ATL چیست؟ به بررسی دلایل سقوط قیمت ارز دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: اوج قیمت یا ATH چیست؟

•    بی اعتمادی ناشی از اولین ورود

یکی از دلایل سقوط قیمت ارز دیجیتال، بی اعتمادی ناشی از اولین ورود هست. بهتره بدونین هنگامی که یه ارز دیجیتال به بازار عرضه میشه، کمترین قیمت یا ATL اون ارز همون عرضه اولیه هست. بعد از عرضه اولیه ارز دیجیتال شیب قیمت اون ارز دیجیتال صعودی میشه. توجه داشته باشین که در موقع عرضه اولیه، قیمت اون ارز دیجیتال به دلیل اینکه اون ارز دیجیتال تازه هست و سرمایه گذاران به اندازه کافی به این ارز دیجیتال اعتماد ندارن، پایین هست. به عبارت دیگه، در زمان عرضه اولیه کسی این دارایی جدید رو نمی شناسه و قیمت اون رمز ارز پایینه.

•    اخبار و قوانین دردسر ساز

یکی دیگه از دلایل سقوط قیمت ارز دیجیتال، اخبار و قوانین دردسر ساز هست. در برخی مواقع ممکنه یه قانون و یا خبر باعث کاهش شدید قیمت یه ارز دیجیتال شده و باعث به وجود اومدن یه ATL جدید برای اون ارز دیجیتال بشه. برای مثال، مقامات کشوری استفاده از ارز دیجیتال خاصی رو ممنوع کنند و یا دارایی های کاربران ارز دیجیتال خاصی هک بشه و این خبر در فضای مجازی بپیچه، ممکنه شاهد کف قیمتی اون ارز دیجیتال باشیم. هنگامی که این اتفاق می افته، قیمت اون ارز دیجیتال روند نزولی به خودش می گیره و به کمترین قیمت یا ATL خودش میرسه.

اهمیت ATL در معاملات روزانه چیست؟

اهمیت ATL در معاملات روزانه چیست؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله کف قیمت یا ATL چیست؟ اهمیت ATL در معاملات روزانه رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. شناسایی نقطه ATL یا کمترین قیمت ارز دیجیتال می تونه همانند یه سرنخ برای معاملات روزانه محسوب بشه. اسکالپرها و معامله گران روزانه بازار ارزهای دیجیتال با نوسان گیری های مختصر در نقاط ATL به سودآوری می رسن. سودهایی که در قالب معامله های اسکالپ یا روزانه به دست میان، کم هستن ولی ادامه دارن. از طرف دیگه، استفاده از ATL یا کمترین قیمت یه ارز دیجیتال برای خرید اون به این سودآوری های روزانه کمک زیادی می کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کف قیمت یا ATL چیست؟ اطلاعاتی در مورد کمترین قیمت یا کف قیمت(ATL) برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل سقوط قیمت ارز دیجیتال بپردازیم و اهمیت ATL در معاملات روزانه رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، ATL مخفف عبارت All Time Low به معنی کمترین قیمت تاریخی هست که برای اشاره به کمترین قیمتی که یه دارایی در طول تاریخ اون معامله شده، استفاده میشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کف قیمت یا (All Time Low) ATL چیست؟

در مورد کف قیمت یا (All Time Low) ATL چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+40 = ?