کیف پول اچ دی HD Wallet چیست؟

  • 20:02 1403-02-05
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله کیف پول اچ دی HD Wallet چیست؟ اطلاعاتی در مورد کیف پول اچ دی برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای کیف پول HD بپردازیم و آدرس HD Wallet رو برای شما مورد بحث و بررسی قرار بدیم تا با این ولت آشنا شده و ارزهای دیجیتال خودتون رو در این ولت ذخیره و نگهداری کنین. با افزایش محبوبیت بازار ارزهای دیجیتال، افراد زیادی به منظور کسب سود وارد این بازار شدن. یکی از چالش ها و دغدغه های سرمایه گذراندن در بازار ارزهای دیجیتال، پیدا کردن جایی امن برای ذخیره و نگهداری دارایی های خودشون هست. بنابراین، اگه شما نیز قصد سرمایه گذاری در بازار رو دارین، ابتدا باید با کیف پول های ارز دیجیتال آشنا بشین تا رمز ارزها و دارایی های دیجیتال خودتون رو در جایی امن نگهداری کنین پس تا نتها با این مقاله در آکادمی آموزش ارز دیجیتال ارزسنج با ما همراه باشین.

کیف پول اچ دی HD Wallet چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم کیف پول اچ دی یا HD Wallet رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این ولت به دست بیارین و شاید این سوال نیز برای شما پیش بیاد که کیف پول اچ دی HD Wallet چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کیف پول HD مخفف عبارت Hierarchical Deterministic و به معنی سلسله مراتب و قطعی هست. این ولت ویژگی ها و خصوصیات زیادی داره که همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گزاران و معامله گران قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره.

شاید برایتان مقید باشد: کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

جالب اینجاست که بدونین کیف پول اچ دی یا HD Wallet بر اساس استاندارد BIP32 فعالیت می کنه که همین موضوع باعث میشه تا منحصر به فرد بشه. همونطور که می دونین امروزه کیف پول های زیادی در بازار کریپتوکارنسی ها وجود دارن که هر کدوم از اون تفاوتی با همدیگه دارن. یکی از تفاوت کیف پول اچ دی با سایر ولت ها، ارتباط بین کلیدهای خصوصی و عمومی هست. در حقیقت، HD Wallet الگوهای غیر قابل حدس و بدون نیاز به پشتیبان گیری رو برای کلیدهای خصوصی و عمومی ایجاد می کنه.

مزایای کیف پول HD چیست؟

کیف پول اچ دی HD Wallet

همونطور که گفتیم، با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، کیف پول های زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از این کیف پول ها مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن که بر اساس این موارد مورد استقبال قرار می گیرن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله کیف پول اچ دی HD Wallet چیست؟ به بررسی مزایای کیف پول HD بپردازیم تا بهترین تصمیم رو برای استفاده از این ولت بگیرین.

مقاله پیشنهادی: آشنایی با کیف پول جکس لیبرتی

•    یکی از مزایای کیف پول HD که باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گزاشباران و کاربران فعال بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره این هست که با استفاده از این ولت می تونین از حریم خصوصی خودتون محافظت کنین و امنیت رو تامین کنین.
•    یکی دیگه از مزایای کیف پول HD این هست که شما در کیف پول اچ دی ولت برای پشتیبان گیری و یا بک آپ گیری فقط به یه کلید نیاز دارین.
•    یکی دیگه از مزایای کیف پول HD که باعث میشه تا منحصر به فرد بشه این هست که همه آدرس های قبلی ایجاد شده توسط این ولت معتبر هستن و می تونین از اون ها بهره ببرین. به عبارت دیگه، نیازی به آدرس های جدیدی نیست.
•    یکی دیگه از مزایای کیف پول HD این هست که می تونین کلمات کلیدی یا خصوصی خودتون رو به صورت آفلاین در ولت ذخیره کرده و از طریق اون کلیدهای عمومی رو بدون نیاز به کلید خصوصی استخراج کنین.

آدرس HD Wallet چگونه است؟

آدرس HD Wallet

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله کیف پول اچ دی HD Wallet چیست؟ آدرس HD Wallet رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین آدرس کیف پول اچ دی رو شناسایی کنین. توجه داشته باشین که کیف پول های اچ دی نوعی کیف پول های قطعی سلسله مراتبی از نوع کیف پول های رمزنگاری شده هستن که می تونن آدرس های عمومی و خصوصی رو به صورت تصادفی از یه کلید مخصوص به وجود بیارن. همچنین کیف پول های HD از یه الگوی مشابه با ساختار درختی استفاده می کنند. این نوع ساختار درختی و یا سلسله مراتبی از هرگونه هک کردن عبارت بازیابی جلوگیری می کنند.

چرا بهتر است کیف پول HD را انتخاب کنیم؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاد که چرا بهتر است کیف پول HD را انتخاب کنیم؟ بهتره بدونین هیچ اجباری نیست که همه افراد و کاربران در بازار ارزهای دیجیتال باید از کیف پول اچ دی یا یکسان استفاده کنند. به عبارت دیگه، نسخه پیچی یکسان برای همه افراد اشتباه هست. همچنین با افزایش محبوبیت بازار کریپتوکارنسی ها در سال های اخیر، کیف پول های رمزنگاری شده با امکانات و گزینه های مختلفی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها مزایا و ویژگی های خاص خودشون رو دارن. یکی از این کیف پول های محبوب در این مدت، کیف پول HD هست که مزیت اصلیش نسبت به کیف پول دیگه برطرف کردن مشکلات مربوط به پشتیبان گیری و افزایش امنیت و حفظ بهتر حریم خصوصی محسوب میشه. بنابراین، استفاده از این ولت جذاب شده و روز به روز کاربران این ولت زیاد میشن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کیف پول اچ دی HD Wallet چیست؟ اطلاعاتی در مورد کیف پول اچ دی برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای کیف پول HD بپردازیم و ادرس HD Wallet رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا با این ولت آشنا بشین. همونطور که گفتیم،  بدونین کیف پول اچ دی یا HD Wallet بر اساس استاندارد BIP32 فعالیت می کنه که همین موضوع باعث میشه تا منحصر به فرد بشه. به دلیل مزایای فوق العاده کیف پول اچ دی، شاهد این هستیم که روز به روز به کاربران این ولت افزوده میشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کیف پول اچ دی HD Wallet چیست؟

در مورد کیف پول اچ دی HD Wallet چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+48 = ?