اسیلاتور Oscillator چیست؟ (انواع اسیلاتورها برای ترید ارزهای دیجیتال)

  • 07:01 1403-01-10
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله اسیلاتور چیست؟ اطلاعاتی در مورد Oscillator برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع اسیلاتورها برای ترید ارزهای دیجیتال بپردازیم و نحوه استفاده از اسیلاتور رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش یا دریافت سیگنال ارز دیجیتال سود زیادی به دست بیارین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین.

در دنیای معاملات ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی دارای نوسانات قیمتی، پی بردن به روند قیمتی بازار و شناسایی نقاط مناسب برای ورود و خروج معامله برای معامله گران و تریدرها از اهمیت زیادی برخوردار هست. ولی به راستی با توجه به بازار بزرگ و پر نوسان کریپتوکارنسی ها، همه معامله گران از خرید ارز دیجیتال خودشون سود می برن؟ قطعا اینجوری نیست. به همین دلیل افراد با تجربه از ابزارهایی کمکی برای شناخت بهتر شرایط بازار کمک می گیرن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله اسیلاتور چیست؟ اطلاعاتی در مورد Oscillator برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع اسیلاتورها برای ترید ارزهای دیجیتال بپردازیم و نحوه استفاده از اسیلاتور رو برای شما یاد بدیم.

اسیلاتور چیست؟

اسیلاتور چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم اسیلاتور رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که اسیلاتور چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اسیلاتور یا Oscillator در واقع ابزاری برای تجزیه و تحلیل تکنیکال هست که باندهای زیاد و کم رو بین دو مقدار تشدید شده ایجاد می کنه. بعد از اون شاخص روندی رو تشکیل میده که بین این دو مرز، نوسان می کنه. کاربران و تریدرها معمولا از شاخص روند به منظور کشف فروش بیش از حد و خرید کوتاه مدت استفاده می کنند که داده ها و اطلاعات خوبی رو به دست میارن.

شاید برایتان مفید باشد: آموزش کسب سود بدون دانش تخصصی تحلیل ارزهای دیجیتال

جالب اینجاست که بدونین اسیلاتور Oscillator با نوسان ساز شاخصی نموداریست که در تشخیص شرایط اشباع خرید یا اشباع فروش یه دارایی در بازارهای مالی به ما کمک می کنه. امروزه اکثر کاربران بازار ارزهای دیجیتال اسیلاتورها رو در مواردی مثل تشخیص حداکثر دامنه نوسانات، واگرایی و نقاط ورود و خروج به کار می گیرن. اسیلاتورها به نوبت خودشون از درجه اطمینان بالایی برخوردار هستن، ولی نباید یادمون بره که در معاملات ارزهای دیجیتال یا سایر دارایی های مالی هیچ ابزاری 100 تضمین و کارآمد نیست. به عبارت دیگه، هر اسیلاتور دارای دو باند هست که یه شاخص روند بین این محدوده نوسان می کنه.

انواع اسیلاتورها برای ترید ارزهای دیجیتال کدامند؟

انواع اسیلاتورها برای ترید ارزهای دیجیتال

مقاله پیشنهادی: بهترین ابزارهای تحلیل تکنیکال کدامند؟

همونطور که گفتیم، اسیلاتورها در واقع ابزاری برای تجزیه و تحلیل تکنیکال هست که باندهای زیاد و کم رو بین دو مقدار تشدید شده ایجاد می کنه. بهتره بدونین اسیلاتورها انواع مختلفی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله اسیلاتور چیست؟ به معرفی انواع اسیلاتورها برای ترید ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این اسیلاتورها آشنایی داشته باشین و بتونین معامله های خودتون رو انجام بدین.

•    یکی از انواع اسیلاتورها برای ترید ارزهای دیجیتال، اندیکاتور PCS هست که نوعی شاخص تکنیکالی هست که سعی می کنه روند یه بازار رو بر اساس اندازه گیری واگرایی بین قیمت پایانی و قیمت های بالا و پایین اون در دوره های تعریف شده پیش بینی کنه.
•    یکی دیگه از انواع اسیلاتورها برای ترید ارزهای دیجیتال، اندیکاتور کانال کالا یا CCI هست که نیروی پشت حرکت قیمت رو اندازه گیری می کنه و روند صعودی یا نزولی بودن اون رو مشخص می کنه. این اسیلاتور با مقایسه قیمت فعلی با قیمت قبلی تعیین می کنه که یه روند چقدر قوی هست.
•    یکی دیگه از انواع اسیلاتورها برای ترید ارزهای دیجیتال، شاخص قدرت نسبی یا RSI هست که روند یه دارایی رو نشون میده و نشون دهنده نیروی افزایش یا کاهش قیمت یه دارایی در یه زمان مشخص هست.
•    واگرایی میانگین متحرک همگرایی یا MACD نیز نوعی اسیلاتور هست که برای پیش بینی روندهای صعودی و نزولی یه امنیت و همچنین ارائه اطلاعات قابل اعتماد در مورد قدرت این تغییرات بسیار مفید هست.
•    مومنتوم نیز نوعی اسیلاتور هست که به ما امکان میده تا سرعت حرکت یه قیمت و در نتیجه روند اون رو تعیین کنیم. مومنتوم رابطه بین قیمت فعلی با تعداد مشخصی از روزهای قبل رو به ما نشون میده. بنابراین بسیار مهم هست که بدونیم چجوری اون رو تفسیر کنیم.

نحوه استفاده از اسیلاتور چگونه است؟

نحوه استفاده از اسیلاتور

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله اسیلاتور چیست؟ نحوه استفاده از اسیلاتور رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا بتونین با استفاده از اسیلاتور معامله ها و خرید و فروش ارزهای دیجیتال خودتون رو انجام بدین و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی به دست بیارین. برای استفاده از اسیلاتور اول باید دو محدوده رو برای اون تعیین کنین. سپس با قرار دادن این ابزار بین این دو محدوده اسیلاتور نوسان کرده و یه شاخص روند ایجاد می کنه. معامله گران با بررسی نوع نوسانات این شاخص به شرایط بازار پی میبرن.

به عبارت ساده تر زمانی که معامله گر ببینه اسیلاتور به سمت اعداد بالاتر حرکت می کنه، متوجه میشه دارایی اون در حالت اشباع خرید قرار داره. در طرف مقابل نیز زمانی که اسیلاتور به سمت مقادیر پایین تر حرکت کنه، او دارایی خودش رو در حالت اشباع فروش در نظر می گیره. اکثر تحلیلگران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال از اسیلاتور استفاده می کنند که قادر به تشخیص روند قیمت نباشه. برای مثال زمانی که نمودار قیمتی ارز دیجیتال به صورت افقی باشه و اسیلاتور نتونه روند قیمت رو تشخیص بده.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله اسیلاتور چیست؟ اطلاعاتی در مورد Oscillator برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع اسیلاتورها برای ترید ارزهای دیجیتال بپردازیم و نحوه استفاده از اسیلاتور رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، اسیلاتور یا Oscillator در واقع ابزاری برای تجزیه و تحلیل تکنیکال هست که باندهای زیاد و کم رو بین دو مقدار تشدید شده ایجاد می کنه. بعد از اون شاخص روندی رو تشکیل میده که بین این دو مرز، نوسان می کنه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اسیلاتور Oscillator چیست؟ (انواع اسیلاتورها برای ترید ارزهای دیجیتال)

در مورد اسیلاتور Oscillator چیست؟ (انواع اسیلاتورها برای ترید ارزهای دیجیتال) نظر دهید
سوال امنیتی :3+66 = ?