بهترین اهرم معاملاتی در ارز دیجیتال

  • 15:02 1403-02-03
  • زمان مطالعه: 13 دقیقه

باسلام و عرض ادب خدمت تک تک شما مخاطبین عزیز آکادمی آموزش ارز دیجیتال ارزسنج، بار دیگه این افتخار رو داشتیم که درکنار شما باشیم با یک مقاله جذاب دیگه تحت عنوان، بهترین اهرم معاملاتی در ارز دیجیتال، در این مقاله قصد داریم شما رو با موضوعاتی چون؛ معاملات اهرمی ارز دیجیتال چیست؟، انواع معاملات اهرمی ارز دیجیتال، لوریج در صرافی بایننس چگونه محاسبه می‌شود؟، ضریب اهرمی ارز دیجیتال یا لوریج Leverage، مزایای معاملات لوریج و بهترین اهرم معاملاتی در ارز دیجیتال کدام است؟ آشنا کنیم. بهتره بدونین که، ارشمیدس Archimedes ریاضی ‌دان بزرگ، با نابغه ‌ای بود که قوانین اهرم ‌ها رو کشف کرد. ما با کمک اهرم می ‌تونیم جسمی بسیار سنگین‌تر از توانمون رو به راحتی بلند کنیم. در بازارهای مالی نیز اهرم این امکان رو به ما میده تا با سرمایه اندک، دست به معاملات بزرگ‌تر بزنیم و در نتیجه چندین برابر سود کنیم. مفهوم مارجین تریدینگ روشی قدیمی هست که، در بازارهای سنتی هم رواج داشته و برای اولین بار در بازارهای مالی ایالات متحده آمریکا به کار گرفته شد. این معاملات که اکنون در چندین بورس در سطح جهان پیاده سازی می‌ شه، با قوانین متعددی همراه هست که در بخش ارزهای دیجیتال بسیار ساده‌تر هستش. این معاملات در حالت کلی، چه در بازارهای سنتی سهام و اوراق بهادار و چه به صورت ارزهای دیجیتال، اساس و پایه آن‌ ها یکسان هست و نوعی رویکرد هوشمندانه برای گسترش دارایی سرمایه گذاران به حساب میاد.

بنابراین، استفاده از اهرم می ‌تونه قدرت خرید و فروش رو افزایش بده و شما رو قادر می کنه تا سود بیشتری از معامله ببرین. البته ممکنه عکس این موضوع نیز اتفاق بیفته. یعنی در شرایط نامنظم بازار، سود شما تبدیل به زیان بشه. بنابراین بهتره، هنگام معامله ارز‌های دیجیتال با اهرم احتیاط کنین. استفاده از اهرم در معاملات چالش برانگیز هست. هر شخص باید درک کاملی از نحوه کار اون داشته باشه تا بتونه به درستی از آن استفاده کنه. برای کسب اطلاعات بیشتر با ادامه مقاله با ما همراه باشین

معاملات اهرمی ارز دیجیتال چیست؟ 

معاملات اهرمی ارز دیجیتال چیست؟ 

کسب دانش در هر موضوعی ابتدا به ساکن، آشنایی با تعریف و مفهوم موضوع، اصول اولیه مطالعه موضوع هست ما به تبعیت از این اصل در مقاله، بهترین اهرم معاملاتی در ارز دیجیتال، قصد داریم شما رو در آغاز با تعریف معاملات اهرمی ارز دیجیتال چیست؟ آشنا کنیم. پس لازمه بدونین که، بیشتر افراد جامعه در گذشته برای سرمایه‌گذاری و به دست آوردن سود، به بازار بورس و سهام گرایش پیدا می کردن. اما اخیراً با روی کار آمدن بازار کریپتوکارنسی، شاهدیم که، این نوع سرمایه‌گذاری نیز توجه افراد زیادی رو در سراسر دنیا به خود جلب کرده. اغلب افراد، بیت کوین را تنها رمز ارز رایج در دنیا میدونن، ولی باید بگیم که، بیت کوین اگرچه اولین و مهم‌ترین رمز ارز در جهانه، اما تنها رمز ارز معروف و مهم نیست. در سال ۲۰۰۸، شخص یا گروهی نآشناس با نام “ساتوشی ناکاموتو” (Satoshi Nakamoto)، ارزدیجیتال بیت کوین از طریق یک وایت پیپر رو به دنیا معرفی کرد و دنیای ارزهای دیجیتال را به طور کلی دگرگون کرد. خالی از لطف نیست بدونین که، بیت کوین اولین ارز دیجیتالی بود که از فناوری ‌های بلاک چین و رمزنگاری که از جمله فناوری های ارز دیجیتال به شمار میره، در پروژه‌ی خود استفاده کرد و در سال ۲۰۰۹ اولین کوین ‌های آن استخراج شدن. می‌ تونیم بگیم، پس از معرفی بیت کوین بود که دنیا با ارزهای دیجیتال آشنا شد. در سال 2013 به شکل خیلی گسترده بسیاری از افراد با بازار ارزهای دیجیتال آشنا شدن و به عنوان معامله گر یا تریدر وارد این حوزه شدن، اما قطع به یقین می تونیم بگیم که، بسیاری از این افراد با مباحث اهرم های معاملاتی آشنایی نداشتن. در معاملات اهرمی (لوریج) می تونیم میزان سود و ضرر سرمایمون رو افزایش بدیم، بنابراین ریسک معامله بالا میره، هرگاه ریسک سرمایه گذاری شما بالا میره، استرس و اضطراب بر شما غلبه می کنه، مگر اینکه دانش این نوع معاملات را داشته باشین. 

شاید برایتان مفید باشد: 6 روش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

معاملات اهرمی ارز دیجیتال

پس ما در این قسمت از مقاله معاملات اهرمی ارز دیجیتال چیست؟ همانطور که گفتیم قصد داریم دانش این نوع از معاملات در حوزه ارز دیجیتال رو به شما اموزش بدیم. امروزه خرید ارز دیجیتال با اهرم، محبوبیت زیادی میان معامله‌گران حرفه ‌ای بازار کریپتوکارنسی پیدا کرده. اما از آنجایی که قبلا هم متذکر شدیم این استراتژی با افزایش ریسک معاملات همراهه، اغلب صرافی ‌ها ترجیح میدن این خدمات را فقط به سرمایه‌گذارانی با ویژگی ‌های خاص ارائه بدن. در مفهوم ساده تر و بهتر می تونیم بگیم که، معامله‌گران در معاملات مارجین یا همان معاملات اهرم دار ارز بیت کوین یا دیگر ارز ها می ‌تونن از پلتفرم معاملاتی خود «قرض» بگیرن. این قرضی که معامله گران می گیرن باعث می شه با قدرت و سرمایه بیشتری در مقایسه با حساب واقعی اقدام به معامله کنن. معاملات اهرم دار ارز های دیجیتال یک روش متداول معاملاتی هست. این روش به معامله‌گران این امکان رو میده که با قرض (وام) گرفتن از سایر معامله‌گران در صرافی یا از خود صرافی سرمایه بیشتری برای خریداری یک ارز دیجیتال در اختیار داشته باشن. اما در معاملات معمولی بر خلاف معاملات اهرم دار، معامله‌گران از سرمایه خود برای خرید استفاده می کنن. ولی در معاملات مارجین (معاملات اهرم دار) معامله‌گران قادر هستن با چندین برابر سرمایه اولیه خود معامله کنن. به معاملات مارجین معمولا معاملات اهرم دار یا اهرمی نیز می گن. اهرم عدد یا ضریبی هست که معامله‌گران می ‌تونن سرمایه خودشونو در آن ضرب کنن.

مقاله پیشنهادی: مشکلات معاملات اهرمی بازار ارز دیجیتال

انواع معاملات اهرمی ارز دیجیتال

انواع معاملات اهرمی ارز دیجیتال

در این قسمت از مقاله، بهترین اهرم معاملاتی در ارز دیجیتال. ما قصد داریم، انواع معاملات اهرمی ارز دیجیتال که از جمله؛ اهرم معاملاتی فیوچرز یا اتی، اهرم در معاملات اسپات (Spot)، اهرم معاملاتی مارجین و معاملات اهرمی در بایننس رو به صورت کامل براتون توضیح بدیم. 

  • اهرم معاملاتی فیوچرز یا اتی

یکی دیگه از شیوه های محبوب معاملاتی، معامله به سبک فیوچرز یا آتی هستش. معاملات فیوچرز یا معاملات آتی از اسمش هم پیداست و به آینده مربوط می شه. این نوع معاملات بین دو نفر در زمان حال یا گذشته انجام می شه ولی زمان سررسید معامله در آینده هستش. اهرم مثل وامی میمونه که صرافی اون رو در اختیار شما قرار میده در این نوع از معامله اگه می خواین از قابلیت لوریج یا اهرم استفاده کنین سرمایه سود و ضرر شما به همان اندازه بیشتر خواهد شد. مثلا اگه 10 هزار دلار سرمایه داشته باشین و از اهرم 5 استفاده کنین صرافی به اندازه 50 هزار دلار اعتبار برای انجام معامله در اختیار شما قرار میده در این صورت میزان سود و ضرر شما هم به همان اندازه افزایش پیدا می کنه. در صورتی که ضرر شما به اندازه ای باشه که، سرمایه اولیه تون از بین بره در این صورت صرافی معامله شما رو میبنده به عبارتی حساب شما لیکوئید می شه. پس استفاده از اهرم در معاملات فیوچرز دانش خودش رو می طلبه و توصیه می شه که با دانش و آگاهی کافی وارد بازار ارز دیجیتال بشین در غیر این صورت هرگز از اهرم در معاملات ارز دیجیتال استفاده نکنین.

  • اهرم در معاملات اسپات (Spot)

اهرم در معاملات اسپات

معاملات اسپات در واقع همان روش سنتی خرید و فروش هست. در این نوع معامله مقدار رمز ارز مورد معامله به طور آنی در اختیار تون قرار می گیره. معاملات اسپات یک طرفه هست و شما فقط می تونین از بالا رفتن قیمت رمز ارز مورد نظر سود کنین، در این معاملات کمیت رمز ارز مورد خریداری شده تغییر نمی کنه و فقط ارزش آن تغییر می کنه مثلا در یک معامله اسپات بیت کوین در زمان ترید، بیت کوین از فروشنده به خریدار منتقل می ‌شه. این نوع معاملات را می‌ تونیم نقطه مقابل معاملات آتی یا فیوچرز بیت کوین در نظر بگیریم. همانطور که گفتیم، در معاملات آتی، کالای مورد مبادله، در آینده و در تاریخی که در قرارداد قید شده میان خریدار و فروشنده رد و بدل می ‌شه.

از اهرم در معاملات فیوچر یا مارجین صرافی ‌ها استفاده می‌ شه اما در معاملات اسپات، نیز تحت شرایط خاصی از اهرم می شه استفاده کرد. اهرم در معاملات اسپات بسیار کمتر از اهرم در معاملات فیوچر هست. معاملات اسپات بر اساس دارایی واقعی شما صورت می‌ گیره بنابراین، برای انجام معاملات اهرم دار در اسپات تریدینگ، ارز مورد نظر را از صرافی قرض گرفته و برای هر روز نگهداری ارز در حسابتان، کارمزد پرداخت می ‌کنین. بنابراین، قبل از شروع معاملات در هر صرافی، ابتدا به خوبی راجع به انواع کارمزدهای آن تحقیق کنین.

مقاله پیشنهادی: اهرم در ارز دیجیتال چیست؟

  • اهرم معاملاتی مارجین

اهرم معاملاتی مارجین

معاملات مارجین یکی از روش ‌های معامله هست که در آن معامله‌گر از طریق دریافت وام از یک شخص ثالث اقدام به خرید یا فروش می‌ کنه. معاملات مارجین با استفاده از اهرم، می ‌تونه از لحاظ تئوری سود بسیاری داشته باشه و همچنین ممکنه نقطه مقابل آن نیز رخ بده که سرمایه‌ ای بیش از حد انتظارتون رو از دست بدین. در نتیجه، برخی از صرافی ‌ها، انتظار بیشتری از تریدرهای مارجین دارن و در تایید هویت آن ‌ها سخت‌گیری بیشتری می ‌کنن یا حتی شروطی را برای واجد شرایط بودن آن ‌ها مشخص می کنن. 

اهرم در معاملات مارجین به ما کمک می‌ کنه تا سود سرمایه‌گذاری خود را چندین برابر کنیم. حتی در بعضی از صرافی ‌ها امکان استفاده از اهرم‌ های ۱:۱۰۰۰ نیز وجود داره که می ‌تونه سود ۱۰۰۰ برابری را برای ما به همراه داشته باشه. همانطور که با استفاده از اهرم سود معاملات چندین برابر می ‌شه، در صورت پیش ‌بینی اشتباه نیز ممکنه چندین برابر ضرر کنیم. حتی خطر لیکویید شدن یا از دست رفتن تمام سرمایه نیز وجود داره. بنابراین در معاملات مارجین ریسک بسیار بیشتری نسبت به معاملات معمولی وجود داره. همانطور که قبلا هم گفتیم لازمه این کار، داشتن دانش و آگاهی کافی برای استفاده از اهرم در معاملات مارجین هستش.

معاملات اهرمی در بایننس

معاملات اهرمی در بایننس

این صرافی توکن های اهرم دار ساخته. به عنوان نمونه برای ارز ADA، توکن های Up و Down را درست کرده که با صعود و نزول قیمت ارز، تریدر سود می کنه. ممکنه، ارز ADAUP را با پیش بینی صعود قیمت خریده باشیم. اگر قیمت آن نزول پیدا کنه، ممکنه تا 90 درصد سرمایه مون رو از دست بدیم. هر توکن اهرمی بایننس نمایان‌گر سبدی از موقعیت ‌های باز در بازارهای آتی دائمی (بازار perpetual futures) هست. بنابراین توکن‌ های اهرمی بایننس اساساً نسخه ‌های توکنیزه‌شده از موقعیت‌ های آتی اهرمی هستن. اولین توکن‌ های اهرمی بایننس توکن ‌های BTCUP و BTCDOWN بودن. توکن BTCUP به ‌هنگام افزایش قیمت بیت کوین، سودی اهرمی ارائه میده و توکن BTCDOWN به ‌منظور کسب سود به‌هنگام افت قیمت بیت کوین ایجاد شده. این سودهای اهرمی ضرایبی بین 1.25 تا 4 برابر دارن در حال حاضر، توکن‌ های اهرمی بایننس فقط در صرافی بایننس فهرست و معامله می ‌شن و شما قادر به انتقال آنها به کیف پول خود نیستین. ضمنا، در نظر داشته باشین که توکن‌ های اهرمی بایننس به‌ صورت درون ‌زنجیره‌ای (on-chain) ایجاد نمی ‌شن. به زبان ساده، این توکن‌ ها روی یک بلاک چین خاص ایجاد نشدن و صرفا برای تسهیل معاملات ایجاد شدن.

لوریج در صرافی بایننس چگونه محاسبه می‌شود؟

لوریج در صرافی بایننس

در این قسمت از مقاله، میخوایم به این سوال پاسخ بدیم که، لوریج در صرافی بایننس چگونه محاسبه می‌شود؟ توجه داشته باشین که، صرافی بایننس، لوریج معاملاتش رو با توجه به ارزش Notional یا اسمی دارایی تعیین می ‌کنه. ارزش اسمی یک دارایی با توجه به تعداد معاملات آن محاسبه می ‌شه. مقدار لوریج در بایننس با مقدار ارزش اسمی پوزیشن در ارتباط هست. هرچه پوزیشن بزرگ ‌تر باشه، لوریج کمتر هست. کمترین لورج در بایننس ۱ و بیشترین مقدار ۱۲۵ هست. در صرافی بایننس بازه لوریج در معاملات از 1 تا 125 برابر هست. برای استفاده از لوریج یا همان اهرم معاملاتی در صرافی بایننس، ابتدا باید لوریج مورد نظر خودتون رو انتخاب کنین سپس با توجه به لوریج انتخابی، بایننس مارجین اولیه مورد نیاز آن را اعلام کرده و در صورت داشتن مارجین اولیه در این صورت، شما مجاز به انجام معامله هستین. در صورتی که برای معاملات خود لوریجی انتخاب نکنیم، به صورت پیش ‌فرض، لوریج 20x توسط بایننس انتخاب می ‌شه.

انتخاب لوریج در صرافی بایننس با محاسبات خاص خود انتخاب خواهد شد. به ‌طور کلی، هرچه مقدار سفارش بیشتر باشه، عدد لوریج مجاز پایین‌تره. برای مثال اگر لوریج را 125 انتخاب کنیم، اندازه سفارش نباید از 50 هزار دلار بالاتر بره. همچنین مارجین اولیه یا مارجین مورد نیاز برای هر سفارش، در زمان انتخاب لوریج ، محاسبه خواهد شد.

ضریب اهرمی ارز دیجیتال یا لوریج Leverage 

ضریب اهرمی ارز دیجیتال یا لوریج

حال نوبت به این رسیده تا در این قسمت از مقاله، شما رو با ضریب اهرمی ارز دیجیتال یا لوریج Leverage، آشنا کنیم. همانطور که می دونین، یکی از مفاهیم پایه در بازار فارکس، لوریج یا ضریب اهرمی ارز دیجیتال هست. حدود تغییر قیمت جفت ارزها در بازار، چیزی حدود 1% هست، عددی که قطعا برای سرمایه‌گذاران زیادی جذابیت چندانی نخواهد داشت. به همین دلیل، که مفهومی با عنوان ضریب اهرمی یا لوریج ابداع شده.

با استفاده از تکنیک ضریب اهری، یک سرمایه گذار می ‌تونه از 10 تا 1000 برابر سرمایه خود معامله انجام بده. تکنیکی جذاب که به همان اندازه ریسکی و خطرناک هم هست. بنابراین صفر شدن حسابتون رو هم در نظر داشته باشین که اصطلاحا به آن کال مارجین میگن. ضریب اهرمی ابزاری هست که توسط بروکرها یا همان کارگزاری ‌ها در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می ‌گیره. معامله گران یا همان تریدرها با استفاده از ضریب اهرمی توان کسب مقادیری بزرگ‌تر رو به دست میارن.

مثال؛ فرض کنین موجودی حساب شما 1 دلار هست. شما با توجه به تصمیم خود اهرم معاملاتی را فرضا روی عدد 10 تنظیم می ‌کنین. حالا شما توان خرید و معامله 10 برابر موجودی خود، که همان 1 دلار بوده رو در اختیار خواهین داشت. برای مثال اگر صرافی به ما امکان استفاده از معاملات اهرمی ارز دیجیتال 1:500 رو بده حتماً باید به سراغ آن بریم؟ توصیه ما این که، اگر قصد شروع به سرمایه‌گذاری به این شکل رو دارین، حتماً از اهرم‌ های پایین کارتون رو شروع کنین. ضریب اهرم‌ ها تا 1:20 می‌ تونه گزینه ‌ای مناسب برای شما باشه. اما فعلاً روی بیشتر از آن حساب نکنین. علاوه بر ضریب اهرم، باید پارامترهای دیگری نظیر زمان بسته شدن معامله رو نیز به درستی تعیین کنین.

مزایای معاملات لوریج

مزایای معاملات لوریج

در این قسمت از مقاله، قصد داریم راجع به مزایای معاملات لوریج باهاتون صحبت کنیم. همانطور که می دونین، در بازارهای ارز دیجیتال استفاده از معاملات اهرمی دارای مزیت های متعددی هست. یکی از این مزیت های استفاده از این گونه معاملات در دستیابی به سود چشمگیر و کلان هست. شما مقداری پول رو در حسابتون ذخیره کرده و سپس با استفاده از اهرم در ارز دیجیتال آن مقدار رو در نسبت‌ های موجود ضرب می‌ کنین. پس از قرض گرفتن وجه مورد نیاز وارد معامله شده در این صورت سود شما بالا میره. در این گونه معاملات سرمایه که باید در اختیار صرافی ها باشه، بسیار کم هست. و همین سبب شده که معاملات اهرمی خطای صرافی ها رو به میزان حداقل برسونه. و جالب ‌‌ترین بخش دیگر استفاده از معاملات لوریج دار در افزایش قدرت خرید کاربر هست، به این ترتیب سرمایه‌گذار می ‌تونه سبد خریدش رو در مقیاسی بزرگتر و متنوع‌تر تنظیم کنه.

با استفاده از معاملات اهرمی رمز ارز، سرمایه داران در موقعیت های قرار می گیرن که، در برابر موقعیت های قبلی بسیار سود آور تر هست برای مثال؛ زمانی که اهرم صد برابر فعال هست، معامله صد برابر پوزیشن عادی و بدون اهرم، سود عاید معامله کننده خواهد کرد. به عبارت دیگه، معاملات لوریج‌ دار سبب افزایش انعطاف ‌پذری دارایی مالی کاربر می ‌شه. چرا که این امکان فراهم می ‌شه تا با استفاده از مقدار کمی از سرمایه شخصی در کنار دریافت وام، سودهای بالایی به دست بیارین.

اهرم این رمز ارزها تنها برای افرادی مفید خواهد بود که، دارای استراتژی و همچنین دارای تجربه کافی در بازار رمز ارز باشن. از طرفی اگر فردی این معامه رو انجام بده حتی زمانی که، بازار ها روند نزولی هم دارن می تونن سود کسب کنن. بنابراین در معاملات اهرمی ارز دیجیتال این معاملات به سرعت دارایی‌ های شما رو افزایش میده. معامله‌گران معمولی به سختی می ‌تونن منابع مورد نیاز برای رشدشون رو پیدا کنن، در حالی که از طریق خرید ارز دیجیتال با اهرم، می ‌تونن شاهد رشد حسابشون باشن

بهترین اهرم معاملاتی در ارز دیجیتال کدام است؟

بهترین اهرم معاملاتی در ارز دیجیتال

در این قسمت از مقاله، می خوایم شما رو با این سوال، بهترین اهرم معاملاتی در ارز دیجیتال کدام است؟ که ممکنه براتون پیش اومده باشه آشنا کنیم و سپس توضیحات لازمه رو براتون ارائه بدیم. لطفا توجه داشته باشین که، بهترین اهرم معاملاتی در ارز دیجیتال شما، کاملا امری مدیریت شده باید باشه تا بتونین بهترین بازدهی رو داشته باشین این به معنی که، در صورتی که شما ضرر می کنین، کمترین میزان ریسک برای شما تلقی بشه اما بهترین و ساده ترین راهی که می تونین از آن استفاده کنین تا در نتیجه یک مدیریت ریسک کامل داشته باشین استفاده از وب سایت Calc.Trade هست. بعد از ورود به وب سایت، صفحه ای رو مشاهده می کنین که در سمت راست آن نمودار معاملاتی قرار داره و در سمت چپ ماشین حساب حجم معامله قرار گرفته.

بهترین اهرم معاملاتی در ارز دیجیتال

محاسبه مارجین معامله بر حسب درصد ریسک و اهرم در نظر گرفته شده. برای محاسبه حجم معامله بر اساس مدیریت سرمایه و بهترین اهرم ارز دیجیتال، مراحل زیر رو طی کنین؛ در بالای نمودار نام ارز را وارد کنین تا اطلاعات قیمتی ارز بارگذاری بشه. از سمت چپ به ترتیب داده هایی که معرفی می کنیم را وارد کنین؛

Total Capital: مقدار کل دارایی حسابتون که برای تریدهای اهرم دار در نظر گرفتین. (برای مثال ما عدد 1000 دلار را وارد کردیم).

Risk: میزان ریسک شما در یک معامله بر اساس در صد مشخصی از کل سرمایه. (ما 2 در صد از سرمایه را در این مثال وارد کردیم. این درصد در 1000 دلار برابر 20 دلار می شه).

 Type: نوع معامله (Long) یا (Short)

 Leverage: سطح اهرم مورد نظر شما (برای کنترل ریسک، ترجیحا زیر ده انتخاب کنین).

Entry: قیمت ورود به معامله

Stop: حدضرر در این معامله

Exit: حد سود در این معامله

با وارد کردن داده های فوق، حجم معاملاتی در کادر زرد رنگ و در بخش Position Size نمایش داده می شه. می تونین با وارد کردن این حجم در پنجره معاملاتی صرافی، وارد معامله بشین. در نهایت در این مبحث از مقاله می تونیم بگیم که، مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک یکسری قوانینی خاص داره، در مدیریت سرمایه صحیح، شما اجازه ندارین در هر معامله بیش از 2 درصد از کل موجودی حسابتون رو به عنوان حد ضرر قرار بدین فرض کنین 2 تتر موجودی ماست و طبق تحلیلی که انجام دادیم پیش بینی کردیم که احتمالا روند بیت کوین ریزشی باشه بنابراین می خوایم رمز ارز بیت کوین رو شورت کنیم بنابراین بهترین اهرم معاملاتی در اینجا مقداری هست که، اگر حد ضرر ما زده شد حداکثر 4 تتر در این معامله ضرر کرده باشیم این 4 تتر از محاسبات مدیریت سرمایه به دست اومده و وابسته به جایگاه تکنیکالی حد ضرر هستش اینکه حد ضرر در معاملات کجا باشه روش تحلیلی و استراتژی معاملاتی تون مشخص می کنه.

جمع بندی و نتیجه گیری

معاملات اهرمی ارز دیجیتال این امکان رو به معامله‌گران میده تا از طریق سرمایه اولیه خود مبلغی رو به عنوان وام از صرافی دریافت کرده و از طریق آن وارد معامله بشن. به این ترتیب از طریق خرید اهرمی ارز دیجیتال، میزان سرمایه معامله‌گر افزایش یافته و می‌ تونیم سود بیشتری بدست بیاریم. اما در مقابل ریسک ضرر و زیان معاملات کاربر نیز افزایش پیدا می کنه. البته باید به این نکته هم توجه کنین که، استفاده از این اهرم های معاملاتی نیاز به دانش معاملاتی داشته تا بتونین بهترین مدیریت سرمایه رو برای حساب خود اجرا کنین اما این رو می تونیم پیشنهاد بدیم که برای این دانش بهترین منبع، صرافی ارز دیجیتال اینانس هست که می تونین دانشتون رو در این حوزه بالا ببرین. امیدواریم این مقاله مورد مقبولیت و استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشه از این که در کنار ما بودین سپاسگزاریم. موفق و پیروز باشین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بهترین اهرم معاملاتی در ارز دیجیتال

در مورد بهترین اهرم معاملاتی در ارز دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :7+73 = ?