سفارش محدود یا Limit Order چیست؟

  • 21:02 1403-02-05
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله سفارش محدود چیست؟ اطلاعاتی در مورد Limit Order برای شما ارائه کنیم و به معرفی انواع سفارشات محدود بپردازیم و نحوه استفاده از سفارش محدود رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. در سال های گذشته شاهد گسترش روش های سرمایه گذاری در بازارهای مالی بودیم. در این میان نه تنها ابزارهای مالی سنتی در حال تغییر و پیشرفت بودن، بلکه با ظهور دارایی های مدرنی مثل ارزهای دیجیتال، روش های سرمایه گذاری و ابزارهای مالی جدید نیز معرفی شدن. با افزایش محبوبیت بازار ارزهای دیجیتال و ورود سرمایه گذاران جدید، حجم معاملات نیز به ده ها میلیون دلار در روز رسیده.

با توجه به این میزان محبوبیت، پلتفرم های رمزنگاری همواره سعی می کنند با هدف جذب رضایت کاربران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال، کاهش ریسک معاملاتی و تسهیل روند خدمات و امکانات متنوعی همچون سیگنال ارز دیجیتال رو در اختیار کاربران خود قرار بدن. یکی از این خدمات نیز لیمیت اوردر یا سفارش محدود(Limit Order) هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله سفارش محدود چیست؟ اطلاعاتی در مورد Limit Order برای شما ارائه کنیم و به معرفی انواع سفارشات محدود بپردازیم و نحوه استفاده از سفارش محدود رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

سفارش محدود چیست؟

سفارش محدود چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم سفارش محدود رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در این مورد به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که سفارش محدود چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سفارش محدود به سفارش خرید یا فروشی گفته میشه که قیمت اون توسط شخص سفارش دهنده مشخص میشه. خریدار و فروشنده مقدار و قیمت مورد نظر خودشون رو وارد کرده و بعد از ملاحظه خلاصه سفارش که شامل مقدار ارز دیجیتال مورد نظر برای خرید و فروش، قیمت واحد و نهایتا کل مبلغ سفارش هست.

شاید برایتان مفید باشد: آموزش تحلیل سیگنال های منتشر شده

جالب اینجاست که بدونین سفارش محدود یا Limit Order سفارشی هست که در یه قیمت مشخص به ثبت میرسه. معامله گر در سفارشات محدود، قیمت انجام معامله رو مشخص می کنه. به این ترتیب، در زمان ثبت یه لیمیت اوردر، معامله زمانی انجام میشه که قیمت بازار به حد تعیین شده توسط معامله گر یا بالاتر از اون برسه. با کمک سفارشات محدود، می تونین در زمان خرید یه دارایی، سفارش محدودی با قیمت پایین تر ارسال کنین تا اون رو با قیمت مورد نظر خود بخرین یا موقع فروش یه دارایی می تونین یه سفارش محدود با قیمت بالاتر از قیمت کنونی بازار ثبت کنین و به این طریق به سود زیادی دست پیدا کنین.

به عبارت ساده تر، سفارش لیمیت اوردر نوعی از سفارش در معاملات مالی هست که برای خرید و فروش یه دارایی در یه قسمت مشخص و یا قیمتی بهتر از اون مورد استفاده قرار می گیره. برای سفارش محدود خرید، سفارش شما فقط در قیمت حد و با قیمتی کمتر از اون انجام میشه و برای سفارش محدود فروش، در قیمت مشخص و یا قیمتی بالاتر از اون انجام میشه. این قید در سفارش های محدود باعث میشه معامله گران کنترل بهتری رو بر قیمت تحقق یافته دارایی های خودشون داشته باشن. البته استفاده از سفارش محدود در بازارهای سریع ممکنه به از دست رفتن فرصت سرمایه گذاری باعث بشه و شما از سود جا بمونین.

انواع سفارشات محدود کدامند؟

انواع سفارشات محدود کدامند؟

انواع سفارشات در بازارهای مالی دارای ویژگی های جذابی هستن که برای یه معامله گر حرفه ای مانور بسیار خوبی داره تا بتونه در مدیریت سرمایه و پیاده سازی تکنیک های مختلف به خوبی عمل کنه و در نتیجه کسب سود برای اون راحت تر و به صورت حرفه ای انجام بگیره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله سفارش محدود چیست؟ به معرفی انواع سفارشات محدود بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: تایم فریم ها در سیگنال های خرید چقدر مهم است؟

•    سفارش محدود خرید(Buy Limit Order)

یکی از انواع سفارشات محدود سفارش محدود خرید یا Buy Limit Order هست که در اون معامله گر سیگنالی رو تعیین می کنه که دوست داره برای خرید ارز دیجیتال به اون برسه. سفارش فقط زمانی اجرا میشه که قیمت ارز دیجیتال برابر با قیمت مشخص شده یا کمتر باشه. به این ترتیب، می تونین از سفارش محدود خرید استفاده کنین.

تصور کنین یا تریدر در حال بررسی روند قیمت بیت کوین هست و می دونه که روند اون صعودی هست. بیت کوین ابتدا به قیمت 20 هزار دلار میرسه و سپس تا 22  هزار دلار افزایش پیدا می کنه. این تریدر معتقده که قیمت بیت کوین به سطح حمایت 20 هزار دلار برگرده، به روند صعودی ادامه میده. اون نمی تونه همه مدت منتظر بمونه تا بیت کوین به هدف برسه، قیمت بیت کوین به 20 هزار دلار رسید، سفارش لیمیت اوردر اون به یک سفارش در بازار اسپات تبدیل میشه.

•    سفارش محدود فروش(Sell Limit Order)

یکی دیگه از انواع سفارشات محدود، سفارش محدود فروش هست که در اون تریدر حداقل قیمتی رو که می خواد ارز دیجیتال مورد نظرش به اون برسه، اعلام کنه. سفارش فقط زمانی شروع میشه که ارز دیجیتال برابر با حداقل قیمت یا بالاتر باشه. مزیت اصلی استفاده از سفارش محدود این هست که تریدرها می تونن قیمت مورد نظر خودشون رو هم برای خرید و هم برای فروش مشخص کنند.

نحوه استفاده از سفارش محدود چگونه است؟

نحوه استفاده از سفارش محدود چگونه است؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله سفارش محدود چیست؟ نحوه استفاده از سفارش محدود رو برای شما یاد بدیم تا بتونین با استفاده از این سفارش خرید و فروش های خودتون رو مدیریت کنین. اینجوری فرض کنین که قصد دارین ارز دیجیتال بیت کوین رو در قیمتی بالاتر از قیمت فعلی خودش در بازار بفروشین. برای انجام این کار، بعد از وارد شدن به حساب کاربری خود در صرافی و ورود به صفحه معاملاتی خود، بسته به نوع صرافی انتخابیتون، یه تب مربوط به سفارشات محدود(Limit Order) خواهین داشت. با باز کردن این تب می تونین قیمت و حجم مورد نظر خودتون رو برای فروش بیت کوین مشخص و سپس گزینه فروش رو انتخاب کنین.

برای مثال، در حال حاضر 100 اتریوم دارین که قیمت فعلی اون در بازار 50 دلار هست. می تونین 50 اتریوم رو با قیمت 60 دلار برای فروش تعیین کنین. از تعداد 50 اتریوم باقی مونده نیز 25 اتریوم رو به قیمت 65 دلار و 25 اتریوم رو به قیمت 70 دلار برای فروش ثبت کنین. به این صورت اگه قیمت اتریوم به 60 دلار برسه، سفارش اول شما فروش خواهد رفت. با افزایش قیمت اتریوم کوین های دیگتون نیز به ترتیب فروخته میشن.

توجه داشته باشین که بعد از ثبت سفارش فروش، یه پیام تایید برای شما نشون داده میشه. این پیام نشون دهنده ثبت سفارش محدود شما هست. این سفارش فروش فقط زمانی انجام میشه که قیمت بازار به حد قیمت تعیین شده توسط شما برسه. در صورتی که قیمت بازار به حد قیمتی که شما مشخص کردین نرسه، سفارش محدود یا Limit Order شما همچنان باز می مونه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله سفارش محدود چیست؟ اطلاعاتی در مورد Limit Order برای شما ارائه کنیم و به معرفی انواع سفارشات محدود بپردازیم و نحوه استفاده از سفارش محدود رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، سفارش محدود به سفارش خرید یا فروشی گفته میشه که قیمت اون توسط شخص سفارش دهنده مشخص میشه. خریدار و فروشنده مقدار و قیمت مورد نظر خودشون رو وارد کرده و بعد از ملاحظه خلاصه سفارش که شامل مقدار ارز دیجیتال مورد نظر برای خرید و فروش، قیمت واحد و نهایتا کل مبلغ سفارش هست.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد سفارش محدود یا Limit Order چیست؟

در مورد سفارش محدود یا Limit Order چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+89 = ?